Mikä sinulle nimeksi?

Minusta olisi tullut Henrik Matias jos olisin ollut poika. Ja Linda Christine jos olisin ollut tyttö. Päivää ennen ristiäisiä äitini kuitenkin "vuoti" tiedon nimestä omalle äidilleen, joka tokaisi että "Jaa Linra vai?" ja nimi muuttui viime hetkellä...! ;)
 
Minä sain nimeni joltain mallilta joka taisi olla miss suomi-kilpailussakin,muttei pärjännyt.
Kun nimestäni kerran äidiltäni kysyin, niin hän vastasi, että olisihan tuon nimen voinnut paremminkin valita,mutta täytyypä kysellä mitka olivat muut vaihto ehdot nimekseni
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 10:43 Mspitz kirjoitti:
Minusta olisi tullut Henrik Matias jos olisin ollut poika. Ja Linda Christine jos olisin ollut tyttö. Päivää ennen ristiäisiä äitini kuitenkin "vuoti" tiedon nimestä omalle äidilleen, joka tokaisi että "Jaa Linra vai?" ja nimi muuttui viime hetkellä...! ;)
Pakko vähän kuittailla! JOS olisin ollut poika, JOS olisin ollut tyttö!!
Mikäs ihme sä oot? :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 10:43 Mspitz kirjoitti:
Minusta olisi tullut Henrik Matias jos olisin ollut poika. Ja Linda Christine jos olisin ollut tyttö. Päivää ennen ristiäisiä äitini kuitenkin "vuoti" tiedon nimestä omalle äidilleen, joka tokaisi että "Jaa Linra vai?" ja nimi muuttui viime hetkellä...! ;)
Pakko vähän kuittailla! JOS olisin ollut poika, JOS olisin ollut tyttö!!
Mikäs ihme sä oot? :LOL: =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 10:37 Footballers Wife kirjoitti:
Kun olit vauva, mitä nimivaihtoehtoja vanhempasi miettivät sinulle?

Minulle oli vaihtoehtoina Loviisa, Sylvi ja Johanna. Ei tullut kuitenkaan mikään noista =)
Miusta olis tullut Masi, jos isä olisi saanut yksin päättää asian. Äiti oli sitä mieltä, että Jyri.
Tyttö kun sitten olinkin, niin isä olisi halunnut nimeksi Birgitta. Onneksi äidillä oli tuohonkin sananvaltaa ja ei tullut meikäläisestä sen nimistä, vaikka nyt aikuisena olen monasti miettinyt, että mikä vika siinä olis ollut. Ihan kiva nimi..... ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 11:52 Ronja Ryövärintytär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 10:43 Mspitz kirjoitti:
Minusta olisi tullut Henrik Matias jos olisin ollut poika. Ja Linda Christine jos olisin ollut tyttö. Päivää ennen ristiäisiä äitini kuitenkin "vuoti" tiedon nimestä omalle äidilleen, joka tokaisi että "Jaa Linra vai?" ja nimi muuttui viime hetkellä...! ;)
Pakko vähän kuittailla! JOS olisin ollut poika, JOS olisin ollut tyttö!!
Mikäs ihme sä oot? :LOL: =)
Heh, sä huomasit mun kielikukkasen. :D Minun käsitys huumorista... :p
 
Usnea
Jos äitini olisi saanut valita minusta olisi tullut Anu. Isäni oli kuitenkin sanonut tyyliin: "siitä tulee ****!" Ja hyvä niin. Isäni kuoli kun olin kaksi vuotias ja minusta on kiva ajatella että minulla on isäni haluama nimi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 14:06 Mspitz kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 11:52 Ronja Ryövärintytär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2007 klo 10:43 Mspitz kirjoitti:
Minusta olisi tullut Henrik Matias jos olisin ollut poika. Ja Linda Christine jos olisin ollut tyttö. Päivää ennen ristiäisiä äitini kuitenkin "vuoti" tiedon nimestä omalle äidilleen, joka tokaisi että "Jaa Linra vai?" ja nimi muuttui viime hetkellä...! ;)
Pakko vähän kuittailla! JOS olisin ollut poika, JOS olisin ollut tyttö!!
Mikäs ihme sä oot? :LOL: =)
Heh, sä huomasit mun kielikukkasen. :D Minun käsitys huumorista... :p
Kielikukkapa hyvinkin :whistle: :wave:
 
Raisa Marina oli ehdolla ,ja Raisa taisi olla mummini ehdotus. Sitten onneksi huomasivat, että Marina olisi....liian kuvaava nimi ja isälle Raisa oli liian venäläinen. Niinpä kummitätini keksi tosi hyvän kutsumanimen ja vissiin isä toisen nimen, jotka ovat harvinaisia. Tai etunimi ei enää nykyisin, mutta 30 v oli.
 
Oma nimeni oli vanhempien harvinaisen yksimielinen päätös. Mun nimi oli aika harvinainen 70-luvun alussa. Äiti oli kuitenkin jo teinityttönä ihaillut Mia Farrowia ja ajatteli, että jos hän saa tytön, sen nimeks tulee Mia. Ei "uskaltanut" kuitenkaan isälleni sitä ehdottaa, koska ajatteli, ettei isä kuitenkaan suostu. Yks päivä isä oli sitten sanonut äidille, että "laitetaankos tytölle nimeksi Mia". Ja niin sitten laitettiin.

Jos olisin ollut poika, musta olis tullut Miika.
 
Isä halusi nimekseni Kata ja jos olisin poika olisi nimeni Niku.

Molemmat ovat hyvin kaukana nimestäni. Äiti oli nähnyt unessa nimeni, joka ei ole kalenterissa eikä tänä päivänäkään ole yleinen.
 
Ensimmäinen nimi on jo pitkään suvussa kulkenut nimi, mutta toiseksi nimeksi äitini ajatteli Katariinaa. Toiseksi nimeksi tuli kuitenkin Susanna. Valitettavasti tunnen 4 muutakin täysin saman nimistä (molemmat nimet samat). Olisi se Katariina ollut oikein hyvä...
 
aleta
Jos isä ois saanu päättää olisin Merja, mut äiti oli sanonut et isän joku vanha heili ois ollu Merja niminen, niin eipä käynyt.Poika jos oisin niin oisin kuulemma Mikko.Hahaa
 
Äidilläni oli lapsena rakas mollamaija, jonka oli nimennyt Tarjaksi ja
oli äidilleen sanonut, että kun hän saa tyttären niin sen nimeksi tulee myös Tarja ja niin tulikin; isälläni ei asiaan tainnut juuri sanottavaa olla...
Tyytyväinen olen nimeeni aina ollut - kouluaikaankaan ei siitä kukaan mitään osannut "vääntää" ja ikäisiäni kaimojakin on todella vähän.
 

Yhteistyössä