Miks mun elämässä pitää koko ajan olla jotain vastoinkäymistä?! Jos ei mitään suurta, niin monta pientä.

  • Viestiketjun aloittaja "Surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Surullinen"
Meidän parisuhde on ollu jonkinasteisessa kriisissä rakennusprojektin jälkimainingeissa jotain puol vuotta. Tää on ollu tosi vaikeaa aikaa -varmasti meille molemmille.
Tänään kun mies kävi töissä mä ajattelin yllättää sen herkkuaterialla ja aattelin et samalla juteltais kun lapsi on mummulassa serkkujen kanssa.

Kävin kaupassa, pankkikortti ei meinannu toimia. Pääsin melkein autolle kun toisesta muovipussista petti kahva ja kananmunista puolet mäsäks pitkin kassia. Pääsin kotiin ja tein lohkoperunoita, veistin sormeeni. (En pahasti, mutta kuitenkin.) Paistoin pihvit, katoin kauniisti; kunnon servetit, kynttilöitä jne.

Mies tuli kotiin ja istuttiin ruokapöytään, kaadoin fetajuustopurkin liemineen pitkin kaunista kattausta, siinä meni keittiön matto ja pöytäliina ja mun servetti yms.

Siivosin sitä, niin huitasin juomalasini nurin. Luuttusin juomiani lattialta ja aloin syömään, niin pihvini oli jääkylmä. Siinä vaiheessa mä vaan sorruin ja aloin itkeä ihan holtittomasti. Ryntäsin olkkariin ja ahdisti ja vitutti niin et ei meinannu henki kulkee, en varmaan koskaan oo itkeny niin "voimakkaasti" (ja muutenkin itken harvoin). No, mitä tekee mies? Jatkaa pokkana syömistään. Ei sano mulle mitään, ei tuu lohduttaan, ei mitään. Ja siitäkös mulle tuli entistä pahempi olo, oksetti, vitutti, hirvee nälkä.

Menin keittiöön, kippasin annokseni roskiin, sammutin kynttilät, kyyneleet valui poskilla kun raivasin pöytää. Mies sai annoksensa syötyä, sanoi kiitos oli hyvää ja meni katsomaan tv:stä hiihtoa ja nyt kuorsaa siellä.

Mulla edelleen hirvee nälkä, jotain sipsinmuruja säälittävänä rouskutan täällä yksin keittiössä.

Ja ihan todella mulle käy tollasia pieniä vastoinkäymisin joka jumalan päivä ja usein. Joko joku isompi tai sit miljoona pientä.

Mä antasin kaikkeni jos mulla joku asia joskus onnistuis kerrasta ja menis niinkun oon suunnitellu.

Oon yrittäny olla optimistinen, oon todella yrittäny, mutta kyllä tällanen paska tekee yltiöoptimististakin pessimistin. Pessimisti ei pety, vai miten se meni?
 
..
Mulla tuli kyyneleet silmiin kun luin sun kirjotusta. Tuntuu varmasti kurjalta. Joskus on sellasia päiviä, että ihan kaikki menee pieleen. Varsinkin jos ahdistaa ja masentaa niin voi olla ajatukset niin muissa maailmoissa, että sählää vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
Voimahali. Niin tutulta kuullosti sun kirjoitus. Kaikki asiat menee päin mäntyä, ja kun joku asia järjestyy niin toinen alkaa tökkimään. Esimerkiksi, saatiin vuoden hakemisen jälkeen isompi asunto, niin ylläri pylläri, ei olekaan uudella alueella vapaana yhtään esikoulupaikkaa. Nyt roudaan lasta joka päivä toiselle puolelle kaupunkia. Ja lisäksi ne miljoona muuta asiaa jotka tökkii, kuten se että uudessa kodissa haisee naapurin tupakka...

Positiivisuus toki helpottaisi, mutta pidemmän päälle ei keksi enää mitään positiivista kun elämä potkii aina vaan päähän, eikä kaikkeen voi itse vaikuttaa (esim. tohon tarhapaikka-asiaan) kun joku viisas kuitenkin kohta asiasta mainitsee.
 
"vieras"
oelt masentunut! nuohan on ihan tavallisia pikku sattumuksia päiviän mittaan. suurentelet pienistä kömmähdyksistä ongelmia. HAe sairaslomaa tai jos olet kotiäiti niin hommaa itelles jotain sisältöä elämään. Käy ulkoilemassa raikkaassaa säässä. puhu ystävillesi tai terapeutille pahasta olostasi.
 
itutot
Tiedän miltä sinusta tuntuu!.
Elämäni on ollut vastoinkäymistä alusta aina tähänpäivään asti.
Minua on käytetty hyväksi, raiskattu, hakattu, yritetty tappaa, tuhottu itsetuntoni, petetty, pahimpana vastoinkäymisenä olen joutunut saattamaan hautaan yhden lapseni.
Melkein joka ikinen päivä mietin, että onko tässä enää mitään järkeä, miksi kaikki tuntuu osuvan tänne. Ei enää uskalla ajatellakaan, että jos nyt menisi paremmin/nyt tuntuu hyvälle. Kun heti tulee lapiokaupalla sitä itseään niskaan.
Minäkin olen yrittänyt olla optimistinen, mutta viimeistään lapseni kuolema musersi viimeisenkin positiivisuuden ajattelutavastani.
 
