Mikä teillä on kosteussuojana lapsen sängyssä?

Meidän 4v. pojalla ei ole mitään suojaa pedissä vahinkojen varalta. Ei ole vaipan lähtemisen jälkeen kertaakaan pissinyt sänkyyn. Niin tuntui turhalta pitää siellä mitään. Mutta pitäisikö laittaa? Voiko yökastelu alkaa ihan tosta noin vaan vaikka aikasemmin sellaista ei olisi käynytkään?

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 08:23 vieras kirjoitti:
Meillä on tuo muovifrotee petauspatjan alla. Eli ei hiosta, ja jos tulee vahinko, niin patja säilyy kuivana.

Muovifrotee lakanan alla on kyllä lapsen kidutusta! Kokeilkaapa itse....
En kyllä ole huomannut et lapset olis pahemmin hikoillu sen froteen kanssa. Ois kyl kuitenkin varmast parempi et se olis petarin alla. Olen koittanut päästä helpommalla pyykin kanssa siten että lakana, frotee, tyyny ja peitto(kastuvat meillä yleensä myös, ainakin peitto) mahtuvat kerralla koneeseen. petari pitäis erikseen pestä. Pissipyykkiä tulee meillä aika usein ja aamulla ei töihin lähdettyä uskalla konetta päälle jättää joten jää iltaan se koneellinen. Sit jos petari pitäis vielä pestä ni huh huh. Tätä pyykkiä kun lapsiperheessä on muutenkin...
 
Meillä on semmoinen Medi-inko lakana. (80x120cm)
Se on vissiin alunperin tarkoitettu laitoskäyttöön, mutta ostettu esittelijältä sairaalasta.
En valitettavasti ole 100% saako niitä muualta, mutta luulen että vois jostakin erityisliikkeistä.
Se on pehmeää, kuin flanelia. Imee kaiken kosteuden ja tuntuu kuivalle. Voi pestä 90 asteessa. Laitan lakanan alle.
Voin kurkata siitä pesulapusta firman nimen jos joku haluaa kysyä.

Minä aina sitä kaikille kehun kun on vaan niin helppoa.
Meillä molemmilla neidoilla on ne. Hinta oli muistaakseni 20 ?/kpl.
 
vinkki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 09:00 Pinu83 kirjoitti:
Meidän 4v. pojalla ei ole mitään suojaa pedissä vahinkojen varalta. Ei ole vaipan lähtemisen jälkeen kertaakaan pissinyt sänkyyn. Niin tuntui turhalta pitää siellä mitään. Mutta pitäisikö laittaa? Voiko yökastelu alkaa ihan tosta noin vaan vaikka aikasemmin sellaista ei olisi käynytkään?
Voihan se pissiä vaikka jos kova kuume tulee yön aikana ja oksennustaudissa vetäsee oksennukset patjalle! Patja on oikeasti pilalla jos oksentaa siihen. Patjaa kun ei voi pestä päällistä lukuunottamatta ja siihen kerääntyy hometta. Homeisella patjalla nukkuminen altistaa homeallergian puhkeamiselle ym. :/
 
Meillä on lakanan alle laitettu muovifrotee enkä ole mitään ylimääräistä hikoilua huomannut. Kun poika oli vielä pieni ja imetin niin minulta tuli maitoa todella paljon yli ja laitoinpa silloin omaan sänkyyni lakanan alle tuollaisen muovitetun froteen. Ideana siis oli pitää sänky kuivana maitotulvalta! Olen siis itsekin tuota muovitettua froteeta lakanan alla kokeillut enkä pitänyt pahana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 14:00 villitykset kirjoitti:
Meillä on semmoinen Medi-inko lakana. (80x120cm)
Se on vissiin alunperin tarkoitettu laitoskäyttöön, mutta ostettu esittelijältä sairaalasta.
En valitettavasti ole 100% saako niitä muualta, mutta luulen että vois jostakin erityisliikkeistä.
Se on pehmeää, kuin flanelia. Imee kaiken kosteuden ja tuntuu kuivalle. Voi pestä 90 asteessa. Laitan lakanan alle.
Voin kurkata siitä pesulapusta firman nimen jos joku haluaa kysyä.

