Mikä saa vaimon jäämään uhkailevan miehensä luo?? :(

  • Viestiketjun aloittaja Piste
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ei se ole niin simppeliä. Etenkään, jos miehellä alkoholiongelma, eikä selvinpäin (lue: ns. normaalina) ole mitenkään uhkaava. Sitä toivoo, että puoliso muuttuisi, muistaa ne hyvät ajat ja haluaa ne takaisin. Palstan ratkaisu kaikkiin suhdeongelmiin tuntuu olevan ero.
jos mies koskaan,ikinä uhkaisi mun tai lapseni henkeä niin ei tarviis kahdesti miettiä mitä tekisin... Oli tyyppi sit kännissä tai selvinpäin.
Niin, noin minäkin mietin aikaisemmin. Helppoa sanoa, jos ei ole itse ollut sellaisessa tilanteessa.
Mun henkeä on uhattu ex-poikaystävän toimesta ja eipä tarvinnu silloinkaan miettiä et jäänkö vai en, vaikka selvinpäin olikin ihana ja kiltti mies.
Että mitään tollasta paskaa en kuuntelisi kertaakaan nykyiseltäkään mieheltä. Saati sit ottaisi kertaakaan turpaani. Sen verran on mullakin itsekunnioitusta ja suojelunhalua niin itseäni kuin lastani kohtaan.
No juu, joku poikaystävä on eri asia, kuin lasten isä.

Ite toimin toisin, en ottanut eroa, vaikka miljoona kertaa sekin on liiton aikana käynyt mielessä.
Niin, vielä törkeempää olisi lasten isän uhata vaimoaan ja lapsiaan kuolemalla. Silloin lähtisin vielä nopeempaa.
Kuten sanoin, jos lapsia uhkaisi, lähtisi. Mieheni uhkasi minua kännissä. Tiesin millainen on selvinpäin, joten en ottanut eroa. Ja nyt asiat hyvin, mies lopetti juomisen. Jossain vaiheessa jos haluaa juoda, juo sitten jossain muualla. Ei tämä toki täydellinen liitto ole, mutta hyvä osoitus siitä, että asiat voivat muuttua ja että kyllä alkoholin piikkiin voi laittaa tuollaiset.
 
Näitä ketjuja ja uutisotsikoita kun lukee niin tulee vaan mieleen et miten onnellinen saakaan olla kun on löytänyt niin upean miehen. Ei tarvii pelätä koskaan, et saako turpaansa tai joutuuko kuuntelemaan uhkauksia, oli mies sit selvinpäin tai kännissä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ei se ole niin simppeliä. Etenkään, jos miehellä alkoholiongelma, eikä selvinpäin (lue: ns. normaalina) ole mitenkään uhkaava. Sitä toivoo, että puoliso muuttuisi, muistaa ne hyvät ajat ja haluaa ne takaisin. Palstan ratkaisu kaikkiin suhdeongelmiin tuntuu olevan ero.
jos mies koskaan,ikinä uhkaisi mun tai lapseni henkeä niin ei tarviis kahdesti miettiä mitä tekisin... Oli tyyppi sit kännissä tai selvinpäin.
Niin, noin minäkin mietin aikaisemmin. Helppoa sanoa, jos ei ole itse ollut sellaisessa tilanteessa.
Mun henkeä on uhattu ex-poikaystävän toimesta ja eipä tarvinnu silloinkaan miettiä et jäänkö vai en, vaikka selvinpäin olikin ihana ja kiltti mies.
Että mitään tollasta paskaa en kuuntelisi kertaakaan nykyiseltäkään mieheltä. Saati sit ottaisi kertaakaan turpaani. Sen verran on mullakin itsekunnioitusta ja suojelunhalua niin itseäni kuin lastani kohtaan.
No juu, joku poikaystävä on eri asia, kuin lasten isä.

Ite toimin toisin, en ottanut eroa, vaikka miljoona kertaa sekin on liiton aikana käynyt mielessä.
Niin tai sit se menee niin että toiset ei hyväksy ollenkaan väkivallalla uhkailua ja jotkut alistuu mihin vaan, siihen lyömiseenkin. Ei sillä ole merkitystä onko se ihminen lapseni isä tai kummin kaiman serkku mutta mua ei kukaan uhkaile. En haluais olla sellaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä joka sanois haluavansa ottaa mut hengiltä.

