miksi äidit haluaa mennä töihin,kun lapsi on vasta 9 kk-1 v ikäisiä

?
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
" Miksei kaikki tee niin kuin minä teen?"
Kirjoitin aiheesta siksi että vilpittömästi ihmettelen, miksei äiti voi pysähtyä kotiin ja keskittyä lapseen sen 3 v minkä lapsi on pieni.

Toinen syy miksi kirjoitan aiheesta on se että rakastan lapsia. haluan että edes yksi äiti heräisi ajattelemaan että voisi valita kotiäitiyden. Minun käy sääliksi niitä 9 kk ikäisiä ja 1 vuotiaita jotka joutuvat päiväkotiin. Ei siellä henkilökunta niitä rakasta. Osa käyttää jopa pakkokeinoja, iltalehdessä oli juttua että sitoivat tuoliin lapset ja pakottivat syömään. Jotkut hoitavat kuin liukuhihnalla...
Tiedät päiväkodeista ja hoitajista paljonkin?

Lehtijutun perusteella sitten tuomitset kaikki.

Ja tosiaan, tee ensin useampi lapsi, jos et vielä tajua että tuo kolme vuotta kertautuu aika nopeasti. Ihmiset joilla on kiva työpaikka palaavat mielellään töihin ennen kuin kuopus täyttää 3 v. -- Ei ole yllätys, että ihmiset joilla ei ole tällaista työpaikkaa, pysyvät kotona niin pitkään kuin kykenevät. OK, mutta turha siitä mitään sädekehää ottaa.

Itse menin töihin kun lapset ovat olleet vähän yli puolitoistavuotiaita. Kompromissi, jossa sekä äiti että lapsi on huomioitu käsittääkseni sopivasti.

Tutkimuksiin vedotessa kannattaisi aina tarkistaa, missä ne on tehty. Olen asunut muuallakin kuin Suomessa. Taso ei ole kaikkialla ihan sitä, mihin me olemme tottuneet. Oikeesti.


 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
psykologithan suosittelee, että lapsi olisi 3 vuotiaaksi asti kotona ja sanovat, että sen ikäinen ei vielä kaipaa kavereita.

Itse vien lasta kerhoihin ja leikkipuistoon missä näkee kyllä kavereita.
Miksi viet, jollei se niitä kavereita kaipaa?

Aika monessa maassa äitiyslomat on muutaman viikon-kuukauden mittaisia. Jeesustellaankohan muuallakin näin perkeleesti lasten kotonaolosta?
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Koska heitä hävettää olla kotona. Heille on yhteiskunnan hyväksyntä omaa lasta tärkeämpää. Pentuja ovat itsekin.
Sä oot ihan mahtava provo, ei voi muuta sanoa. Tai sitten olet aikuiseksi harvinaisen kapeakatseinen ja mustavalkoinen (palsta)persoona :)
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Koska heitä hävettää olla kotona. Heille on yhteiskunnan hyväksyntä omaa lasta tärkeämpää. Pentuja ovat itsekin.
Sä oot ihan mahtava provo, ei voi muuta sanoa. Tai sitten olet aikuiseksi harvinaisen kapeakatseinen ja mustavalkoinen (palsta)persoona :)
Tuo Shille on aika dille.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En lukenut koko ketjua, mutta taas taidetaan unohtaa isät. Mikseivät isät jää kotiin pienten lastensa kanssa ja päästä äitiä välillä töihin?
Siksi, koska mikään ei ole lapselle tärkeämpää kuin Äiti :heart: Sama se sille isälle, se on vaan joku tyyppi.
 
...
Mä mietin myös sitä, että eipä oikeen muualla maailmassa ole näin pitkää äitiyslomaa/vanhempainvapaata/mahdollista hoitovapaata...mut ei kyllä missään muualla ole välttämättä niin pimeetä sakkiakaan kuin suomessa. Lähinnä teinejä nyt tarkoitan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun tuttuni oli päiväkodissa töissä ja siellä yksi noin yksivuotias rupesi sanomaan sitä äidiksi.
Mä olen joskus koulussa vahingossa sanonut opettajaa äidiksi. :xmas:
Olkaa varuillanne, äidit, lapsenne kiintyvät hoitajiin ja muihin heistä välittäviin aikuisiin :)
 
Uraohjus
Voihan vihtu..otti popparit mikrosta ja kylmän koffin kaapista ja seurailee mitä muut täydelliset äidit satuilee :D mut kuulkaas kotona nyhjöttäjät, palkkahommissa on sekin kiva juttu ku kuukauden loma ja palkallisena...ja toiset fiksut osaa senkin järjestää siten et muksu on vaikka edes sen yhden yön jossain jotta voi kerätä voimia talvea varten...mites kotiäipillä? eipä taita kela lahjoa lomarahoilla, tai fatta, tai minkäs verran nämä armaat isännät on vaimon rentoutumiseen antamassa rahaa??
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun tuttuni oli päiväkodissa töissä ja siellä yksi noin yksivuotias rupesi sanomaan sitä äidiksi.
Mä olen joskus koulussa vahingossa sanonut opettajaa äidiksi. :xmas:
Olkaa varuillanne, äidit, lapsenne kiintyvät hoitajiin ja muihin heistä välittäviin aikuisiin :)
Se se, että lapsella on ympärillä useampia välittäviä ihmisiä kuin se ÄITI on huono asia, koska..?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
psykologithan suosittelee, että lapsi olisi 3 vuotiaaksi asti kotona ja sanovat, että sen ikäinen ei vielä kaipaa kavereita.

