Miksi bilaatte vauvojen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Jorma
  • Ensimmäinen viesti
Jos bailaamista tarkoitat niin tähän olisi hauska kuulla kommentteja.MIKSI vanhemmat ottavat esim. laivalle pienet lapsensa jos eivät voi olla juomatta??? Itse olin laivalla mieheni kanssa hilajkkoin ja näin vauvan vaunuyissa tupakansavussa ravintolassa, äidin sylissä discossa kun äiti otti samalla ryyppyä siiderilasista ja musiikki pauhasi täysillä. Lopuksi isin ja äidin kolmen lapsensa kanssa ravintolassa ja kumpikin joi kaljaa!!!! Itsellä periaatteena et lasten nähden ei juoda ja varsinkaan ravintola ja disco ei ole lasten paikkoja.
 
Mun täytyy kyllä sanoa että en ymmärrä tätä tiukkapipoisuutta että lasten nähden ei saa juoda.miksi ei? jos satunnainen siideri/olut on osa aikuisen elämää niin en tajua miksi sitä pitäisi lapselta salailla?eikö se nyt ole aivan normaalia aikuisten käytöstä?

kyllä itse ainakin meinaan ottaa sauna kaljan jos toisen on lapsi näkemässä tai ei. ylisuojelua sanon minä!
asia ihan erikseen on tietenkin että ördätään tai ollaan kunnon naamoissa,siihen en lähde lapsen nähden.

Ja tuo että lasta ei saa viedä discoon. discoon en veisi enkä mihinkään tupakan savuun mutta musiikkia kuuntelemaan keikalle raksakuulosoujaimilla korvat suojattuna varmasti vien.. sitten kun on vähän isompi ettei mikään vauva enää.esimerkiksi monissa paikoissa järjestetään ikärajattomia konsertteja jossa anniskelu alueet ovat erikseen.
 
Meke
Peesaan Laalaata. Mitäköhän haittaa lapselleni on, jos hän näkee kotona minun juovan yhden siiderin viikossa? No discoon tai tupakansavuun en kyllä minäkään lastani vie.
 
no ehkä
tässä nyt ei tarkoiteta yhtä siideriä viikossa..siitä tuskin kovin hiprakkaan kukaan menee =) Tosin meillä ei juoda sitäkään. Mut aika paljonhan on sellaistakin, että ollaan hiprakassa lapsista huolimatta, tätä en ymmärrä. Lasten paikka ei mun mielestä ole missään aikuisten juominkipaikoissa, eikä kotonakaan lasten nähden tulisi olla huppelissa. Muistan elävästi itse lapsuudestani miten ärsyttävää se oli. Kaikki kun ovat aivan ääliöitä humalassa.
 
mun mielestä on tekopyhyyttä etteikö voisi juoda yhtä olutta/siideriä tai miksei kahtakin lapsen/lasten nähden. Harvempi tosiaan siitä määrästä alkaa käyttäytyä ääliömäisesti. Jos vanhemmat haluavat enemmänkin juoda kannattaa varmaan hankkia lapsille hoitaja juomisen ajaksi. Muistan nimittäin omasta lapsuudestani, että humalaisten vanhempien katsominen ei todellakaan ollut mukavaa... :(
 
mua itteään haittaa ku lapsi näkee jos jois sen yhdenkin. mies kyllä juo kaljaa lasten nähden (ei nyt sentääs kännejä mutta muutama tms) ite en juo kun korkeintaan yhden kun lapset nukkumassa. muut juomiset sit erikseen muualla lapsista =)

mut mitä mieltä ootte terassilla olosta lasten kanssa? jos juo sen tuopin/pari.. ite en vaan haluu ja jos terassille lähden niin muutenkin mielelläni olen ilman lapsia... viimeks nähtiin tuttavapariskunta 6kk vauvansa kanssa ja molemmilla vanhemmilla tuopit...

mulla varmaan toisaalta tekee pahaa se vähänki juominen ihan sen takia että oma isä alkkis niin en halua että näkee oikeestaan sitä saunakaljaa edes...
 
