Mikä mun jalassa on?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Auttakaa multa tää kipu pois!!!

Kaikki alko viime viikon perjantaina, kun pitkästä aikaa päätin lähteä pidemmälle kävelylle. Mulla on siis ollu masennusta ja todella huonoja kausia, niin että oon tyyliin melkeen maannut 6kk sängyn pohjalla vaan.

No sitä kävelyä, auringosta ja kesän alkamisen nauttimisesta kesti lyhyen aikaa. Olin laittanut jalkaani ballerinat ja vasemman jalkani sain erittäin kipeäksi tuolla kävely reissulla ja kipuilee vieläkin! :/

Se kipu niinku tuntuu tällä ympyröidyllä alueella https://i.imgur.com/l0DpK.jpg ja vähän myös tuossa nilkan alapuolella ja jalka ei kestä yhtään normaalia astumista ja silloin kipu tuntuu myös jalkapohjan puolella!

Tähänkö se uuden elämän ja terveellisten elämäntapojen aloittaminen tyssäsi? :( mikä minun jalassa oikein on? voiko se olla murtunut? voiko joillakin kengillä kävelyllä saada jalkaansa aikaseks murtuman? enkö saa nyt ollenkaan käydä kävelyillä ja pitääkö mun möllöttää vaan neljän seinän sisällä? oon sen verran köyhä kans, että mulla ei oo esimerkiks pyörää, ainut liikkumiskeino on omat jalat... :(
 
vierailija
Muutenkin mun jalat on tosi huonot, ikää vasta 22v ja istuessa jalkaterät menee helposti violeteiks... vissiin huono verenkierto, mistä johtuu, mitä voin asialle tehdä, onko vaarallista!? ja ala-asteella mulla huomattu jo ylitaipuvat polvet eli seison vähän silleen polvet takalukossa... :(
 
vierailija
Enkä meinaa myöskään mun jaloille löytää helposti sopivia kenkiä... kaikki tuntuu aiheuttavan kipua, millon hankaa kantapään auki, millon tekee rakkoja, millon puristaa varpaasta vaikka muuten ois sopivat... -.-
 
vierailija
Niin ja levossa siis ei tunnu kipua, mutta heti kun alan kävelemään niin kohta astuminen sattuu tuohon vasempaan jalkaan... sitten kävely on pelkkää linkuttamista :( ja vaikuttaa muuten aika helvetisti mielialaankin!
 
vierailija
Eihän nyt pidempää matkaa kannata yrittää kävellä muilla kuin sellaisilla kengillä jotka on siihen tarkoitettu. Kuten vaikka lenkkarit, kumpparit (paksuilla villasukilla) tai tukevat talvikengät.

Niin ja kannattaisi hankkia ainakin jokin halpa käytetty pyörä. Silloin ei tarvitsisi kävellä kuin ihan mitättömiä matkoja jos kävely kerran teettää ongelmia.
 
Kokoa suuremmat kengätkin vois auttaa asiaan :)

Liaäksi jos tosiaan oot 6kk pitkälti ollut sisätiloissa niin eihän jalat oo tottuneet matkan kävelyyn, alotit liian pitkällä lenkillä (n)

Se on vähän verrattavissa kuin leikkauksesta toipuvaan, pienillä matkoilla totutellaan :)
 

Yhteistyössä