Mikä miestä vaivaa?

Olisin kiitollinen jos joku kertois miehistä näkökantaa ja mielipidettä tähän tilanteeseen, jos vaikka ymmärtäisin paremmin tai hoksaisin jotain mitä en ole tajunnutkaan...
Ollaan alle 30v kumpikin, naimisissa ja meillä on lapset 4kk, 3v ja 6v. Melkein 2v sitten saatiin vauva joka menetettiin heti synnytyksen jälkeen.

Mies on saanut armeijaa välteltyä tähän asti. Työpaikan sai pari vuotta sitten, mutta sai potkut jatkuvien poissaolojen jälkeen. Nykyään ei halua mennä edes työharjoitteluun. Mun kotiäityiden on alusta asti hyväksynyt, mutta on kyllä puhuttu että mä menisin töihin. En vaan haluais etsiä työpaikkaa ja sitten huomata, että kaikki hommat odottaa mua kotona.

Meillä oli jo kiistoja ja pahaa oloa jo ennen lapsen kuolemaa, mutta sen jälkeen asiat paheni. Itse en jotenkin edes saanut aikaa surulle, heti 2 päivää synnytyksen jälkeen piti raahautua kauppaan ja tarttua kotitöihin. Sain paniikkikohtauksia ja muutenkin olo oli hirveä, mutta kävin psyk. polilla puhumassa, joten sain avun heti ja lääkityksen. Mies olisi aina ollut tervetullut mukaan ja tiesi kyllä että saa heti omankin ajan jos haluaa.
Siellä oli usein kolmekin työntekijää mun kanssa puhumassa, ja aina ne jutut kääntyi meidän ongelmiin. Olen pitkään yrittänyt miestä ymmärtää, mutta sielläkin muistuttivat, että mun pitäis jaksaa itseni ja lasten takia...

Aikaa on siis kulunut pian jo 2 vuotta, ja mies vain istuu kotona. Joskus menee parikin viikkoa ettei käy missään, joskus käy kaverillaan tai katsomassa futispelin, sitten taas viikko tai kaksi neljän seinän sisällä. Myös miehellä on lääkitys paniikkihäiriöön, mutta se ei kuulema auta. Ei halua mennä uudestaan lääkäriin, ei kuulema tarvita sellaista apua.

Kaikki on mun hoidettavana. Monet sanoo, että älä tee. Mutta pakkohan mun on ruoka tehdä, viedä vanhin esikouluun ja hakea sieltä, käydä kaupassa ja hoitaa vauva. Jos jätän tekemättä, ei mieskään oikeasti tee. Esikoinen ei pääsisi esikouluun, vauva jäisi vaille huomiota ja kauppaan mies ei todellakaan raahautuisi. Lasten kanssa ei tee yhtään mitään, ei vaikka lapset itse tai äitinsä ehdottaisi mitä.
Ei tee mitään muuta, kun vaan pelaa, nukkuu, käy suihkussa ja tupakalla ja syö. Saan haukut jos en halua "antaa", jos olen ostanut paskaa ruokaa tai jos olen ostanut 2 siideriä itselleni.

Jos itken, ei koskaan mitään reaktiota. Jos yritän puhua ongelmista, ei vastausta, tai sitten haistattelua. Jos sanon etten jaksa tätä enää, käskee häipyä. Sanoo että mun tästä täytyy lähteä, ilman lapsia. Hänellä tässä ei yksin olisi varaa asua, mulla olisi lasten kanssa. Mutta koska mun sukulainen teki meistä 3v sitten kiusallaan ilmoituksen lastensuojeluun, mies uhkaa että kertookin sen olevan totta ja sanoo että juon.

Mä olen todella kyllästynyt tekemään kaiken yksin, menemään joka paikkaan yksin, hoitamaan lapset ja kodin yksin ja katsomaan kun aikuinen ihminen vaan istuu ja pelaa.
Mä olen yrittänyt pitkään ymmärtää, mutta kuka ymmärtää mua... Meillä on monta kertaa ollut aika psyk. sairaanhoitajalle, (miespuoliselle) joka on erikoistunut parisuhdeongelmiin, mutta mies on aina jäänyt kotiin. Joka kerta olisi voinut mennä ilman muakin, jos niin ois ollut helpompi, mutta ei mennyt. Kaksi viimeistä kertaa oli nimenomaan hänelle varattu, sairaanhoitaja halusi juuri hänen kanssa puhua, mutta jätti menemättä.