Minä aina sitä kaikille kehun kun on vaan niin helppoa.
Meillä molemmilla neidoilla on ne. Hinta oli muistaakseni 20 ?/kpl.
Meilla on ollut samantapainen `lakana` kaytossa. Se oli todella hyva : ei hiosta, mutta imee kaiken pissan. Suosittelen !
Voin myos myyda meidan vanhan, kun ei tarvita enaa ;)
 
jeps
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 14:00 villitykset kirjoitti:
Meillä on semmoinen Medi-inko lakana. (80x120cm)
Se on vissiin alunperin tarkoitettu laitoskäyttöön, mutta ostettu esittelijältä sairaalasta.
En valitettavasti ole 100% saako niitä muualta, mutta luulen että vois jostakin erityisliikkeistä.
Se on pehmeää, kuin flanelia. Imee kaiken kosteuden ja tuntuu kuivalle. Voi pestä 90 asteessa. Laitan lakanan alle.
Voin kurkata siitä pesulapusta firman nimen jos joku haluaa kysyä.

Minä aina sitä kaikille kehun kun on vaan niin helppoa.
Meillä molemmilla neidoilla on ne. Hinta oli muistaakseni 20 ?/kpl.
Meillä on ollut myös kaksi tuollaista vuodesuojaa. Siihen meni näppärästi päälle äitiyspakkauksen pussilakana joten petaaminen oli helppoa keskellä yötäkin kun oli valmiina tuo pussilakana vuodesuojan päällä. Mulla oli koko ajan sängyssä patjan suojana lakana ja sitten sen päällä oli tuo vuodesuoja pussilakanan sisällä. Meillä tosin oli peittoja myöten kaikkea kaksi koska joskus jouduimme kuivittelemaan yöllä ja aamulla oli kaikki taas märkänä. Peittoa emme laittaneet edes pussilakanan sisälle vaan ostimme kaksi kivan näköistä peittoa joissa oli miellyttävä pinta. Jonkin aikaa kasteltuaan neiti hylkäsi kaiken lisäksi yöpuvut koska ne tuntuivat niin ikäviltä ja kylmiltä kastuessaan ja riisuminen yöllä oli niin epämiellyttävää. Viisi vuotiaaksi asti siis kaikki sängyn petivaatteet tuli ahkerasti pestyä joka päivä. Kyllä oli kuivausrumpu tarpeen ja osasi arvostaa tuota hienoa keksintöä, vuodesuojaa!!!
 
Meilläkin on ollut ja on edelleen kuopuksella käytössä se froteealusta.
Merkki tais olla ainun sellainen iso ei sitä pientä jonka sai äitiyspakkauksessa. Minä ainakin olen ollut tyytyväinen vaikka on ollut vain lakanan alla. Ennemmän tuo meidän esikko hikoilee meidän sänkyssä nukkuessa ku omassaan.
 
Kakkoselle, hehee, meillä on parisängyssäkin muovifrotee (jäänyt oksennustaudin jälkeen), eikä se hiosta meitä yhtään :) No, täytyy myöntää että kesällä kyllä hiosti! Ja lapsilla on lakanan alla muovifrotee eikä he kovin kituvaisia ole...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 14:25 Chayenne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 11:34 TARA kirjoitti:
No mistä sitä Medi-Inkoa saa?
Voisin myyda meidan vanhan. On tosi siisti ja vahan kaytetty. Merkki ei tosin ole Medi - Inko, mutta muuten samanlainen.
Meillä kans joku tämmönen ja hyvä ollut. Ei päästä kosteutta lävitse. Ostin sen kolme vuotta sitten Lidl:stä, eikä maksanut muistaakseni kuin 6 e.En tiedä onko niitä vielä siellä myynnissä, kun en yleensä käy ko. liikkeessä.
 
meillä käytössä niitä muumialustoja. 2 niitä vierekkäin ja sitten laittanut vielä petarin alle. eikä hiosta. meillä isossa sängyssäkin pari semmosta,kun vaeltavat... tosin pissavahinkoja ei ole sattunut tämän vuoden puolella, että eiköhän siitä kohta uskalla luopua kokonaan.
 
Meiläkin yleensä käytetän ihan frotee..sitä äitiyspakkauksen alustaa, mutta esim. nyt mahataudissa laitoin lakanan alle niiitä kertakäyttöisiä suojia, pissialusia mitä saa kaupasta. Niitähän käytetääs sairaalassakin. Onkohan ne nyt inko-vaippoja siellä nimeltään. Tosi käteviä.
 
hei "jeps" oliko teillä yökastelua viiteen vuoteen saakka?Meillä neli vuotias käytetään kahdesti yössä nukkuvana potalla ja silti kerkeää kastella sänkynsä,kuinka sait kuivaksi?????Meille on väläytetty lääkehoitoa .Apua ,tarvittais neuvoja !!
 

Yhteistyössä