Mikä noita hoitajia vaivaa??????

  • Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä olisi hyvä kompromissi semmonen, että hoitajat tyytyisivät pienempään korotukseen vaikka siihen 11% mikä on nyt tarjottu ja sitten jokaiseen kuntaan annettaisi rahaa siihen että saataisiin palkata lisää hoitajia. SE olisi niin hoitajien etu kuin myö asiakkaiden etu.
mut ei päättäjät suostu tuollaiseen ratkaisuun. jos hoitajat nyt antavat periksi ja tyytyvät vähempään niin päättäjät ei kuule ihan varmasti tuu vastaan uusien hotajien palkkaamisessa.
mitä lupailevat vaalien alla tuntuvia korotuksia hoitoalalle....
 
Jos palkat nousis nii vois enemmän ihmisiä kiinnostaa hoitoala ja vähenis työntekijä pula. Kyllä ne hoitoalan ihmiset tekee palkkaan nähden tosi raskasta työtä. Kirjapainossakin tienaa paljon paremmin. Ja minä tällähetkel toimistotöissä ku omalla alalla.eli hoitoalalla.
 
Vieras
Arvatkaa mitä minä teen, jos palkat ei nouse luvattua!
Alan pitämään harrastuksena hoitoalaa. Työ olisi kiva tehdä, mutta kun on koulututus toisaallekin, josta saman palkan saa Todella paljon helpommin, niin mitäpä minä turhaan itseäni ajan piippuun sellaisten takia, jotka eivät ole valmiita luopumaan niistä muutamista pennosista, jotka veroprosentin korko heiltä vie.
Tai ehkä voin harkita kokopäiväistä duunia, jos hyppään jonkun välitysfirman kyytiin, joka vuokraa kovemmalla hinnalla kun kunta-ala vakituisella antaa.
 
jepu
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
mä kyllä mielummin asioisin jatkossakin TK-ssa ja sairaalassa omalla äidinkielelläni kuin vääntäisin esim enkkua jonkun filippiiniläisen kanssa...
Mä taas asioisin mielelläni tk:ssa vaikka mandariinikiinaksi, jos sinne tk:hon joskus edes pääsisi. Mutta kun ei pääse puhelimitse edes ajanvarausjonoon.

meillä täällä pääsee kyllä ihan helposti TK-hon ihan asiakkaaksi asti, taitaa olla kovastikin noita paikkakuntakohtaisia eroja?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Lisää liksaa ja ehdottomasti lisää työntekijöitä. Ei se pelkkä palkka tätä tilannetta korjaa se on varma.
Mä olen niin skeptikko, etten kyllä usko ainakaan Vantaan palkkaavan yhtään enempää hoitajia perusterveydenhuoltoon kuin mitä siellä nytkin on. Lähteneiden tilalle ehkä palkataan uusia, mutta tuskin määrällisesti enempää kuin nytkään on.

 
Mimosan äippä
Minä liputan hoitajien vaatimuksille. Anoppi on tehnyt kymmeniä vuosia sairaanhoitajan hommia ja työssä mm. kätensä vaurioittanut pysyvästi. Poikansa valmistui just insinööriksi ja tienaa jo vastavalmistuneena satoja euroja enemmän kuin äitinsä. Naiset on ollut palkkaneuvotteluissa liian kauan anteeksi ollaan olemassa meiningillä, ihan hyvä vaan et alkaa vaatimukset kasvaa vihdoinkin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
meillä täällä pääsee kyllä ihan helposti TK-hon ihan asiakkaaksi asti, taitaa olla kovastikin noita paikkakuntakohtaisia eroja?
On varmasti paikkakuntakohtaisia eroja. Täällä kun soittoaika omahoitajalle alkaa klo 08:00 ja jos soitat siihen numeroon klo 08:01, niin jo vain on puhelinvastaaja "emme ota puheluita enää vastaan". Ja sama tiedote tulee koko sen puolen tunnin ajan, mitä soittoaika on. Viimeisen vuoden aikana olen 4 kertaa yrittänyt saada tk:hon aikaa ja sama turha soittorumba joka kerta. Yksityisellä on siis pakko käydä, jos mielii lääkäriin päästä.