 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Näitä ketjuja ja uutisotsikoita kun lukee niin tulee vaan mieleen et miten onnellinen saakaan olla kun on löytänyt niin upean miehen. Ei tarvii pelätä koskaan, et saako turpaansa tai joutuuko kuuntelemaan uhkauksia, oli mies sit selvinpäin tai kännissä.
Samat ajatukset oli, ennen kuin itselleni kävi. Ja tosiaan mies sellainen, ettei kukaan olisi uskonut siitä sellaista. En minäkään. Mutta onnellinen olen siitä, että se on ohi nyt. Mies ymmärsi, ettei ole oma itsensä kännissä ja että perheensä pitääkseen sen täytyy olla selvinpäin. Yhdessä taistellaan liitto kuntoon, eikä lasten tarvi rampata kahden kodin väliä.

Mutta juu, vien nuo muksut kävelylle. Kaunis ilma ja lapset villinä. :wave: ->
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ei se ole niin simppeliä. Etenkään, jos miehellä alkoholiongelma, eikä selvinpäin (lue: ns. normaalina) ole mitenkään uhkaava. Sitä toivoo, että puoliso muuttuisi, muistaa ne hyvät ajat ja haluaa ne takaisin. Palstan ratkaisu kaikkiin suhdeongelmiin tuntuu olevan ero.
jos mies koskaan,ikinä uhkaisi mun tai lapseni henkeä niin ei tarviis kahdesti miettiä mitä tekisin... Oli tyyppi sit kännissä tai selvinpäin.
Niin, noin minäkin mietin aikaisemmin. Helppoa sanoa, jos ei ole itse ollut sellaisessa tilanteessa.
Mun henkeä on uhattu ex-poikaystävän toimesta ja eipä tarvinnu silloinkaan miettiä et jäänkö vai en, vaikka selvinpäin olikin ihana ja kiltti mies.
Että mitään tollasta paskaa en kuuntelisi kertaakaan nykyiseltäkään mieheltä. Saati sit ottaisi kertaakaan turpaani. Sen verran on mullakin itsekunnioitusta ja suojelunhalua niin itseäni kuin lastani kohtaan.
No juu, joku poikaystävä on eri asia, kuin lasten isä.

Ite toimin toisin, en ottanut eroa, vaikka miljoona kertaa sekin on liiton aikana käynyt mielessä.
Niin tai sit se menee niin että toiset ei hyväksy ollenkaan väkivallalla uhkailua ja jotkut alistuu mihin vaan, siihen lyömiseenkin. Ei sillä ole merkitystä onko se ihminen lapseni isä tai kummin kaiman serkku mutta mua ei kukaan uhkaile. En haluais olla sellaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä joka sanois haluavansa ottaa mut hengiltä.
Alistumisesta ei ainakaan kohdallani ollut kyse, vaan siitä ratkaisun etsimisestä ja asioiden miettimisestä joka kannalta.

Mutta juu, sinne kävelylle. :) ->
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Näitä ketjuja ja uutisotsikoita kun lukee niin tulee vaan mieleen et miten onnellinen saakaan olla kun on löytänyt niin upean miehen. Ei tarvii pelätä koskaan, et saako turpaansa tai joutuuko kuuntelemaan uhkauksia, oli mies sit selvinpäin tai kännissä.
Mä vahingosta viisastuneena en sano ettei koskaan, mutta periaatteessa oon samaa mieltä. Ja toisaalta luotan nyt kyllä itseenikin siinä, että kerran jos erehtyisi toi mies uhkailemaan, tajuaisin olla fiksu itseäni ja lapsia kohtaan ja pistää peli poikki saman tien välittömästi.
 
mä olen tarjonnut ystävälleni suojaa koska hänen miehensä on osoitellut aseella häntä. Ei tuo lähde kotoa vaikka melkein joka päivä hänelle niin sanon.
Mietin tässä että jos ystäväni tulee luokseni niin mitä jos mies tulee perässä aseen kanssa ja sitten on meidänkin perhe vaarassa :eek:
 
vieraana
On osittain naisen (tai miehen) omaa typeryyttä ja saamattomuutta jäädä tollaiseen liittoon missä uhkaillaan ym. Tää keskustelu on ihan oikeasti käyty: "Kun se on muuten niin ihana mutta kännissä se hakkaa. Ei se kyl ennen oo ku läpsiny." "Kuin usein se ottaa viinaa?" "Ei muuta ku pari kertaa viikossa."

Koska ne oppivat että lopulta käy noin?
 
huhhuijjaa
Samaa ollaan ihmetelty koko suvun kanssa (jäämistä sellaseen kotiin)kun yhden lähisukulaiseni perheessä on kans erikoinen tilanne. En tiiä onko vaimoa uhattu mutta muuta sukua ja yksi saikin nyrkistä. Asiaa on puitu käräjillä mutta tilanne edelleen sekava ja saa joka päivä uusia käänteitä. Eniten surettaa lapset, joihin aikuisten päätökset vaikuttaa...

