miksi äidit haluaa mennä töihin,kun lapsi on vasta 9 kk-1 v ikäisiä

Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
mitä tarkoittaa että ei ole kelvollinen imettämään? Siksikö ettei tupakan myrkyt mene vauvaan? Sen ymmärrän jos rintasyövän tai jonkun muun painavan syyn takia ei voi imettää. Mutta itsekkäitä syitä on tupakan poltto tai se ettei vaan viitsi imettää kun se on tylsää.
Mulla ei ole ikinä maito edes noussut rintoihin, vaikka on yritetty lääkitykselläkin käynnistellä maidon tuloa.Lapsiakin tullut useampi.
Meillä poika täyttää 10 kk ja syksyllä lähtee päiväkotiin koska ei ole taloudellisesti mahdollista olla kotona.
Mä en ymmärrä näitä näitä jotka ei ymmärrä että on erilaisia tilanteita.

 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En tod. jaksa kahlata koko ketjua.
Mutta menen töihin kun lapsi on 2kk, koska haluan mennä. Ja koska se on koko perheen tilannetta ajatellen tähän väliin ihan paras ratkaisu.

Ja ihan pikkaisen aloituksessa ehkä vaivasi sellainen sivuseikka, kuin.... (rumpujen päristystä, jännityksen nostatusta)....

Isä!

Mun lapsilla on isä. Yksikään ei ole menossa päiväkotiin, eikä edes isoäidin hoitoon. Niillä on isä, täysin pätevä ja äidin kanssa samanveroinen vanhempi, joka niitä jää kotiin hoitamaan.
Isä on kyllä samanarvoinen mutta isä ei voi imettää. Kyllä imetys on tärkeää ja äidin pitäisi jäädä kotiin imettään ja isän mennä töihin. Onko työ tärkeämpi kuin jäädä imettämään? Kyllä äidit on sitten itsekkäitä!
Näin on, en ikinä vois jättää 2 kuukauden ikäistä vauvaa päiväksi, edes isälle! Työkö tärkeämpää kuin vauva? Toisilla ei ole arvoja tai ne ovat
ihme järjestyksessä. Sitäpaitsi vauva tarvitsee äidin läheisyyttä ja imetystä.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En tod. jaksa kahlata koko ketjua.
Mutta menen töihin kun lapsi on 2kk, koska haluan mennä. Ja koska se on koko perheen tilannetta ajatellen tähän väliin ihan paras ratkaisu.

Ja ihan pikkaisen aloituksessa ehkä vaivasi sellainen sivuseikka, kuin.... (rumpujen päristystä, jännityksen nostatusta)....

Isä!

Mun lapsilla on isä. Yksikään ei ole menossa päiväkotiin, eikä edes isoäidin hoitoon. Niillä on isä, täysin pätevä ja äidin kanssa samanveroinen vanhempi, joka niitä jää kotiin hoitamaan.
Isä on kyllä samanarvoinen mutta isä ei voi imettää. Kyllä imetys on tärkeää ja äidin pitäisi jäädä kotiin imettään ja isän mennä töihin. Onko työ tärkeämpi kuin jäädä imettämään? Kyllä äidit on sitten itsekkäitä!
Mä en ole kelvollinen imettämään, olin kotona tai en.
Mutta ihan kiva, että saatiin tämä imetysprovo-momenttikin tähän.

Miten ihmeessä voikaan maailmassa selvitä hengissä, terveenä ja ilman traumoja kaikki ne ihmiset, joita syystä tai toisesta ei ole imetetty?
Olen melko varma, että niitä on muitakin kun vaan meidän lapset.

