miks ei tartu?!

Höh..

Olen kahteen eri paikkaan vienyt neitoa kylään joissa on ollut vesirokko, mutta kumpanakaan kertana ei neitoseni sitä saannut.. Ihmetyttää kun sen pitäis olla herkästi tarttuva tauti mut ei vaan tartu!

Haluaisin saada neidille sen koska olen vastaan ylimääräisiä rokotuksia ja koska oma isäni meinasi kuolla vesirokkoon kun sairasti sen vanhana. :ashamed:

Mutta mikä voi olla kun se ei millään tartu?!

Neiti oikein halaili molemmilla kerroilla näitä lapsia joilla vesirokko oli mutta ei tarttunut.. kaikille muille lapsille kyllä tarttuu mutta ei meijän..
 
Itämisaika on pari viikkoa ja muistelen kuulleeni et tarttuis parhaiten itämisaikana ja taudin alkuaikoihin. Sanotaanhan sen tarttuvan koko nyppyjen olo ajan vaan ei aikoinaan minuunkaan, vaikka hakemalla haettiin ja lopulta yli 30-v sairastettiin. Tiedä sit syytä.?
 
Ensimmäinen vierailu oli tammikuun alussa. Serkkutytön (neidin) luona, hänelle oli edellispäivänä näppylöitä tullut.. Itseäni kutitti hirveästi koko ajan kun olin siellä.. Mutta neitiin ei tarttunut.

Sitten toinen oli 19pv sitten kaverin lapsi oli vesirokossa. Eikä ole tarttunut..
No onhan viel kaks päivää aikaa saada se mut enpä enään usko..

Vesirokon itämisaika on 10-21vrk.

Mietin vaan että vaikka olen rokotuksia vastaan niin täytyy ottaa tytölle varmaan se vesirokkoa vastaan rokote joskus 8 vuotiaana jos vesirokkoa ei ennen sitä sairasta. Koska se on kuitenkin vanhemmalla iällä jopa hengenvaarallinen tauti :/
 
Meilläkään ei poikaan tarttunut vaikka päivähoitopaikassa kaikki kolme muuta lasta ja hoitajan kaksi teini-ikäistä tyttärtä sairastivat vesirokon toinen toisensa perään tuossa joulun tienoilla. En käsitä miten ihmeessä meidän pojalle ei tarttunut lainkaan. No, onneksi hänellä on aikaa sairastella se ennen aikuisikää, kun kaverilla ikää vasta 1 v 8 kk.
 

Yhteistyössä