Mikä sopiva summa häälahjaksi?

meidän mielestä
Meidän hääkutsussa luki, että lahjoja ei ole pakko tuoda (tosin fiksummin muotoiltuna ;) ) ja tarkoitamme sitä.

Eli vaikka et toisi mitään, mutta itse tulet iloisin mielin paikalle, se riittää. :D

Mutta jos välttämättä haluat jotain tuoda, älä turhaan tuhlaa rahojasi liikaa lahjuksiin. Toisin sanoen ymmärrämme täysin, että ihmisillä on muitakin kuluja (eikä useimmilla tulot kasva itsekseen puussa), joten tuo vaikka vaan 10 e vaikka teitä oisi kymmenen, niin se on jo ihan riittävästi. 20 e on jo enemmän kuin riittämiin, mielestäni 50 e on jo liikaa. B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:04 illuusia kirjoitti:
Jos on lähisukulainen niin ehkäpä 50??
Miehen serkku. Ikinä en ole pariskuntaan edes tutustunut. 50? ajateltiin laittaa, mutta äitini sanoi että pitäisi olla 50?/pää ja tuo 7v siihen jo mukaan eli yht. 150?. Tuohon meillä ei vain ole varaa ja mieteinkin jo kehtaanko sitten mennä sinne 50?:n lahjan kanssa lainkaan...<br><br>
 
hui
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:10 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:04 illuusia kirjoitti:
Jos on lähisukulainen niin ehkäpä 50??
Miehen serkku. Ikinä en ole pariskuntaan edes tutustunut. 50? ajateltiin laittaa, mutta äitini sanoi että pitäisi olla 50?/pää ja tuo 7v siihen jo mukaan eli yht. 150?. Tuohon meillä ei vain ole varaa ja mieteinkin jo kehtaanko sitten mennä sinne 50?:n lahjan kanssa lainkaan...
:eek: :eek: :eek: 150 e/pää????

Oikeasti, eihän tarkoitus ole se, että vieraat maksavat omat kulunsa! :eek:

Toivottavasti kukaan meidän vieraista ei ole kuullut tuota "ohjetta".

Aivan SATAVARMASTI kehtaat mennä vaan 50 euron kanssa!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:10 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:04 illuusia kirjoitti:
Jos on lähisukulainen niin ehkäpä 50??
Miehen serkku. Ikinä en ole pariskuntaan edes tutustunut. 50? ajateltiin laittaa, mutta äitini sanoi että pitäisi olla 50?/pää ja tuo 7v siihen jo mukaan eli yht. 150?. Tuohon meillä ei vain ole varaa ja mieteinkin jo kehtaanko sitten mennä sinne 50?:n lahjan kanssa lainkaan...
No 150 euroa tuntuu lähinnä pröystäilyltä. Itse käyttäisin tuossa tilanteessa noin 60 euroa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:10 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:04 illuusia kirjoitti:
Jos on lähisukulainen niin ehkäpä 50??
Miehen serkku. Ikinä en ole pariskuntaan edes tutustunut. 50? ajateltiin laittaa, mutta äitini sanoi että pitäisi olla 50?/pää ja tuo 7v siihen jo mukaan eli yht. 150?. Tuohon meillä ei vain ole varaa ja mieteinkin jo kehtaanko sitten mennä sinne 50?:n lahjan kanssa lainkaan...
virallisen etiketin mukaan rahalahjan tulisi vastata noin ruokakuluja häissä eli 20-30 euroa pää..mutta tuskin kukaan häihin kutsuu rahan takia joten jokainen antaa tai on antamatta sen mukaan minkä pystyy ja tuntee sopivaksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:10 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:04 illuusia kirjoitti:
Jos on lähisukulainen niin ehkäpä 50??
Miehen serkku. Ikinä en ole pariskuntaan edes tutustunut. 50? ajateltiin laittaa, mutta äitini sanoi että pitäisi olla 50?/pää ja tuo 7v siihen jo mukaan eli yht. 150?. Tuohon meillä ei vain ole varaa ja mieteinkin jo kehtaanko sitten mennä sinne 50?:n lahjan kanssa lainkaan...
LIIKAA!!!
50 on hyvä summa, varsinkin kun ette niin läheisiltä kuulosta!
 
Meillä on kans serkun häät tulossa kesällä..ja mä ajattelin kyllä laittaa tuon 50e multa, mieheltä jameidän 1v neidiltä! saa riittää ja enenpään ei oo varaa!
mulle itselle olis aiaki tullut vaa paha mieli viime syksynä jos olisin tiennyt jonkun laitavan lahjaa eemmän kuin o oikeesti varaa! kun täytyy kuitnekin jotakin vaatetusta hommata , bensat maksaa! ja meillä on ainakin kesälle tois monia juhlia..osa vaatii yöpymistäkin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:12 Kaisa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:10 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:04 illuusia kirjoitti:
Jos on lähisukulainen niin ehkäpä 50??
Miehen serkku. Ikinä en ole pariskuntaan edes tutustunut. 50? ajateltiin laittaa, mutta äitini sanoi että pitäisi olla 50?/pää ja tuo 7v siihen jo mukaan eli yht. 150?. Tuohon meillä ei vain ole varaa ja mieteinkin jo kehtaanko sitten mennä sinne 50?:n lahjan kanssa lainkaan...
No 150 euroa tuntuu lähinnä pröystäilyltä. Itse käyttäisin tuossa tilanteessa noin 60 euroa.
Näin minäkin ajattelen, äitini on vaan tuollainen että laskee että pitäisi antaa sen verran kuin hääparilla on kulujakin/pää. Itse en ajattele näin, hyvä ettette tekään. Äitini ja isäni antavat aina 50?/pää jos juhlassa on ruokatarjoilu ja sanoi että hyvä jos sekään riittää heidän kuluihin. :eek: No, meillä ei ole yksinkertaisesti vaan varaa.
 
50? on mun mielestä ihan sopiva summa. Eikä tarvitse olla edes niin paljoa.
Ajatus se tärkein eikä se summa.

Mä en ala viemään mitään 20-30?/ nokka summaisia lahjoja. Ihme rahastuksia tullut häistä kun joissain häissä saat maksaa itse ruokasi tai häälahjaksi kelpaa vain raha ...
Mä jätän semmoiset väliin jos vastaan tulee.
 

Yhteistyössä