Mikä tupakanvastainenkampanja palstalla tänään on menossa?

[QUOTE="hmm";24719908]samaahan voisi sanoa lihavista ihmisistä.... tai muistakin joilla on jonkunlainen ongelma... läskit itkee ettei ole aikaan laihtua jne musta olisi hienoa että jos on ylipainoinen niin on sitä sitten eikä turhaan itkeskele sitä että on lihava muttei tee asialle mtn... tai itke sitä että lasta kiusataan koulussa sen takia ku se on lihava jne

ja ei en pidä kiusaamista oikeutettua millään tavalla ja olen sitä vastaan mutta lihavia lapsia yleensä kiusataan koulussa varsinkin jos lapsi on tyttö
mutta en tiedä yhtään tapausta että lasta olisi koulussa kiusattu sen takia että vanhempi polttaa..... voin kyllä olla väärässä[/QUOTE]

Mä en kyllä ymmärrä miten lihavuutta ja tupakointia voi verrata keskenään? Lihavuus ei aiheuta terveyshaitoja muuta kun henkilölle itselleen. Tupakasta kärsii muut ympärillä olijat.
 
  • Tykkää
Reactions: masuilija.
"vieras"
Ja lihavien arvostelun voi pistää ihan toiseen ketjuun. Kaksi eri asiaa, eikä mitään syytä verrata. Ellei sitten se lastaan tupakalla myrkyttävä ihminen ole vielä lihavakin ja tyrkyttää lapsilleen laardia ja sokeria.
 
[QUOTE="vieras";24719964]Ja lihavien arvostelun voi pistää ihan toiseen ketjuun. Kaksi eri asiaa, eikä mitään syytä verrata. Ellei sitten se lastaan tupakalla myrkyttävä ihminen ole vielä lihavakin ja tyrkyttää lapsilleen laardia ja sokeria.[/QUOTE]

samaa mieltä !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24719982:
Mun mielipide on että fanaattisuus on idioottimaista asiassa kuin asiassa. Jos joku haluaa tupakoida riskit tiedostaen, ja niin ettei se ketään "häiritse", niin siitä vaan.
Mutta ongelmahan on juuri se että se häiritsee monia.
 
"hmm"
Mä en kyllä ymmärrä miten lihavuutta ja tupakointia voi verrata keskenään? Lihavuus ei aiheuta terveyshaitoja muuta kun henkilölle itselleen. Tupakasta kärsii muut ympärillä olijat.
yleensä ku aikuinen käy kotonaan tupakilla hän menee ulos eikä lapset pyöri jaloissa sisään tultaessa lapset leikkivät muualle eivätkä vieläkään pyöri haistelemasse aikuisen vaatteita eriasia tietenkin sellaisilla jolla on ihan pieni vauva.... mutta kun aikuinen menee keittiön pöytään läskeineen istumaan ja syömään herkkuja niin lapsikin pyörii siinä..... ja sitä myöten oppii siihen että jatkuvasta tulee jtn herkkuja

ja vastahan masuilija sanoi kuinka lapset oppivat asiat vanhemmiltaan
 
[QUOTE="hmm";24720017]onhan paljon sellaisiakin asioita mitkä häiritsee monia muttei niihin puututa millään tavalla niin kuin tupakointiin on puututtu. kielletty monessa paikassa jne[/QUOTE]

Ettekö ihan oikeesti tajua, että siitä tupakoinnista on terveydellistä haittaa myös muille ? Ja se että jonnekkin laitetaan kieltoja ja tupakkapaikkoja, ei nähtävästi estä ihmisiä polttamasta missä haluaa, baareissa toi varmaan onnistuu mutta ei esim noissa kaupan edustoilla ! Ja tää ketjuhan oli tupakoinnista puhumiseen eikä läskeistä, joten eikö olis kiva että joku kävis sit tekee läskeistä keskustelun ? hyppää niin aiheen viereen nyt !
 
