Mikä yskänlääke?

Tytöllä alkoi eilen illalla kova yskä ja häiritsi yöuniakin,kun tuttia ei voinut ottaa suuhun,alkoi yököttämään,eli ilmeisesti on kurkkukin kipeä. Onko mitään yskänlääkettä ilman reseptiä,mitä voisi antaa reilu 1-vuotiaalle,vai pitääkö hakea päivystyksestä reseptiä?
 
Minun mielestäni (en tosin ole aivan varma) tuon ikäisille ei ole käsikauppayskänlääkettä. Meillä ainakin lääkäri määräsi pojalle noin 1 v iässä sir ephedriniä, jota ei saa ilman reseptiä. Muutenkin jos yskä on noin kova niin onhan varmaan hyvä käydä siellä lääkärissä joka tapauksessa.
 
tänään iltapäivällä ja tuota samaa Sir. Ephedriniä meillekin määrättiin. Olisin vaan lähinnä ensiavuksi tuota yskänlääkettä aiemmin kysellyt,kun päivystykseen oli monen tunnin jonot ja tytön päiväunille käymistä olisin yrittänyt helpottaa...
 
Hyvä että pääsitte pian lääkäriin ja toivottavasti saitte apua :) . Itse en tosiaan ole vielä melkein kaksivuotiaallekaan uskaltanut antaa mitään muuta lääkkeitä kuin lääkärin määräämiä, paitsi nyt tietysti paracetamolia, kun siinä lukee selkeästi että voi antaa. Kai käsikauppalääkkeissäkin on sellaisia joita voi antaa, mutta noin pienelle yliannostuksen riski on paljon herkempi kuin isommalle ihmiselle, joten siksi olen ollut varovainen.
 
Alle 2 vuotialle ei ole ilman reseptiä yskänlääkettä, näin minulle apteekissa sanottin. Mutta sitten kun menin lääkärille pojan kans niin sanoivat että on ainakin yksi yskänlääke mitä voi alle 2vyotiallekin antaa. Laittoi lääkäri kuitenkin reseptin.
Apteekissa täti vain kertoi mutta lääkäri katsoo KAIKEN kirjasta,
 
Meillä alkaa tuo sir ephedrin jo vedellä viimeisiään. Hyvä tietää jos joku pikku flunssa yskän kera iskee niin ei tarvi välttämättä viedä poikaa sitä varten lääkäriin, jos kerran 2 vuotiaalle löytyy yskänlääke käsikauppatavaranakin.
 
Meille sairaanhoitaja antoi vinkin,että kokeilkaa luontaistuotetta nimeltä santasapina.Eli kyseessä on yskänlääkemäinen tuote,siirappimaista jossa on hunajaa mukana.Meillä on auttanut ja lääke maistuu hyvin,kun norm.yskänlääke ei oo oikein meinannut muutaman päivän jälkeen enää maistua.Ite en nähnyt tätä apteekin luontaistuote hyllyllä,mutta se olikin kaapistossa piilossa.
Ja sitte apteekissa on ihan resepti vapaa yskänlääke,joka on jo 6kk:n ikäiselle.Nimi on Kvilla,mutta maku on tosi lääkemäinen.
 

Yhteistyössä