Mikä on lapselle parasta?

  • Viestiketjun aloittaja hajottaa
  • Ensimmäinen viesti
hajottaa
Oon nyt pitemmän aikaa miettiny että onko mun lapsella hyvä olla joka toinen viikko isällään... Ei sillä että olis huono isä, mutta se sen nykyinen osaa olla vaikee tapaus. Kuullu mutkien kautta että ei kohtele mun lasta ihan niin hyvin ku ehkä pitäis, mikä pistää sitten vihaksi. Ja toisaalta taas ihmettelen miten exä antaa "simputtaa". Mitä voin tehdä, ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ? En halua että oma lapsi tuntee ittensä poissuljetuksi siitä "perheestä"... Meinasin tänään tuon lapsukaisen kanssa jutella ja kysellä miltä tuntuu olla isällään. Exän nykyisen puheitten mukaan olen huono äiti, miten nyt yht'äkkiä musta on tullut huono äiti. Ja on mukamas lapsi opetettu huonoille tavoille (ei jaksanut syödä ruokaa, vaikka oli sanonu että kyllä jaksaa). Onko tuo sitten huonotapaisuutta? Sen takia sitten istutetaan ruokapöydässä ilta myöhään, vaikka on seuraavana päivänä koulua :(

Ja nyt on turha sitten tulla sanomaan että juu oot katkera tai mustasukkanen exän nykyisestä. Ehkäpä se onkin toiste päin. Kuvitteleekohan muija että yritän vielä exää saada takas :D
 
xxx
No koittakaas niinku selvittää sotkunne. Ja ihan NYT just loppu se lapsen kiusaaminen!
Otat tietysti yhteyttä kaikkiin mahdollisiin jos lapsi kertoo hirveästä kohtelusta.

Lapsi on pääasia, mulle on yks hailee kuka on exä ja kuka ei, onko joku mustis jne.
Liity mitenkään siihe jos lasta kaltoinkohdellaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
"kuullu mutkien kautta että ei kohtele mun lasta ihan niin hyvin ku ehkä pitäis"
Minkä mutkien kautta? Oletko nyt ihan varma, että pitää paikkansa...
On mun entinen paras kaveri ja tiedän että pitää paikkaansa... Lapsi itsekkin kertonut sen pään asioita. Että ei ole tuulesta temmattua.
 
näinpä
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Vuoroviikkoasumisesta en ole vielä tavannut yhtäkään hyvintoimivaa esimerkkiä.
Joo en minäkään. Vaikka se isä olisikin lapsille hyvä, niin turhan usein nuo viikot pilataan ottamalla kuvioihin uusi puoliso jota ei niin paljoa kiinnosta ne lapset ja se kyllä näkyy.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Aha, lapsi jo kertonut. Ja te aikuiset sit vaan niiku ootte.
Tee asialle jtn.
En mä oo ollu niinku vaan... Nyt tässä mietin että josko sinne lastenvalvojaan vois ottaa yhteyttä. Jos exä haluaa sen muijan kanssa olla, nii mitä voin tilanteelle tehdä. Sama mitä toisaalta isälle sanon niin totuttuun tapaan vika on meidän päässä :(. Niinkuin joskus opettajalle viestiä laittoi että meillä on lapsi vapaalla kasvatuksella.. Sekö on vapaata kasvatusta että kolmasluokkalainen saa olla kavereitten kanssa ulkona ja käydä esim. kaupassa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Vuoroviikkoasumisesta en ole vielä tavannut yhtäkään hyvintoimivaa esimerkkiä.
Joo en minäkään. Vaikka se isä olisikin lapsille hyvä, niin turhan usein nuo viikot pilataan ottamalla kuvioihin uusi puoliso jota ei niin paljoa kiinnosta ne lapset ja se kyllä näkyy.
Mulla on uus mies, ollaan naimisissa, ostettiin oma talo... Ja on ottanut mun lapsen niin hyvin vastaan. Olisin toivonut tätä samaa toisessa päässä. Varsinkin kun exän nykyinen tunsi lapseni ennen heidän seurusteluaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Abba:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Vuoroviikkoasumisesta en ole vielä tavannut yhtäkään hyvintoimivaa esimerkkiä.
Tässä yksi!
Voi kyllä toimia jos hoitaa asiat fiksusti :) Onnea meille!

Paska tilanne tosin siinä vaiheessa jos ei ole kuin toinen fiksu..
Tosi kiva että teillä toimii homma... Joskus on meilläkin ihan hyviä aikoja, mutta välillä taas oikein sapettaa koko touhu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Ideaalitilanteessa voisi toimia, ajatus on hieno. Usein vain ihmiset tekevät hyvät ajatukset käytännössä toimimattomiksi. Hienoa, että Abballa toimii!
En mä tiedä: musta olis kamalaa, jos joutuisin itse asumaan joka toinen viikko jossain ja joka toinen viikko jossain.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Ideaalitilanteessa voisi toimia, ajatus on hieno. Usein vain ihmiset tekevät hyvät ajatukset käytännössä toimimattomiksi. Hienoa, että Abballa toimii!
En mä tiedä: musta olis kamalaa, jos joutuisin itse asumaan joka toinen viikko jossain ja joka toinen viikko jossain.
Mä ottaisin mielelläni lapseni meille asumaan kokonaan, mutta en usko että se sopisi isälle... Ehkä sitä pitäis kysyä sekä isältä ja lapselta!?!
 
ap
Yx kommentti mua huvittaa tuon nykyisen emännän suusta... Se että kaikki vahingot/tapaturmat sattuu aina äitin päässä. Tästä pari esimerkkiä. Koulussa lapsi kaatui välitunnilla ja jouduin töistä lähtemään ja viemään lääkäriin tikattavaksi (olisinko voinut jotenkin vaikuttaa asiaan?). Oli kaverinsa kanssa pyöräilemässä ja ketjut lähti alamäessä (voi sattua kelle tahansa ja missä tahansa), taas mentiin tikattavaksi. Sen verran lapsi tajus tehä, että ohjas pyörän nurmikolle, ettei käynyt pahemmin. Olisin huono äiti jos en olisi vienyt lasta lääkäriin... Molemmilla kerroilla soitettiin isälle mitä on tapahtunut.

Mutta... Sieltä päästä ei ilmoiteta mitään jos lapselle jotain käynyt. Tästäkin pari esimerkkiä: Lapsella jäi koulussa sormet oven väliin, mistä syystä menivät lääkäriin tarkistuttamaan sormet ja tämän takia jäi sitten joulujuhlasta pois (ei ilmoitettu asiasta mulle, joten olin juhlassa jossa lapseni ei esiintynyt). Koulussa oli joku luokkakaveri tönäissyt lastani, niin että oli lyönyt naamansa lattiaan. Hakiessani lasta sitten kotiin, nii oli kiva yllätys kun puoli naamaa oli mustana, olisi ollut kiva että olis pikkasen varoteltu asiasta.
Toki nämä on pieniä asioita (niitten mielestä), mutta eikö mulle pitäis kumminkin kertoa tuollaisista asioista!?! Tämmösissä asioissa ei exä eikä nykyinen juurikaan ajattele mua...
Purnausta......
 

Yhteistyössä