 
jepu
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
meillä täällä pääsee kyllä ihan helposti TK-hon ihan asiakkaaksi asti, taitaa olla kovastikin noita paikkakuntakohtaisia eroja?
On varmasti paikkakuntakohtaisia eroja. Täällä kun soittoaika omahoitajalle alkaa klo 08:00 ja jos soitat siihen numeroon klo 08:01, niin jo vain on puhelinvastaaja "emme ota puheluita enää vastaan". Ja sama tiedote tulee koko sen puolen tunnin ajan, mitä soittoaika on. Viimeisen vuoden aikana olen 4 kertaa yrittänyt saada tk:hon aikaa ja sama turha soittorumba joka kerta. Yksityisellä on siis pakko käydä, jos mielii lääkäriin päästä.

huhhuh, meillä on tämän lapsemme 8-vuotisen elon aikana tarvinnut kerran mennä yksityiselle!! ja silloinkin olisi varmaan päässyt iltapäivystyksen kautta tk-puolelle mutta olin itsekin kipeänä enkä jaksanut edes ajatella odotushuoneessa istumista... että tervetuloa Etelä-Savoon vaan!!!
 
Kumikameli
Alkuperäinen kirjoittaja Kurjuuden Kerjäläinen:
Eiks PAM saanut 11% aika helposti? Ja jos hoitajille on luvattu kunnon korotukset, ja nyt sit eivät ole antamassakaan
Joo, siivoojat sai, mut tiesikkös et niiden kta ennen korotuksia oli n. 6,50?? Eikös ookin ihan aiheellista antaa jo korotus noilla liksoilla?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
huhhuh, meillä on tämän lapsemme 8-vuotisen elon aikana tarvinnut kerran mennä yksityiselle!! ja silloinkin olisi varmaan päässyt iltapäivystyksen kautta tk-puolelle mutta olin itsekin kipeänä enkä jaksanut edes ajatella odotushuoneessa istumista... että tervetuloa Etelä-Savoon vaan!!!
Meillä toimi homma aikaisemmin, kun kaikki ajat varattiin ajanvarausnumerosta. Siellä jonossa tosin saattoi joutua roikkumaan tunninkin, mutta pääsipä edes jonoon. Kun muutettiin systeemiä siten, että ajanvaraus tapahtuu omahoitajan kautta, niin kertaakaan en ole päässyt edes jonoon. Päivystys meillä on huitsin nevadassa, mulle tulee halvemmaksikin käydä tuossa lähellä yksityisellä kuin surauttaa taksilla päivystykseen ja takaisin. Puhumattakaan ajan säästöstä: yksityiselle voin varata ajan netin kautta, valita haluamani lääkärin ja ajan, lääkäriasemalla vilautan Kela-korttiani kortinlukijassa, joka tekee ilmoittautumisen ja kertoo mulle, mihin huoneeseen mulla se aika on. Sitten vaan oven taa odottelemaan ja max 10 minuutin odotuksen jälkeen istun nokikkain lääkärin kanssa. Tunti sen jälkeen, kun olen netissä ajan varannut, olen jo takaisin kotona peiton alla.

 
jep kyllä me hoitajat ollaan ilkeitä. hoitoapulaiset saivat yleiskorotuksen eli hoitajat joilla ei ole koulutusta ja niiden tuntipalkka on vain n. 1e vähemmän kuin minun joka olen opiskellut lähihoitajaksi ja käynyt useita kursseja työn ohessa ja tällä hetkellä luen erikoisammattitutkintoa työn ohessa ja siittäkään ei palkka nouse. esimies voi pakottaan jäämään aamuvuoron lisäksi vielä iltavuoroon jos joku sairastuu ja myös vapaapäivinä soitetaan töihin. Lisätyökorvauksia ei saada kun on jaksotyö eli vapaina sit joskus kun ehtii pitämään. Mutta tuö on ihanaa ja antoisaa kiireestä huolimatta.
 
