Mikä voi aiheuttaa vesikelloja vaippa-alueelle?

Ja tarkemmin sanottuna: ensin oli yksi pojalla pusseissa ja nyt se on parantunut lähes, mutta huomasin toisen just pippelissä.

Pari viikkoa sitten sillä lehahti koko vaippa-alue ihan punaiseksi ja iho ärtyi. Se on nyt lähes ok kun on rasvattu ahkerasti ja ollu kotona ilman vaippaa koko ajan. Muutenkaan ei o tarvis käyttää nyt kertsejä kun on ollu kotona (eikä hoidossa).
Pojalla on ikää 1v5kk ja millekään ei ole allerginen. Ei oo ollu lääkekuuria, eikä oo syöny mitään uutta mitä ei aiemmin olis syöny. Pesuainekin on sama kun aiemmin ja oon tosi tarkka pyykinpesun suhteen, eli pesuainejäämiä ei vaipoissa ole.
Kauhea yskä sillä on ollu nyt kuukauden verran, mut ei muuten ole ollu kipeä.

Apuja - kellään mitään ideaa? :eek: :|
 
Ei tuu mieleen ku allergia..

Mullakin pamahti ilm. joku hemmetin pesuaineallergia just, selkä kutisee ja pistelee vaikka kaikki pyykit pestään ei-allergisoivilla aineilla ja vielä lisähuuhtelun kera, saippuat on tarkoitettu vauvalle ja toinen on ihan hajuton normi saippua..

Välähti nyt mieleen kaikkia kauhukuvia... Pitäskö sun mennä näyttää niitä lääkärille jos ei kerran parannu?
 
evetsu
Mä oon miettiny samaa. Meillä oli tytöllä joku viikko sitten yksi pakarassa (vaipan alueella kuitenkin). Puhkesi ja tulehtui. Bacibact-puuterilla saatiin tulehdus aisoihin, mutta joku arpi siihen jäi.
 
Evetsu
Alkuperäinen kirjoittaja evetsu:
Mä oon miettiny samaa. Meillä oli tytöllä joku viikko sitten yksi pakarassa (vaipan alueella kuitenkin). Puhkesi ja tulehtui. Bacibact-puuterilla saatiin tulehdus aisoihin, mutta joku arpi siihen jäi.
...ja kun tuo rakko parani tuli pissatulehdus ja lentsu vielä päälle. Liittyykö toisiinsa?
 
tatti
Vois olla sieni-infektio. Tytöllä on kerran ollut. Alapää oli ärhäkänpunainen ja seassa (etenkin ihottuman reunoilla) oli sellasia vesikellon näköisiä näppylöitä. Ihottumaa oli monta viikkoa, kun ei tiedetty mistä johtuu,luulin että on vaan vaippaihottumaa. Hoidettiin talkilla ja sinkkivoiteella, olikin aina välillä parempi, miltei poistunutkin, kunnes taas ilmestyi muutama vesikello ja hetken päästä koko vaippa-alue tulipunainen. Meillä siis alkoi aina muutamalla vesikellolla, jotka muutamassa päivässä "lisääntyivät" ja lopuksi koko alapää oli sellaisen punaisen kohollaan olevan ihottuman peitossa.
Käytettiin sitten lääkärillä joka totesi sen sieni-infektioksi. Saatiin resepti dactacort-rasvaan (saa myös ilman reseptiä), on muuten samaa kuin dactarin, mutta sisältää 1% kortisonia joka rauhoittaa ärtynyttä ihoa. Rasva tehosi noin viikossa (laitettiin 2 kertaa päivässä), jonka jälkeen iho on ollut kunnossa :)
 

Yhteistyössä