Mutta ongelmahan on juuri se että se häiritsee monia.
Miten se voi häiritä? Huomaa nuo lainausmerkit. Mun pointtini on se että jos sä asut esim omakotitalossa metsän keskellä ja siellä kessuttelet niin se tuskin haittaa ketään. Ja voihan tässä tietenkin mennä pilkunnussimiseen, mutta sekin on aika tyhmää. Ja jos siihen mennään että se tupakka tuoksuu vaatteissa, niin sitten kielletään myös hajusteiden käyttö. Mua astmaatikkona häiritsee huomattavasti enemän se että ihmiset löyhkää hajusteille kuin tupakalle.
 
"hmm"
Ettekö ihan oikeesti tajua, että siitä tupakoinnista on terveydellistä haittaa myös muille ? Ja se että jonnekkin laitetaan kieltoja ja tupakkapaikkoja, ei nähtävästi estä ihmisiä polttamasta missä haluaa, baareissa toi varmaan onnistuu mutta ei esim noissa kaupan edustoilla ! Ja tää ketjuhan oli tupakoinnista puhumiseen eikä läskeistä, joten eikö olis kiva että joku kävis sit tekee läskeistä keskustelun ? hyppää niin aiheen viereen nyt !
paljon mielenkiintoisempaa jutella sekin asia tässä ketjussa =)
omanmielipiteeni olenkin kyllä jo antanut.... eli keskitytään vähän enemmän omiin tekemisiin kuin muiden jos joku haluaa polttaa ja pilata oma terveys ja samalla vahingoittaa mahdollisesti muita niin siinäpä ja jos toinen haluaa syödä itsensä lihavaksi joka vaikeuttaa liikkumista ja lasten elämää niin siinäpä
 
car
Vedetään nyt maailman muukin kurjuus tähän mukaan. Tupakkaviljelmien alta on kaskettu sademetsiä--> vaikuttaa ilmaston lämpenemiseen. Tupakka on rahakasvi --> kolmansiin maihin rahaa, mut mistäs se edullinen ruoka. Parempi olisi kasvattaa tupakan sijaan ihmisille syötävää.

Ja tupakoinnin voi lopettaa jos tahtoa riittää, jopa 30-50 vuoden tupakoinnin jälkeen. Paljonko lie savukkeidentuonnin kokonaisarvo miljoonina, saiskohan sillä rahalla tuotua jotain tähdellisempää.

Kyllä kaikista ihmistä ja/tai kanssaihmisiä sairastuttavista elämäntapavalinnoista saa kantaa huolta, mutta onko tupakointi ja ylipaino vertailukelpoisia, voiko vertailla turhaa yksityisautoilua ylipainoon tai syötäväksi kelpaavan ravinnon roskiin heittämistä(tulee rottia lisää kaatopaikoille) tupakointiin.
 
  • Tykkää
Reactions: masuilija.
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24720047:
Miten se voi häiritä? Huomaa nuo lainausmerkit. Mun pointtini on se että jos sä asut esim omakotitalossa metsän keskellä ja siellä kessuttelet niin se tuskin haittaa ketään. Ja voihan tässä tietenkin mennä pilkunnussimiseen, mutta sekin on aika tyhmää. Ja jos siihen mennään että se tupakka tuoksuu vaatteissa, niin sitten kielletään myös hajusteiden käyttö. Mua astmaatikkona häiritsee huomattavasti enemän se että ihmiset löyhkää hajusteille kuin tupakalle.
niinkuin olen täällä jo monen monta kertaa sanonut, että nuo kauppakeskuksien edustat on niitä pahimpia paikkoja. Mua ei muuten tuo pössyttely haittais jos mun ja mun lapsen ei siitä tarviis kärsiä. On todella kuvottavaa kulkea ovesta sisään jota ympäröi tupakoitsijat ja se savun määrä siinä, hyi.
 