Muoks. Ja miksi niidenkään, jotka imettävät, tarvitsee 3 vuotta kotona olla? Aika harva imettää 3-vuotiaaksi kuitenkaan. Vaikka imettäisi kaksikin vuotta, niin meneekö se lapsi jotenkin pilalle jos onkin sen kolmannen vuoden sitten isänsä hoidossa?
Nyt oli puhe näistä vauvoista, tosi pienistä jotka kiikutetaan hoitoon, ei
lähellä kolmea vuotta olevista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lähiötursas:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
mitä tarkoittaa että ei ole kelvollinen imettämään? Siksikö ettei tupakan myrkyt mene vauvaan? Sen ymmärrän jos rintasyövän tai jonkun muun painavan syyn takia ei voi imettää. Mutta itsekkäitä syitä on tupakan poltto tai se ettei vaan viitsi imettää kun se on tylsää.
Mulla ei ole ikinä maito edes noussut rintoihin, vaikka on yritetty lääkitykselläkin käynnistellä maidon tuloa.Lapsiakin tullut useampi.
Meillä poika täyttää 10 kk ja syksyllä lähtee päiväkotiin koska ei ole taloudellisesti mahdollista olla kotona.
Mä en ymmärrä näitä näitä jotka ei ymmärrä että on erilaisia tilanteita.
Mun mielestä sellainen ei oo "erilainen tilanne", kun vanhemmat ei oo valmiita tinkimään mistään lapsensa vuoksi. Pitää pystyä tekemään sitä ja tätä, ostamaan ylimääräistä jne, joten pitää mennä töihin. Mitäpä lapsesta.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
mitä tarkoittaa että ei ole kelvollinen imettämään? Siksikö ettei tupakan myrkyt mene vauvaan? Sen ymmärrän jos rintasyövän tai jonkun muun painavan syyn takia ei voi imettää. Mutta itsekkäitä syitä on tupakan poltto tai se ettei vaan viitsi imettää kun se on tylsää.
Ei silloin ole kelvollinen, kun mitään maitoa ei tule. Enkä mä mikään lehmä olekaan. Vauvaa varten on vastikkeet.
Markkinoijat keksii kyllä koko ajan tuotteita teille välinpitämättömille ja
uusavuttomille. Kaikkihan pitää ostaa hyllystä.
Vastikkeet tulee tehtaasta, niitä ei ole luonto suunnitellut kuten
äidinmaitoa.
Onpa välinpitämätön asenne - vauvan parasta ajatellen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En tod. jaksa kahlata koko ketjua.
Mutta menen töihin kun lapsi on 2kk, koska haluan mennä. Ja koska se on koko perheen tilannetta ajatellen tähän väliin ihan paras ratkaisu.

Ja ihan pikkaisen aloituksessa ehkä vaivasi sellainen sivuseikka, kuin.... (rumpujen päristystä, jännityksen nostatusta)....

Isä!

Mun lapsilla on isä. Yksikään ei ole menossa päiväkotiin, eikä edes isoäidin hoitoon. Niillä on isä, täysin pätevä ja äidin kanssa samanveroinen vanhempi, joka niitä jää kotiin hoitamaan.
Isä on kyllä samanarvoinen mutta isä ei voi imettää. Kyllä imetys on tärkeää ja äidin pitäisi jäädä kotiin imettään ja isän mennä töihin. Onko työ tärkeämpi kuin jäädä imettämään? Kyllä äidit on sitten itsekkäitä!
Näin on, en ikinä vois jättää 2 kuukauden ikäistä vauvaa päiväksi, edes isälle! Työkö tärkeämpää kuin vauva? Toisilla ei ole arvoja tai ne ovat
ihme järjestyksessä. Sitäpaitsi vauva tarvitsee äidin läheisyyttä ja imetystä.
Edelleen, en ajatellut aiheuttaa vauvalleni maksavauriota imettämällä, on se sen verran tärkeä.
Ja koska en imetä, en usko että vauva tarvitsee nimenomaan minun läheisyyttäni 24/7, siihen käy isä ihan yhtä hyvin.

Vauva on tärkeämpi kuin työ (samoin muuten varmaan vastaisi aika moni isä, joka silti käy töissä kun äiti on kotona).
Mutta me ei voida molemmat vanhemmat lusmuilla himassa, vaikka lapset tärkeitä onkin, ja meidän tämän hetkisessä tilanteessa järkevintä on, että minä menen töihin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lähiötursas:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
mitä tarkoittaa että ei ole kelvollinen imettämään? Siksikö ettei tupakan myrkyt mene vauvaan? Sen ymmärrän jos rintasyövän tai jonkun muun painavan syyn takia ei voi imettää. Mutta itsekkäitä syitä on tupakan poltto tai se ettei vaan viitsi imettää kun se on tylsää.
Mulla ei ole ikinä maito edes noussut rintoihin, vaikka on yritetty lääkitykselläkin käynnistellä maidon tuloa.Lapsiakin tullut useampi.
Meillä poika täyttää 10 kk ja syksyllä lähtee päiväkotiin koska ei ole taloudellisesti mahdollista olla kotona.
Mä en ymmärrä näitä näitä jotka ei ymmärrä että on erilaisia tilanteita.
Mun mielestä sellainen ei oo "erilainen tilanne", kun vanhemmat ei oo valmiita tinkimään mistään lapsensa vuoksi. Pitää pystyä tekemään sitä ja tätä, ostamaan ylimääräistä jne, joten pitää mennä töihin. Mitäpä lapsesta.
Meillä nyt ei ole kanttia jäädä sossun eläteiksi, toisen pitää olla töissä ja mies ei töitä saa vaikka ammatteja on kaksi. Mä pääsen milloin vain.
 
