Mikä olisi nyt järkevä tapa jatkaa urheilua?

  • Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti
"zxc"
Keväällä ekan auringon ka aloitin lenkeilyn,muutaman kerran viikossa. Samalla aloin katsomaan mitä syön ja nyt 3 kk aikana -8 kg. Haluaisin jatkaa tätä parempaa elämäntapaa, mutta tiedän jo nyt että syksy ja talvi ovat mun tuomio.....Mitä mä nyt teen?:) En ole mikään kuntosaliihminen, vaikka täyty tunnusta että kun kokeilin kerran juoksumatolla kävelyä viihdyin siinä,kun sai itse tehtyä itselleen ylämäet jne...Joku kk-korttikin maksaa meillä päin n 70e/ kk, ja tuleeko siinä käyty kun on kaks pientä lasta? Asumme maalla ja lähin kylä on 15 km,siinä on pari pientä vaihtoehtoa, tai läh kaupungissa 30 km olis tietty vaihtoehtoja,mutta se on taas raha ja aika matkoihin..Vai sijoitanko salirahat johonkin laitteeseen kotiin,mutta jaksanko sillä tehdä kuinka kauan?
Mitä mä nyt teen? haluaisin jatkaa, normipainoon olis vielä 10 kg ja sitten voisi alkaa tekemään jotain ylläpitolihastreeneja pari kertaa viikossa...
 
"zxc"
Ja lisäyksenä vielä,lenkeily on nii helppoa koska sitä voi tehdä 'oman aikatsulun mukaan', kun on aikaa teen pitkän lenkin ja jos on kiire tai jo myöhään käyn ihan 20-30 min kävelyllä...siksi tykkäänkin siitä.
 
"mjaa"
Onko 70 euroa/kk tosi iso raha? Jos on, niin eiköhän halvemmalla pääse jos juoksee tiellä ja talvella ottaa salilta edukkaimman paketin omiin tarpeisiin eli 3 x viikkoon juoksua.
 
jarrie
no siis tehän vastaatte ihan asian vierestä.. siis ap:han kävelee. ja syksy/talvi on vaan joskus sellasen harrastuksen turmio ;)

ap, osta juoksumatto kotiin. pirun kallis, mutta hyvä investointi. uskon että käyttäisit sitä, koska heti ensi alkuun tuntumasi oli että se on kiva :)
 
"zxc"
Kiva kun ihmiset jaksaa vittuilla aiheesta ku aiheesta...
Joo,siis suurin pelkoni on tässä että muutun taad sohvaperunaksi kun aurinkoa ei näy. Ja ei, 70e ei talouttame kaada,mutta melko turha jos salilla ei tuu käytyä ku kerran pari viikossa,aika kalliskertamaksu siitä tulee :).Juoksumatossakin voi olla se vika että alkuinnostuksen jälkeen ei oikein huvita sit kun lapset riehu siinä vieressä...Siksi kyselenkin täältä nyt vinkkejä,miten tän mun innostukseni sais pidettyä yllä ;-)
 
vierass
Minä juoksen talvellakin. Mulla on nastalenkkerit, Goretexit. Niitä saa noin 160€ alkaen. Asun Lapissa, joten etelässä voi juosta hyvin talvella. nastakenkä on loistava. Se pitää, se kestää, se on lämmin. -12 on vielä ihan ok juoksuilma. Päälle hiihtoasu.
 
[QUOTE="zxc";30038711]Kiva kun ihmiset jaksaa vittuilla aiheesta ku aiheesta...
Joo,siis suurin pelkoni on tässä että muutun taad sohvaperunaksi kun aurinkoa ei näy. Ja ei, 70e ei talouttame kaada,mutta melko turha jos salilla ei tuu käytyä ku kerran pari viikossa,aika kalliskertamaksu siitä tulee :).Juoksumatossakin voi olla se vika että alkuinnostuksen jälkeen ei oikein huvita sit kun lapset riehu siinä vieressä...Siksi kyselenkin täältä nyt vinkkejä,miten tän mun innostukseni sais pidettyä yllä ;-)[/QUOTE]

Jos sä pelkäät että sun innostus lopahtaa, kun aurinkoa ei näy, niin en kyllä suosittele investoimaan kalliisiin laitteisiin, koska vielä vähemmän jaksat kuntoilla sisällä tunkkaisessa kuumassa ilmastossa, kun ulkona on hämärää/pimeää, kuin että jaksaisit raahautua sinne ulos raittiiseen ilmaan. Ei oikeen poppakonsteja ole. Joku ohjelma ja hyvät tavotteet, vaikka päivään X mennessä juokset xkm xaikaan ja sitten ostat itsellesi sen mitä olet kauan halunnut. Esimerkiksi. Kun sinne ulos lähtee, niin äkkiä siitä tulee tapa, mutta ne ajat pitää vaan saada sivuutettua, kun se ei kiinnosta, niitä tulee kaikille ja helposti hieman pidemmän tauon, esim. sairastelun jälkeen jäis itekin vaan makoilemaan kotiin, mutta sitten vaan pitää päättää, että sinne ulos lähetään ja sillon sinne mennään.
 
Kaikkeenhan voi kyllästyä ellei treenaa jotakin lajia tosissaan. Mutta kuntoilu kannattaa pitää säännöllisenä,vähintään 3-4 kertaa viikossa reenit. Vaihtoehtoja on. Esim. Kuntopyörä/crossari kotiin, käsipainot, kahvakuula( 8-12 kg), kotijumpat mm. No siinähän sitä on. Salihommissa, jotka useimmiten tyyriitä on hyvää sitoutuminen:tulee käytyä.
 
:o
Miten kuntosali voi maksaa 70e kuussa :eek: siis pelkkä sali?

Salilla käyntiin voi suhtautua monella tavalla. Voi ajatella että miten ehtii kun on lapsia. Minä ajattelen niin, että juuri niiden lasten takia ehdin. Täytyy olla omia juttuja säännöllisesti ja pysyä kunnossa, siitä saa virtaa kotiinkin. Salin juoksumatolla voi juosta talvellakin. Minä en tykkää talvijuoksusta vaikka muuten tulee juostua. Kylmä tuuli, sade jne ei kiitos...

Salista kerta viikkoon hyöty on tosi vähäinen. Joku 2-3kertaa tarttisi olla jos on tavoitteita. Yhden treenin voi tehdä hyvin kotona. Minä en tee kun haluan keskittyä treeniin treenitaukoa enkä lapsiin mutta joillekin se sopii. KotiLaitteista ei tule mieleen mitään jolla voisi kunnon treenin kuitata. Sen sijaan jotkut käsipainot, kahvakuulat jne, niillä saa jo monipuolisesti juttuja tehtyä.

Salimotivaatioon tarttet ihan ensin kunnollisen ohjelman, jolla potkit itseäsi eteenpäin, teet treenillä tavoitteet ja pystyt seuraamaan edistystä. Jos käy vaan vähän kuntoilemassa ilman mitään runkoa niin ei siitä mitään tule.
 

Yhteistyössä