Mikähän järki tässäkin on...

  • Viestiketjun aloittaja Rähinä-Reetta
  • Ensimmäinen viesti
Rähinä-Reetta
Mun tytölle on suunnaton murhe, kun ei oikein opi seisomaan päällään. Koulussa hommaa opetetaan lapsille pareittain ja aina siihen kaveriin ei voi luottaa ettei satu, ja siitä on nyt sitten kehkeytynyt harmia kammoksi asti, kun kerran satutti itsensä kun toinen päästikin irti.

Oikeasti, mä en ole koskaan osannut seisoa päälläni tukea vastenkaan, tai mitenkään, enkä oikein tajua mikä järki noissa hommissa on, että niitä VIELÄKIN 2000-luvulla jauhatetaan lapsille viikkotolkulla.

Kertokaa nyt mulle siis.
 
Rähinä-Reetta
[QUOTE="vieras";26168975]Todennäköisesti on turvallisempaa opetella seisomaan päällään koulussa kuin niin että joku kavereista yrittää opettaa sitä omin päin.[/QUOTE]

Niin. Musta vaan asia meni vikaan alunpitäenkin, pienessä koulussa ei varmaan olisi ollut mahdotonta järjestää asiaa niin, että opettaja olisi ollut siinä varmistamassa opettelua, jolloin se ehkä olisi johtanut vähän positiivisempiin lopputuloksiin.
 
ymmärrän että liikunta on tosi tärkeä oppiaine, mutta en ymmärrä kun opetus on edelleen tuolla tasolla, ylinpäätään aineessa kuin aineessa olisi järkevämpää miettiä mihin oppimisella pyritään ja olisiko liikunnassa oleellisempaa, että löytää liikkumisen ilon. Itse olen ollut taitava useissa liikunta lajissa, mutta en meinannut millään päästä kuperkeikkaa takaperin joskus toisella luokalla-ja sitä sitten väännettiin opettajan kanssa vaikka en olisi halunnut, mutta joo...koskahan koululaitos uudistuisi...
 
Rähinä-Reetta
Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti;26169046:
ymmärrän että liikunta on tosi tärkeä oppiaine, mutta en ymmärrä kun opetus on edelleen tuolla tasolla, ylinpäätään aineessa kuin aineessa olisi järkevämpää miettiä mihin oppimisella pyritään ja olisiko liikunnassa oleellisempaa, että löytää liikkumisen ilon. Itse olen ollut taitava useissa liikunta lajissa, mutta en meinannut millään päästä kuperkeikkaa takaperin joskus toisella luokalla-ja sitä sitten väännettiin opettajan kanssa vaikka en olisi halunnut, mutta joo...koskahan koululaitos uudistuisi...
Ihan samaa edelleen... :/
 
Rähinä-Reetta
Musta on aika kurjaa, että tyttö joka on aina mielellään tehnyt kaikenlaista, ja harrastanut eri lajeja, miettii nykyään että mitähän liikuntatunneilla tällä viikolla on ja se viikko sitten on sen mukaan hyvä tai huono. Paljolti osoitetaan sormella vanhempia lasten liikkumisen suhteen, mutta olisi koululaitoksenkin ehkä syytä katsoa peiliin. Ikävät kokemukset ja kilpailutilanteet ei rakastuta ketään.
 

Yhteistyössä