Mä menen töihin, kun poika on 1v1kk. Tarkoitus oli olla kotona pitkään, mutta mies lomautettiin, eikä lopusta tietoa. Äitiysloma päättyy syyskuun alussa. Silloin tulevista lomarahoista maksan vielä muutaman kuukauden lainanlyhennykset etukäteen, joka mahdollistaa sen, että voin olla kotona vielä tammikuun puoliväliin. Teen ensin vain lyhennettyä työviikkoa. Poika on silloin hoidossa isällä ja isovanhemmille, eli ei vieralla kuitenkaan.
Onko tarpeeksi erilainen tilanne vai alkaako tähänkin joku "myykää asunto, ottakaa lyhennysvapaata" :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Koska heitä hävettää olla kotona. Heille on yhteiskunnan hyväksyntä omaa lasta tärkeämpää. Pentuja ovat itsekin.
Sä oot ihan mahtava provo, ei voi muuta sanoa. Tai sitten olet aikuiseksi harvinaisen kapeakatseinen ja mustavalkoinen (palsta)persoona :)
Miten niin aikuiseksi? Aikuisethan ne vasta kapeakatseisia ovatkin. Lapset hyväksyvät kaiken.
 
tasa-arvoa mammat
Hehheh, taas näitä. Mutta yhde pointin haluaisin nostaa esille. Eli miksi paras hoitaja on vain äiti, tai isoÄITI, entäs isät, tai ISOISÄT!?!?!?! Imetyksellä ei voi perustella, vai imettävätkö monet isoäiditkin... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasa-arvoa mammat:
Hehheh, taas näitä. Mutta yhde pointin haluaisin nostaa esille. Eli miksi paras hoitaja on vain äiti, tai isoÄITI, entäs isät, tai ISOISÄT!?!?!?! Imetyksellä ei voi perustella, vai imettävätkö monet isoäiditkin... :/
No siksi kun yleensä isoisä ei hoida, kyllä ne tuppaa olemaan isoäitejä jotka lastenlasta hoitavat kun äidit töihin menee. Naisille se nyt vaan on luonnollisempaa. Ei ole epätasa-arvoa vaan sitä että nainen ja mies ovat erilaisia.
 
Niinku se kellekkään kuuluis
Mä meen töihin kun lapsi vajaa 11 kk(päivätöitä teen ainoastaan). Perhepäivähoitajalle kylläkin laitan, tutulle sellaiselle. Oon varmasti tosi kylmä ämmä joidenki mielestä mutta musta työnteko on normaalia. Ja jumaloin mun lapsia. Ei vaan oo varaa jäädä kotihoidontuelle ku itellä on isompi palkka tässä taloudessa eikä oo mitenkään iso sekään. Mun lapsilla on paljon parempi lapsuus eessä ku mitä mulla oli koska mun isä on alkoholisti ja äiti hyvin kylmä ja välinpitämätön. En vaan osaa ajatella että työtätekevät äidit ois jotenki huonoja. Juopottelevat äidit ja väkivältaset kyllä mutta että työssäkäyvät, noup.
 
:attn: tiäkkö semmosta että kaikilla ei oo varaa jäädä kotiin perse pystyssä makaamaan. Ja kyllä, jäisin itekki mieluusti hoitamaan meijän tytärtä kotiin, mutta pitäähän toi lapsi ruokkiakki, pitäs saada rahaa myöskin siihen että joskus sen oman asunnonkin sais.

Ite palaan takas opiskelujen ääreen kun tytär on 1v, muutamaa kuukautta vajaaks jäi mun valmistuminen. Sit rupeen hakee kovalla höyryllä töitä. Haaveissa on kuitenkin oma talo niin kyl se vaatii kunnon työn. Eikä mies pelkästään pysty meitä elättää. Ilmeisesti sun miehes joutuu elättää teitä kun haluut maata kotona sillä varjolla että hoidat lasta. En käsitä kun tästä asiasta täytyy tehdä tämmönen numero ja hakee riitaa.

