Mikä oikeus sinulla on arvostella elämääni - kotiani, eläimiäni... tapaani elää?

  • Viestiketjun aloittaja kyrsiintynyt kala
  • Ensimmäinen viesti
kyrsiintynyt kala
Nyt on taas sellainen hetki, kun vanhat jutut palaavat mieleen, ja vähän uudemmatkin.

Voisiko joku kertoa, että mikä nämä oikeuttaa:

- siisteysintoilijat nyrpistävät nenäänsä, puhuvat selän takana ja sanovat suoraan. Ei meillä ole paskaista, vähän "boheemia" epäjärjestystä kylläkin. Ehkä jokunen pölypallo nurkissa, ei niihin kukaan kuole. En minäkään ota oikeudekseni arvostella siistien ihmisten koteja tai vihjailla mitään. Olen käynyt erittäin likaisissa kodeissa, erittäin puhtaissa ja kaikenlaista siitä väliltä. Mua kiinnostaa hän, joka siellä asuu eikä se, miten saisin parhaiten arvosteltua toisen elämäntapaa. Enkä kiillota sädekehääni tässä vaan ihmettelen epäkohteliasta käytöstä! Olen nykyisin huono kutsumaan vähänkin vieraampia ihmisiä kylään sillä pelkään, että he haluavat arvostella kotiani - vaikka oikeasti kotimme on ihan normaali, ei kaatopaikka!

- sama juttu lemmikkieni kanssa. Minulla on sellainen, no hieman epätavallinen lemmikki. En viitsi lajia tai rotua mainita, nisäkäs kuitenkin. Ihmiset ovat ihan oikeasti suureen ääneen miettineet, että he eivät kyllä tuollaista haluaisi tai heidän puolisonsa vihaa noita koska "onpas ruma", "onpas laiha", "pidän pehmeämmistä". Miksi ihmeessä minä haluaisin kuulla, että sinusta lemmikkini on inhottava? Yleisesti ottaen olen kuullut myös eläintenpidosta, että "älä hyysää niitä liikaa, eihän ne ole ihmisiä". Voi morjens... Miksi vain ihmisiä saisi ns. hyysätä?

Äh. Olen puhunut.
 
"tuutuu"
Meillä anoppi arvostelee kotiamme joka välissä. Meillä on pienet lapset, nuorin vauva vielä. Välillä on leluja lattialla ja vaatekasoja odottamassa kaappiin menemistä. Onpa välillä jopa muutama pahvilaatikollinen pieneä vaatteita hakemassa lopullista sijoituspaikkaa.

Anoppi huomauttaa joka välissä kuinka meillä sitä tavaraa piisaa. Kun lapsellamme todettiin astma, oli hän vahingoniloinen siitä, että se johtuu varmasti siitä, että meillä on niin paljon tavaraa. Kerran viikossa meillä siivotaan ihan kunnolla, siinä välissä imuroidaan pahimmat muruset ja roskat pois tarvittaessa. Se, että meillä eletään, ei istuta pölyrätti kädessä 24h vuorokaudessa ei mahdu hänen päähänsä.

Emme elä kaatopaikalla vaan ihan tavallisessa lapsiperheen kodissa. Suurimmassa osassa lapsiperheiden kodeista joissa vierailen on itseasiassa sotkuisempaa. Minua se ei häiritse ollenkaan, tiedän, että lasten kanssa on vaikeaa pitää kämppää ihan tiptopkunnossa yllätysvieraita varten. Illalla ja välillä keskellä päivääkin meillä korjataan leluja pois, mutta välillä leikit jätetään odottamaan seuraavaa päivää. Mielummin vietämme mieheni kanssa aikaa lastemme ja toistemme kanssa kuin puunaamme kämppäämme, anoppi puolestaan siivoaa koko ajan. Siellä on "mukava" vierailla, koska seurustelemisen sijaa nainen nyppii jotain roskia pois matosta. Lapset eivät saa leikkiä, ettei tule sotkua. Pitäisi vaan istua paikallaan kädet sylissä. Seuraavan kerran kun anoppi arvostelee kotiamme taidan huomauttaa jotain hänen mauttomista koriste-esineistään tai rumista verhoistaan. Ihan kiusan takia.
 
