Miksen pakkaa kamojani ja lähde?

  • Viestiketjun aloittaja loppuunkulutettu
  • Ensimmäinen viesti
loppuunkulutettu
Ihan suhteen alkupuolella kaikki oli hyvin, mies oli minua kohtaan ihana ja huomaavainen. Mutta, koska minulla kestää kuitenkin rakentaa luottamus toiseen ihmiseen hieman pidempään niin mies kyllästyi tähän, että hän tekee aina aloitteen ja hän aina suutelee yms. Ja sitten noin reilu kuukauden seurustelun jälkeen mies kävi ekan kerran päälle, kun en suostunut näyttämään hänelle facebookkiani. (minun mielestäni pitäisi olla jotain yksityisyyttä sentään. ja en halunnut näyttää, koska tiesin exäni olevan hänelle kuin kirosana ja ex-poikaystäväni oli kaverilistoillani vielä silloin) No tämän episodin jälkeen poistin exäni kaverilistalta, että mies ei sen suhteen enää minua epäilisi. No pian asiat meni siihen, että jouduin poistamaan koko facebook käyttäjäni. (Niin ja moni varmaa miettii että miksi en jo lähtenyt tämän ensimmäisen päälle käymisen jälkeen, mutta koska minussa on sellainen vika että uskon ihmisten muuttuvan ja en uskonut tämän tapahtuvan uudestaan.) Sitten mies kävi useammin ja useammin kimppuuni, ihan turhista syistä. (opiskelin ja iskin muka muita miehiä koulussa ja ei helpottanut tilannetta yhtään kun luokallani oli vastakkaista sukupuolta olevia henkilöitä) lopulta jouduin lopettamaan opiskelunikin, koska olin mustelmilla melkein koko ajan ja mies ei päästänyt minua kouluun ettei kukaan epäilisi mitään ja huomasin itsekkin asioiden olevan paremmin kun en koulua käynyt.

Muutimme yhteen noin reilu 3kk seurustelun jälkeen (koska luulin miehen muuttuvan, koska eihän hän ollut paha ihminen) asiat vain pahenivat pahenemistaan.Kohta minulla ei ollut enää ystäviä, ei koulutuspaikkaa, ei mitään vain pelkkä mieheni. Ainoa ystävä joka minuun yhteyttä piti tiesi mitä mies minulle tekee, mutta en asiaa myöntänyt hänelle vaan sanoin asioiden olevan loistavasti.

Kesä meni pitkähihaisissa kulkiessa, kun peittelin mustelmiani ja muitakin arpia kehossani pahoinpitelyn takia. Oli aamuisin vaikeuksia saada järkevää kampausta, koska päästäni puuttui tuppoja hiuksia, jotka jättivät kaljut läikät päähäni. Kerran humalassa ollessani kerroin ystävälleni kaiken mitä mies on tehnyt ja olin sen yön kaverillani yötä. Palasin kuitenkin takaisin kotiin ja sain kuulla kunniani, kin olin valehdellut ja mustamaalannut mieheni.

Lyöminen loppui siihen kun vanhempani saivat tietää tästä ja nostivat pahoinpitelysyytteen miestäni vastaan, mutta minä vedin sen kuitenkin pois. Kuitenkaan suhteemme ei ole entisensä, mies on pettänyt minua kahdesti suhteemme aikana ja olen antanut hänelle kaikki vain anteeksi ja jatkanut suhteessa. Suhteessamme ei ole mitään läheisyyttä ja tietenkin kaikki on minun vikaani edelleen.

Kun olen yksin mietin lähtöni ja kuinka haistatan pitkän vitun miehelle ja mietin miksi ikinä vedin sen pahoinpitelysyytteen pois, kuinka tyhmä olen ollut. Mutta kun mies tulee kotiin ja katson häntä en pysty siihen, en pysty jättämään häntä, en loukkaamaan vaikka hän on loukannut niin monella eri tapaa minua. Hän näyttää niin viattomalta ettei varmaa kukaan minua edes uskoisi. Ja hän voi näyttää niin katuvalta kuin kukaan ihminen voi näyttää.

Miksi en pysty lähtemään?

Lähden kohta töihin niin luen kommentteja huomenissa tai sitten tänään illalla, mutta nyt niin paljon kuin kerkiän.
 
piiukka
Et taida tyttöhyvä olla kovin kauan enää hengissä, tuo pahenee vain ja kohta tulee se viimeinen isku. Ansaitset elämässäsi parempaa, rakasta itseäsi, älä takerru sairaaseen mieheen, joka ei parane, olet jo sen itse huomannut. Sinulla tuntuu olevan tukiverkko kunnossa, saat vanhemmiltasi varmasti apua. Lähde, älä mieti enää...
 
