Miks mun tomaatti ei tee tomaatteja...?

Mä oon ihan onneton käsi oikeesti näissä asioissa. Anoppi toi mulle kaksi ruukkutomaattia, sanoi vielä, että näistä lajikkeista ei tarvitse poistaa varkaita. No toiseen on nyt koko kesän aikana tullut kolme pientä vihreää tomaatin alkua, jotka eivät kasva mihinkään. Toisessa taitaa olla peräti yksi. Missä siis vika?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mä oon ihan onneton käsi oikeesti näissä asioissa. Anoppi toi mulle kaksi ruukkutomaattia, sanoi vielä, että näistä lajikkeista ei tarvitse poistaa varkaita. No toiseen on nyt koko kesän aikana tullut kolme pientä vihreää tomaatin alkua, jotka eivät kasva mihinkään. Toisessa taitaa olla peräti yksi. Missä siis vika?
No ehkä just se, ettei poista varkaita. Onko ne siis ihan yksitellen, vai onko niitä ruukussa monta?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootkos antanut sille jotain lannoitetta.
Tomaattia pitäis yleensä latvoa,ettei mene koko voima pituuteen,vaan tekis myös niitä hedelmiäkin
Mä en oo latvonut ja mulle on tulossa tosi paljon tomaatteja. Kasvihuoneissakin niitä saatetaan kasvattaa 3 metrisiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mä oon ihan onneton käsi oikeesti näissä asioissa. Anoppi toi mulle kaksi ruukkutomaattia, sanoi vielä, että näistä lajikkeista ei tarvitse poistaa varkaita. No toiseen on nyt koko kesän aikana tullut kolme pientä vihreää tomaatin alkua, jotka eivät kasva mihinkään. Toisessa taitaa olla peräti yksi. Missä siis vika?
No ehkä just se, ettei poista varkaita. Onko ne siis ihan yksitellen, vai onko niitä ruukussa monta?
Tän piti olla lajike, josta ei tarvitse poistaa varkaita. Enempää en tiedä. Kumpainenkin on omassa ruukussaan. Valehtelin muuten, siihen toiseen on näköjään nyt ilmestynyt kmmenkunta pientä alkua.
 
katkase niistä nyt latva. Ei ne kukkia ainakaan enää tee.
Tomaatit kyllä kypsyy aika hitaasti ja noista ruukkutomaateista ei yleensä varkaita nypitä. Isoista tomaateista kyllä pitää nyppiä.
 
vinci
mula on tomaatit tossa olohuoneen ikkunalla eli ilman pörriäisiä ainakin mulle on pari tomskua tullu. varret mula kasvaa nin korkeiksi että kävi katossa asti vaikka olin niistä latvat katkasevinani ainakin pariin kertaan...
varkaita oon ottanu pois kyllä mutta pari oon jättäny alas kasvaan kun tippu alhaalta kaikki lehdistö kun unohtu kastella ; o
kolme tomskua syöty ja muutama raakileena...ei mullekkaan niitä silti hirveesti tuu....
emmää siis oo viherpiiperö myöskään..
 
Zoe-F
Mulla ei tomaatteja ollenkaan :D
Anoppi anto tomaatin alku kesäst ja miä paiskasin sen parvekkeelle.
En voi syödä tomaatteja kun suupielet aukee ja täl hetkel se puskien haju saa oksentaa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla ei tomaatteja ollenkaan :D
Anoppi anto tomaatin alku kesäst ja miä paiskasin sen parvekkeelle.
En voi syödä tomaatteja kun suupielet aukee ja täl hetkel se puskien haju saa oksentaa.
Mun miehellä menee suu rikki kaupan tomaateista, mutta omia voi syödä. Tosta hajusta oot oikeessa, se ei ole kovin kiva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä laskin äsken ja yllätyin, mulla on yhdessä taimessa 100 tomaattia, noin karkeasti. Kolme taimea.
Onko sulla ne ihan vaan parvekkeella? Anopin tomaatit kasvihuoneessa tuottaa ihan hirveät määrät tomaatteja, ja mä en onnistu saamaan ees yhtä kypsäksi asti...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä laskin äsken ja yllätyin, mulla on yhdessä taimessa 100 tomaattia, noin karkeasti. Kolme taimea.
Onko sulla ne ihan vaan parvekkeella? Anopin tomaatit kasvihuoneessa tuottaa ihan hirveät määrät tomaatteja, ja mä en onnistu saamaan ees yhtä kypsäksi asti...
Parvekkeella vaan. on kyllä parvekelasit ja lannoitettakin on laitettu, vaikka noissa kasvatussäkeissä periaatteessa on valmiiksikin sitä.
 

Yhteistyössä