Huomaa että Suomessa kaupunkikulttuuri on ihan lapsenkengissä.

Matkataan vähän edemmäs niin huomataan että lapset ravintoloissa, tapahtumissa ja kaupungilla ovat ihan normaali juttu.

Todella kummaa niuhotusta että lapsen nähden ei voisi ottaa olutta tai siideriä. Voiko lapsen nähden ottaa sitten edes viini lasillista illallisella?
Tämä on kuitenkin läpi maailman ihan normaali juttu...

Huh mitä meininkiä täällä, todella ahdistavan rajoittunutta.
 
nanja
joo peesaan edellistä
kyllä sitä itsekkin oli vanhempien mukana terasseilla lapsena eikä mulle ole mitään traumoja siitä jäänyt. ja samoin vanhempani istuivat ystäviensä kanssa meillä iltaa (joivat viiniä, söivät ja tanssivat)) ja kaikkien lapset pyöri jaloissa eikä kukaan meistä ole millään tavoin kärsinyt tuosta tai tullut moraalittomaksi alkoholistiksi (yliveto).
olen vaan oppinut sen että kyllä tässä maailmassa/elämässä pitää juhliakkin ja jos siihen kuuluu aikuisena alholi niin so not!
 
just just
aika tiukkapipoista totta tosiaan....
juoda voi niin monella tapaa. en tosiaan suosittele sellaista ihmistä juomaan lasten nähden joka muuttuu pahapäiseks.. en ees sitä yhtä.
mut jos osaa asiallisesti käyttäytyä, niin mun mielestä voi kyllä lasten nähden muutaman ottaa.
jotenkin tuntuu et lapset kärsii siitäkin jos vanhemmat ottaa salaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 16:22 just just kirjoitti:
aika tiukkapipoista totta tosiaan....
juoda voi niin monella tapaa. en tosiaan suosittele sellaista ihmistä juomaan lasten nähden joka muuttuu pahapäiseks.. en ees sitä yhtä.
mut jos osaa asiallisesti käyttäytyä, niin mun mielestä voi kyllä lasten nähden muutaman ottaa.
jotenkin tuntuu et lapset kärsii siitäkin jos vanhemmat ottaa salaa...
aivan samaa mieltä edellisen kanssa. mun mielestä lapset kärsii siitä, että yritetään liika suojella heitä, eikä lapset ikinä näe mitään "väärää". mielestäni on tyhmää yrittää olla niin täydellinen äiti tai isä, että pitää luopua omasta elämästä.

en minäkään ymmärrä sitä, että kännissä ollaan lasten nähden ja hoidetaan lapsia tuhannen tukossa, mutta en ymmärrä sitäkään että mitä pahaa on siinä, jos vanhemmat juovat kaljaa/siideriä? juovathan lapsetkin juhannuksena limukkaa. mielestäni sama asia, kun ottaa hillitysti ja järkevällä aikuisen mielellä.
 
Elomam
Mistä sitä kukaan tietää mitä kenenki tuopissa jossain laivan ravintolassa on?? Alkoholitonta??? Meillä kyllä juodaan olutta/siideriä saunan jälkeen ihan tenavan nähden.. En ymmärrä miksi pitäs piilotella, sillonhan se kiinnostaa vaan enämpi ku on ns. salaista!!
 
moraalitonko
ei tulis mieleenikään viedä vauvaa discoon(sehän on tiettäkseni laitontakin,k-18) mutta terasilla kyllä käyn vauvani 5kk kanssa. Syön usein sunnutaisin lounaan ulkona mieheni kanssa jos keli sallii ja nautin valkkaria,siideriä tai olutta sen kanssa ja vauva nukkuu vieressä vaunuissa,ja kaiken kamaluuteni lisäks,myös tupakoin.
 
Mullekkaan ei kyllä tulis mieleenikään viedä vauvaa/lasta mihinkään tupakansavuiseen diskoon, mutta esim. terassille mennään varmaan miehen ja pojan kanssa kesän aikana käymään. Mun mielestä ei oo mitään pahaa, jos lapset näkee isän ja äidin juovan, mutta kännissä en minäkään lasten edessä halua olla.

