Mikä on painoindeksi että hoitoja ei saisi?

Kysyn siksi, että tallä palstalla siitä on puhetta ollut.

Kävin keväällä lapsettomuuteen erikoistuneella yksityisella lääkärillä. Hän totesi painostani, että ei merkitystä, koska aina paino ollut tuota luokkaa.
Ja raskauksia minulla on ollut ja alkaneet helposti. Mutta vain 1 lapsi. Ja toista yritetty n. 2v.

Olen nyt lihonut 5kg ja kävin kunnallisella, josko pääsisi tutkimuksiin. Kunnallisen lääkäri totesi, että laihduta. Hän ei kysynyt miehestä mitään, eikä paljon muustakaan. Hän sanoi, että jos ylipainoa on noin paljon, ei ovulaatiota tapahdu.

Ja pituuteni on 165cm ja painoni nyt 79kg.
Eli olenhan lihava, mutta ei kukaan ole siitä aiemmin noin maininnut. Missä raja menee?
 
Järkytys!! :eek: :eek: Miten niin paljon? 11 kiloa ylipainoa nyt ei mun mielestä ole niin paljon, että ovulaatioon vaikuttaisi?? Ja jos olet omasta mielestäsikin raskaaksi tullut helposti (käsitinö väärin?). Mahtaisikohan olla joku painorasisti? Luulisin että hoitoihin pääsisit, mutta ei kyllä ole tietoa asiasta. Tsemppiä!! =)
 
Lääkäri tietää, että olen tullut raskaaksi 3 kertaa, jotka johtaneet varhaiseen keskenmenoon. Mutta sinnikkäästi hän ei ota niitä huomioon.

Olen vakavasti harkinnut vaativani oma lääkärin vaihtoa. Mutta täytyy seurata tilannetta. Siihen pitää kuulemma tehdä kirjallinen selvitys.

Laittoi minut siis sukupuolitautitesteihin ja sokerimittaukseen. Kunhan saan niistä vastaukset (jotka taitavat olla ok) niin saa nähdä mitä sit käy.
Aika erikoinen on lääkäri, se on tullut todettua ennenkin :whistle:

Mutta kiitos paljon sinulle!
 
Onpa tylysti tehty kunnalliselta puolelta. Minä olen kanssa 165cm ja painan ainaskin 95kg. Raskautunut tosi helposti tähän asti. Nyt 2 km peräkkäin, johtunevat korkeasta iästäni 42vee. Toista lasta tehdessämme tarvitsin lääkärin apua raskautumiseen( olin syönyt pillereitä n.7vtauotta)sain hoitoja ilman naukumisia.Ethän ole minun mielestäni kuin lievähkösti ylipainoinen, jos paino ollut tuota luokkaa aina ei pitäisi olla estettä hoidoille. Sehän selvää, että laihdutus auttasi, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Minä olen jatkuvalla laihiksella...
 
Kyllä minä yritän laihduttaa ja olenkin ikuinen laihduttaja ja lihoaja.

Minulle tuli paha mieli siitä, että lääkäri määräsi heti sukupuolitautitesteihin. Vaikka eihän sitäkään milloinkaan tiedä.

Kävin samaisella lääkärillä myös keväällä jolloin lapsettomuutta takana oli jo tuo vuosi, mutta silloin ei suostunut mihinkään tutkimuksiin vaan käski jatkaa yrittämistä. Ei, laittoi hän minulle raskaustestin!!
Joka nyt oletettavasti oli negatiivinen.

Tappelin ko. lääkärin kanssa myös poikani ihottumasta ennenkuin laittoi lähetteen jatkotutkimuksiin.

Eli mikäli nyt ei ala tapahtua, laitan lääkäristä kirjallisen palautteen terveyskeskuksen johtajalle.