Joskus samassa tilanteessa
Voi kun kuulostaa tutulta, itse elin pari vuotta samanlaisessa suhteessa. Kesti kauan kerätä rohkeutta lähteäkseen. Ja ensimmäiset kuukaudet lähdön jälkeen olivat todella piinaavia, en voinut lähteä vanhempieni luota mihinkään kun mies päivysti autollaan parkkipaikalla. Mutta luovuttihan sekin joskus. Nyt erosta monta vuotta, mutta jättihän se pysyvät traumat, on todella vaikea luottaa ihmisiin.
Toivon että saat kerättyä rohkeutta lähteä, jokainen ansaitsee parempaa kun tuollaisen elämän. Tsemppiä ja voimia ! <3
 
tässä vastaus
Elin itse myös samankaltaisessa suhteessa pari vuotta. Mies petti ja hakkasi. Mä vaan kyllästyin. Viimeinen tikki oli kun sain selville että hänellä on taas toinen nainen. Mies lähti yhtenä päivänä töihin, hänellä oli 8tunnin työvuoro. Soitin yhdelle ystävälleni ja pakkasimme KAIKKI tavarani asunnosta. vuokrasimme pakun ja muutimme minut pois asunnosta (pakuovelle.com saa pakun jopa tunnin varotusajalla). Hauskaa tässä oli mielestäni se että miehellä ei ollut MITÄÄN TAVAROITA, vaan kaikki kuului minulle. Kun lähdin asunnostamme siellä kaikui. Jätin 2 asiaa asunnon lattialle. Liukuvoiteen ja vessapaperi rullan. Hah! Elämäni suurin nautinto! Muutin ensin ystäväni luokse, ja sitten sain heti seuraavalla viikolla asunnon vaikka asunkin helsingissä. Soitin nuorten asuntoliittoon ja selitin tilanteen alusta alkaen, ja he järjestivät minulle asunnon heti.

Suhde jätti traumat, mutta en ikinä itkenyt hänen perään, koska olin päätökseni tehnyt. Kukaan ei voi sulle sanoa mitä tehdä, se on niinkuin tupakan polton lopettaminen, se pitää itse tehdä se päätös. Kumpa voisin auttaa enemmän!
 
  • Tykkää
Reactions: Rytkäätys ja Ä92
Lähde tuollaisesta suhteesta niin voit löytää paljon paremman miehen, joka myös kohtelee sinua hyvin! Mene vaikka jollekin kaverille asumaan aluksi, kunnes löydät asunnon. Ilmoita kaikille tutuille ja perheellesi että mies voi olla aggressiivinen eikä hänelle saa kertoa olinpaikkaasi.
 
Et pysty lähtemään, koska sinulla on sarauden kaltainen tila jota läheisriippuvuudeksi tai tunnevammaisuudeksi kutsutaan.
Jos et hoida tilaasi ja tunnista sitä, lähtö ei auta, vaan olet samanlaisessa suhteessa muutamassa viikossa eron jälkeen.
 
"Minä"
Et pysty lähtemään, koska sinulla on sarauden kaltainen tila jota läheisriippuvuudeksi tai tunnevammaisuudeksi kutsutaan.
Jos et hoida tilaasi ja tunnista sitä, lähtö ei auta, vaan olet samanlaisessa suhteessa muutamassa viikossa eron jälkeen.
Toinen samanlaisessa suhteessa ollut ihmettelee tätä. En itse ole kokenut olevani läheisriippuvainen, vaan viihtynyt ehkä liikaakin itsekseen. Eikö läheisriippuvainen ole ole riippuvainen läheisistään? Tai saatika tunnevammainen. Koen kyllä itse olevani suht fiksu noin tunnepuolella, et tajuaa asioita ja ottaa toisia huomioon. En tiä olenko mä kuitenkin tyhmä, kun en tätä tajua. Koska aina kun ollut väkivaltaisessa suhteessa näin diagnosoidaan täällä.
 
"Minä"
Turvakoti on hyvä paikka mennä, kun lähtee väkivaltaisesta suhteesta. Silloin olet turvassa, saat neuvoja mitä tehdä. Kun saat lähdettyä ja hoidettua oman elämäsi järjestykseen, et kadu päivääkään!
 
"vieras"
[QUOTE="Minä";25735658]En itse ole kokenut olevani läheisriippuvainen, vaan viihtynyt ehkä liikaakin itsekseen. Eikö läheisriippuvainen ole ole riippuvainen läheisistään? [/QUOTE]

Ei se sitä tarkoita. L
 
tsemppiä
Hyvä, että tulit edes hetkellisesti järkiisi. Älää pilaa elämääsi tuollaisen väkivaltaisen hullun sekopään kanssa. Pahimmassa tapauksessa elämästäsi ei edes tule kovin pitkää, jos jäät suhteeseen. Jokainen päivä, jonka jatkat tässä suhteessa, on hukkaan heitettyä elämää.

