Miksi 95 % sisustusblogeista on jotain maalaisromanttistä höttöä?

  • Viestiketjun aloittaja Blogimetsästäjä
  • Ensimmäinen viesti
Blogimetsästäjä
Välissä muutama East Coast -tylsimys. Muuten näkyy pelkästään valkoista, pellavaa, niitä kammottavia täytetty pepitaruutuinen sydän -ompeluksia ja Ektorp -sohvia. Ja blogin nimena tietysti jotain imelää, kuten ''Onnenhattaroita'', ''Valkoista unelmaa'', Pilvilinna'', ''Villa Onnela'' etc.

Voisiko joku vinkata vähän erityylisen sisustusblogin (esim. Vihreä talo ja Diagnoosi Sisustusmania ovat ihan hyviä mielestäni)?
 
Samaa mäkin olen ihmetellyt. Hankalaa saada vinkkejä nykyaikaisempaan sisustamiseen. Toki maalaisromantiikakin on söpöä, mutta ei oikein osu meille. Eräs sisustussuunnittelija sanoi, että sisustamismaku kasvaa maalaisromattisesta askeettisempaan muotoiluun. Sisustuksesta siis voi päätellä, onko kyseessä ensimmäinen itse sisutettu. Ja jotkut hänen mukaansa jäävät puoliromanttiselle kaudelle, koska eivät niin sisustamista harrasta. Mitenkähän tuo suunnittelija arvioisi meidän kodin :D :D
 
ei maalaisromantikko
Samaa mäkin olen ihmetellyt. Hankalaa saada vinkkejä nykyaikaisempaan sisustamiseen. Toki maalaisromantiikakin on söpöä, mutta ei oikein osu meille. Eräs sisustussuunnittelija sanoi, että sisustamismaku kasvaa maalaisromattisesta askeettisempaan muotoiluun. Sisustuksesta siis voi päätellä, onko kyseessä ensimmäinen itse sisutettu. Ja jotkut hänen mukaansa jäävät puoliromanttiselle kaudelle, koska eivät niin sisustamista harrasta. Mitenkähän tuo suunnittelija arvioisi meidän kodin :D :D
No enpä tiedä... Oma lapsuudenkotini oli sisustettu suomalaisella linjakkaalla muotoilulla (ei Aallon vanerihuonekaluja, vaan Kukkapuroa, Nummea, Stenroosia jne) ja väritys oli 70-luvulla kaikkien kavereiden oranssi-ruskeasta linjasta poiketen valko-mustaa, jossa ripauksena raikasta vihreää. Äitini nykyinen koti on, jos ei nyt ihan maalaisromanttinen, niin ainakin huomattavasti rönsyilevämpi kuin aiemmin, ja onpa siellä sellaista maalaisromanttiikkaan laskettavaa talonpoikaistakin seassa...

Mutta noihin blogeihin: olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä - myös suomalaiset sisustusverkkokaupat ovat pääasiassa samaa höttöä, modernia ja persoonallisempaa on onneksi viime aikoina tullut jonkin verran mukaan.

Oma ikisuosikkini on Sitruunapuu.net, jonka kauttaa löytyy linkkejä muihin kiinnostaviin blogeihin ja myös saman bloggaajan aivan ihastuttavaan kissablogiin - kissojenkin elämä voi olla tyylikästä! :)
 
Vihreä talohan oli ihan kiva.

Itse olen keskittynyt lukemaan lähinnä sisustuslehtiä, missä Decossa ja Living ETC:ssä on eniten niitä sopivan rosoisia asuntoja. Se on se oma ihanuus, käpertyä sohvannurkkaan ja karjua muille, että mua EI nyt saa häiritä. Ja unelmoida. Minun kotini ei ole stailattu vaikka vinot pinot sisustuslehtiä sieltä löytyykin :D
 

Yhteistyössä