"Suski"
Kun sain kolmannen lapseni, niin äitini ja veljeni tulivat katsomaan meitä sairaalaan kun poika oli yhden päivän ikäinen. Äitini ei polta, veljeni polttaa. Veljeni oli polttanut sairaalan pihalla tupakan, äitini taas kaatanut pullollisen Cuccia päälleen. Mitä luulette kumman syliin annoin vauvan?
 
[QUOTE="Suski";24720103]Kun sain kolmannen lapseni, niin äitini ja veljeni tulivat katsomaan meitä sairaalaan kun poika oli yhden päivän ikäinen. Äitini ei polta, veljeni polttaa. Veljeni oli polttanut sairaalan pihalla tupakan, äitini taas kaatanut pullollisen Cuccia päälleen. Mitä luulette kumman syliin annoin vauvan?[/QUOTE]

Et kummankaan !
 
Lahti nro1
Alkuperäinen kirjoittaja ällöä;24719697:
ja minä tei yhden aloituksen ( Ikean parkkihalli tupakointi) ihan vain siksi, että osui kohdallekun just siellä viikonloppuna kävin ja täällä oli tupakasta yksi aloitus niin tuli se taasen sit mieleen.
Ja minä tein sen bussissa tupakointialoituksen kun muistui nyt mieleeni kun oli näitä tupakka aloituksia :)
 
"hmm"
niinkuin olen täällä jo monen monta kertaa sanonut, että nuo kauppakeskuksien edustat on niitä pahimpia paikkoja. Mua ei muuten tuo pössyttely haittais jos mun ja mun lapsen ei siitä tarviis kärsiä. On todella kuvottavaa kulkea ovesta sisään jota ympäröi tupakoitsijat ja se savun määrä siinä, hyi.
ei minuakaan lihavat muuten häiritse mutta kun niitä tule vastaan jokapaikassa
hengitys vinkujen ja vievät enemmän tilaa ympäriltään kuin tupakoitsijat
yritäppäs istua linja-autossa lihavan vieressä yök
 
[QUOTE="hmm";24720117]ei minuakaan lihavat muuten häiritse mutta kun niitä tule vastaan jokapaikassa
hengitys vinkujen ja vievät enemmän tilaa ympäriltään kuin tupakoitsijat
yritäppäs istua linja-autossa lihavan vieressä yök[/QUOTE]

Mutta istuppa tupakoitsijan viereen ja auta armias jos se vielä suunsa avaa !
 
ttppii
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24719982:
Mun mielipide on että fanaattisuus on idioottimaista asiassa kuin asiassa. Jos joku haluaa tupakoida riskit tiedostaen, ja niin ettei se ketään "häiritse", niin siitä vaan.
Jos ostaa itselleen vakuutuksen, että sairastamiskulut eivät mene yhteiskunnan piikkiin, niin sitten...
 
Mutta lihavuus on vain ja ainoastaa itsensä ongelma, et sinä tule ylipainoisten kiloja kantamaan, kun taas tupakoimattomat kulkee siinä savussa ! Kiva se on pientä vauvaakin viedä kauppakeskuksien ovista kun ikäloput pössyttelee hirveitä savupilviä siihen ! Ja lapsi ottaa vanhemmista sen mallin, jos vanhemmat polttaa niin nuorella on suurempi riski aloittaa tupakointi !
AIka usein yyyber lihavat siirtää huonot ruokailutottumuksensa, ja liikkumattomuutensa eteenpäin lapsilleen, näin ollen lihavien lapset saa ihan yhtä huonoa esimerkkiä, kuin tupakoitsijoiden lapset.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;24720089:
Itse asiassa varsinkin isojen kauppojen kohdalla seinään kiinnitetyt tuhkakupit ovat aivan ovien vieressä joten toki siinä silloin poltetaan.
Meillä töissä ne on laitettu vähän kauemmaksi pääovista, mutta silti jengi jää siihen oven suuhun pössyttelemään. Itse käytän toista ovea, jotta ei sinänsä haittaa, mutta ajattelematonta ja ärsyttävää se oven vieressä polttaminen on tuollaisissa tapauksissa.
 

Yhteistyössä