Mikä on sellainen käsityö minkä voisit ostaa joulumyyjäisistä?

Mä näen nuo enkelit semmoisena uskontoon liittyvänä, joten mä en itse moisia ostaisi. Mutta nuo puput! Niistä tykkään :)
 
yhyy
[QUOTE="Äiti";26994319]Te ketkä ette osaa kutoa niin menkää MARTTOJEN kokoontumiseen mukaan.
Sieltä löytyy teille opastaja ihan kädestä pitäen;)[/QUOTE]

ei auta. mummoni on opettanut kädestä pitäen ja en vaan osaa. teen ihan hirveen tiukkaa ja lopulta puikot ei ees liiku :D

usko pois, kokeiltu on miljoona kertaa. ei vaan onnistu.
 
Taidan olla ainoa ihminen maailmassa, joka jäi jälki-istuntoon virkkaamaan pannulappua :(
Mä jäin jälki-istuntoon ihan muista syistä (päänaukoista ja sitärataa) eli meillä ei jouduttu jälki-istuntoon mistään virkkaamisjutuista. Ehkä siitä syystä mä olenkin joutunut opöettelemaan virkkaamisen vasta aikuisena.

Joskaan en osaa virkata muuta, kuin mattoa, klaulahuivin tms. suoraa. Mistään lisäyksistä, tms. en mitään tajua. Niinpä en osaa edes sitä tonttulakkia tehdä. Ohjeessa kun lukee, että tietyt silmukat pitää tehdä yhteen (jotta se kapenee, otaksun) mutten tajua miten. Kun en osaa.

Joten ole vaan tyytyväinen jälki-istunnostasi, jos siellä jotain opit :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
Tonttulakkia sä pidät juhannukseen asti :xmas:
Ei, mutta kun semmoinen olisi ihana :heart: :xmas:

Pointtini oli se, että pupulla lapset leikkisivät 12kk vuodesta, mutta tonttu tulisi joulupahvilaatikosta esiin vain joulukuun ajaksi. En jotenkaan raaskisi pitää nättiä käsityötä piilossa 11kk vuodesta, vaan haluaisin sen esille ja käyttöön...mutta jos se on jouluinen, tai hengellinen, niin en mä kyllä sitten.

Mutta kuten jo sanoin, olen hankala :)

Ja varmasti moni muu moiset ostaisi kiljuen :D
 
  • Tykkää
Reactions: NeitiPikkuInkkuli
nimetön ninni
Keskustelua lukeneena pakko kommentoida.

Minkä verran te olisitte valmiita maksamaan villasukista, kun ne kerran on liian kalliita myyjäisissä? Aikuisten koko, lasten koko ja sitten vaikka nuo tuolla mainitut pitkävartiset? Itselleni olen noita pitkävartisia tehnyt, lähinnä Novitan Nalle-langasta, josta yhdestä kerästä saa polven alle ulottuvat (jalan koko 39). Työtähän noissa toki on, mutta huvikseni niitä teen :)

Entäs esim. vauvan junasukat tai tossut (sellaiset joista oli kuva tuolla aikaisemmin)?
Tai vaikkapa kassista tai vauvan peitosta, joka on tehty tähän tyyliin: http://lillipien.blogspot.fi/2012/08/onpas-aikaa-vierahtanyt-edellisesta.html

Näitä mietin siis lähinnä sen takia, kun jonkin verran teen tilaustyönä kavereille ja tutuille tällaisia, ja se hinnoittelu on aina niin vaikeata. Missään tienaamistarkoituksessa en näitä tee :)
 
"itu"
Käsityn hinnoittelu on mielestäni tosi vaikeaa ja riippuu niin monesta asiasta käytetystä langasta, mallista, laadusta joskus väreistä tms. Jos malli on "oma" sukista voi maksaa enemmän kuin perus raitasukista tai esim. junasukista. Kivan värisistä raitasukista (koko n. 44) voisin ehkä maksaa ehkä 15€, vauvan perussukista 10€ olisi jo aika paljon. Omalla kohdallani asiaan vaikutta se että teen käsitöitä myös itse.
 
nimetön ninni
up...

Mielenkiinnosta nostelen, kun haluaisin edelleen vastauksia tuohon hintakysymykseen :) Varsinkin niiltä, joiden mielestä käsityöt on liian kalliita...

Siis mitä olisitte valmiita maksamaan sukista, lapasista, vauvan peitoista, tossuista yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön ninni;26995045:
up...

Mielenkiinnosta nostelen, kun haluaisin edelleen vastauksia tuohon hintakysymykseen :) Varsinkin niiltä, joiden mielestä käsityöt on liian kalliita...

Siis mitä olisitte valmiita maksamaan sukista, lapasista, vauvan peitoista, tossuista yms.
Minä maksaisin esim. noista ylipolven villasukista 80€. Onko se liian vähän?
Kertokaa nyt te taitavat, mitä niistä pyytäisitte :)
 
"Entinen Ksantippa S."
Minä ostan mieluiten harmaita pitkävartisia villasukkia, koska niitä kuluu lähipiirissäni, ja itse tykkään tehdä vähällä ajallani jännittävämpiä neuletöitä.

Hintaa en niin hirveästi katso. Yleensä noiden joulumyyjäisten tuotto menee vähäosaisille tai potilasyhdistyksille.
 
"vieras"
Minä ostaisin villasukkia lapsille ja aikuisille, mutta toivoisin, että langat olisivat kauniita eikä tarjolla olisi vain perusharmaita. Sitten jos vielä neulotun ponchon löytäisi olisin tyytyväinen.
 

Yhteistyössä