"mie"
Tiedän miltä sinusta tuntuu!.
Elämäni on ollut vastoinkäymistä alusta aina tähänpäivään asti.
Minua on käytetty hyväksi, raiskattu, hakattu, yritetty tappaa, tuhottu itsetuntoni, petetty, pahimpana vastoinkäymisenä olen joutunut saattamaan hautaan yhden lapseni.
Melkein joka ikinen päivä mietin, että onko tässä enää mitään järkeä, miksi kaikki tuntuu osuvan tänne. Ei enää uskalla ajatellakaan, että jos nyt menisi paremmin/nyt tuntuu hyvälle. Kun heti tulee lapiokaupalla sitä itseään niskaan.
Minäkin olen yrittänyt olla optimistinen, mutta viimeistään lapseni kuolema musersi viimeisenkin positiivisuuden ajattelutavastani.
Paljonpa olet joutunut sinäkin kestämään. Saanko kysyä, mitä tapahtui lapsellesi? Mihin hän menehtyi?
 
itutot
[QUOTE="mie";25447243]Paljonpa olet joutunut sinäkin kestämään. Saanko kysyä, mitä tapahtui lapsellesi? Mihin hän menehtyi?[/QUOTE]

Hän kuoli kohtuuni. Odotin synnytystä, lapsi oli täysiaikainen. Liikkeet loppui yllättäen ja todettiin vauvan kuristuneen napanuoraansa.
Olin hyvässä kunnossa, pääsemässä oman elämäni herraksi, pääsemässä ulos traumoistani, ja sitten kävi näin. Rajumpaa tiputusta alas pilvilinnoista en osaa kuvitella.

Alkuperäiselle. Ainakin itseäni on helpottanut se, että lakkasin odottamasta enää mitään, lakkasin odottamasta sitä "parempaa huomista". Hyväksyin, että tämä on minun elämääni, minä elän, elän päivä kerrallaan. En odota onnea, en iloa, en mitään. Minä vain elän.
Kuulostaa kurjalle, mutta se poistaa sen pettymyksen tunteen.
 
Voi etttä, tuollaiset päivät sais jäädä tulematta! Mutta miehesi reagointiin... Eihän hän voinut tietää, että sun päivä oli suoraan sanottuna ihan paska... Jos et hänelle kertonut mikä kaikki meni pieleen? Mene sinne sohvalle kainaloon istumaan ja unohda kurja päiväsi, niitä tulee ja menee! Itse olen tänään itkenyt puolet ajasta, en tiedä miksi, mutta mieli on ollut tosi maassa. Jotenkin sitä kuitenkin ajattelee, että huomenna on parempi... tai ylihuomenna :) Tsemppiä!
 
"Surullinen"
No mun mielestä toista ihmistä kuuluu lohduttaa -tai edes yrittää lohduttaa- jos se itkee hillittömän lohduttomasti, oli syy tiedossa tai ei. Tuli niin turha olo et se ei korvaansa lotkauttanu mun "tuskalle". Ja mä en todellakaan täällä joka päivä poraa niin et olis kyllästyny mun itkuihin. Luulis säikähtävän kun itsekin säikähdin niin vahvaa reaktiotani, tuli vaan raja vastaan. Mut ei. Tuli olo et mun tunteet on ihan turhia et toista ei kiinnosta yhtään et on paha olla.
Äsken levitin pussillisen makaronia pitkin lattioita, tää päivä sais loppua jo.
 
"Surullinen"
[QUOTE="ulla";25447567]tekis mieli kerto omasta elämäntilanteestani,mutta jätämpä sanomatta.Pienet tosiaan on murheet sulla ap.[/QUOTE]

Kaikki on niin suhteellista.
Joo, kukaan ei ole kuollut, olen terve, samoin perheeni. Mutta mulla on silti oikeus tuntea niinkun tunnen vaikka muut olis kokenut paljon raskaampia asioita.
Kenenkään tunteita, murheita, olotiloja ei voi vähätellä kun ei tiedä miten se toinen asian kestää ja kokee.
Me ihmiset ollaan erilaisia ja vertailu on turhaa.
 
