miks mun mies ei voi ymmärtää

  • Viestiketjun aloittaja xxxxäitixxxxx
  • Ensimmäinen viesti
xxxxäitixxxxx
että se, että mä koko ajan nalkutan ja oon pahalla tuulella, johtuu väsymyksestä ja siitä ahdistuksesta, kun omaa aikaa on aivan liian vähän ja mun harteilla on kuitenkin tämän perheen kaikki asiat. Paitsi mies huolehtii omista rahoistaan tuhlaamalla ne.

Satuin taas aamulla sanomaan, että olisi kiva, jos joskus heräisi siihen, kun oma lapsi aamulla kutsuu. Sanoi, että lopeta se naputus, otti päästä kiinni ja löi kolme kertaa avokämmenellä. Eilen löi myös ja potki ja väänsi mun käden selän taakse, kun sanoin, että olisi ollut kiva, jos sinä aikana kun mä olin jumpassa (harvinaista herkkua) olisi pessyt edes tuttipullot, niin tarttis pestä niitä kymmeneltä illalla. Mies kun nukkui tuon vajaat 2 tuntia, minkä olin poissa. Taapero heräsi samaan aikaan kun tulin ja mies alkoi heti syödä itse, ajattelematta asiaa niin, että saisin käydä suihkussa, että olisi syöttänyt taaperon sinä aikana.

Mua niin väsyttää ja ahdistaa ja on paha olla, kun kaiken pahan olon keskellä mun tarttee kestää tota lyömistä. Mä tiedä, että pitäis lähteä, mutta siihen liittyviä asioita ei jaksaisi hoitaa. Tätä on nyt kohta kestänyt vuoden...
 
LEP
No joko mies ovesta pihalle tai itse lähteä. Mitä tuollaisella miehellä elämässään tekee joka ei viitsi muuta tehdä kuin näköjään olla väkivaltainen. Kyllä lähtisin ja äkkiä eri poluille. Parempi lastenkin ilman isää, kuin isän kanssa josta ei ole mihinkään.
 
ap
pitäis, mutta miten mä saan täältä lähdettyä ja mihin mä meen? Mun pitäis ottaa kauheat läjät tavaraa mukaan taaperoa varten ja miettiä miten pääsen töihin ma:na ja vien lapsen hoitoon, kun ei ole autoa. Työpaikka toisella paikkakunnalla (35 km päässä) kotikunnasta. Itkettää niin valtavasti ja sattuu....sydämeen ja kroppaan.

Eikä ole tarkoitus täällä kerjätä sääliä, halusin vaan jollekin kertoa, kun ei ole ketään kenelle tästä puhua.

Perhekeskuksessa olen käynyt, mutta eivät ole ottaneet kuuleviin korviinsa miehen väkivaltaisuutta, siellä hoidetaan vaan minua, jankuttamalla, että koita sitä ja koita tätä. Mitä se auttaa, kun toinen ei tule puoli väliin vastaan.
 
Taksilla turvakotiin, sielä kautta ahnkitte ajan lääkärille ja haet saikkua elämäntilanteen (mielenterveys) vuoksi. Ei tarvitse tuolloin pohtia sitä töihin menoa, tai lapsen hoitoon laittoa.

Turvakodista käsin hankitte sulle asunnon duunin läheltä ja lapsen hoidon sinne lähelle myös.

Taapero tarvitsee kassillisen kamaa ja samanverran otat itselle, hätätilanteessa sillä pääsee alkuun. Turvakodissa on varmasti myös tarpeellista atvaraa teitäkin varten.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ryynimaan Iita:
Tuli vaan mieleen että miten kohtelee lasta? Ei väkivaltainen suhde ole mikään ratkaisu: Pärjäisit varmana yksin lapsen kanssa paljon paremmin.
kyllä se kait tuota rakastaa, mutta tuntuu kurjalta, kun se ajan jos on jossakin hetken pois (kaupassa, kirjastossa, lääkärillä tms.) niin tiedän, että istuu tietkoneella. Ei jaksa kiinnostua lähtemään vaunuttelemaan tai puistoon lapsen kanssa tai leikkimään jotain. Koskaan ei pikkuvauva-aikanakaan voitu vuorotella esim. nukkumisten kanssa, kun mies ei voinut lähteä kävelylle lapsen kanssa. Se on kuulemma tylsää.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Taksilla turvakotiin, sielä kautta ahnkitte ajan lääkärille ja haet saikkua elämäntilanteen (mielenterveys) vuoksi. Ei tarvitse tuolloin pohtia sitä töihin menoa, tai lapsen hoitoon laittoa.