Itse vien lasta kerhoihin ja leikkipuistoon missä näkee kyllä kavereita.
Miksi viet, jollei se niitä kavereita kaipaa?

Aika monessa maassa äitiyslomat on muutaman viikon-kuukauden mittaisia. Jeesustellaankohan muuallakin näin perkeleesti lasten kotonaolosta?
Ei todellakaan jeesustella. Taalla Hollannissa kovasti ihmetellaan etta olen vielakin kotona, vauva on nyt 4 kk. Miltei kaikki palaavat toihin kun vauva on 2.5 kk ja kukaan ei osaa pitaa sita mitenkaan kummallisena.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Koska heitä hävettää olla kotona. Heille on yhteiskunnan hyväksyntä omaa lasta tärkeämpää. Pentuja ovat itsekin.
Sä oot ihan mahtava provo, ei voi muuta sanoa. Tai sitten olet aikuiseksi harvinaisen kapeakatseinen ja mustavalkoinen (palsta)persoona :)
Tuo Shille on aika dille.
Mrs Shillelagh on harvinaisen kypsä ja älykäs. ja hyvin persoonallinen. Täällä ei monta hänenlaista löydy. Palsta menettäisi paljon, jos Mrs Shillelagh ei osallistuisi tähän.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Uraohjus:
Voihan vihtu..otti popparit mikrosta ja kylmän koffin kaapista ja seurailee mitä muut täydelliset äidit satuilee :D mut kuulkaas kotona nyhjöttäjät, palkkahommissa on sekin kiva juttu ku kuukauden loma ja palkallisena...ja toiset fiksut osaa senkin järjestää siten et muksu on vaikka edes sen yhden yön jossain jotta voi kerätä voimia talvea varten...mites kotiäipillä? eipä taita kela lahjoa lomarahoilla, tai fatta, tai minkäs verran nämä armaat isännät on vaimon rentoutumiseen antamassa rahaa??
Eipä tarvi kenenkään lahjoa, mulla on ihan omaa rahaa :D Ei tarvi olla sossun tai ukkonsa elätti ollakseen kotiäiti. Enkä nyt ihan ymmärtänyt, miten tuo lapsen yökyläily edellyttää kuukauden palkallista lomaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä mietin myös sitä, että eipä oikeen muualla maailmassa ole näin pitkää äitiyslomaa/vanhempainvapaata/mahdollista hoitovapaata...mut ei kyllä missään muualla ole välttämättä niin pimeetä sakkiakaan kuin suomessa. Lähinnä teinejä nyt tarkoitan.
Peesi. Mistä ihmeestä johtuu että Suomen nuoriso voi niin pahoin? Kyllä lapsen tulevaisuus määräytyy ihan muista seikoista kuin hoidosta/kotihoidosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Uraohjus:
Voihan vihtu..otti popparit mikrosta ja kylmän koffin kaapista ja seurailee mitä muut täydelliset äidit satuilee :D mut kuulkaas kotona nyhjöttäjät, palkkahommissa on sekin kiva juttu ku kuukauden loma ja palkallisena...ja toiset fiksut osaa senkin järjestää siten et muksu on vaikka edes sen yhden yön jossain jotta voi kerätä voimia talvea varten...mites kotiäipillä? eipä taita kela lahjoa lomarahoilla, tai fatta, tai minkäs verran nämä armaat isännät on vaimon rentoutumiseen antamassa rahaa??
Hei, ne lomarahat on sun omasta selkänahasta revitty.
 
viilaaja
Alkuperäinen kirjoittaja miksu:
johtusko valitettavsti siitä ettei ketää kiinnosta olla kotihoidontuella kotona, joka on vaan pari hassua satasta?
Mua vituttaa ihan suunnattomasti tämmöiset ihmiset, jotka ovat nukkuneet äidinkielentunnilla :D.

Koti on pari hassua satasta? Semmoisen käsityksen kirjoituksestasi saa :headwall:

"johtusko valitettavasti siitä ettei ketää kiinnosta olla kotona kotihoidontuella, joka on vaan pari hassua satasta?"

Siinä sulle oikea muoto...suunnilleen. Kiitos ja anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja x-girl:
hohhoijaa...eiks näitä asioita oo ruodittu täällä jo ihan tarpeeks?? vois perustaa tänne keskustelupalstalle omat osiot "hyvät äidit" ja "huonot äidit" niin ei tarvis tapella aina samoista asioista.
No joo mut ajattele mikä tappelu siitä tulisi kun joku lapsensa jo vuoden vanhana hoitoon laittanut yrittäisi liittyä tuonne hyvien äitien palstalle? :LOL:
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Koska heitä hävettää olla kotona. Heille on yhteiskunnan hyväksyntä omaa lasta tärkeämpää. Pentuja ovat itsekin.
Sä oot ihan mahtava provo, ei voi muuta sanoa. Tai sitten olet aikuiseksi harvinaisen kapeakatseinen ja mustavalkoinen (palsta)persoona :)
Tuo Shille on aika dille.
Mrs Shillelagh on harvinaisen kypsä ja älykäs. ja hyvin persoonallinen. Täällä ei monta hänenlaista löydy. Palsta menettäisi paljon, jos Mrs Shillelagh ei osallistuisi tähän.
Palsta ei menettäisi yhtään mitään jos tuo solvaaja ja ilkeä ihminen lopettaisi palstailun. Ei ole mitään kypsyyttä ja älykkyyttä suurin osa hänen teksteistään joissa aukoo päätään muille.
 

Yhteistyössä