"Surullinen"
[QUOTE="entä";25447621]Oletko onnistunut työelämässä?[/QUOTE]

Periaatteessa olen onnistunut monen mutkan kautta hankkimaan itselleni työpaikan jota rakastan -mutta työkaverini on sietämätön. Ja tämä ei ole vain mun mielipide!! Tämä kyseinen henkilö on käytöksellään saanut kaksi mun kollegaa sairaslomalle kun eivät enää jaksaneet sitä v*ttuilua, tiuskimista ja työpaikkakiusaamista. Pomo ei tee asialle mitään, eikä myöskään meidän pomon esimies. Kommentti on ollut et "koittakaa nyt aikuiset ihmiset käyttäytyä".
Tämänkin asian kanssa tapeltu kohta vuosi ja sotkettu liitot ja luottamusmiehet ja kaikki ja oon niin poikkipuhkikatkiväsynyt. Joka aamu ahdistaa mennä töihin -vaikka itse työ on juuri sitä mitä haluan tehdä.
 
"mää"
En lukenut nyt kuin otsikkosi ja IHAN SAMAA täällä miettinyt. MIKSI mun elämä ei voi olla jo VIHDOINKIN semmosta että vois olla tyytväinen kaikkeen. Aina jotain...isoa tai pientä. Ja tätä se on ollu viimeset 20 vuotta! Eikö vois jo helpottaa???
Luen koko ketjun myöhemmin kun aikaa (JOS ON) illemmalla.
 
"joo"
[QUOTE="Surullinen";25447606]Kaikki on niin suhteellista.
Joo, kukaan ei ole kuollut, olen terve, samoin perheeni. Mutta mulla on silti oikeus tuntea niinkun tunnen vaikka muut olis kokenut paljon raskaampia asioita.
Kenenkään tunteita, murheita, olotiloja ei voi vähätellä kun ei tiedä miten se toinen asian kestää ja kokee.
Me ihmiset ollaan erilaisia ja vertailu on turhaa.[/QUOTE]

sen takia en kertonutkaan omasta elämästäni.
 
"Surullinen"
[QUOTE="vieras";25447701]Kaikilla on niin. Mullakin on aina ollut vastoinkäymisiä ja vaikeuksia. Aina. Isoja, pieniä tai jos ei mitään akuuttia niin ainakin niiden vanhojen työstämistä.[/QUOTE]

Ei kaikilla kyllä ole.
Jokainen kaataa joskus juomalasinsa yms, mut ei kaikki joka asiassa koe vastoinkäymisiä.
Puhuttiin tästä asiasta mun siskon kanssa jonka elämä on ollu ihan uskomatonta. Sillä on tosi hyvä tuuri, asiat menee niinkun se suunnittelee, on saanut unelmatyön naps vaan, luki itselleen ammatin todella helposti, kaikki asunnot on järjestyneet kuin tyhjästä, vakituinen hyväpalkkainen työ, ihana aviomies, kaksi ihanaa lasta ja sisko itse on sanonut, että hänen elämänsä on ollut niin helppoa, että pelottaa onko tyyntä myrskyn edellä... Kun mulle ropisee päivittäin jotain pientä paskaa -vaikka sitten vaan potkasen varpaani niin kuitenkin jotain- niin tuleeko siskolle sitten joku valtava epäonnijuttu joskus.. Toivottavasti kuitenkaan ei :)
 
