Mikähän mulla on?

Toinen korva menee lukkoon kuntoillessa/hengästyessä. Huimausta (aina ollut, nyt lähiaikoina ollut enemmän). Sit oon huomannut että muistikin on huonontunut: hukkaan päivittäin esim. puhelimen tai hiusharjan, en muista nimiä tai että millä sivulla mun piti netissä käydä. Lisäksi oon ollut hirveän uupunut. Mitähän tää vois olla? :/ Oon alkanut huolestua, tänäänkin salilla silmissä sumeni ja huimasi vaikka olin juonut ja syönyt hyvin ennen kuntoilua. Onko vaan huonoa kuntoa?
 
Pahin tässä itsellekin tuli mieleen, eli ms-tauti. Mutta en tiiä sitten, niskat olleet jumissa jo jonkun aikaa. Voiko noi muistioireet johtua siitä?

Nii ja sitten ummetus..pari vuotta ollut sekin vaiva mutta nyt ollaan kuukauden sisällä menty siinäkin pahempaan suuntaan. Voisko ruokavalio vaikuttaa tai stressi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Pahin tässä itsellekin tuli mieleen, eli ms-tauti. Mutta en tiiä sitten, niskat olleet jumissa jo jonkun aikaa. Voiko noi muistioireet johtua siitä?

Nii ja sitten ummetus..pari vuotta ollut sekin vaiva mutta nyt ollaan kuukauden sisällä menty siinäkin pahempaan suuntaan. Voisko ruokavalio vaikuttaa tai stressi?
Hmm no nyt tuli kilpirauhasen vajaatoiminta mieleen.. mutta koita ekaksi raudalla..
 
mulla on tollasta kans, ollut oikeastaan teini-iästä asti. Nyt vasta viime aikoina mua on alkanut kiinnostaa oma terveys ja oon alkanut kiinnittää huomiota tuohon oloon.

Mä ainakin nukun liian vähän, mutta välillä kun on ollut kausia että nukun paremmin, ei olossa kuitenkaan oo ollut mitenkään kummosta parannusta. Pari kuukautta sitten aloin kokeilemaan karppausta ja siitä tulee parempi olo, en tiiä mistä se sit voi johtua... En tiedä voiko sokeri sitten aiheuttaa tuollasta?
 
Mulla on myös alhainen verenpaine, eli se voi tietty aiheuttaa tota huimausta..eniten mua tässä kuitenkin huolettaa nuo muistihäiriöt, kun niitä ei ennen ole ollut. Nukun tarpeeksi (ehkä liikaakin, noin 10h yössä).
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meneekö se korva oikeesti lukkoon, vai jääkö korvatorvi auki?
En mä tiedä, vasemmassa korvassa tulee kuntoillessa semmoinen lukkoon menemisen tunne, ei kuule sillä korvalla hyvin. Menee ohi kun lepää vähän aikaa. muoks. ja puhetta häiritsee myös tuo tunne, tulee semmosta "honotusta".
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meneekö se korva oikeesti lukkoon, vai jääkö korvatorvi auki?
En mä tiedä, vasemmassa korvassa tulee kuntoillessa semmoinen lukkoon menemisen tunne, ei kuule sillä korvalla hyvin. Menee ohi kun lepää vähän aikaa.
Ok, sitten se varmaan menee lukkoon. Itsellä jää välillä kuntoillessa korvatorvi auki, ja oma hengitys kuuluu todella ärsyttävästi pään sisällä. Onko siun korvia koskaan pesty? Jos siellä on paljon vaikkua niin vois selittyä tuo lukkoon meneminen ehkä sillä.

Joku tossa jo kommentoikin että vois olla raudanpuutetta, oon samaa mieltä, että ainakin osa oireista vois johtua siitä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Hmm täytyypä aloittaa maksamakkara-kuuri jospa tää sillä helpottais :) Mutta edelleenkin mietityttää tuo muistamattomuus, voiko sekin johtua raudan puutteesta?
Miulla tuntuu aina että jos on tosi paljon muistettavaa, niin asioita alkaa unohdella, mutta myös jos ei juurikaan oo mitään muistettavaa, niin sitä unohtelee! Kai muistia pitäis osata kuormittaa jotenkin sopivasti.

Mutta käy ihmeessä lääkärissä jos huolettaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Hmm täytyypä aloittaa maksamakkara-kuuri jospa tää sillä helpottais :) Mutta edelleenkin mietityttää tuo muistamattomuus, voiko sekin johtua raudan puutteesta?
Miulla tuntuu aina että jos on tosi paljon muistettavaa, niin asioita alkaa unohdella, mutta myös jos ei juurikaan oo mitään muistettavaa, niin sitä unohtelee! Kai muistia pitäis osata kuormittaa jotenkin sopivasti.

Mutta käy ihmeessä lääkärissä jos huolettaa :)
Oon ollut nyt noin kuukauden lomalla (yo-kirjoitusten jälkeen) enkä ole tarvinnut muistiani oikeastaan missään, voikohan se olla sitten syy? Ja juuri tällä ajalla olen alkanut unohtelemaan ihan hölmöjä juttuja.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Oon ollut nyt noin kuukauden lomalla (yo-kirjoitusten jälkeen) enkä ole tarvinnut muistiani oikeastaan missään, voikohan se olla sitten syy? Ja juuri tällä ajalla olen alkanut unohtelemaan ihan hölmöjä juttuja.
No miun mielestä voi, mutta en todellakaan oo mikään asiantuntija arvioimaan tälläsiä asioita. Itsellä vaan se menee niin että jos ei oo juurikaan muistettavaa niin ei juurikaan muistakaan mitään :D
 

Yhteistyössä