Miks mulla on huono omatunto siitä, että meidän vauva syö pääasiassa purkkiruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja vilsu
  • Ensimmäinen viesti
vilsu
Haluaisin tehdä soseet itse, mutta en yksinkertaisesti viitsi. Sitten tekisin, jos olisi soseuttaja, joka tekisi hienoa mössöä, myös lihasta. Tällä hetkellä meillä ei ole varaa sellaiseen, enkä halua halpaa ja huonoa.
 
Koska oot lukenu liikaa kaksplussan palstaa?

Mun tyttö kasvo 1-vuotiaaks pelkillä kaupan soseilla ja maidolla. Ei oo ollenkaan huono omatunto. Ne on laatutavaraa, jotka täyttää tiukat kriteerit. Ne raaka-aineet kaikki on tarkasti syynätty.
 
selityksiä
vai ei ole varaa sauvasekoittimeen mutta varaa ostella pahaa purkkiruokaa? Kyllä mullakin olisi huono omtatunto. Söisitkö itse niitä purkkeja, syö 4 päivää pelkästään niitä ja mieti asiaa uudestaan..?
 
Älkää vaan nähkö vaivaa minkään vuoksi!
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Koska oot lukenu liikaa kaksplussan palstaa?

Mun tyttö kasvo 1-vuotiaaks pelkillä kaupan soseilla ja maidolla. Ei oo ollenkaan huono omatunto. Ne on laatutavaraa, jotka täyttää tiukat kriteerit. Ne raaka-aineet kaikki on tarkasti syynätty.
Ootko koskaan miettinyt kuinka paljon on ravintoarvoa jäljellä purkissa joka säilyy kolme vuotta? No, jos ei ole kiinnostunut siitä mitä ihminen vatsaansa tunkee niin sama se mulle, lämmittäkää ruoat vielä mikrossa varmuuden vuoksi, että varmasti saa kaikki tapettua.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja vilsu:
Haluaisin tehdä soseet itse, mutta en yksinkertaisesti viitsi. Sitten tekisin, jos olisi soseuttaja, joka tekisi hienoa mössöä, myös lihasta. Tällä hetkellä meillä ei ole varaa sellaiseen, enkä halua halpaa ja huonoa.
Sulla on huono omatunto, koska luet tätä palstaa :)...ne valmisruoat on oikein hyviä!
 
vilsu
Joo onhan ne kalliita, mutta helppoja. Mun pointti tässä jutussa on se, että johtuuko tää mun huono omatuntoni siitä, että kun yleisesti pidetään suotavana "luomu-henkeä" eli kestovaippoja, piiiiiiitkää imetystä ja lähiruokaa yms.. ja kun mä pystyn myöntään itelleni, ettei musta ole siihen, niin sitten mä olen jotenkin huonompi ihminen joidenkin mielestä.
 
KS
Sauvasekoitin ei tosiaan paljon maksa, sillä menee lihat ja kalatkin soseeksi. Ei soseiden teko ole tosiaankaan iso vaiva. Mä ainakin saan siitä ihan suunnatonta tyydytystä, kun vauvani syö oikeanlaisia ravintoaineita sisältäviä soseita, joita ei ole suurustettu millään ylimääräisellä ja vitamiinit on tallella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja selityksiä:
vai ei ole varaa sauvasekoittimeen mutta varaa ostella pahaa purkkiruokaa? Kyllä mullakin olisi huono omtatunto. Söisitkö itse niitä purkkeja, syö 4 päivää pelkästään niitä ja mieti asiaa uudestaan..?
no aikuiselle ihmiselle tuskin riittää pelkkä vauvanruoka. Mun mielestä ne on ihan hyviä, varsinkin ne vanhempien lasten purkit.
 
vieras
Täällä nyt pitää olla huono omatunto milloin mistäkin. Esikoiselle tein kaikki soseet itse ja kyllä siinä oli hommaa. Isommat määrät kerralla ja pakkaseen. Tosi vaikea tehdä sellaisia mistä olisi tykännyt, tavallisia ruokia osaan laittaa mutten näemmä vauvoille. Joskus joutui kokonaisia satseja heittämään roskiin, ahdisti jo tekovaihekin. Enkä niiden terveellisyydestäkään tiennyt. Muutenkin noiden jäisten sosepurkkien sulatukset oli kanssa ärsyttäviä. Varsinkin jos olit jossain kahvilassa niin kiva häiritä henkilökuntaa sillä.

Seuraavan lapsen kohdalla sitten annnoin pelkkää purkkiruokaa ja hyvin maittoi, helppo lämmittää missä vaan. Eikä mitään huonoa omaatuntoa, hyvä vaan että lapsi sai kunnolla syötyä.
 