heppu huoleton
Minulla on aina ollu päivät tuollaisia säheltämisiä. Johtuu adhd stä. Olen joutunut kestämään säheltämistäni ja epäonnistumisia koska en ole tehnyt mitään kunnolla. Saanut huutoja sen takia ihan lapsesta asti. Isäni löi minua siitä hyvästä kun siltä tuntuu. Isälläni oli vakava psyykkinen sairaus ja alkoholiongelma joka vaikeutti koko perheen elämää 10 vuotta kunnes äitini lopultakin uskalsi ottaa eron meidän lasten parhaaksi. Elämä oli joka päivä itkua ja hellimistä vuoron perään 3-vuotiaasta 13 vuotiaaksi. Stressiä mitä päivä tuo tullessaan kun tulee kotiin päivähoidosta tai koulusta. Koulussa kiusattiin ensin fyysisesti koska haastoin riitaa suullisesti. Sitten menin isompaan kouluun koska isäni joi talon pois alta ja jouduimme muuttamaan asutus alueelle jossa oli levotonta. Siellä opettaja nolasi minua luokan edessä ja sai itkemään. Opettajalla ei ollut tietenkään sitä tarkoitus perää mutta en ymmärtänyt sitä ollenkaan siinä iässä. Minua rangaistiin koulussa siitä hyvästä etten kuunnellut joka johtui siitä etten ymmärtänyt kuulemaani. Kokeista en päässyt läpi ekalla kerralla yleensä ja siitä toiset oppilaat haukkuivat. Koulussa ahdisti joka ikinen päivä ja kotona ahdisti tilanne mikä sitten olikin siellä. Aina väärin ymmärryksiä koska ei kukaan ymmärtänyt logiikkaani. Jälkiistuntoakin siitä hyvästä. sitten kun olin tukiopetuksessa niin opettaja haukkui tyhmäksi koska en oppinut jakokulmaa mitenkään enkä kertolaskuja. teinivuodet meni sillälailla että olin tunteeton ja kylmä enkä ajatellut yhtään miten tosia kohtelen. Petin pitkäaikaista poikakaveria 5 kertaa ja joka kerta antoi anteeksi vaikken edes pyytänyt. se sitten kuoli nuorena ja tajusin mitä olin tehnyt.Vieläkin tunnen siitä pahaa oloa aina kun muistan. Minulle annettiin väärä diagnoosi ja olin lääkepilvessä turhaan 8 vuotta.hengitin mutten elänyt.Aivot ei toiminu sen aikaa. Enkä kypsynyt sinä aikana olenkaan. Lopultakin vaihtui diagnoosi oikeaksi koska ammattilainen näki sen minusta heti että kyseessä oli adhd. helpotti ja aivot toimi taas kun otettiin paljot turhat lääkkeet pois. Nyt on vaan se että minulla on tietty leima koska äitini on levitellyt väärää diagnoosia joka paikkaan. Tottakai tollaset ärsyttää vielä jälkikäteenkin. mutta toi mitä olet laittanut, niin tapahtuu minulle ihan joka päivä. Tuollaisen 20 vuoden elämän aloittaminen josta kirjoitin niin sen jälkeen ei ole häirinnyt epäonnistumiset. Viittaan kintaalla päivän tapahtumia enkä muistele niitä enään kahden minuutin päästä. Miehillä on yleensä vaikeaa näyttää tunteensa. Ne haluaa lohduttaa muttei tiedä miten... Jos miestäsi olisi häirinnyt sohlaus niin hän olisi todennäköisesti sanonut sen. Sen sijaan hän kiitti hyvästä ruoasta jota minä en kuule. Kuulen vain "taas tämmöstä p****" aina silloin kun ruoka on jotain tavallista. Jos se on palanut niin minulle huudetaan siitä. Jos se on erityisen hyvää niin kuulen kiitoksen. Sitten aloin tekemään kaksi ateriaa samaan aikaan eli eri ruoat miehelleni ja eri ruoat minulle. Nyt se on kiitos se sano minkä kuulen tosi usein. Ja avioliitto neuvojalla kun käytiin niin mieheni tajusi hiukan jotain arvostusta kohtaani. Ja se kun lääkkeet lopetettiin niin olen sanonut reippasti kantani enkä ole suostunu orjattareksi. Mieheni on ymmärtynyt että minulla on omakin tahto ja tunteet.
Niin että monella on elämän tarina hurjempi ku mitä monet ovat kirjaksi muuttaneet.
Älä jää harmittelemaan mitä on tapahtunut. Elä nyky hetkessä tai tulevaisuudessa mutta älä elä menneessä. älä edes minuutti sitten tapahtuneesta. Jos tulevaisuuskin näyttää synkältä niin sitten on jo masennus johon pitää hakea apua.
 
asenne
Kaikille käy tuollaisia juttuja, ei nuo ole mitään vain sinua kohtaavia vastoinkäymisiä.

Kokeile keskittyä seuraavan kerran enemmän tekemiseen, niin et ehkä kaada lasiasi ja fetapurkkia. Älä hätiköi.
 
heppu huoleton
Kyllä kaikilla on vastoin käymisiä mutta ne kenellä sitä "ei ole" niin niillä on positiivinen asenne joten he eivät ota siitä itteensä. Kaikilla on jotain. toisilla pieniä ja toisilla suuren suuria. Tiedän erään jolla ei ole isompia vastoin käymisiä niin silti hän ei muuta näekkään kuin ne pienet ja siitä "menee koko elämä pilalle".
Täällä maapallolla tapahtuu kaiken laista ja saa olla tyytyväinen ettei ole pahemmin niinkuin monella on ja silti ne näkee kaiken valoisana eteenpäin.
 
"Surullinen"
Pms on sitten ollu koko elämäni ajan.
Mulla on ollut tosi rankka nuoruus ja niiden kokemusten jälkeen alkoi murenemaan usko huomiseen.
Olen kuitenkin kaikkeni tehnyt ollakseni positiivinen ja välittämättä pikkuasioista, mutta mä en vaan jaksa kun kaikki menee koko ajan pieleen. Nyt vuosien jälkeen selvästi tuli joku raja vastaan.
 

Yhteistyössä