Mikä keittiö teillä?

Meidän keittiö, khh, eteisenpeilikaapit, liukuovikomero, 4xmakuuhuoneen kaapit ja kaksi vessaa yhteensä 10000?. Koneet eivät kuulu hintaan.
Ovet mdf maalattu valkoinen, runko pähkinää, tasot kiveä ja lamimaattia sekä terästä(suuri tiskipöytä taso) nämä keittiössä. Muissa kaapeissa valkoiset ovet valkkoisin rungoin (mdf). Vessojen kaapistoissa on myös väriä, toisessa sini-valkoinen yhdistelmä, toisessa väri mocca. Kalustetukusta kaapistot ostimme.
Neljää kalustefirmaa kilpailutimme yli viisi tonnia oli hintojen eroa kalliiman ja halvemman keittiön välillä. Kilpailuttaminen kannattaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
Minkä keittiön valitsitte? Paljonko maksoi? Millä ovilla ja tasoilla?
Jaksoitetko kilpailuttaa montakin firmaa?
Tuliko kaikki kalusteet samasta paikasta muihinkin tiloihin?
Meille tulossa Ala Carten Rosetta, tumma pähkinä väriltään http://www.alacartekeittiot.com/novart/alacarte/alacarte.nsf/sp?open&cid=milano , kolmas ylhäältä päin. Järjestys ihan erilainen kuin kuvassa. Tasot laminaattia.

Hintaa tulee noin 15000-16000? koneiden ja asennuksen kanssa, vanha otetaan itse pois. Ainoastaan keittiö rempataan.
Mä kävin kyllä kyseleen muualtakin mutta sen enempää en sitten halunnut niissä ravata kun mieleinen löytyi tuolta.

 
Paljon maksavat teidän keittiöt. Ja aikas samoilta näyttävät kaikkien firmojen keittiöt. Meillä tehdään itse paljon, purkuineen, sähkötöineen, putkitöineen -pintaremontteineen keittiölle tulee hintaa 4000e, tässä kodinkoneet. Pieni puusepänliike, talkoot...pieni kodinkoneliike, siinä sen salaisuus. Ja ihan moderni keittiö tulee, kattilahyrrineen, utulasisine kippiovineen. Simppeli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tomaattikeitto:
Paljon maksavat teidän keittiöt. Ja aikas samoilta näyttävät kaikkien firmojen keittiöt. Meillä tehdään itse paljon, purkuineen, sähkötöineen, putkitöineen -pintaremontteineen keittiölle tulee hintaa 4000e, tässä kodinkoneet. Pieni puusepänliike, talkoot...pieni kodinkoneliike, siinä sen salaisuus. Ja ihan moderni keittiö tulee, kattilahyrrineen, utulasisine kippiovineen. Simppeli.
Kaikki eivät valitettavasti ole remonttireiskoja, rööriroopeja jne. ;)

Paljon vaikuttaa minkä kokoinen keittiö on, millaiset koneet jne. Pelkästään kunnon kylmälaiteet maksaa liki 2000e, kunnon astianpesukoneelle jää ainakin se 600e hintaa, vaikka siitä saakin kunnon alennukset. Kyllä tuntuu ihmeen halvalta tuo teidän keittiö, jos hinnassa on kaikki kodinkoneetkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tomaattikeitto:
Paljon maksavat teidän keittiöt. Ja aikas samoilta näyttävät kaikkien firmojen keittiöt. Meillä tehdään itse paljon, purkuineen, sähkötöineen, putkitöineen -pintaremontteineen keittiölle tulee hintaa 4000e, tässä kodinkoneet. Pieni puusepänliike, talkoot...pieni kodinkoneliike, siinä sen salaisuus. Ja ihan moderni keittiö tulee, kattilahyrrineen, utulasisine kippiovineen. Simppeli.
No rehellisesti sanottuna mä oon valmis maksamaan siitä että saan kunnollista jälkeä (omiin taitoihini en luota). Meillä pelkät koneet enemmän kuin teillä koko keittiö, hullua kai se on mut tuleepahan mieleiset ja ovat varmasti kestävät, hyvät laitteet. Eikä tarvii laittaa tikkua ristiin, sen takiakin :p

 
Saako tomaattikeitto udella, että minkä kokoinen keittiö teillä on ja oletteko itse alan ammattilaisia, ilmeisesti? Me ei kyllä ikimaailmassa uskallettaisi itse tehdä minkäännäköistä sähkö- tai putkityötä. Tunnen pari esimerkkiä, jossa alettiin taitamattomina tehdä niitä itse - ja kyllä muuten kävi kalliiksi. Mutta onnittelut teille, jos teillä onnistuu.
 
Niin no, osaa tuo ukko jotain. Sähköpuolen käyny ja yrittäjiä kavereina njää...sori unohdin kokonaan, kun vissiin liian itsestäänselvyys. Sori, ja pitää ukoltakin pyytää. :ashamed: Mutta tuolla hinnalla saadaan, vaikka lattiakin meni uusiksi. Ei kyllä tule mitään kivilattiaa lämmityksellä, mutta ehjä kuitenkin. Ja koneet on tavallisimmasta päästä, ei mitään induktioita, tms. Eikä rosteria. Mutta tavalliset riittää meille. 20 000e teimme keittiö, kylppäri+sauna ja uuniremontin. Raskasta oli töiden ohessa. Tosi ärsyttävääkin välillä. Väsymyksestä mykkänä rapsutettiin vanhaa maalia keittiön seinästä, ärhenneltiin pienistä toisillemme.