Pelottaa että se on tuo sukulaisperhe joka on joku päivä otsikoissa...
 
mietinvaan
Yksi syy voi olla esim se että jos mies tienaa hyvin ja on se joka uhkailee yms niin vaimoa voi hirvittää tilanne että jää yksinhuoltajaksi, onko töitä ja kuinka elättää itsensä ja lapsensa - elintaso laskee niin paljon. Pelottaa aloittaa elämä tyhjästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Näitä ketjuja ja uutisotsikoita kun lukee niin tulee vaan mieleen et miten onnellinen saakaan olla kun on löytänyt niin upean miehen. Ei tarvii pelätä koskaan, et saako turpaansa tai joutuuko kuuntelemaan uhkauksia, oli mies sit selvinpäin tai kännissä.
Niinpä.

Ja mitä tuohon uhkailuun tulee...kai nainen sen aika tosissaan otti, jos meni työnantajalleenkin kertomaan että mies on uhannut tappaa hänet ja lapset. Siis eihän tuo ole sellainen asia, josta mainitaan ohimennen kahvipöydässä :/

Jostain syystä ei siltikään lähtenyt. Surullista, että virhearviointi maksoi lastenkin hengen :(
 
Käviköhän työnantajan taholta kukaan jututtamassa tätä perhettään uhkaillutta miestä? Kysymässä, että miksi olet uhannut heidät tappaa, mikä sinulla on huonosti? Voitaisiinko auttaa ja lähteä yhdessä etsimään ratkaisuja?
Minä peräänkuulutan ulkopuolista interventiota näissä perhe/parisuhdeväkivaltatapauksissa. Uhria on niin kovin helppo olla syyllistämässä masokistiseksi marttyyriksi. Vaikea se on monen naisen kotoaankaan pois lähteä, koska mies uhkaa siinäkin tapauksessa tappaa mikäli tulee hylätyksi ja jätetyksi. "Jos en sua saa niin ei saa kukaan muukaan"...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Joskus ne tarvii jonkun joka sanoo päin naamaa että ymmärrätkö että lopulta se tappaa sut? Että tilanne menee jatkuvasti pahempaan jos et itse sitä katkaise.
mä olen sanonut monta kertaa ystävälleni että pian se tappaa sut, mutta kun ei usko niin ei. joka päivä sen sijaan tulee valitusta että 'nyt läpsäs' 'nyt vihanen' 'en pääse mihkään'
plääh..alkaa itekkin oleen poikki kun joutuu kuuntelee
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
mä olen sanonut monta kertaa ystävälleni että pian se tappaa sut, mutta kun ei usko niin ei. joka päivä sen sijaan tulee valitusta että 'nyt läpsäs' 'nyt vihanen' 'en pääse mihkään'
plääh..alkaa itekkin oleen poikki kun joutuu kuuntelee
Älä kuuntele enää.

Mä vihelsin pelin poikki, kun olin aikani tuollaista kuunnellut. Sanoin suunnilleen että "Joo, sun miehes hakkaa, mä tiedän ja sä tiedät sen. Se ei ole uutta, se ei ole yllätys meille kummallekaan. Mua turhauttaa vaan katsella vierestä kun sä pilaat oman elämäsi ja lastesi elämän, joten sovitaanko, että et ota muhun enää yhteyttä kun olet aikeissa valittaa miehestäsi. Muissa asioissa voit soitella, ja jos tarvitset apua avioeron yms kanssa niin autan mielelläni. Kiitos ja hei."

Mä aloin itsekin olla tosi rikki sen asian takia, joten pesin käteni koko jutusta.
 
surullista
noita mun sukulaisia on toinen käynyt hakemassa monesti turvaan kun eivät ole saaneet autonavaimia ja aina silti on palattu kotiin.... nyt sai auttaja nyrkistä ja uhkauksia sekä koko muu suku...
 
juu
tiedoksi oulussa alkoi juuri viikon syysloma ja olisikohan se äiti ollut tekemässä asialle jotain kun oli VARASTOSSA asian tapahtuessa. Jos hän oli pakkaamassa juuri kun oli aikaa hoitaa asia eteenpäin.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
mä olen sanonut monta kertaa ystävälleni että pian se tappaa sut, mutta kun ei usko niin ei. joka päivä sen sijaan tulee valitusta että 'nyt läpsäs' 'nyt vihanen' 'en pääse mihkään'
plääh..alkaa itekkin oleen poikki kun joutuu kuuntelee
Älä kuuntele enää.

