mikä teillä ehkäisynä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2007 klo 23:14 Mitä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 23:08 pettynyt kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 21:08 Omakotikullankallis kirjoitti:
Laitatin juuri hormonikierukan. Laitto ei tuntunut missään ja meillä saa ensimmäisen ilmaiseksi. =) Ja jatkossakin se tulee halvemmaksi kuin pillerit.
Siis saako jossain ilmaisen kierukan?Aika hieno etu!Mulla hormonikierukka ollut 1,5vuotta ja olen pettynyt.Koska vuoto kestää 6-10päivää ja on runsaampaa,kuin aikaisemmin.Ei kovin kiva,varsinkin kun ei saa käyttää tampooneja.Harkitsen tässä kierukan poistoa,mutta harmitta kun on maksanut ison hinnan,niin en tiedä... :/
Siis eikö kierukan kanssa voi käyttää tamponeja? Itse olen ensimmäistä kierukkaa suunnitellut, mutta mieluummin kyllä käyttäisin tampooneja kuin siteitä..eka kerran tuli tämä asia vastaan.
Hanki kuukuppi! Lupaan, että et enää ikinä halua tamponeja sen jälkeen!

Mulla on ollut Mirena 9kk. Ensin oli kuukauden verran vuotoa, loppua kohti tiputtelua vaan. Sitten normaalikestoiset, mutta niukemmat menkat, paitsi nyt viimeisellä kierroksella vain tiputtelua, ei tarvinnu kuppia eikä muutakaan suojaa. Toiveikkaana odottelen, että nyt jäis kokonaan menkat pois.

Eikä se ole kallis! Laskekaa huviksenna mitä se tekee kuukautta kohti!
 
epäilevä
Mun ystäväpiirissä joulukuussa syntyi kolmas "terilisaatiovauva" vuoden sisällä,tuntuu nykyään aika pettävältä ehkäisyltä tuo piuhat poikki systeemi!!!
Vaikka varmaa pitäisi olla,,,,

Itellä on hormonikierukka ja täällä sai myös ensimmäisen ilmaiseksi. Minulle vielä lupasivat jatkossakin aika ilmaiseksi hormonikierukan koska tuli hoitona lääkärin määräyksellä runsaisiin kuukautisiin.

Ihana ehkäisy,on passannut,menkat jäi puolessa vuodessa historiaan ja halujakin on enempi kuin ennen pillereillä!

Suosittelen itse kaikille hormonikierukkaa! :attn:
 
ani1
Ehkäisyrengas. Vähän toimintatavaltaan vastaava kuin ehkäisypillerit, mutta toimii paikallisemmin kun on emättimessä. Helppo laittaa itse, eikä rengas tunnu tuolla sisuksissa. Rengas on paikallaan 3 vkoa kerrallaan, sitten on viikon tauko ja sitten taas laitetaan uusi rengas 3 viikoksi paikalleen. Hinta tietty on kalliimpi kuin esim. ehkäisypillerit, mutta eipä tarvi joka ilta muistaa ehkäisyasiaa niinkuin pillereitä käyttäessä.
 
Mulla ollu pillerit mut eilen varasin lekurille aikaa sterilisaatiota varten. Ikää on 37 vuotta, kaksi muksua. Iltatähteä ei tule koska nuo muksutkin on vasta 1 ja 3.

Lähes parikyt vuotta tullu syötyä pillereitä (taukoja tietty joukos) joten mulle saa noi hormonit riittää. Haluan että kroppani olis iha "luomu".
 