Kun ei ole enempää rahaa, se pistää etsimään, kilpailuttamaan, keksimään ym. Ja vähän tinkimäänkin mielikuvista. Anteeksi, jos viestini oli hyökkäävä tai kehuva. Ei ollut tarkoitus.

Olen vain niin onnellinen, kun saan kerrankin oman, siistin keittiön.

 
Kuinka kauan teillä kesti saada suunnitteluapu ja tarjoukset nilltä firmoilta, mitä valitsitte? Meillä edessä kohta vanhan talon remontti ja olis kiva jo tietää, missä vaiheessa kannattas aloittaa. Tarkkoja mittoja ei vielä voi ottaa itse, kun seinät ja sähköt yms menee uusiksi ja ne pienentää vähän huoneistoalaa. Vähintää 3-5cm seinä. Kiitos.
 
Me saatiin viime kesänä ajat melko nopeasti kaikista niistä firmoista, joista kysyttiin. Niitä suunnittelukertoja, ainakin uudessa talossa on useita. Eka luonnokset tuli myös melko pian, mitä nyt kesälomat välissä vähän niitä viivyttivät. Mittoja ei itse tarvi ottaa, pohjapiirrokset mukaan.
 
Tosi nopeesti sujui tuo tarjousten pyynti meilläkin... kolmesta firmasta pyydettiin ja saatiin suunnittelut ja tarjoukset 2 viikon sisällä siitä kun projekti aloitettiin. Mentiin liikkeeseen pohjapiirroksen kanssa, katottiin samantien mistä mallista tykättäis... tai oltiin jo netist alustavasti ite kateltu myös. Sit kerrottiin toiveemme ja varattiin aika milloin mentiin kuulemaan tarjousta ja kattoon mitä on saanut edustaja piirrettyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Hinnoista ei oo hajuakaan, mutta meillä on lähes kaksikymmentä vuotta vanhat HTH:n valkoiset ovet ja oikein hyvässä kunnossa... Onneksi edelliset asukkaat olivat valineet iättömän mallin. Ainoastaa peruspyökkiset kahvat voisi uusia.
Kahvojen vaihtaminen muuttaa kummasti ilmettä, vanhassa kämpässä uusimme tummuneet kahvat metallisiin ja niin tuli kaapeista kuin uudet. Muistaakseni reilusti alle satasella selvittiin. =)
 
Meillä on keittiö.netin kaapit, koska haluttiin aitoa puuta (vaikka viiluakin) järkevällä hinnalla. Kaappeja on yhteensä 35 ja laatikoita 14. Keittiö.netin hinta oli noin 1/3 Puustellin hinnasta (jossa olisi ollut mdf-ovet, tosin rungot kasattuna). Tasot (3 kpl) ovat kirsikkaa ja tiskialtaat ja sen viereinen taso (samaa elementtiä siis) ovat rst:tä. Olemme olleet tosi tyytyväisiä. Erityisesti kaappien sisällä olevat vetolankakorit ovat olleet superhyviä. Niitä laitamme ehkä lisääkin vielä, jahka kerkiämme.
Hinnat eivät ole enää relevantteja esittää, koska hankinnasta on kohta 6 vuotta.
 
Laitoinkin jo tuonne aiempaan keskusteluun vastausta, mutta siis ystäväni osti keittiönsä Puuhuone Ars Oy:ltä ja siinä tosiaan on se hieno idea, että keittiö tasoja voi säätää ni ylettyy kaappeihi paremmi. ja tää on tosiaa pikkusille aivan mahtava, ei tartte tuolilla mennä.=) Itte ollaan tekemässä keittiö remppaa piakkoin, ja tätä olen minä ainakin harkinnut, ei mielestäni ollu kovinkaa paljo kalliimpi ku normaali keittiö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
Kyllä kilpailuttaminen kannattaa...

Me kysyttiin hintoja ehkä 6 paikasta. Oli halpojakin. Mutta viimeiseen kilpajuoksuun pääsi puustelli ja Nelko. Kiitos sille joka sitä suositteli täällä. En muutan olisi löytänyt sitä. Sehän on todella laadukas.

Mutta tänään vielä illalla Puustelli on vääntänyt hintaa 5 jälkeen ja laitatnut sähköpostiin kuvia. Hinta saatiin nyt todella alas kun sanottiin että mennään maanantaina tekemään Nelkon kanssa kaupat. Nyt mennäänkin maanantaina puustelliin tekemään kaupat.

Paljon on ilmaa kaapeissa...hinta on tippunut 4000?

Pitää vaan jaksaa kysellä hintoja ja kilpailuttaa :)
Jos saa kysyä niin minkä hintaluokan kalusteet teille tulee kun saitte noin paljon hintaa tippumaan?Saadaan myös tarjous puustellilta viikon päästä. Missä on Nelkon liike kun en ole sellaiseen vielä törmännyt?
 

Yhteistyössä