Mikä ruoka tai juoma sinulla on parhaiten auttanut raskauspahoinvointiin?

  • Viestiketjun aloittaja kaikki mukaan
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei mikään. Mä en ymmärrä miten pahoinvoiva ihminen ylipäätään saa syötyä ja juotua, eli käytännössä ruokavalioni oli melko anorektinen noina hetkinä.
No ei siinä pahoinvoinnin aikana mitää herkkua se syöminen ollut mutta kyllä se syötävä alas meni kun tiesi että sillä pääsee eroon siitä pahoinvoinnista. Jos jätti syömättä, pahoinvointi sen kun paheni vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei mikään. Mä en ymmärrä miten pahoinvoiva ihminen ylipäätään saa syötyä ja juotua, eli käytännössä ruokavalioni oli melko anorektinen noina hetkinä.
No ei siinä pahoinvoinnin aikana mitää herkkua se syöminen ollut mutta kyllä se syötävä alas meni kun tiesi että sillä pääsee eroon siitä pahoinvoinnista. Jos jätti syömättä, pahoinvointi sen kun paheni vaan.
Mulla oli sama. Mietin vain, mitä evästä voisin edes harkita saavani alas ja söin sitä. Ihan vähän, mutta söin silti. Kassissa oli mukana aina jotain pientä, että sen pahan olon sai pois.

Ja aamulla, ennen ku nousin ylös, otin kulauksen vettä ja söin palan näkkäriä. Sitten makoilin joitain minuutteja vielä. Se auttoi selvästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei mikään. Mä en ymmärrä miten pahoinvoiva ihminen ylipäätään saa syötyä ja juotua, eli käytännössä ruokavalioni oli melko anorektinen noina hetkinä.
No ei siinä pahoinvoinnin aikana mitää herkkua se syöminen ollut mutta kyllä se syötävä alas meni kun tiesi että sillä pääsee eroon siitä pahoinvoinnista. Jos jätti syömättä, pahoinvointi sen kun paheni vaan.
Olen ihmetellyt tätä aiemminkin, kun itse en oikein osaa käsittää että jos koko ajan oksettaa missä kohtaa saa mitään nieltyä, mutta oletan että se johtuu siitä että kaikilla se pahoinvointi ei ole ihan niin rajua että yrjö lentää jo melkein pelkästä ajatuksestakin :x
 
Olen ihmetellyt tätä aiemminkin, kun itse en oikein osaa käsittää että jos koko ajan oksettaa missä kohtaa saa mitään nieltyä, mutta oletan että se johtuu siitä että kaikilla se pahoinvointi ei ole ihan niin rajua että yrjö lentää jo melkein pelkästä ajatuksestakin :x
Joo hankalaa se on. Mutta kannattaa just jotain helposti syötävää ottaa vähän, esim. jogurttia. Kyllä se ittelläki tiukkaa teki jos kävi eka laattaan ja sit piti muka viel syödä :x Mut mä oon niin oksentamisenkammoinen että siinä tilanteessa oisin varmasti vetäny kourallisen pikkukiviä jos joku ois sanonu et se menee sillä ohi. :D

Ja kannattaa tosissaan jotai kantaa aina mukana et saa jotai suuhun heti ku tulee sellanen heikottava fiilis. Mul oli aina käsilaukussa keksejä :)
 
vieras
Minulla auttoi popcorn. Elin melkein pelkällä popcornilla ekat 15 viikkoa, aamuisin en saanut syötyä mitään ja joskus iltapäivällä kun söin kulhollisen popcornia niin illan saattoi olla ihan kohtuullinen olo. Lisäksi pelkkää vettä ja kivennäsivettä, joskus meni omenakin. Hurjan monipuolinen ja terveellinen ruokavalio siis!
 
vierailija
Kylmää vichyä join paljon kuvotukseen, se auttoi hieman kun oli hiilihappoa ja kivennäisaineita + suoloja mukana. Alkuun en pystynyt syömään kuin salaattia ja muistaakseni banaanijogurttia tämän kolmosen, tytön raskausaikana. Selkeästi tytön kanssa kuvotti eniten, paino putosi 5kg parissa kk alkuraskaudessa huonovointisuuden takia. Katsotaan miten tämä tuleva neljäs raskaus menee, olen vegaani, siirtynyt Kasvisruokavaliosta että saapa vähän miettiä mitä sitä oikein maistuu pahoinvoivana. Edelleen vichy, onneksi mies too sitä yli 10 korillista.
 

Yhteistyössä