Mä vihelsin pelin poikki, kun olin aikani tuollaista kuunnellut. Sanoin suunnilleen että "Joo, sun miehes hakkaa, mä tiedän ja sä tiedät sen. Se ei ole uutta, se ei ole yllätys meille kummallekaan. Mua turhauttaa vaan katsella vierestä kun sä pilaat oman elämäsi ja lastesi elämän, joten sovitaanko, että et ota muhun enää yhteyttä kun olet aikeissa valittaa miehestäsi. Muissa asioissa voit soitella, ja jos tarvitset apua avioeron yms kanssa niin autan mielelläni. Kiitos ja hei."

Mä aloin itsekin olla tosi rikki sen asian takia, joten pesin käteni koko jutusta.
mun sukulainen joka toimi auttajana ja kuuntelijana sekä sai nyrkistä joutuu syömään rauhottavia tms ja muutenkin ahdistunut. Monta kertaa auttanut ja kaikki tuntuu olevan turhaa ja saa sitten kaikki paskat niskaansa ja saa pelätä oman henkensä puolesta.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Näitä ketjuja ja uutisotsikoita kun lukee niin tulee vaan mieleen et miten onnellinen saakaan olla kun on löytänyt niin upean miehen. Ei tarvii pelätä koskaan, et saako turpaansa tai joutuuko kuuntelemaan uhkauksia, oli mies sit selvinpäin tai kännissä.
aivan!
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
tiedoksi oulussa alkoi juuri viikon syysloma ja olisikohan se äiti ollut tekemässä asialle jotain kun oli VARASTOSSA asian tapahtuessa. Jos hän oli pakkaamassa juuri kun oli aikaa hoitaa asia eteenpäin.
Niin, varastossahan ei olla koskaan muulloin kuin pakkaamassa tavaroita paon takia...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
mun sukulainen joka toimi auttajana ja kuuntelijana sekä sai nyrkistä joutuu syömään rauhottavia tms ja muutenkin ahdistunut. Monta kertaa auttanut ja kaikki tuntuu olevan turhaa ja saa sitten kaikki paskat niskaansa ja saa pelätä oman henkensä puolesta.
Sehän siinä onkin niin turhauttavaa, kun tekee kaikkensa auttaakseen, soittaa lääkäriaikaa hakatulle naiselle, on olkapäänä jota vasten itkeä, etsii vuokra-asuntoa äidille ja lapsille, siivoaa kaverin kämppää miehen riehumisen jäljiltä ja siinä samassa huolehtii lapsista koska kaveri ei siihen kykene, jne.
Ja menee pari päivää, niin pariskunta on taas yhdessä, käsi kädessä kulkien ja toisilleen leperrellen, vaikka vaimon ruhjeet eivät ole vielä edes parantuneet, ja ne loistavat meikkivoidekerrosten alta (epätoivoinen yritys piilottaa jäljet). Jos sanoo asiasta jotain, niin saa kuulla että kaikki on nyt hyvin, mies muuttui, blaa blaa blaa, älä enää heistä huolehdi. Ja kun nyrkki taas heiluu, niin taas pitäisi rientää apuun.
Mä en ainakaan enää mene. Itsepähän on valintansa tehnyt.
 
pohtija
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Näitä ketjuja ja uutisotsikoita kun lukee niin tulee vaan mieleen et miten onnellinen saakaan olla kun on löytänyt niin upean miehen. Ei tarvii pelätä koskaan, et saako turpaansa tai joutuuko kuuntelemaan uhkauksia, oli mies sit selvinpäin tai kännissä.
Moni upeakin mies voi muuttua, kun ajetaan tarpeeksi ahtaalle. Jos heillä on jo noin isoja lapsia niin ovat ollet yhdessä niin kauan, että varmasti tunsivat hyvin toisensa.
Tämä uhkaus saattoi olla epätoivoisissa keskusteluissa ilmi tullut asia. ja ehkä vain kerran. Muuten heillä saattoi olla kaikki hyvin. Mies ei itse kestänyt tilannetta, eikä halunnut jättää perhettään vielä vaikempaan tilanteeseen, jos olisi tappanut vain itsensä.
Maksuvaikeuksissa olevat ihmiset ajetaan niin ahtaalle, että sitä ei voi kuvitellakkaan, jos ei kokemusta. Mitään helpotusta ei tule mistään, ja kahdenviikon välein lätkästään joka laskuun lisää viivästyskuluja ja korkoja.

Hakkaava ja alistava mies on ihan eriasia, kun epätoivoinen, jos ois toivoa saanuit jostain, niin ehkä olisi teko jäänyt tekemättä. Puhukaa asiaa älkää sen vierestä
 

Yhteistyössä