Aloita uusi, parempi elämä HETI tänään. Lähde turvakotiin tai vanhempiesi luokse. Hae tavarasi vaikka poliisin kanssa pois. Yksin sinun ei kannata tuollasta ihmistä enää kohdata. Tulee mieleen ihan Katie Piperin tapaus. Lähde ennen kuin on myöhäistä.
 
entinen läheisriippuja
Miksi hukkaat elämääsi?
Mene juttelemaan vaikka mielenterveystoimistoon, koska näet asiat jo niin vääristyneesti, että tarviit varmaan ulkopuolisen näkökulmaa.
 
"vieras"
Mene turvakotiin yöksi tai edes käymään nyt heti. Saat jutteluapua ammattilaisilta samantien. Tarvitset sitä todella. Hae apua heti tänään, ennenkuin on myöhäistä-
 
"alkup"
Tiedän sen, että minua odottaisi parempi elämä jossain muualla kuin täällä ja paljon paljon parempi mies, mutta en vain pysty lähtemään.

Olen kerran lähtenyt ja asuin silloin sillä ainoalla ystävälläni ja silloin lähtö oli helppo, en sanonut miehelle sanaakaan vaan vain lähdin ja mies taisi tajuta tilanteen samantien kun hän juoksi perässäni ja anoi minua takaisin. Mies soitteli monta kertaa päivän aikana ja anoi että palaisimme yhteen ja olin pitkään sitä mieltä että ei onnistu. Mutta kuitenkin yksi päivä palasin miehen luo takaisin, fyysistä väkivaltaa ei ole ollut ainakaan vuoteen, mutta suhteemme ei kuitenkaan silti vaikuta parisuhteelta vaan joltain kaverisuhteelta jossa toista sorretaan henkisesti. Harvoin kylläkin, mutta sitä pahemmin.
 
ai tajua
No miksi teit tämän aloituksen, jos et joka tapauksessa aio lähteä? Mitä siis haluat kuulla sulle sanottavan? Että kyllä se hullu vielä muuttuu? Että kannattaa alkaa nyt tehdä lapsia, jospa se siitä pehmenee?

En tule koskaan ymmärtämään sunlaisia naisia, joilla ei ole minkäänlaista itsekunnitoitusta tai selkärankaa. Jos näkisin livenä, niin antaisin sulle potkun persuksiin.
 
"alkup."
No miksi teit tämän aloituksen, jos et joka tapauksessa aio lähteä? Mitä siis haluat kuulla sulle sanottavan? Että kyllä se hullu vielä muuttuu? Että kannattaa alkaa nyt tehdä lapsia, jospa se siitä pehmenee?

En tule koskaan ymmärtämään sunlaisia naisia, joilla ei ole minkäänlaista itsekunnitoitusta tai selkärankaa. Jos näkisin livenä, niin antaisin sulle potkun persuksiin.
No enpä itseasiassa edes tiedä miksi. Kaippa sen takia jos joku kuitenkin saisi taottua minulle järkeä päähän, tai että saisin kuulla etten ole ainoa tässä tilanteessa oleva/ollut tai sitten vain halusin että minulla olisi joku paikka missä voisin purkaa sydäntäni ilman, että minusta jo kynsin ja hampain pidetään kiinni ja kielletään palaamasta kotiin.
 
näin se vaan on
Tottakai pystyt lähtemään jos vain haluat.
Ei ole tarkoitus olla ilkee, mut mun mielestä on turha valittaa jos ei kuitenkaan oo halukas tekemään muutosta asiaan.
Sulla itellä on vastuu omasta elämästä ja avaimet omaan onnellisuuteesi/onnettomuuteesi.
 
"Minä"
Juu mäkin tein lähtöä monta vuotta. Aina jäin. Yks päivä tuli sit vain mitta täyteen totaalisesti, en päästänyt miestä enää sisään ja soitin sen broidille et hakee sen pois. Tohon moneen vuoteen kuuluu ihan pohjalla oloa ja muuta, itsetuhoinen en ole koskaan ollut. Mutta tiesin etten halua elää niin. En halunnut perhettä sen kanssa, mikä on ollut aina haaveena. Senkin jälkeen oltiin tekemisissä kyllä. Toivoin että olisi saanut asiansa kuntoon. Yritti kuitenkin kontrolloida viel mun tekemisiä yms. Ei se siitä ainakaan muutu. Samaa se teki eksillensä ja nykyisillensä. Jokunen aika sitten sain kerättyä niin paljon voimia että sain katkastua välit kokonaan. Muutaman kuukauden piinaa ja nyt on rauhoittunut. Ainakin muutamaan viikkoon ei ole mitään kuulunut. Ja toivon että jättää rauhaan. Lopetin tekstareihin vastaamisen yms, se taitoi auttaa. En antanut vettä myllyyn. Sekavaa, mutta paljon voimia irti pääsyyn. Tiedän ettei se ole niin helppoa.

Mutta mä olen nyt jo saanut käsiteltyä kaikkea ja se todellakin vaatii kokonaan sen irtioton. Pari viikkoa niin aukee pää kummasti ja sitten oli et mitä helv...
 

Yhteistyössä