Joten kiitos teille kannustuksesta!!! :heart: :hug:
 
Törkee lääkäri!Heti valitus!Minkä ihmeen takia sukupuolitautitestit? Onhan ne ennenvanhaankin lihavat lapsia saaneet, jopa liki 5-kymppiset, kuten minun mummukin(yhtä pyöree ja pitkä.Kuoli 88v..)Syksyllisen km.n aikaan jouduin tekemään vakavan valituksen eräästä tk.n hoitajasta. Laukoi asiattomia kommentteja iästäni ja vastuuttomuudestani, kun tän ikäsenä 42v hankkiutuu raskaaksi... Meni perille valitukset ja kirjallisen varotuksen ämmä sai. Tapauksessasi on jo aihetta isoonkin äläkkään. Nyt vaan rohkeesti puolustamaan oikeuksiasi! Häntä pystyyn ja menox. Toivottavasti me molemmat ja muutkin vauvakuumeiset onnistumme piakkoin. :heart: :flower:
 
Itse sain myös laihdutuskehoituksen, kun olin 77 kg / 169 cm. Oikeastaan
75 kg, mutta johtuivat keskenmenosta ne kilot, oli nestettä kertynyt.
Olin vain lievästi ylipainoinen. Lyhyen kaulan takia näytti ilmeisesti pahalta ;)
Eipä ole kummemmin auttanut se laihduttaminen. Oikeastaan painosta viis,
mutta stressin hellittäminen auttaa kierron säännöllistämiseen.

Kannattaa vaihtaa lääkäriä jos saa tuollaista kohtelua...
:$
 
Hei!

Olen useamman kymmenen kiloa ylipainoinen. Julkiselta puolelta ei mulle heru hoitoja, ennen kuin olen pudottanut painostani noin 10 %.

Kuulemma mitään selvää numeerista sääntöä ei ainakaan Hesan Kätilöopistolla ole, mutta käytännössä tällainen neljääkymmentä hipova painoindeksi estää hoitojen aloittamisen. Ymmärrän sen kyllä, mutta meillä alkaa aika käydä vähiin. Olen 36,5-vuotias.

 
Kävin tässä lähipäivinä km.n jälkitarkissa ja mulle vihjailtiin,etten ylipainoisena(reilusti)ja 42vuotiaana saa mitään hoitoja julkiselta puolelta.Mulla ei ole edes ollut raskausdiabetestä,verenpaine lievästi koholla.
Että nytpä on varmaankin sitten obeesin naisen lapset tehty, jos ei ihmettä tapahdu. ON se vaan niin h-in väärin, että ylipainoisia sorsitaan. Se10kg.n painon pudotus on vaan niin mahdottoman tuntuista, mutta on vaan otettava härkää sarvista, vaikka kuinka masentaa...
 
No suhteellisen helppoahan se on...Itse pudotin viime vuonna ennen kolmea keskenmenoa yhteensä 13 kiloa. Kun on ns. "mistä pudottaa" niin tuon ensimmäisen 10 kiloa pudottaa reilussa neljässä kuukaudessa.
Tämä on tietty motivaatiosta kiinni.
Kolmen melko pitkälle menneen raskauden (rv 16, 11 ja 17) aikana sain kiloja takaisin kiitettävästi eli lähes puolet. Nyt niistä takapakkikiloista on lähes neljä jo pudotettu pois 5 viikon aikana.
Kuka tahansa teistä voi siis onnistua, jos minäkin olen onnistunut!!!Tutustukaa vaikka kalorilaskuri.fi sivustoon tai sitten rohkeasti mukaan painonvartijoihin. Minulta saa vaikka tuon vanhan points plus cd-rompun, jos haluaa kokeilla pisteiden laskemista:)
Ei kannata lannistua, itsekin muistan, kun ennen painonpudotusta olimme kolme vuotta (kahteenkin kertaan) ilman ehkäisy ja raskaaksi tulo oli todella vaikeaa. Jouduin ennen kolmatta raskautta jopa turvautumaan terolut ja clomifem kuureihin.
Painonpudotuksen jälkeen olen tullut kaikki kaksi kertaa raskaaksi heti ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta
 
vakkari
Kerron teille minun kokemukseni lapsettomuuspolilta eli ongelma oli toisinpäin eli alipaino. Treenasin hullunlailla ja söin ylitarkasti. Olen 169 cm ja painoin silloin alle 50 kg. Kävimme miehen kanssa lapsettomuusklinikalle ja mitään syytä meistä ei löytynyt, muuta kun siis tuo minun paino...En ollut mitenkään anorektisen laiha, mutta siis hoikka ja tottakai se vaikutti kanssa kiertoon eli oli epäsäännöllinen. Joka kerta huomauttivat painosta, mutta millään tavalla se ei hoitoja estänyt.
Mielestäni on niin väärin, koska luulisi että pieni ylipaino olisi vauvan kannalta parempi kuin alipaino, vielä kun johtuu äidin ei-niin-terveestä dietistä...
 

Yhteistyössä