Miks pitkää kotona olleet kotiäidit vaivautuu kun kysyy että aikooko ne kauankin olla vielä kotona?

  • Viestiketjun aloittaja hmhm
  • Ensimmäinen viesti
hmhm
Yhdeltä tutulta kysäisin kun sen kuopus täytti joku aika sitt 3v ja se on edelleen kotona lasten kanssa, nii se meni ihan vaikeaksi ja sanoi että no kyllä hän vielä jonkin aikaa. Siis en mä pahalla kysyny vaan ihan neutraalisti silkasta mielenkiinnosta. Sama on toistunu joidenki toistenkin kanssa. Miksi? Siis tarkoitan mammoja jotka jää kotiin vielä senkin jälkeen kun kuopus on täyttäny 3v.
 
"vieras"
Ehkä siksi, että niin moni sitä heiltä utelee. Kysypä vaikka 5 vuotta samassa työpaikassa olleelta, kauanko hän aikoo vielä olla töissä. Luulen, että hämmästyy.
 
veikkaus
Voikohan vaan olla että työtä on vaikea löytää ja sitä ei kehdata suoraan sanoa? Tai ennen lapsia tehty työ/koulutus ei enää kiinnosta mutta ei oo keksinyt jatkoa ja siksi ei oikeen viitsi sitä sanoa? Ku aikuisena kuitenkin oletetaan että on selkeät suunnitelmat, ehkä joitakuita nolottaa jos ei ole.
 
..
Voikohan vaan olla että työtä on vaikea löytää ja sitä ei kehdata suoraan sanoa? Tai ennen lapsia tehty työ/koulutus ei enää kiinnosta mutta ei oo keksinyt jatkoa ja siksi ei oikeen viitsi sitä sanoa? Ku aikuisena kuitenkin oletetaan että on selkeät suunnitelmat, ehkä joitakuita nolottaa jos ei ole.
tai odottaa ett tärppäis uus raskaus/ on just tärpänny eikä vielä halua kertoa. itsellä monta hankalaa tilannetta kuopuksen alkuraskaudessa ku kysyttiin millon oon menssa töihin ku tiesin etten oo menossa mut en sitä vielä ähalunnu kertoa
 
"vieras"
En tiedä, mutta itse en utele tuontyyppisiä juttuja ylipäätään. Toisten asiosita kyseleminen voi olla ylipäätään vaivaannuttavaa ja vähän typerän kuvan antaa uteliasta
 
"Jenis"
Jännä miten erilaisia kaveripiirit on - mä en tunne yhtään, siis ensimmäistäkään, kotiäitiä joka ois jääny kotiin vielä kuopuksen 3-vuotispäivän jälkeenkin.
 
15v kotiäitinä,4 muksuu...ikähaarukalla 15v. - vajaa 3v. ja kotihoidontuelta jään ihan perinteiseksi kotiäidiksi ilman tuloja :)
Miehen kanssa yhdessä päätös tehty ja sovittu et tää on nyt näi ja joskus myöhemmi ehkä toisin.
Enkä edes vaivaannu jos joku asiasta "utelee"

Mut todella...kukaan ei kysele tai kyseenalaista ihmistä joka samassa työpaikassa montavuotta.
 
Yhdeltä tutulta kysäisin kun sen kuopus täytti joku aika sitt 3v ja se on edelleen kotona lasten kanssa, nii se meni ihan vaikeaksi ja sanoi että no kyllä hän vielä jonkin aikaa. Siis en mä pahalla kysyny vaan ihan neutraalisti silkasta mielenkiinnosta. Sama on toistunu joidenki toistenkin kanssa. Miksi? Siis tarkoitan mammoja jotka jää kotiin vielä senkin jälkeen kun kuopus on täyttäny 3v.
Multa jos joku kysyy ni vastaus on helppo, kukaan ei huoli töihin... Pää ei riitä yrittäjäks ja koulutus nolla joten opiskelijaksi täs on ruvettava. Hävetää kyllä mutta sellasta se sitten on...
 

Yhteistyössä