Mikähän on, kun tuo 9kk herää JOKA ilta 2h unien jälkeen kiljumaan?!

  • Viestiketjun aloittaja Ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
Ei ymmärrä
Siis ihan hysteeristä kiljumista. Huutaa ja huutaa... Vaikka kuinka olisi vieressä ja silittelisi tms. Helpommin nukahtaa uudestaan, kun olen pois huoneesta. Sitten yht'äkkiä itku loppuu ja lapsi unessa.

Inhottaa vaan, kun nukkuu veljensä kanssa samassa huoneessa ja herättää siis hänetkin tällä huutokonsertilla.

Mikähän kumma vaivaa? Vai onko tää ns. ikään liittyvää?
 
vieras
Meillä poika tekee noin silloin kun on korvatulehdus. Ei tosin oikeastaan "herää" vaan ulvoo ulvomisensa ja sitten ehkä vaipuu taas kunnon uneen. Siis tosi kovaa huutoa tämä.
 
Meillä kanssa ollut tuollaista havaittavissa joka yö sen jälkeen kun ollaan päivällä käyty pulkkailemassa.. Meillä ainakin on johtunut ehkä pulkalla ajelusta, näkee unta(painajaista) uudesta ja jännästä.. Huuto alkaa just pari tuntia sen jälkeen, kun on mennyt nukkumaan ja huutaa niin kauan kuin huutaa ja sitten yht'äkkiä se loppuu ja neiti on umpi unessa. Ja tosiaan huuto pahenee, jos siihen menee silittelemään tai tuttia laittamaan..

Oletteko touhuilleet jotain jännää? :)
 
vieras
Meillä kaikilla lapsilla ollu tuossa vaiheessa vastaavia ''kohtauksia''.
Ja en ole muuta selitystä keksiny kun sen et ovat alkaneet liikkua enempi ja touhuta. Niin varmaan näkevät jotain unia. Tai sitten on ollu jokin korvatulehdus tai vastaava.
 
ap
Korvat pitäisi olla kunnossa, katsottu viikko sitten (on putket). Allergiatkin pitäisi olla kurissa, en ole moneen kuukauteen antanut mitään uutta (pelkään antaa, kun on aikaisemminkin reagoinut). Refluksioireita ei ole.
Mietin, että voiko johtua siitä ettei nuku kun 1 päiväunet? On nyt vasta viikon verran ollut nukkumatta toisia unia.
Ja mitään poikkeavaa ei olla tehty kyllä.
Kierii ja pyörii ja kiljuu... Todella inhottavaa. En mä isommalta pojalta tuollaista muista. Tai sitten vain olen unohtanut
 
Minni
Mä en tiedä voiko noin pienellä jo olla kauhukohtauksia, mutta semmoseltahan toi kuulostaa. Meiän likalla niitä oli reilu vuosikkaasta reiluun kahteen ikävuoteen asti. Ja edelleen (tyttö eskari-ikäinen) saattaa silloin tällöin herätä, ei kylläkään onneksi enää huutamaan ja riehumaan, mutta istumaan sängyssään ja änisemään.

Toi on just ratkaiseva vaihe toi 2 tuntia nukahtamisen jälkeen. Olikohan se niin, että siinä kohtaa uni muuttuu syvemmäksi ja lapsi ei oikeastaan ole siis hereillä ollenkaan. Meiän tyttöä ei ole auttanut edes koskeakaan silloin, muuten alkoi ihan hirveä raivoaminen. Parhaiten auttoi, kun ei koskenut, istui vain lähellä ja silloin tällöin sanoi sanan rauhoittavasti. Ja sitten jossain vaiheessa tein sitä, että n. reilu puolitoista tuntia nukahtamisen jälkeen kävin tyttöä pikkusen havahduttamassa hereille, en hereille asti, vaan vain siten, että tyttö jotenkin siihen reagoi, niin huutoa ei tullut ollenkaan.

Olikohan ihan sekavaa tekstiä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Korvat pitäisi olla kunnossa, katsottu viikko sitten (on putket). Allergiatkin pitäisi olla kurissa, en ole moneen kuukauteen antanut mitään uutta (pelkään antaa, kun on aikaisemminkin reagoinut). Refluksioireita ei ole.
Mietin, että voiko johtua siitä ettei nuku kun 1 päiväunet? On nyt vasta viikon verran ollut nukkumatta toisia unia.
Ja mitään poikkeavaa ei olla tehty kyllä.
Kierii ja pyörii ja kiljuu... Todella inhottavaa. En mä isommalta pojalta tuollaista muista. Tai sitten vain olen unohtanut
Eipä sitä aina tiedä mikä niitä itkettää :( Sehän se just onki raastavinta äidistä.
 