En siltikä koe olevani huono äiti, rakastan omaa tytärtäni todella paljon ja kuten sanoin jäisin ihan mieluusti kotiin hoitaa sitä, mutta en voi myöskään vaatia sitä että mies meijät yksinään elättäis, ei ois reilua miestäkään kohtaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
psykologithan suosittelee, että lapsi olisi 3 vuotiaaksi asti kotona ja sanovat, että sen ikäinen ei vielä kaipaa kavereita.

Itse vien lasta kerhoihin ja leikkipuistoon missä näkee kyllä kavereita.
Niin suosittelee ja kyllähän nyt jokaisen järkikin sanoo että lapset on tarkoitettu että ne on siinä vierellä, ja lähtee sit pois kun pärjää itekseen. Mutta se ei nykyään ole mahdollista kun ihminen tarvii tietyn määrän materiaa ollakseen tyytyväinen. Mutta sen vaan sanon että miettikää oletteko sitten tyytyväisiä kun olette vanhainkodissa. Olitteko lastenne kanssa kun he oli pieniä.

Voi jumalauta mitä saatanan paukapäitä täälä on, älyäkkö et toisten taloudellinen tilanne voi olla erilainen kuin teillä SAATANAN pumpuli perseillä!!! Kyllä on kiva maata kotona kun mies pelkästään elättää, ei tarvii muuta tehä kun lasten kanssa pyörittää palloo ja palikoita.

Ja mitä noihin psykologeihin tulee, niin missä teijän nykysten äitien maalaisjärki on?? Osaatteko tehä etes mitään ilman että psykologi on sanonu jotain??!!
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Koska heitä hävettää olla kotona. Heille on yhteiskunnan hyväksyntä omaa lasta tärkeämpää. Pentuja ovat itsekin.
Sä oot ihan mahtava provo, ei voi muuta sanoa. Tai sitten olet aikuiseksi harvinaisen kapeakatseinen ja mustavalkoinen (palsta)persoona :)
Miten niin aikuiseksi? Aikuisethan ne vasta kapeakatseisia ovatkin. Lapset hyväksyvät kaiken.
No mun tuntemilla aikuisilla on aika lailla kehittyneempi empatian taju ja kokemustausta kuin lapsilla. Kykenevät ajattelemaan asioita aika monelta kantilta eivätkä elä pelkästään tässä hetkessä. Ehkä sun kaveripiiri on toisenlainen?
 
Halusin mennä työhön kuopuksen ollessa 6 kk:n ikäinen, syynä se, että miehelle avautui mahdollisuus taukoon työelämästä ja lasten kanssa kotiinjäämiseen. Siihen aikaan työkin oli itsessään minulle vielä tärkeämpää. Nykyään raha on tärkein työnteon motiivini.
 
Suzyanne
Sinulla on ilmiselvästi rikas mies, kun et ole tullut ajatelleeksi että koihoidontuki on pieni, ei sillä elä jos ei ole rikasta miestä. Entäpä yksinhuoltajat, millä he elävät, maksavat laskut ja vuokran hoitovapaan aikana? Miten olet tuon ajatellut? Se raha kun vaan yksinkertaisesti ei riitä.

Miten on mahdollista että jollain on vielä tänä päivänä noin suppeakatseinen näkemys asiasta joka on ihan ilmiselvä- on erilaisia elämäntilanteita, kaikki eivät voi valita menevätkö töihin vai ei, kaikilla ei ole rahaa eikä auttavaisia isovanhempia.

Ei millään pahalla todellakaan, mutta uskon että olet vielä nuori ja siksi noin idealistinen. Kun sinulle tulee ikää lisää, näkemyksesi todennäköisesti hieman muuttuvat.
 
jepjep
no jokainenhan tekee niinkuin parhaalle tuntuu. itse olin kotona niin, että esikoinen oli 4v. ja kuopus oli 2v., hyvin on hoidossamennyt ja ny esikoinen lähteekin jo kouluelämään :) rahatilanne on hyvä, pystyn pitämään palkattoman kuukauden nyt syksyllä lapsen kouluunmenon vuoksi, tahdon olla hänen koulutaipaleen alun kotona ja myös viettää kesälomaa ennen sitä, joten siksi otin palkatonta. säästin tietysti etukäteen.

