Mikä olisi rikos josta sinut kaikkein todennäköisimmin tuomittaisiin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
sairaanhoitajatar
Varmaankin ylinopeus tai joku muu autoiluun liittyvä... En omista raskasta kaasujalkaa, mutta kun tulee ajettua paljon työnpuolesta, että "vahinko" voi sattua.

Tietysti hoitoalan ihmisenä, joku hoitovirhesyytekin - toki aiheeton - olisi mahdollista saada.
 
vierailija
Oman omaisuuden tuhopoltto, syynä olisi se että en haluaisi luovuttaa omaisuutta toisten käsiin. Ei mikään vakuutuspetos tms. Itse luonnollisesti myös ilmoittautuisin poliisille.
 
Oman omaisuuden tuhopoltto, syynä olisi se että en haluaisi luovuttaa omaisuutta toisten käsiin. Ei mikään vakuutuspetos tms. Itse luonnollisesti myös ilmoittautuisin poliisille.
Se ei ole rikos. Sulla on oikeus tuhota oma omaisuutesi.
Talon polttamisesta saattaisi jotain sakkoja tulla vaaran aiheuttamisesta, eli eikö kannattaisi siis ottaa vaikka puskutraktori paikalle?
 
Moska
Vuosia sitten oltiin työporukan kanssa pomon mökillä saunomassa ja kaljottelemassa. Kusin pomon sadevesitynnyriin mistä hän otti saunavedet. Se pomo on aika kyylä äijä.
 
vierailija
Varmaan joku salassapidon rikkominen tai tietojen ns urkinta. Työskentelen lääkärinä ja potilaani ovat alaikäisiä. Pyrin toki aina olemaan erittäin tarkka voimassa olevien lakien ja sääntöjen noudattamisesta, mutta olen päättänyt että jos kyseessä on lapsen etu, ja laki ja säädökset hidastavat tai estävät hoitoa, rikon niitä sääntöjä ja hoidan potilaan.
 
LaMamanMorbid
Mä olen varmaan syyllistynyt turhaan idealismiin tai kommunismiin/sosialismiin tai törkeeseen kukkahattuiluun monastikin elämäni aikana. Ehkä välinpitämättömyyteen...niin. Mitä mä voisin vielä tehdä??? Enpä usko, että juurikaan enempää...olisinhan sen jo tehnyt.
 
Aika veikeää, miten monilla on ensimmäisenä henkirikos mielessä :D
Minut tuomittaisiin todennäköisimmin kunnianloukkauksesta tai laittomasta uhkauksesta.
Veikeämpää on se, että moni valitsee just tapon?

Kuolemantuottamus on vahinko jolla on ikävät seuraukset. Semmoiseen saattaa syyllistyä kuka tahansa.
Murha on harkittu toimenpide.

Mut tappo on se, et joku ottaa huikan väärästä pullosta ja saa siitä hyvästä puukosta. Voin kuvitella itteni uhriksi mutta en älyvapaaksi puukonheiluttajaksi.

Rikos josta olen saanu tuomion on rattijuopumus. Olin aamulla ihan varma, että olen jo ajokunnossa, mutta tarkkuusalkometri oli sitä mieltä, että promilleja on 0,7. Siitä tuli 3 kk ajokieltoa ja parin tonnin sakot ihan käräjäoikeuden päätöksellä. Ylinopeuksista olen selvinnyt ihan poliisin antamilla pikavoitoilla, niitä ei o käräjillä tarttenu käsitellä.

Ja että en valehtelis, niin minut on myös käräjäoikeuden päätöksellä tuomittu avioeroon. Se ei ole rikos mutta käräjäoikeuden tuomio se on silti.
 
vierailija
Mä olen varmaan syyllistynyt turhaan idealismiin tai kommunismiin/sosialismiin tai törkeeseen kukkahattuiluun monastikin elämäni aikana. Ehkä välinpitämättömyyteen...niin. Mitä mä voisin vielä tehdä??? Enpä usko, että juurikaan enempää...olisinhan sen jo tehnyt.
Maanpetoksellisesta toiminnasta voi saada kovimman mahdollisen tuomion.
 
vierailija
Varmaan petos. Meinaan ihan vakavissani suunnittelen että piilotan sen verran omaisuutta etten jää tappiolle jos joku päivä sisuunnun ottamaan avioeron.
Tuskin sitä kuitenkaan teen, lapset kun asuu kotona vielä 10 vuotta. Sitten olen vapaa nainen...
 

Yhteistyössä