huoks
Eikö kukaan ihmettele sitä tapaa miten kansanedustajat nostivat palkkojaan tuosta vaan ja roimasti nostivatkin-muistaakseni vielä kahteen otteeseen. Naurettavaa tässä keskustelussa on ollut väittely siitä kenen työ on tärkeämpää.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä :
Minä liputan hoitajien vaatimuksille. Anoppi on tehnyt kymmeniä vuosia sairaanhoitajan hommia ja työssä mm. kätensä vaurioittanut pysyvästi. Poikansa valmistui just insinööriksi ja tienaa jo vastavalmistuneena satoja euroja enemmän kuin äitinsä. Naiset on ollut palkkaneuvotteluissa liian kauan anteeksi ollaan olemassa meiningillä, ihan hyvä vaan et alkaa vaatimukset kasvaa vihdoinkin.
Insinööri työskententelee yksityisellä sektorilla, joka TUOTTAA RAHAA. Julkisen sektorin palvelut ja palkat maksetaan suoraan valtion pussista, johon rahat taas tulee etupäässä veronmaksajilta.

Yksityisellä puolella on koko ajan uhkana töiden menetys (siirto halpamaihin), kun taas julkisella sektorilla viran kerran saanut saa pitää sen suurinpiirtein hamaan loppuun asti, vaikka olisi miten surkea työntekijä (= suojatyöpaikka).

Yksityisen sektorin työntekijä ottaa riskin, jota julkisen sektorin työntekijällä ei ole. Ja kuten taloudessa aina, suuremman riskin ottaja nauttii sumyös uremmasta tuotosta. Ainakin niin kauan, kun onnea riittää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä :
Minä liputan hoitajien vaatimuksille. Anoppi on tehnyt kymmeniä vuosia sairaanhoitajan hommia ja työssä mm. kätensä vaurioittanut pysyvästi. Poikansa valmistui just insinööriksi ja tienaa jo vastavalmistuneena satoja euroja enemmän kuin äitinsä. Naiset on ollut palkkaneuvotteluissa liian kauan anteeksi ollaan olemassa meiningillä, ihan hyvä vaan et alkaa vaatimukset kasvaa vihdoinkin.
Insinööri työskententelee yksityisellä sektorilla, joka TUOTTAA RAHAA. Julkisen sektorin palvelut ja palkat maksetaan suoraan valtion pussista, johon rahat taas tulee etupäässä veronmaksajilta.

Yksityisellä puolella on koko ajan uhkana töiden menetys (siirto halpamaihin), kun taas julkisella sektorilla viran kerran saanut saa pitää sen suurinpiirtein hamaan loppuun asti, vaikka olisi miten surkea työntekijä (= suojatyöpaikka).

Yksityisen sektorin työntekijä ottaa riskin, jota julkisen sektorin työntekijällä ei ole. Ja kuten taloudessa aina, suuremman riskin ottaja nauttii sumyös uremmasta tuotosta. Ainakin niin kauan, kun onnea riittää.
Etkös sinä tiedä, että valtiokin voidaan rinnastaa yritykseen, jonka tavoitteena on olla tuottava. Ainoa ero, työntekijöiden menetys, ei töiden.
Ja insinöörejä työskentelee samoin myös paljon kunnilla, palkka on siltikin verrannollisesti suuri. Syy: miesvaltaisuus. Siellä ei edes yritetä kyykyttää.

Yksityistä ja julkista ei pidäkään verrata, mutta viestisi ylläolevahan ei niin välttämättä edes tehnyt.

 

Yhteistyössä