Siiri78
Purkkiruoat täyttää erityisen tarkat laatuvaatimukset ja muut direktiivit. Ja niissä on iän mukaan liha ja kasvikset oikeassa suhteessa.

Aikuisen suussa eivät maistu herkulliselta, mutta ne onkin tarkoitettu pienille lapsille.

Monet itse soseensa tekevät keittävät kasvikset ja juurekset varmuuden vuoksi niin kypsiksi, että ravintoarvo on lähellää nollaa vitamiinien kannalta!

Teet sitten itse jos tai kun jaksat ja saat kunnon sauvasekoittimen!

Pääasia, että lapsi saa ravitsevaa ruokaa riittävän usein =)
 
Anoppi on pahin
Alkuperäinen kirjoittaja vilsu:
Joo onhan ne kalliita, mutta helppoja. Mun pointti tässä jutussa on se, että johtuuko tää mun huono omatuntoni siitä, että kun yleisesti pidetään suotavana "luomu-henkeä" eli kestovaippoja, piiiiiiitkää imetystä ja lähiruokaa yms.. ja kun mä pystyn myöntään itelleni, ettei musta ole siihen, niin sitten mä olen jotenkin huonompi ihminen joidenkin mielestä.
Mun mielestä sä et ole huonompi ihminen, mutta pidän silti sinua piittaamattomana ja laiskana kun minuun vertaa:)
 
no
ihan turhaan! Niitä on kyllä tutkittu ja niissä on kaikki mitä pieni tarttee. Tuskin mitään ruokia syynätään niin paljon kuin noita. Sitä paitsi makuja tulee noissa todella paljon ja ei vierasta sitten kaikkea. Mullakin oli alkuun huono omatunto ja pelkäsin, että oppiiko syömään sit normi kotiruokaa. Ihan turhaan pelkäsin. Nyt meillä asuu 13kk poika, joka syö ihan kaikkea. Kotiruokaa ja tarvittaessa reissun päällä saa vielä purkkiruokaa. Ei pelkää mausteita eikä paloja. Täällä nyt syyllistetään ihan kaikesta! Pääasia että syö ja kasvaa hyvin!
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja vilsu:
Joo onhan ne kalliita, mutta helppoja. Mun pointti tässä jutussa on se, että johtuuko tää mun huono omatuntoni siitä, että kun yleisesti pidetään suotavana "luomu-henkeä" eli kestovaippoja, piiiiiiitkää imetystä ja lähiruokaa yms.. ja kun mä pystyn myöntään itelleni, ettei musta ole siihen, niin sitten mä olen jotenkin huonompi ihminen joidenkin mielestä.
"...jotenkin huonompi ihminen joidenkin mielestä"?
Jos et itse ole sitä mieltä, niin miksi tulit tänne valittamaan, että tunnet huonoa omatuntoa asiasta?
 
Hämäläinen
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:
Purkkiruoat täyttää erityisen tarkat laatuvaatimukset ja muut direktiivit. Ja niissä on iän mukaan liha ja kasvikset oikeassa suhteessa.

Aikuisen suussa eivät maistu herkulliselta, mutta ne onkin tarkoitettu pienille lapsille.

Monet itse soseensa tekevät keittävät kasvikset ja juurekset varmuuden vuoksi niin kypsiksi, että ravintoarvo on lähellää nollaa vitamiinien kannalta!

Teet sitten itse jos tai kun jaksat ja saat kunnon sauvasekoittimen!

Pääasia, että lapsi saa ravitsevaa ruokaa riittävän usein =)
Lastenruokia valmistavalla tehtaalla työskentelevä tuttuni sanoi, ettei syöttäisi niitä ruokia omalle vauvalleen. Meinaatko ettei noita purkkiruokien hedelmiä ja kasviksia keitetä liikaa kun säilyvät vuosikausia? :-DDD
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Hämäläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:
Purkkiruoat täyttää erityisen tarkat laatuvaatimukset ja muut direktiivit. Ja niissä on iän mukaan liha ja kasvikset oikeassa suhteessa.

Aikuisen suussa eivät maistu herkulliselta, mutta ne onkin tarkoitettu pienille lapsille.

Monet itse soseensa tekevät keittävät kasvikset ja juurekset varmuuden vuoksi niin kypsiksi, että ravintoarvo on lähellää nollaa vitamiinien kannalta!

Teet sitten itse jos tai kun jaksat ja saat kunnon sauvasekoittimen!