Minni
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Mä en tiedä voiko noin pienellä jo olla kauhukohtauksia, mutta semmoseltahan toi kuulostaa. Meiän likalla niitä oli reilu vuosikkaasta reiluun kahteen ikävuoteen asti. Ja edelleen (tyttö eskari-ikäinen) saattaa silloin tällöin herätä, ei kylläkään onneksi enää huutamaan ja riehumaan, mutta istumaan sängyssään ja änisemään.

Toi on just ratkaiseva vaihe toi 2 tuntia nukahtamisen jälkeen. Olikohan se niin, että siinä kohtaa uni muuttuu syvemmäksi ja lapsi ei oikeastaan ole siis hereillä ollenkaan. Meiän tyttöä ei ole auttanut edes koskeakaan silloin, muuten alkoi ihan hirveä raivoaminen. Parhaiten auttoi, kun ei koskenut, istui vain lähellä ja silloin tällöin sanoi sanan rauhoittavasti. Ja sitten jossain vaiheessa tein sitä, että n. reilu puolitoista tuntia nukahtamisen jälkeen kävin tyttöä pikkusen havahduttamassa hereille, en hereille asti, vaan vain siten, että tyttö jotenkin siihen reagoi, niin huutoa ei tullut ollenkaan.

Olikohan ihan sekavaa tekstiä..
Vai olikohan se niin, että 2 tuntia nukahtamisen jälkeen syvä uni muuttuu taas vähän kevyemmäksi.. No kuitenkin unen syvyyyden muuttumiseen se liittyy :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Korvat pitäisi olla kunnossa, katsottu viikko sitten (on putket). Allergiatkin pitäisi olla kurissa, en ole moneen kuukauteen antanut mitään uutta (pelkään antaa, kun on aikaisemminkin reagoinut). Refluksioireita ei ole.
Mietin, että voiko johtua siitä ettei nuku kun 1 päiväunet? On nyt vasta viikon verran ollut nukkumatta toisia unia.
Ja mitään poikkeavaa ei olla tehty kyllä.
Kierii ja pyörii ja kiljuu... Todella inhottavaa. En mä isommalta pojalta tuollaista muista. Tai sitten vain olen unohtanut
Eipä sitä aina tiedä mikä niitä itkettää :( Sehän se just onki raastavinta äidistä.
Ei tiedä, ei. Tuntuu vaan niin kauhealta, että ei edes rauhotu mun läsnäoloon tms. En viitsisi syliinkään nostaa, koska sitten virkistyy kunnolla ja haluaa leikkimään (on kokeiltu). Harmittaa isommankin pojan puolesta.

No jos jotain hyvää, niin tänään huusi VAIN 15min, eilen se oli 30min. ja sitä edellisinä iltoina 40min.
Mutta tänään kävinkin vain kerran laittamassa tutin ja sitten tulin suosiolla pois. Toki takaisin olisin mennyt, jos itku olisi jatkunut taukoamatta pidempään. Nyt siis huutaa 30-60sek, hiljenee hetkeksi ja taas sama
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Meilläkin oli tuossa vaiheessa noita ja yksi vaihtoehto on hampaat, meillä ainakin hampaiden tulo on aiheuttanut noita huutokohtauksia.
Kuulemma juu, kaverin (10 kk jo) saa just tuon tapaisia itkukohtauksia. Parina oltana hän on laittanut supon yövaippaa laittaessaan ja jäi pois itkeminen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Meilläkin oli tuossa vaiheessa noita ja yksi vaihtoehto on hampaat, meillä ainakin hampaiden tulo on aiheuttanut noita huutokohtauksia.
Kuulemma juu, kaverin (10 kk jo) saa just tuon tapaisia itkukohtauksia. Parina oltana hän on laittanut supon yövaippaa laittaessaan ja jäi pois itkeminen.
ei auta kipulääke, saanut nyt 3 iltana.... hampaita kyllä korvalääkäri sanoi olevan tulossa.
 
mamma 81
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Meilläkin oli tuossa vaiheessa noita ja yksi vaihtoehto on hampaat, meillä ainakin hampaiden tulo on aiheuttanut noita huutokohtauksia.
Kuulemma juu, kaverin (10 kk jo) saa just tuon tapaisia itkukohtauksia. Parina oltana hän on laittanut supon yövaippaa laittaessaan ja jäi pois itkeminen.
ei auta kipulääke, saanut nyt 3 iltana.... hampaita kyllä korvalääkäri sanoi olevan tulossa.
Meilläkin 9kk poika nyt 2kertaa herännyt kamalaan huutoon eikä lopu vaikka kuinka halaa ja rauhoittelee...on ihan unessa ,kun huutaa ja havahtuu jossain vaiheessa ,kattelee kotia ja nukahtaa taas kiltisti!
Unessa meillä siis ainakin huudon aikana ja luulisin,että unia näkee...toisaalta sitten ylähammas on puhkeamassa eikä poika edes suostu kunnolla syömään ,kun niin sattuu,että sekin voi tietty olla 1vaihtoehto.
 

Yhteistyössä