Mitä ihmettä teen??? En jaksa tätä enää...... Mutta en uskalla erota, pelkään antaa lapsia tuollaiselle, tai entä jos menetän lapset kokonaan valheiden takia......
Oon umpikujassa :(
 
Vaikuttaa siltä että miehesi on pahasti sairas, masentunut tms. Eikä todellakaan ymmärrä sitä itse, tai mitä se aiheuttaa ympäristölleen, niille joiden luulisi olevan rakkaimpia...
Olet mielestäni jo yrittänyt kaikkesi, ja katsonut tuota menoa jo anteeksiantamattoman pitkään. Miehesi taitaa pitää sinua lähinnä tarpeittensa tyydyttäjänä, sinähän hoidat aivan kaiken, mihin hänenkin kuitenkin kuuluisi osallistua, hoidta jopa sukupuolielämän miten hän haluaa. Et kuuntele itseäsi juuri ollenkaan, vain siinä että haluat että lapsilla olisi hyvä. Koska olet jo kokeillut kaikkea muuta kannustamisesta hoitoonohjaukseen, minusta ei enää ole valitettavasti kuin yksi vaihtoehto: ero. Uskon täysin että nuo puheet siitä että hän ilmoittaisi lastensuojeluun, tai että hänen pitäisi erossa saada lapset ovat vain tapa alistaa sinua, ja saada sinut pysymään siellä ja hoitaa kaikki kuten olet tehnyt tähänkin mennessä. Koska tuo on jatkunut jo niin kauan, niin en mitenkään usko että tilanne enää muuttuu hänen kohdaltaan, paitsi ehkä pahempaan. Jos et tee jotakin radikaalia elämäsi tulee olemaan tuollaista lopun ikääsi.
Pahinta tässä on tietysti lapset. Vaikka aina puhutaan että lapset kärsivät erosta, niin on tällaisia tapauksia jossa lapset kärsivät kun näkevät miten äitinsä kärsii (huomaavat vaikka luulet etteivät sitä tajua). Oppivat sinulta lisäksi että naisen pitää alistua kaikkeen ja tehdä kaikki kotona, ja mies taas pääsee kaikesta, eikä tarvitse edes töissä käydä.
Onko miehelläsi jotakin todisteita siitä että olisit hoitanut lapset huonosti? Uskon että tuo on vain tapa kiristää, ei soskun noin vain uskoa pelkkiä puheita. Sitä paitsi miten hän todistaa "ansaitsevansa" lapset itselleen? Hänhän ei ole tehnyt mitään moneen vuoteen, edes elättänyt teitä päin vastoin kuin sinä. Hänellä ei olisi edes varaa jäädä heidän kanssaan asumaan, päin vastoin kuin sinulla. Psyk. polillakin tietävät ongelmista (miehen apaattisuudesta ja uhkailuista) joten heitäkin lastensuojelu kuuntelee. Uskon että saisit jopa yksihuoltajuuden.
Ei pelkästään itsesi vuoksi, mutta varsinkin lastesi vuoksi sinun kannattaisi minusta irtautua tuosta perhettänne ja itseäsi tuhoavasta suhteesta lopullisesti. Voit vielä löytää onnen muulla tavalla, koska nyt lapsesi ja sinä olette kaikkea muuta kuin onnelisia. :hug:
 
ölömölö kiitos vastauksesta.
Oot varmaan ihan oikeassa. Mä vaan olen niin hölmö että aina ajattelen jotenkin asioiden paranevan...
Kyllä mä sen tiedän, että lapset kärsii. Siksi mä todella paljon mietinkin mikä olisi oikein.
Siitä on niin vähän aikaa kun olin itsekin lapsii, vanhemmat tappeli ja luulivat että lapset ei tajua tai kuule...
Pelottaa vaan niin kamalasti, muutenkin hirveän olon lisäksi. Mulla on lääkäriaika maanantaina, sossuunkin soitin viime viikolla, joten kai mä vähän olen edistynyt...
On vaan hirveä olo, en haluaisi erota, halusin normaalin elämän :(
Mutta ei tää ole elämää, joten kai tämä jotenkin ratkeaa pikkuhiljaa...
 
molemmista sukupuolista aina kun on vaan sopiva huolehtija-tyyppi tarjolla.
Mukavaa se on ottaa 24h/vrk/7pv/viikko täyttä palvelua vastaan.

