Mikä ruisleipä on suosikkisi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mun herkkuani ei enää saa. :( Nimittäin parasta ruisleipää oli mummon leipoma, leivinuunissa. Ai jai, miten kivaa oli istua lapsena mummolan rappusilla ja syödä uunituoretta ruisleipää, johon voi suli päälle. (y)
 
Sellainen itse, hapanjuuresta tehty, mihin tulee ruisjauhojen lisäksi paahdettuja auringonkukansiemeniä sekä taateli-paketillinen ja mikä kypsennetään vuoassa.

Voi kuola, kun se on ihanan makean-suolaisen-hapanta!
 
vierailija
Sellainen itse, hapanjuuresta tehty, mihin tulee ruisjauhojen lisäksi paahdettuja auringonkukansiemeniä sekä taateli-paketillinen ja mikä kypsennetään vuoassa.

Voi kuola, kun se on ihanan makean-suolaisen-hapanta!
Tarkoitatko sellaista litistettyä taatelipakettia? Kurkku tuli kerran älyttömän kipeäksi niistä irtonaisista - eikä ne olleet luomua. Mut ikävä esimerkiksi mysleissä, kun seassa on monenlaista, eikä voi tietää..,
"28.7.1999
"Tammi-kesäkuussa tutkituista, maahantuoduista elintarvikkeista määräysten vastaisiksi osoittautui kahdeksan prosenttia. Eniten hylättiin ananassäilykkeitä, appelsiineja, luumuja, viinirypäleitä sekä kuivattuja aprikooseja ja taateleita.

Kaikkiaan Tullilaboratorio tutki 1 154 tuotetta.

Torjunta-ainejäämät olivat syynä hylkäykseen 29 prosentissa tapauksista ja pakkausmerkinnät 24 prosentissa. Raskasmetallit aiheuttivat hylkäyksistä 15 prosenttia ja lisäaineet 10 prosenttia."
4
 
En osaa nimetä mitään erikoisesti. Kaikki rukiiset on hyviä. On kaksi kauppaa joita käytän, K ja S ja kummassakin on laajat valikoimat. Kumpikin pitää valikoimissaan myös pienleipomojen tuotteita ja usein kallistuu osto juuri niihin. Oululaiset ja Fasut on niin nähty.
 

Yhteistyössä