Miksei kiharoiden teko suoristusraudalla vaan onnistu?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Ostin tänään Hair Storen esittelijältä suoristusraudan, ja hän teki montaa erilaista kiharaa sillä hiuksiini, näytti helpolta ja nopealta.

Itse en saa kiharan kiharaa aikaiseksi, vaikka olen pari tuntia katsonut youtubesta kuinka ne tehdään, ja tehnyt ihan taatusti samalla tavalla.

Onko se niin vaikeaa, vai miksei kiharoita vain tule? Esim. kun tein juuri näin, minulle ei tullut tuosta kiharaa ollenkaan.

Kiharat suoristusraudalla - YouTube

Ja monen montaa muutakin eri tyyliä kokeilin, mutta ei siis kiharan kiharaa, vain kasa rumia pykäliä. Ottaa aivoon!! :-(
 
"heips"
Ei se ihan helppoa ole, varsinkaan omiin hiuksiin. Itse huomasin kääntäväni rautaa väärään suuntaan (taisi olla niin että ylöspäin päätä vasten oli oikein). Mut kyl se harjoittelulla ja rennolla otteella oppii! Nyt tosi ei onnistu kun hiukset on liian lyhkäset...
 
"vieras"
siksi että et vedä tasaisesti vaan nykien (kuten kyllä tuossa viedossakin), siksi tulee pykäliä eikä kiharaa. Ja toiselle on helpompi tehdä kuin itselle :) Muistathan suoristusrautaa varten olevan suoja/muotoilusuihkeen
 
"a p"
[QUOTE="vieras";26321946]siksi että et vedä tasaisesti vaan nykien (kuten kyllä tuossa viedossakin), siksi tulee pykäliä eikä kiharaa. Ja toiselle on helpompi tehdä kuin itselle :) Muistathan suoristusrautaa varten olevan suoja/muotoilusuihkeen[/QUOTE]

No ei mulla tullut edes tuollaista kiharaa, ei tullut kiharaa siis ollenkaan, ei pätkääkään. :-(

Ja suihketta ei ole vielä, mutta pitää hankkia ensi tilassa.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26321943:
Ei onnistu minultakaan, vaikka kuinka olen harjoitellut ja videoita töllötellyt. Ensin luulin, että vika on raudassa, mutta viimeaikoina on alkanut vahvasti tuntumaan, että ehkä kuitenkin käyttäjässä |O
Ja minä TIEDÄN että vika on käyttäjässä, koska esittelijä teki minulle tänään upeita kiharoita pään täyteen parissa minuutissa. :-D

Mutta ottaa päähän nyt ihan huolella. :-/
 
"tete"
Harjoittelu tekee mestarin, itsellänikin meni useampi harjoituskerta ennen kuin opin niksit.
Tuossa videossa on kyllä tytöllä ihme tekniikka. Tuollainen käsitelty tukka kihartuu helpommin kuin hyväkuntoinen ja lisäksi on tytöllä reilusti muotoilu-/ suojainetta höyrystä päätellen.

Kokeilepas näillä nikseillä

1. Rauta tarpeeksi kuumaksi, kun olet oppinut opit kiharan teon kunnolla voit testailla kuinka pienellä lämmöllä sun hiuslaatu kihartuu. Muutamasta kerrasta liian kuumalla kihartelusta ei haittaa ole, jatkuvassa käytössä sitten onkin.
Oma hiukseni vaatii 170-180 astettakihartuakseen.

2. Suojasuihke/muotoilija käyttöön.

3. Kokeilepas tämän videon tyylillä:
http://www.youtube.com/watch?v=HuZEBgYZuaY

4. Harjoittele pienillä ja selkeillä hiusosioilla.
 
"a p"
Minä osaan!! Kävin kampaamossa kysymässä neuvoa, ja ihana kampaaja näytti ilmaisiksi, kädestä pitäen, miten kiharoita tehdään. Ja nyt sujuu! Tosin, vaikeata se on. Vedin eilen ihan liian nopeasti sitä rautaa, lisäksi rauta oli väärässä asennossa.

Ne rumat vekit (jos niitä siis tulee ) saa silitettyä, kun suoristaa ne rauta pystypäin, eli hiuksen suuntaisesti.
 

Yhteistyössä