Miks baarit menee neljältä kiinni?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Koska vasemmiston sääntöintoilijat ovat säännöstelyinnoissaan tulkinneet asiaa niin, että jos viinaa tarjoillaan ihan läpi yön niin järjestyshäiriöt lisääntyvät. Että se kun kaupungin jokainen kapakka kippaa humalaiset asiakkaansa tasan samaan aikaan klo 04 taksi- ja snagarijonoon, niin se on huomattavasti pienempi paha. Ja onhan se nyt työntekijöillekin parempi, että baarin mennessä 04 kiinni, kaikilla on hitonmoinen kiire siivota paikat ja päästä äkkiä kotiin nukkumaan... kuin vaihtoehtona voisi olla porrastetut työvuorot vaikka aamu seitsemään. Kansanterveyttäkin tällainen "kello 04-sääntö" palvelee kiitettävästi. Kun loppuyöstä nyt baarimikko voisi sanoa kännissä olevalle asiakkaalleen, että nyt loppuilta menee veden voimin, niin tällä hetkellä kyseinen kännikala järjestää jatkot ja vetää kenenkään kontrolloimatta vaikka kirkasta viinaa aamu viideltä.

Mikään ei ole niin viksu, kuin vasemmistolainen sääntö-samuli.
 
vierailija
Pikkulapset laitetaan aikaisin nukkumaan, jota pultit sitten protestoivat. Lapset eivät halua aikaisin nukkumaan, vaan valvoa mahdollisimman myöhään. Toiset eivät koskaan kasva aikuisiksi, ja sen takia heistä on"siistimpää" käydä yöllä baarissa. Mitään järkeähän siinä ei ole. Tämä lapsellisuus vähenee iän myötä. Jo nelikymppisistä harva haluaa hillua baarissa aamuyöllä.
 
Jos mua huvittaa mennä baariin aamulla kello viisi niin miksi mä en voisi?
En mä ole pakottamassa kapakoitsijaa pitämään baaria auki enkä ole pakottamassa ketään sinne töihin.
Jos baari ei ole auki niin mua harmittaa ja se on voi-voi.
Mut jos se ei saa olla auki vaikka asiakkaita olis niin sekä mua, että kapakoitsijaa ottaa päähän.

Läheinen ostoshelvetti on nyt jonkun aikaa ollut auki 24h. Kyllä he ovat yövuoroonkin tekijöitä löytäneet.
Mut olutta saa ostaa vain 09-21.
Siinä ei ole järjen hiventäkään. Jos kauppa on auki niin kyl olettama on, että siellä myytäviä tuotteita saa ostaa.

Sen mä ymmärrän jos asunrakennuksessa sijaitevan kapakan tai kaupan aukioloaikoja rajoitetaan. Kyl se yörauha menee yli mun tahtoni tai kapakoitsijan rahanhimon.
Mut jos kapakka on liikerakennuksessa ostarilla niin mitäs väliä sen on milloin se päättää ovensa auki pitää?
 
vierailija
Harmitonta keskusteluahan tämä on.... mutta yökerhot ja myöhään auki olevat ravintolat trollaavat täälläkin. Joka tapauksessa kaikki aukioloajat tulevat vapautumaan tulevaisuudessa. Sen tietävät kaikki. Sitten nähdään miten kysynnän ja tarjonnan laki aukioloaikoja muokkaa. Kaupathan jo sen näyttivät, että todennäköisesti niitä laajennetaan. Tulevaisuudessa Ranskan kuningas (jos Ranskassa olisi kuningas) saa ostaa Suomessa viinaa keskellä yötä. Tämä asia saa suuren suosion, viinaa todella tullaan myymään yöllä. Ravintola bisnes on eri asia. Yökerhot tekevät kaikkensa, jotta niissä todella käytäisiin yöllä.
 
Harmitonta keskusteluahan tämä on.... mutta yökerhot ja myöhään auki olevat ravintolat trollaavat täälläkin. Joka tapauksessa kaikki aukioloajat tulevat vapautumaan tulevaisuudessa. Sen tietävät kaikki. Sitten nähdään miten kysynnän ja tarjonnan laki aukioloaikoja muokkaa. Kaupathan jo sen näyttivät, että todennäköisesti niitä laajennetaan. Tulevaisuudessa Ranskan kuningas (jos Ranskassa olisi kuningas) saa ostaa Suomessa viinaa keskellä yötä. Tämä asia saa suuren suosion, viinaa todella tullaan myymään yöllä. Ravintola bisnes on eri asia. Yökerhot tekevät kaikkensa, jotta niissä todella käytäisiin yöllä.
Tota... jos ny en ihan väärin muista niin niin ihan vanhastaan ravintolat on saaneet ns. jatkoajan jos niillä on keskellä yötä "laadukasta ohjelmaa".
Tosta on Spede-shown sketsikin olemassa.
Toi on siirtänyt esim. keikkojen alkamis- ja päättymisaikoja myöhemmäksi eikä niinkään asiakkaiden tahto.
 
vierailija
Miksi muuten aina hoetaan tota mantraa: Ole iloinen, että on töitä. Mitä hittoa? Ei terve ruumis työtä kaipaa. ;)

Sori, ihan näin ohiksena kommentoin. Mutta jatkakaa aiheesta.
Se on niin ihana tokaista, kun tietää sen aiheuttavan suunnattoman mielipahan ja vihan tunnemyrskyn pienessä raatavassa ruumiissa :p
Minulle on tuota jankattu, aivan sama mitä orjatyötä olen tehnyt. Noh, nyt levy on jäänyt soittamaan samaa virttä :whistle:
 
vierailija
Monet bändithän ovat arvostelleet ravintoloiden käytäntöjä, lähinnä sitä että keikat alkavat yömyöhään. Tämähän ei missään nimessä ole maksavan yleisön syytä. Päin vastoin, ihmiset tulevat baariin yöllä, koska yhtye aloittaa settinsä yöllä. Yöllä juodaan enemmän kuin alkuillasta, joten ravintolat satsaavat yöelämään.
 
vierailija
Monet bändithän ovat arvostelleet ravintoloiden käytäntöjä, lähinnä sitä että keikat alkavat yömyöhään. Tämähän ei missään nimessä ole maksavan yleisön syytä. Päin vastoin, ihmiset tulevat baariin yöllä, koska yhtye aloittaa settinsä yöllä. Yöllä juodaan enemmän kuin alkuillasta, joten ravintolat satsaavat yöelämään.
Haluaisin mennä katsomaan monen yhtyeen keikkoja, mutta kertakaikkiaan minusta ei ole riekkumaan baarissa puolenyön aikaan. Ei kiitos. Näin mummoikäiselle keikkojen pitäisi alkaa huomattavasti aikaisemmin. Harmi, sillä nautin yhtyeiden live-esiintymisistä.
 

Yhteistyössä