Miksi äitiyspakkaksissa on yleensä enemmän poikien värisiä vaatteita kuin tytön?

Varmaankin siitä syystä, että ei ole haluttu laittaa pelkkiä valkoisia vaatteita. Ja onhan se luonnollisempaa pukea tyttö "poikavaatteisiin" kuin laittaa pojalle esim. mekko tai jotain vaaleanpunaista. Viimeisin äitiyspakkaus on kyllä hämmästyttävän poikavoittoinen.
 
Mä oon iät ja ajat miettinyt samaa... Voishan siellä olla just esim. oranssia, vihreää, ruskeaa ym. "unisex" värejä ja tumman sininen ja tumman punainen käy kyllä mun mielestä ihan molemmille. :)
 
Minä tykkään kyllä noista äitiyspakkauksen neutraaleista väreistä. Oranssit vaatteet ois mulle kauhistus, erityisesti jos ne olis jotain retrojuttuja kun ne on minusta vaan ihan kamalia :D

Mutta toisaalta sen takia pakkauslienee mahdollisimman neutraali, miellyttää suurinta osaa ihmisistä eikä herätä suuria tunteita suuntaan eikä toiseen. Itse en tykkää sitten yhtään tuosta 2010 pakkauksen ruokalapusta. :D Aivan kamala.
 
Minä tykkään kyllä noista äitiyspakkauksen neutraaleista väreistä. Oranssit vaatteet ois mulle kauhistus, erityisesti jos ne olis jotain retrojuttuja kun ne on minusta vaan ihan kamalia :D

Mutta toisaalta sen takia pakkauslienee mahdollisimman neutraali, miellyttää suurinta osaa ihmisistä eikä herätä suuria tunteita suuntaan eikä toiseen. Itse en tykkää sitten yhtään tuosta 2010 pakkauksen ruokalapusta. :D Aivan kamala.
Sama täällä ja kaikenlisäks se on 2011 pakkaukseski -.-
 
Mä olen antanut Kelalle palautetta kyseisestä asiasta. En yhtään tykkää nykyisestä pakkauksesta ( ja ihan yhtä poikamaisilta edellisetkin näyttivät) Voihan sekä tyttö että poika käyttää värejä, esim keltaista, violettia tai limen vihreää. Liikaa vaaleansinistä ja poikavihreää. Ruskeatakaan en voi sietää.

Jos saan tytön niin melkein mieluummin valitsen pakkauksen rahana. Ei pojan vaatteilla tee sitten mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttimyyrä;26398030:
mua ihmetyttää enemmän se että miksi kaikki vaatteet siinä äippäpakkauksessa on niin jukelittoman suuria. ei sielä oo ainuttakaan vaatetta 50cm pötkylälle
Onhan siellä useampikin vaate joka on kokoa 50cm :) Ja vauvat kasvaa niin nopeasti, että itse en ainakaan olisi edes kaivannut noita ihan pienimpiä vaatteita kovinkaan paljoa.

Mun mielestä pakkaus ei myöskään ole kovin pahasti poikamainen ja juurikin kun hyvin tytöllä voi käyttää noita poikamaisempia vaatteita. Ja kuitenkin vaatteet on aika neutraaleja vaikka itselle olisikin kelvannut hyvin myös ne aiemmin täällä mainitut oranssit yms vaatteet :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttimyyrä;26398030:
mua ihmetyttää enemmän se että miksi kaikki vaatteet siinä äippäpakkauksessa on niin jukelittoman suuria. ei sielä oo ainuttakaan vaatetta 50cm pötkylälle
Kuten Elluska88:kin totesi niin kyllä tuolla pakkauksessa oli montakin vaatetta 50cm vauvalle.

Toki siellä on niitä isompiakin mutta niinhän niitä pitääkin olla. Eihän sitä tiedä minkälaisen pötkylän sitä itte pihalle punnertaa, meneekö ne 50cm vaatteet ollenkaan päälle. :D
 
Sitä pakkaustahan ei ole pakko ottaa. Voi ottaa rahana ja ostaa itse mieluisia vaatteita, niin ei tarvitse valitella vaatteiden ulkonäöstä.

Musta on hienoa, että meillä on tämmönen juttu kuin äitiyspakkaus (tai avustus rahana) =)
 

Yhteistyössä