Omassa lapsuudessani näin usein isän humalassa, mutta ei se mun mielestä mikään paha juttu ollut, koska mun isä ei koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti/uhkaavasti humalassa. Äiti taas ei oikein koskaan oo ollut mikään kännääjä tyyppi, mutta esim. etelässä saattoi altailla juoda pari olutta ja illalla viiniä ruoan kanssa...
 
Näin
Näin se normaalin käyttäytymisen raja ja sopivuuden määritelmä muuttuu, kun seuraava sukupolvi pääsee "kasvattamaan" lapsiaan. Herrajestas! Konsertit, räkälät, kapakat, terassit, ruottinlaivan disco tai yökerho.... JA NIIN EDELLEEN eivät ole paikkoja joissa pientä lasta opetetaan, että kyllä se on kuule normaalia kun isi ja äiti ottavat vähän siideriä.

Mietittekö koskaan lapsen kannalta, kuinka nämä asiat vaikuttavat häneen. Aina vaan sitä kautta, että kyllä on niin helevetin siistiä, kun MEIDÄN ville 2v. on käyny Provinssissa.

Voi vitsit, mitä apinoita tässäkin ketjussa liikenteessä. Sellaisia vanhempia ihmetellään, jotka eivät halua esiintyä lastensa edessä uhkaavasti. Alkoholin ottaminen on aina lapselle uhkaavaa, koska se muuttaa käytöstäsi hänen kanssaan.
 
Juu kyllä sen viinilasillisen voi ruoan kanssa ottaa, tai yhden pari tuoppia kaljaa, koska siitä nyt ei mihinkään jumalattomaan humalaan kyllä tule. Kummallista on mielestäni se ettei näin voi tehdä,hei missä pumpulissa ja maailmassa te oikein elätte? Kyllä ne traumat tulee jostain ihan muusta kuin lasista viiniä ruoan kanssa. Mihinkään discoihin ei lasta kuulu viedä, senhän sanoo jo järkikin. Aina kaiken ei tarvitse olla niin ehdotonta. Ymmärrän jos itse ei halua edes lasillista lasten kanssa ottaa, mutta sitä en ymmärrä, että sitten oletetaan muiden tekevän samoin.
 
jos on pieni lapsi, ja imettää niin en kyllä suosittele ottamaan yhtään siideriä tai jotain viiniä, koska lapsi saa maidon kautta, sitä mitä jout.
eikä liian kovaan metelliin lasta kannata viedä, vauvojen kuuluu muuten kärsii siitä kovasta melusta.
 
Yleensä nollalinjalla lapsen kanssa ollessa, mutta kyllä sen yhden saunajuoman voi ottaa. Voisin ottaa myös lapsen mukaan savuttomalle terassille mennessäni yhdelle, jos nyt ylipäänsä olisi aikaa käydä terassilla. Meillä kun lapsi kulkee mukana kaikkialla, ja näkee näin normaalia elämää. Kännääminen on sitten asia erikseen. Sitä en halua vieläkään nähdä omien vanhempieni tekevän.
 
Mo mistäköhän joku pieni vauva tai lapsi voi ymmärtää juoko äiti ja isä limpparia vai siideriä/olutta!!?? ehkä niin pieni ei älyä mitä alkoholi on... Känniin asti en minäkään lasteni nähden vetäisi, mutta mitä pari sauna siideriä/olutta haittaa!!?? Siitä kun ei kenenkään pää sekaisin mene.
Diskoihin ym. tupakan savuun en lastani vie, enkä kyllä terassillekaan ottaisi mukaan vaikka onki ulkona. Siellä kuitenkin on niitä örveltäjiä ym. ja muutenkin terassi on aikuisten paikka. Syömässä jos perheen kesken ollaan niin asia on erikseen. Ja sielläkin voi ottaa sen siiderin tai oluen tai viinilasin...
Kohtuus kaikessa siis... Näin on mun mielipide...
 

Yhteistyössä