miksi annatte vauvalle maissia, bataattia, kukkakaalta yms jos ette itsekään niitä syö?

  • Viestiketjun aloittaja kikkkii
  • Ensimmäinen viesti
....
Minä kyllä syön niitä mutta...meidän lapsi söisi mielellään vain kasviksia jos ei oikeasta ruuasta pidä. Että siitäkin syystä meillä on aina joko kasviksia tai salaattia.
 
tissi
Annoin lapselleni myös rintamaitoa, vaikken itse sitä syö...

Koska ne ovat terveellisiä, olisi varmastikin vastukseni, jos itse en ko. aineksia söisi. Ja toive siitä, että lapsen maku kehittyisi paremmaksi kuin omani.

Maissi tosin ei minusta ole kovin ekologista ruokaa, joten vain kesällä sitä meillä enää syödään (grillattuna, lapset tykkää) ja bataattiakin harvoin saa kotimaisena, joten siksi suosin perunaa. Kukkakaali (niin, se taivutetaan KAALIA eli KAALTA) on hyvääja sitä syödään meillä paljon.
 
"Veera"
Olen samaa mieltä siitä että on tirha totuttaa vauvoja sellaisiin ruokiin mitkä ei kuulu perheen ruokavalioon mutta nuo esim nyt sattuu meillä kuulumaan. Ja tietysti kun lapsen syntymä on hyvä mahdollisuus vanhemmillekin opetella syömään muutakin kuin makaroonia ja jauhelihaa.

En nyt keksi mitään ruokaa mitä olisin vaivalle antanut mitä en itse söisi.
 
"vieras."
Eikös nuo ole ihan normaaleja suomalaiseen suuhun sopivia ruokia. Meillä ainakin on noita sytöty ihan aina.

Mutta tosian,en kyllä anna lapselle ruokaa, mitä meillä ei muutenkaan syödä. Esim. ostereita, katkarapuja jne.
 
"vieras."
[QUOTE="vieras.";29498414]Eikös nuo ole ihan normaaleja suomalaiseen suuhun sopivia ruokia. Meillä ainakin on noita sytöty ihan aina.

Mutta tosian,en kyllä anna lapselle ruokaa, mitä meillä ei muutenkaan syödä. Esim. ostereita, katkarapuja jne.[/QUOTE]

Niin ja siis kyllä annoin 2 vuotiaalle noita, myös viisi vuotiaalle. Ja minä 28v syön vieläkin noita :)
 
"Vierailija"
Jos itse syö epäterveellisestä, pitääkö lapselleki antaa epäterveellistä ruokaa?
Harvinaisen typerä kysymys.

Itse ainakin haluan lapselleni parhaat mahdolliset lähtökohdat, terveelliset elämäntavat ja terveellisen ravinnon, vaikka itselläni ontuu välillä..
 
[QUOTE="Vierailija";29499231]Jos itse syö epäterveellisestä, pitääkö lapselleki antaa epäterveellistä ruokaa?
Harvinaisen typerä kysymys.

Itse ainakin haluan lapselleni parhaat mahdolliset lähtökohdat, terveelliset elämäntavat ja terveellisen ravinnon, vaikka itselläni ontuu välillä..[/QUOTE]

Niinpä. Meillä noita yllämainittuja syö kyllä koko perhe ja kaikista niistä tykätään.

Ihan yleisesti pyrin kyllä tarjoamaan vauvalle hyvää ja terveellistä ruokaa, silloinkin kun itse syön jotain muuta. Kyllä se lapsi vielä kerkeää löytää ne epäterveelliset herkutkin kun niiden aika tulee. :)
 
vieras*
Vauvalle annoin jotain kasviksia siksi että koin, että niitä "kuuluu" antaa. Ja kaikista meidän syömistä ruuista ei oikein voinut tehdä vauvaversiota, niin sai sit vaihtelua. En kuitenkaan jättänyt niitä pois kun alkoi siirtyä meidän kanssa samoihin ruokiin, vaan aloin laittaa niitä aikuisillekin, että lapsi oppii syömään monipuolisesti. Esimerkiksi kukkakaalia ei paljon tullut syötyä ennen lapsia.
 

Yhteistyössä