Ehkäsyrengas käytössä ja voin vain suositella!!
Itselleni ei mitkään matalahormonisetkaan pillerit sopineet, paino nousi, nyt kun tätä rengasta olen käyttänyt pian 4kk:tta ei ole paino noussut!!
Ja mielialavaihteluita ei tule niinkun pillereillä.
ja helppo käyttää.. laittaa sisään ja pitää sen siellä 3vkoa, ottaa pois ja viikon tauko, uusi rengas sisään. ja niin edespäin.
vuodot ovat minulla ainakin tulleet niukemmiksi kun ennen, onneksi!! =) :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 15:36 piikuli kirjoitti:
Ehkäsyrengas käytössä ja voin vain suositella!!
Itselleni ei mitkään matalahormonisetkaan pillerit sopineet, paino nousi, nyt kun tätä rengasta olen käyttänyt pian 4kk:tta ei ole paino noussut!!
Ja mielialavaihteluita ei tule niinkun pillereillä.
ja helppo käyttää.. laittaa sisään ja pitää sen siellä 3vkoa, ottaa pois ja viikon tauko, uusi rengas sisään. ja niin edespäin.
vuodot ovat minulla ainakin tulleet niukemmiksi kun ennen, onneksi!! =) :flower:
mites tuohon voi luottaa, että on oikein sisällä, ettei pikkukaverit livahda sivusta ;)
Ja miten ihmeessä se pysyy sielä 3vkoa?

Houkuttelis kans kun pillerit ei käy ja kumia käytetty 10vuotta. :/ välillä se paljaskin olis vaan niin nam :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 15:41 viivi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 15:36 piikuli kirjoitti:
Ehkäsyrengas käytössä ja voin vain suositella!!
Itselleni ei mitkään matalahormonisetkaan pillerit sopineet, paino nousi, nyt kun tätä rengasta olen käyttänyt pian 4kk:tta ei ole paino noussut!!
Ja mielialavaihteluita ei tule niinkun pillereillä.
ja helppo käyttää.. laittaa sisään ja pitää sen siellä 3vkoa, ottaa pois ja viikon tauko, uusi rengas sisään. ja niin edespäin.
vuodot ovat minulla ainakin tulleet niukemmiksi kun ennen, onneksi!! =) :flower:
mites tuohon voi luottaa, että on oikein sisällä, ettei pikkukaverit livahda sivusta ;)
Ja miten ihmeessä se pysyy sielä 3vkoa?

Houkuttelis kans kun pillerit ei käy ja kumia käytetty 10vuotta. :/ välillä se paljaskin olis vaan niin nam :p
Rengason aina sisällä oikein, eli kun sen sinne "pökkää" niin hakee oman paikkansa. Rengashan on myös hormonipitoinen, eli vapauttaa tasaisesti emättimeen hormonia, eli ei ne pikkukaverit sieltä pääse eteenpäin. ;)
kyllä se pysyy, toki olen muutamalla kuullut ettei ole pysynyt, mutta näin on aika harvalla, pääosin se pysyy siellä omalla paikallaan.
Itse en tykkää kumista, kaameaa läträystä!!! ennen tätä rengasta kanssa koitettu kaikki mahdolliset matalahormonisest pillerit, kumit ja muuta.. mutta tämä on vaivaton tapa ja meillä ainakin enuvolassa sai ekan 3kk:tta ilmaiseksi!!! Muutenhan on hiukan kalliimpi käyttää kun esim. pillerit, mutta suosittelen!! ;)
 
miriaam
itelläni kurja tilanne, pillerit ei sovi. kierukkaa kavahdan.
lisäksi on runsaat kuukautiset, joten vuodan kuin seula.

viimeksi menin toiveikkaana hakemaan ehkäisyä sopivaa, niin mitattiin verenpaine ja ylläri ylläri, alapaine huiteli niin korkeaa , että ehkäisyrengasta en saanutkaan. vaikka toivoin mm.ihon vuoksi.

nyt sitten pakko miettiä sterilisaatiota , koska muu ei oikeen passaa, koska syön ssri-lääkkeitä. olen aika herkkä muutenkin lääkkeiden sivuvaikutuksille.

kumi on ollut kauan käytössä, se vain kyllästyttää. B)
vaahtoa kokeiltu, aiheutti kirvelyä siipassa.