mulla on pari ystävää, jotka ovat jääneet yksinhuoltajiksi kun lapsi on ollut noin puolen vuoden ikäinen, ja oikeasti vakituisen työn omaava yh ei todellakaan pysty jäämään lapse kanssa kotiin 300euron kuukausituloilla, tukia kun ei jaella sillä perustein, että olet yh, vaan huomioon otetaan se että henkilö on vakituisessa virassa, vaikkakin hoitovapaalla.
 
vieras
Onko ideaalinen tilanne sellainen jossa palkataankin sijaisimettäjä kotiin kun äiti ei ole kelvollinen itsekkäiden/itsekkäistä syistä riiippumattomien syiden vuoksi kelvolinen imettämääni? Lapsi sais lussutella sitä tissiä maagiseen 3-vuoden ikään asti, mutta olis ainakin katto pään päällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Sinulla on ilmiselvästi rikas mies, kun et ole tullut ajatelleeksi että koihoidontuki on pieni, ei sillä elä jos ei ole rikasta miestä. Entäpä yksinhuoltajat, millä he elävät, maksavat laskut ja vuokran hoitovapaan aikana? Miten olet tuon ajatellut? Se raha kun vaan yksinkertaisesti ei riitä.

Miten on mahdollista että jollain on vielä tänä päivänä noin suppeakatseinen näkemys asiasta joka on ihan ilmiselvä- on erilaisia elämäntilanteita, kaikki eivät voi valita menevätkö töihin vai ei, kaikilla ei ole rahaa eikä auttavaisia isovanhempia.

Ei millään pahalla todellakaan, mutta uskon että olet vielä nuori ja siksi noin idealistinen. Kun sinulle tulee ikää lisää, näkemyksesi todennäköisesti hieman muuttuvat.
En ole enää ihan nuori, olen päälle 30 v. Monet haluaa ison talon ja lapsi on siinä asiassa sivuseikka. Mennään töihin jotta saadaan iso talo maksettua. Se on valintakysymys että haluaako elää hieman vaatimattomammin, kerrostalossa tai rivitalossa. Ehkä hieman pienessä rivitaloasunnossa kun ne on halvempia. Ei tarvitse olla kaikista kallein auto jne. monet vaan haluaa ostella kaikkea ja matkustella ulkomailla ja lapsi laitetaan hoitoon.
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
En ole enää ihan nuori, olen päälle 30 v.
Etkä siitä huolimatta ole oppinut vielä suvaitsevaisuutta ja sitä, että tämä on asia jonka jokainen perhe päättää itse. Sen sijaan vain haluat korottaa itseäsi ylemmälle tasolle kuin ne jotka vievät lapsensa hoitoon. Mikä sut ajaa tekemään noin? Miksi koet tarvetta päteä sellaisella asialla kuin lastenkasvatus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
En ole enää ihan nuori, olen päälle 30 v.
Etkä siitä huolimatta ole oppinut vielä suvaitsevaisuutta ja sitä, että tämä on asia jonka jokainen perhe päättää itse. Sen sijaan vain haluat korottaa itseäsi ylemmälle tasolle kuin ne jotka vievät lapsensa hoitoon. Mikä sut ajaa tekemään noin? Miksi koet tarvetta päteä sellaisella asialla kuin lastenkasvatus?
En halua päteä. Haluan vaan herättää äideissä ajatuksia että jäisivät kotiin. Lapsien parhaaksi yritän valistaa. Nuoret äidit voivat haluta palavasti työelämään kun ura ja raha on tärkeää. Ehkä joku nuori äiti herää ajattelemaan toisin kun lukee mielipiteeni. En ole niin yksinkertainen ja itserakas että kirjoittelen tänne pönkittääkseni itsetuntoani. Motiivini on vain auttaa.

 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Käytän maalaisjärkeä ja vaistojani. Psykologit osaavat hyvin perustella miksi alle 3 vuotiaan paikka on kotona. en usko mitä minulle sanotaan vaan punnitsen aina sen että mitä mieltä sydämmeni ja vaistoni on asioista.
Oletko sä ainoa ihminen joka punnitsee eri asioita ja sun tapasi on se ainoa oikea? Miksi et hyväksy toisten tapoja kasvattaa lapsia?
 

Yhteistyössä