Pääasia, että lapsi saa ravitsevaa ruokaa riittävän usein =)
Lastenruokia valmistavalla tehtaalla työskentelevä tuttuni sanoi, ettei syöttäisi niitä ruokia omalle vauvalleen. Meinaatko ettei noita purkkiruokien hedelmiä ja kasviksia keitetä liikaa kun säilyvät vuosikausia? :-DDD
varmasti aika moni eri tehtailla työssä oleva ei söisi niitä ruokia itse. Tiedätkö esim mitä nauta-sika jauhelihaan jauhetaan ja mitä makkaraan laitetaan?
 
Minä olen kaikki 4 lastani syöttänyt ihan kaupasta ostettavilla purkkipöperöillä, kunnes ovat alkaneet syömään samaa ruokaa kuin muutkin. Hyvin ovat kasvaneet ja veriarvot ovat aina olleet hyvät.
En tunne huonoa omatuntoa asiasta ja suosittelen samaa muillekin "laiskoille" äideille. :saint:
 
SummerTime
Alkuperäinen kirjoittaja vilsu:
Haluaisin tehdä soseet itse, mutta en yksinkertaisesti viitsi. Sitten tekisin, jos olisi soseuttaja, joka tekisi hienoa mössöä, myös lihasta. Tällä hetkellä meillä ei ole varaa sellaiseen, enkä halua halpaa ja huonoa.
No onko sun lapses hengissä jne? Jos on, en jaksa tällaisia hemmetin provoiluja.....
 
B
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Hämäläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:
Purkkiruoat täyttää erityisen tarkat laatuvaatimukset ja muut direktiivit. Ja niissä on iän mukaan liha ja kasvikset oikeassa suhteessa.

Aikuisen suussa eivät maistu herkulliselta, mutta ne onkin tarkoitettu pienille lapsille.

Monet itse soseensa tekevät keittävät kasvikset ja juurekset varmuuden vuoksi niin kypsiksi, että ravintoarvo on lähellää nollaa vitamiinien kannalta!

Teet sitten itse jos tai kun jaksat ja saat kunnon sauvasekoittimen!

Pääasia, että lapsi saa ravitsevaa ruokaa riittävän usein =)
Lastenruokia valmistavalla tehtaalla työskentelevä tuttuni sanoi, ettei syöttäisi niitä ruokia omalle vauvalleen. Meinaatko ettei noita purkkiruokien hedelmiä ja kasviksia keitetä liikaa kun säilyvät vuosikausia? :-DDD
varmasti aika moni eri tehtailla työssä oleva ei söisi niitä ruokia itse. Tiedätkö esim mitä nauta-sika jauhelihaan jauhetaan ja mitä makkaraan laitetaan?
Juu ja tiedättekö mitä esim. broileripyöryköissä, kalapuikoissa ym. ? Kanat silmineen ym. soseutettun
Ba ja kalat ruotoineen silmineen ym. Ei kannata ostaa mitään valmisruokia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja selityksiä:
vai ei ole varaa sauvasekoittimeen mutta varaa ostella pahaa purkkiruokaa? Kyllä mullakin olisi huono omtatunto. Söisitkö itse niitä purkkeja, syö 4 päivää pelkästään niitä ja mieti asiaa uudestaan..?
Aikuinen on vähän eri juttu kuin vauva. Kyllä meidän purkkiruuilla kasvanut vauvakin alkoi lähempänä 1v ikää syödä ihan tavallista ruokaa.

Ja en mä tiedä mistä pitäisi olla huono omatunto. Se esikoinen tosissaan ei tykännyt mun tekemistä soseista, tosi vaikea saada syömään vaikka yritin miten tehdä erilaisia vaihtoehtoja. Purkkiruuilla ruokittu kuopus taas söi aina hyvällä ruokahalulla. Eli ilmeisesti purkkiruuat maistuivat meillä paremmin.
 
selityksiä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja selityksiä:
vai ei ole varaa sauvasekoittimeen mutta varaa ostella pahaa purkkiruokaa? Kyllä mullakin olisi huono omtatunto. Söisitkö itse niitä purkkeja, syö 4 päivää pelkästään niitä ja mieti asiaa uudestaan..?
Aikuinen on vähän eri juttu kuin vauva. Kyllä meidän purkkiruuilla kasvanut vauvakin alkoi lähempänä 1v ikää syödä ihan tavallista ruokaa.

Ja en mä tiedä mistä pitäisi olla huono omatunto. Se esikoinen tosissaan ei tykännyt mun tekemistä soseista, tosi vaikea saada syömään vaikka yritin miten tehdä erilaisia vaihtoehtoja. Purkkiruuilla ruokittu kuopus taas söi aina hyvällä ruokahalulla. Eli ilmeisesti purkkiruuat maistuivat meillä paremmin.
että vauvan makuaisti on monta kertaa tarkempi... Jos purkit maistuu sinun suussasi paskalle niin vauvan suussa paskalle kertaa 5.
 

Yhteistyössä