Turvakodista käsin hankitte sulle asunnon duunin läheltä ja lapsen hoidon sinne lähelle myös.

Taapero tarvitsee kassillisen kamaa ja samanverran otat itselle, hätätilanteessa sillä pääsee alkuun. Turvakodissa on varmasti myös tarpeellista atvaraa teitäkin varten.
Just näin. Huomenna sä voit saada vielä pahemmin turpiis ja sitten susta ei ole enää lähtemään muualle kuin hautuumaalle. Haluatko, että ensin lyö mies ja sitten lyö kirkonkellot, sulle?

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryynimaan Iita:
Tuli vaan mieleen että miten kohtelee lasta? Ei väkivaltainen suhde ole mikään ratkaisu: Pärjäisit varmana yksin lapsen kanssa paljon paremmin.
kyllä se kait tuota rakastaa, mutta tuntuu kurjalta, kun se ajan jos on jossakin hetken pois (kaupassa, kirjastossa, lääkärillä tms.) niin tiedän, että istuu tietkoneella. Ei jaksa kiinnostua lähtemään vaunuttelemaan tai puistoon lapsen kanssa tai leikkimään jotain. Koskaan ei pikkuvauva-aikanakaan voitu vuorotella esim. nukkumisten kanssa, kun mies ei voinut lähteä kävelylle lapsen kanssa. Se on kuulemma tylsää.
Kuulostaa välinpitämättömältä, ajattele edes lastas ja jätä se. Minä en ikinä voisi tuollaiselle jättää lastani hoitoon edes hetkeksikään josta ei tiedä että mitä se lapsen kanssa tekee oikeasti
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Taksilla turvakotiin, sielä kautta ahnkitte ajan lääkärille ja haet saikkua elämäntilanteen (mielenterveys) vuoksi. Ei tarvitse tuolloin pohtia sitä töihin menoa, tai lapsen hoitoon laittoa.

Turvakodista käsin hankitte sulle asunnon duunin läheltä ja lapsen hoidon sinne lähelle myös.

Taapero tarvitsee kassillisen kamaa ja samanverran otat itselle, hätätilanteessa sillä pääsee alkuun. Turvakodissa on varmasti myös tarpeellista atvaraa teitäkin varten.

En mä tiennyt että voi saada sairaslomaa ja mietin miten jaksan töissä. Eivät ole sieltä perhekeskuksestaan sanoneet, että tarttis olla pois töistä hetken, vaikka olen sanonut,että en jaksa enää.

Itsellä väsy on kanssa siinä pisteessä, että en tahdo jaksaa lapsen kanssa, hoitaminen on ylivoimaista, haluaisin, että taapero vain nukkuisi tai leikkisi itsekseen. Ihan tollaset perussyöttämiset, vaipanvaihdot, niiden eteen tarttee ponnistella.

Tulee vaan paha mieli taaperon puolesta, kun hän on ollut hoidossa puolisen vuotta ja on viihtyy hoitopaikassa tosi hyvin. Hoitaja on aivan ihana ihminen. Säälittää "repäistä" pois sieltä ja viedä jollekin uudelle oudolle.
 
Eiköhän se taaperokin ennemmin katsois iloisempaa äitiä jota isi ei lätki joka välissä päin näköä, kuin murehtis päivähoitajan vaihtumista. Päivähoidon vaihtuminen stressaa hetken, tuollainen elämäntilanne heijastuu pahimmillaan koko loppuelämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Taksilla turvakotiin, sielä kautta ahnkitte ajan lääkärille ja haet saikkua elämäntilanteen (mielenterveys) vuoksi. Ei tarvitse tuolloin pohtia sitä töihin menoa, tai lapsen hoitoon laittoa.

Turvakodista käsin hankitte sulle asunnon duunin läheltä ja lapsen hoidon sinne lähelle myös.

Taapero tarvitsee kassillisen kamaa ja samanverran otat itselle, hätätilanteessa sillä pääsee alkuun. Turvakodissa on varmasti myös tarpeellista atvaraa teitäkin varten.

En mä tiennyt että voi saada sairaslomaa ja mietin miten jaksan töissä. Eivät ole sieltä perhekeskuksestaan sanoneet, että tarttis olla pois töistä hetken, vaikka olen sanonut,että en jaksa enää.