 
minulla ollut nyt jo kaksi ja puoli vuotta ehkäisylaastari EVRA. Todella kiva ja huoleton. Kerran viikossa vaihdan laastarin eli kole kertaa kuussa ja sitten viikon tauko. Mulla ainakin ihan ok. Kellään muulla ei tainnut vastauksista päätellen olleen laastari. Vai? Joskus on myöäs olleet pillerit, mutta paino nousee kauheesti. En tykkää!! Kerukkaa myös kavahdan. Ja lapsilukumme ei ole täysi, niin sterilisaatio ei tule kysymyjseenkään. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 20:00 kikka3 kirjoitti:
minulla ollut nyt jo kaksi ja puoli vuotta ehkäisylaastari EVRA. Todella kiva ja huoleton. Kerran viikossa vaihdan laastarin eli kole kertaa kuussa ja sitten viikon tauko. Mulla ainakin ihan ok. Kellään muulla ei tainnut vastauksista päätellen olleen laastari. Vai? Joskus on myöäs olleet pillerit, mutta paino nousee kauheesti. En tykkää!! Kerukkaa myös kavahdan. Ja lapsilukumme ei ole täysi, niin sterilisaatio ei tule kysymyjseenkään. :flower:
Mulla kans laastari (evra). Oon käyttänyt pian 2 vuotta.
Paremmin tän muistaa viikottain vaihtaa kuin ottaa päivittäin pillerin.
Pysyy suihkussa, saunassa, uimahallissa jne.
Joskus oon miettinyt muítakin vaihtoehtoja, mutta ilmeisesti en palaa pillereihin, vaikka nekin ok. Kierukka-ajatus puistattaa minuakin (ne kohdunkaulak:sta törröttävät langat...oon ottanut papoja...ne ei näytä oikein kivalta...)...varmaan se sterilisaatio olis paras vaihtoehto?!
 
Meillä käytetään luonnollista keskeytystä, joka tunnetusti on se varmin tapa :D Kumeja ei voi käyttää kun on lateksiallergia, ja apteekin lateksittomat maksavat maltaita. Kierukkaa ei lääkäri suositellut, kun tarkoitus yrittää vielä neljättä tenavaa vielä parin vuoden sisään. Pillerit aiheuttavat järkyttävät PMS-oireet ja lihomisen. Joten eletään jännityksessä ja pyykätään usein B)
 
Mirena eli hormonikierukka on ollut nyt puoli vuotta ja olen eritäin tyytyväinen siihen.Runsaat menkat ovat historiaa ja sekstailu huoletonta.Joskus vähän alavatsaa vihloo,mutta niin teki ennen kierukkaakin...Painokaan ei ainakaa vielää ole noussut.Mietinkin tässä että ihanko se joillakin kerralla rämäyttää monta kiloa vai pikku hiljaa?Mullakin kahden lapsen jälkeen 10kg jäänyt painoa lentisiin"missinmittoihin" verrattuna,mutta kyllähän tuo ikäkin vähentää aineenvaihduntaa ym.tekijät altistavat(kierukan lisäksi?)painon nousua..
 
nainen
meillä mies kävi pari viikkoa sitten steriloitavana, nyt odotellaan että varmistuu steriiliys... odotan innolla tulevaa!! ei tarvi söheltää kumien kanssa, ei tarvi hormoneilla sotkea kehon omia systeemejä, ei tarvi mitään laitteita tunkea sisuksiin...
ja 3 lastakin on ihan riittävästi!
 
tea
Hormonikierukan laitatin viime lokakuussa. Olen ollut tosi tyytyväinen. Laitto sattui hieman (tai ainakin enemmän, kun minulle oli kerrottu). Tiputtelua ei ole ollut ollenkaan, vain niukkaa vuotoa kuukautisten aikaan. Ei ole ollut painonnousua, finnejä ta muuta vastaavaa. Vain hiukset ovat rasvoittuneet hieman tavallista enemmän. Se mikä ei sovi yhdelle, voi sopia toiselle...
 
harmaapöllö
Kaikkien kokeilujen jälkeen, sterilisaatio. Nyt on hyvä olla, kun ei ole mitään hormonimömmöjä eikä tarvi pelätä noita kondomien luiskahtamisia tai rikkoutumisia.
 

Yhteistyössä