Niin ärsyttävää. Mua ottaa suunnattomasti kans päähän ihmiset jotka katsovat asiakseen arvostella (selän takana) mun lasten lukumäärää, mun lemmikeitä, mun duunia tai hoitovapailua, mun kotia (sen sisustusta tai sisustamattomuutta ja siisteystasoa=ainaista kaaosta). Argh
 
"Yllätys"
Hitsi en pääse yli tuosta lemmikistä . Meilläkun on vähän joka lajia.

Sinulla on sitten ollut saman tyylisiä vieraita kuin meillä.

Olen ajatellut että ehkä heiltä puuttuu käytöstavat ja se kuuluisa elämä.
 
kyrsiintynyt kala
[QUOTE="Yllätys";24728368]Hitsi en pääse yli tuosta lemmikistä . Meilläkun on vähän joka lajia.

Sinulla on sitten ollut saman tyylisiä vieraita kuin meillä.

Olen ajatellut että ehkä heiltä puuttuu käytöstavat ja se kuuluisa elämä.[/QUOTE]

Ensinnäkin yleisesti ottaen kiitos kaikille sympatioista!

Ja "Yllätys", monella ihmisellä tuntuu olevan se, että kaksi lasta ja kultainennoutaja on ihan oikeasti elämän saavutus. Meillä on monta eläintä ja sehän on ihan hirveää! Kauheaa! Ja vielä kun on vilkkaita ja osallistuvia, eläintenhän pitäisi esittää sohvatyynyä 24/7.
 
En ole kuullut arvostelua kodistani, lemmikistäni, miehestäni, mistään minuun liittyvästä. Olisi siis kiva tietää, mitä selän takana puhutaan :whistle:

Olen kyllä saattanut yhdestä todella ällöttävästä lemmikistä sanoa että hyi, pidä se kaukana minusta! (Mikä lie matelija). Omistaja saattoi ottaa sen loukkauksena, mutta mitä ei varoittanut etukäteen että heillä sellainen vapaana on.
 
Ensinnäkin yleisesti ottaen kiitos kaikille sympatioista!

Ja "Yllätys", monella ihmisellä tuntuu olevan se, että kaksi lasta ja kultainennoutaja on ihan oikeasti elämän saavutus. Meillä on monta eläintä ja sehän on ihan hirveää! Kauheaa! Ja vielä kun on vilkkaita ja osallistuvia, eläintenhän pitäisi esittää sohvatyynyä 24/7.
Kaikki ei tykkää eläimistä. Jos teidän kotinne on täynnä vilkkaita ja osallistuvia eläimiä, en yhtään ihmettele että jollain ei ole ollut kivaa. Arvosteluun se ei oikeuta, mutta saako teillä vieras olla rauhassa lemmikeiltä?
 
"jouko"
ymmärrän tuskanne. mut on oikeasti joskus tosi hankalaa olla luontevasti jonkun kaverin kotona kun ensimmäiseksi pihaan tullessa vasikan kokoiset koirat hyökkäävät "tervehtimään" , seuraavaksi tajuaa että olisi pitänyt olla sisäkengät kun lattia on niin saastainen. eläimiä löytyi lisää, koirat nuolivat naamaa ja päätä yölläkin (juu jouduin jäämään yöksi). puhtaat pyykit narulla eivät kovin puhtaita, täynnä eläinten karvoja, pölyä, ja jopa ruokaa.."ei ole tullut kerättyä pois". aamulla mietin mistä saan puhtaat sukat että voin laíttaa kengät jalkaan...ja ihan normaali lapsiperhe, ainakin omien sanojen mukaan.enpä ole käynyt toiste. kaikki kamat koneeseen kotona. ja suihkuun . autoon jäi jotain likaa ja karvoja joita en saanut pois, , möin auton :)
 

Yhteistyössä