Itsellä väsy on kanssa siinä pisteessä, että en tahdo jaksaa lapsen kanssa, hoitaminen on ylivoimaista, haluaisin, että taapero vain nukkuisi tai leikkisi itsekseen. Ihan tollaset perussyöttämiset, vaipanvaihdot, niiden eteen tarttee ponnistella.

Tulee vaan paha mieli taaperon puolesta, kun hän on ollut hoidossa puolisen vuotta ja on viihtyy hoitopaikassa tosi hyvin. Hoitaja on aivan ihana ihminen. Säälittää "repäistä" pois sieltä ja viedä jollekin uudelle oudolle.
Eikö enemmän säälitä antaa lapsen nähdä, kun äiti voi huonosti ja saa turpiinsa, kuin vaihtaa hoitajaa? Mieti nyt nainen itsekin tätä hommaa.

Kyllä, saikkua saat ihan varmasti, kun kerrot, että et jaksa. Annat vaan kaiken tulla ulos ja elität, niin takuulla saat sairaslomaa.

Nyt pakkaat ne kapsäkit ja soitat sinne turvakotiin. Sen jälkeen soronoo ja eikun menoksi. On aika aloittaa uusi, turvallinen elämä.
 
Mä yhdyn muihin, kenenkään ei tarvitse omassa kodissa moista sietää!! olet se, joka kantaa vastuun lapsesta ja sun tehtävä on taata turvallinen kasvuympäristö. LÄHDE ja pian!! Äläkä kuuntele mitään paskaa:mä rakastan teitä älkää jättäkö en enää ikikä lyö lupaan....
Turhaan murehdit, miten paljon pitää tavaraa muksulle mukaan. Uutta saa aina tilalle! Tärkeempää on äidin ja lasten terveys kuin tavaramäärä!


 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Taksilla turvakotiin, sielä kautta ahnkitte ajan lääkärille ja haet saikkua elämäntilanteen (mielenterveys) vuoksi. Ei tarvitse tuolloin pohtia sitä töihin menoa, tai lapsen hoitoon laittoa.

Turvakodista käsin hankitte sulle asunnon duunin läheltä ja lapsen hoidon sinne lähelle myös.

Taapero tarvitsee kassillisen kamaa ja samanverran otat itselle, hätätilanteessa sillä pääsee alkuun. Turvakodissa on varmasti myös tarpeellista atvaraa teitäkin varten.

En mä tiennyt että voi saada sairaslomaa ja mietin miten jaksan töissä. Eivät ole sieltä perhekeskuksestaan sanoneet, että tarttis olla pois töistä hetken, vaikka olen sanonut,että en jaksa enää.

Itsellä väsy on kanssa siinä pisteessä, että en tahdo jaksaa lapsen kanssa, hoitaminen on ylivoimaista, haluaisin, että taapero vain nukkuisi tai leikkisi itsekseen. Ihan tollaset perussyöttämiset, vaipanvaihdot, niiden eteen tarttee ponnistella.

Tulee vaan paha mieli taaperon puolesta, kun hän on ollut hoidossa puolisen vuotta ja on viihtyy hoitopaikassa tosi hyvin. Hoitaja on aivan ihana ihminen. Säälittää "repäistä" pois sieltä ja viedä jollekin uudelle oudolle.
Eikö enemmän säälitä antaa lapsen nähdä, kun äiti voi huonosti ja saa turpiinsa, kuin vaihtaa hoitajaa? Mieti nyt nainen itsekin tätä hommaa.

Kyllä, saikkua saat ihan varmasti, kun kerrot, että et jaksa. Annat vaan kaiken tulla ulos ja elität, niin takuulla saat sairaslomaa.

Nyt pakkaat ne kapsäkit ja soitat sinne turvakotiin. Sen jälkeen soronoo ja eikun menoksi. On aika aloittaa uusi, turvallinen elämä.
Ehkä löydät sen uuden ja turvallisen miehenkin ;) jos otat kunnon harppauksen
 
Oikeasti
lähde ihmeessä pois. Saat kyllä pian asunnon kun selvität tilanteen, ja sitte sulla on parempi olla kun saat olla rauhassa. Hommaat vielä vaikka lähestymiskiellon jos mies ei jätä rauhaan
 

Yhteistyössä