Olen havainnut että miehissä yhä useammin, kait se on jonkinlainen vasta-reaktio vallitsevalle feminismille.

Tuttavapiirissä oli naispuoleinen vastaava, muuttui vuosi vuodelta avuttomammaksi.
Lopulta, kun työkaveri oli hiukan toista viikon työmatkalla nainen meinasi kuolla nälkään.
Kaveri vei sairaalaan ja tiputukseen ennen kuin selvisi.

6 vuoden jälkeen kun tuo tapahtui, kaveri kyllästy ja vei naisen tavaroineen hänen vanhempien luokse ja jätti sinne.

Nainen oli myöhemmin hankkinut oman vuokra-kämpän ja pärjäilee hyvin, kun on pakko eikä voi teettää muilla.

Sivusta seuraajana huomasin, miten kaveri pikku hiljaa alkoi "ymmärtämään" naisen ongelmia ja tukemaan niitä ja samalla edesauttamaan niiden pahenemista.
Nainen taas vetosi siihen ettei kaveri voi jättää häntä oman onnensa ojaa, pahimmassa tapauksessa kuolemaan.

Tietysti, jos kaveri ei olisi vienyt naista vanhemmille, vaan jättänyt "heitteelle", nainen olisi heittänyt kaiken läskiksi ja antanut tilanteen menää kriittiseksi, kuten matkankin aikana, jotta olisi saanut vielä kerran mahdollisuuden sitoa kaveri häneen kiinni säälillä.

Pakkotilanne ja se että nainen ei voinut syyttää kaveria heitteellejätöstä koska vanhemmat jäi hänestä huolehtimaan, vasta ratkaisi tilanteen ja sai pysyvän muutoksen aikaan.

Miehesi pitäisi potkaista jotenkin liikkeelle, voi olla että ajaa siinä itsensä pahempiin hankaluuksiin, mutta et sinä voi elää toisen puolesta hänen elämää, jokainen on vastuussa itsestään. Sinullakin on vain yksi elämä.

Lapset tietysti hankaloittaa nopeita herättämis-kokeiluja, esim määräaikainen ero, jossa mies joutisi ottamaan niskasta itseään kiinni ei ole kovin helppo toteuttaa.
Luulisin että ammattilaiset(psykologit) vain tukisi miehen alennustilaa, joten niistä on vain haittaa. Kaverin tapauksessa lääkkeet vain pahensi naisen tilannetta.

Viimmekädessä kysymys on vain ja ainoastaan sinusta itsestäsi, mihin kaikkeen katsot olevasi velvoitettu alistumaan, ansaitsetko mielestäsi kunnioitusta vai et, eli paljonko arvostat itseäsi ja omaa ainutlaatuisuuttasi ihmisenä.
Lapset haluavat vain että äidin ja isän asiat ovat hyvin, muuta he eivät vaadi,
ratkaisusi, oli se sitten millainen tahansa, on varmasti oikea teille kaikille, tärkeintä on tehdä jotain, aika sitten näyttää oliko se hyvä vai huono.


Tilanteesi ei ole missään tapauksessa helppo, kaveri oli/on paras ystäväni ja seurasin sivusta asian kehitystä koko 6v ajan, minä en pystynyt häntä tilanteessa neuvomaan eikä juuri auttamaankaan.
 
Mä voisin kertoa tähän oman mielipiteeni. Vaikka olenkin vähän suutuspäissäni, koska on niitä ns. vapaapäiviä niukasti, niin on se kurjaa, kun haluaisi vähän hellyyttä sen jälkeen kun lapset ovat nukahtaneet, niin "väsyttää"
. Työpäiväni kun tahtovat mennä yli 12h... Kertokaa onko vika minussa vai vaimossa, jota rakastan yi kaiken. Mutta jaksamisellakin on rajansa.
 

Yhteistyössä