mikä on pahin vaihe synnytyksessä?

  • Viestiketjun aloittaja cc
  • Ensimmäinen viesti
cc
ja mitä siinä oikein tehdään siellä sairaalassa? käytetäänkö siinä jotakin lääkkeitä ja apuvälineitä? en ole äiti enkä ole synnyttänyt joten voisitteko kertoa.
 
vieras
Avautumisvaihe, ennen kuin sain epiduraalin. Ja sitten tikkaus, kun apuna oli vaan puudute, joka ei mitään auttanut ja ilokaasu, joka ei myöskään siinä vaiheessa enää auttanut.
 
se ku tekkee mieli ponnistaa ja kätilö huutaa ettei vielä saa...
siis aivan kamala tunne....tuntuu että räjähtää...

2 lasta oon synnyttäny...toinen tuli imukupilla ja epiduraali lievennyksen kera..
toinen tuli sitten ihan luomuna ja "syöksynä" melkein...

kysy tarkemmin jos haluut jotain tietää
 
Hetki ennen ponnistusvaihetta, ne supistukset on pahimmat, auts... Mutta onneks se ei kestä kauan. Siinä vaiheessa on jo myöhäsitä ottaa esim. mitään puudutusta, mutta voi sen ottaa aiemmin. Mutta selviää siitä kyllä ilmankin, vaikka eihän se mikään helppo hetki ole... :xmas:
 
Ponnistusvaihe ekalta oli aika hurja, kesti 1h 10 min, voin kertoa, että varmaan elämäni pisin tunti... Siis yleensä ponnistus kestää noin 20-30 min. Mutta kyllä se avautuminenkin teki kipeetä ekalla, mutta siitä en ees paljoa muista
 
huih
Mun mielestä pahin vaihe oli, kun piti ponnistusvaiheessa supistusten välillä odottaa ja pidätellä... Oli ihan järkyttävä paineen tunne jalkovälissä, eikä saanu ponnistaa. mulla vielä ne supistukset oli tosi lyhyitä ja tuntui, että se odottelu niitten välis kesti ikuisuuden.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huih:
Mun mielestä pahin vaihe oli, kun piti ponnistusvaiheessa supistusten välillä odottaa ja pidätellä... Oli ihan järkyttävä paineen tunne jalkovälissä, eikä saanu ponnistaa. mulla vielä ne supistukset oli tosi lyhyitä ja tuntui, että se odottelu niitten välis kesti ikuisuuden.
Ei mua oo koskaan käsketty odottaan supistuksia, en oo edes tuntenut niitä puudutuksilta ollenkaan :eek:
 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
se ku tekkee mieli ponnistaa ja kätilö huutaa ettei vielä saa...
siis aivan kamala tunne....tuntuu että räjähtää...

2 lasta oon synnyttäny...toinen tuli imukupilla ja epiduraali lievennyksen kera..
toinen tuli sitten ihan luomuna ja "syöksynä" melkein...

kysy tarkemmin jos haluut jotain tietää
miksi se kätilö huutaa ettei saa ponnistaa? :eek:
mikä on imukuppi ja se kaasu? sattuuko epiduraalin laitto? ja laittaako ne sen heti?
 
turilas
Ponnistusvaihe ehdottomasti. Täyttä tuskaa... Kummallakaan kerralla en ehtinyt saada kivunlievitystä. Nopeat synnytykset, joten avautumisen kanssa en joutunut paljoa kärsimään.
 

Yhteistyössä