Miksi en onnistu suhteissa? Mikä tätäkin miestä vaivaa :(

  • Viestiketjun aloittaja sydän sirpaleina
  • Ensimmäinen viesti
Kaikki pitää ottaa vastaan ja purkaa läpi.. Jos toinen vetäytyy ja ei ole keskustelukykyinen, oliko hän oikeasti sen arvoinen? Harvoin sitä pienistä vastoinkäymisistä karkuun lähdetään..Päinvastoin, eikö näiden asioiden pitäisi vahvistaa?

Ei pelko aja ketään pois.. Ootko koskaan miettinyt, että hän säikähti koska saattoi jopa itse ajatella samoin? Pakeneminen on helpoin tie, vaikeuksien kautta voittoon mentäessä puhutaan kestävyydestä!
 
sydän sirpaleina
Kaikki pitää ottaa vastaan ja purkaa läpi.. Jos toinen vetäytyy ja ei ole keskustelukykyinen, oliko hän oikeasti sen arvoinen? Harvoin sitä pienistä vastoinkäymisistä karkuun lähdetään..Päinvastoin, eikö näiden asioiden pitäisi vahvistaa?

Ei pelko aja ketään pois.. Ootko koskaan miettinyt, että hän säikähti koska saattoi jopa itse ajatella samoin? Pakeneminen on helpoin tie, vaikeuksien kautta voittoon mentäessä puhutaan kestävyydestä!
Itse ajattelin ensin samoin... luulin että asia oli jo ok, mutta sitten tajusin että hän alkoi pikkuhiljaa tämän jälkeen vetäytymään pois :( Taisin jopa sanoa tällä miehelle, että jos tästä nyt ylimennään niin vahvistaa tätä juttua. En siltikään oikein ymmärrä, että kuinka yhdestä lauseesta tuli niin suuri asia :/
 
"otto"
Aika kummallista että monet hyökkäävät ap:tä vastaan ja mollaavat häntä tapahtuneesta. Pitää huomata että ihmisillä on erilaisia tunnetiloja ja välillä olemme mustasukkaisiakin. Ei ole aivan normaalia, että jotkut lopettavat suhteen heti ensimmäiseen riitaan tai jos toinen kertoo tuntevansa joskus mustasukkaisuutta. Omasta mielestäni ap on käyttäytynyt aivan tavallisesti. Tunteemme vaihtelevat päivästä toiseen, naisilla ehkä enemmän kuin miehillä ja se pitää vain hyväksyä.
 
"vieras"
Tuntematta isoa kuviota on mahdotonta sanoa mitään ratkaisevaa. Todennäköisesti kommenttisi oli sitten väärä siihen tilanteeseen. Paha arvata toisin, kun ei tiedä faktoja. Jos näin on käynyt useamminkin, se vahvistaisi tuota teoriaa. Muussa tapauksessa mies on mulkvisti, sitoutumiskammoinen ja naisia pelkäävä hyypiö... eikö? En tiedä mitä ajat takaa, mutta kerro kaikki faktat tai jätä mielipiteen kysyminen sikseen.
 
"otto"
Alkuperäinen kirjoittaja sydän sirpaleina;29154035:
Itse ajattelin ensin samoin... luulin että asia oli jo ok, mutta sitten tajusin että hän alkoi pikkuhiljaa tämän jälkeen vetäytymään pois :( Taisin jopa sanoa tällä miehelle, että jos tästä nyt ylimennään niin vahvistaa tätä juttua. En siltikään oikein ymmärrä, että kuinka yhdestä lauseesta tuli niin suuri asia :/
Ei se siitä yhdestä lauseesta tullutkaan. Kyseessä saattoi olla pakotie miehelle, joka ehkä olikin jo kokenut ettei hänellä kuitenkaan ole tarpeeksi tunteita sinua kohtaan. Nyt mies pääsi hankalaksi kokemastaan tilanteesta vierittämällä syyn suhteen loppumiseen sinun syyksesi.
 
dfvbdfvvbv
[QUOTE="vieras";29153941]Mikä sua vaivaa?! Vaikka kuinka olisi kiinnostunut ja panostamassa yhteen ihmiseen, niin ei suhteen hullaantumisvaiheessa aleta toiselle "pelkäämään", että se kiinnostuu muista. Mitä tohon edes voisi vastata? Mä oon nainen ja todellakin perääntyisin ainakin väliaikaisesti, jos joku tollaista viestittelisi![/QUOTE]

Ihmiset on erilaisia ja eri vaiheissa elämässään. Mä olisin nuorempana ottanut kohteliaisuutena toisen voimakkaan kiintymyksen, sen sijaan nyt vanhempana se kertoisi siitä ettei ole elämässään löytänyt itseään.

Ap on kohdannut miehen joka pelkää voimakkaasti sidotuksi tulemista tai halusi vain pitää hauskaa. Miesten kanssa kandee muistaa, että he voivat sanoa aivan mitä tahansa saadakseen naisen suosiolliseksi, vasta teot mittaavat tarkoittivatko he sitä.
 
Ehkä tämäkin kuvastaa tätä nykyaikaa. Vaikeista asioista ei uskalleta/haluta puhua ja mieluummin perääntytään pois hankalasta tilanteesta kuin selvitetään asia.
Sillähän avioerojakin nykyään tulee paljon. On niin helppo vaan lähteä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja sydän sirpaleina;29153901:
Onko kaikki toivo mennyttä? yritin parhaani mukaan sekittää tilannetta myöhemmin ja sanoin että oli huono päivä. Kyse ei ollut ihan mustasukkaisuudesta vaan pelosta kun hänestä on tullut niin tärkeä. Olisihan voinut kuitata että että haluu olla vain mun kanssa...
Kuule ap, unohda tuollainen mies. Joku päivä tapaat sellaisen, joka rakastaa sinua huolimatta kaikista puolistasi ja pikkuvirheistä.

Eihän tuo ole oikeaa rakkautta, että pelästyy yhdestä negatiivisesta tunteesta.

Ja älä nyt ainakaan jää roikkumaan mieheen, vaan anna sen mennä. Tietenkin voisit vähän työstää tuota mustasukkaisuuttasi ja omistushalua...
 
"minttu"
[QUOTE="vieras";29153941]Mikä sua vaivaa?! Vaikka kuinka olisi kiinnostunut ja panostamassa yhteen ihmiseen, niin ei suhteen hullaantumisvaiheessa aleta toiselle "pelkäämään", että se kiinnostuu muista. Mitä tohon edes voisi vastata? Mä oon nainen ja todellakin perääntyisin ainakin väliaikaisesti, jos joku tollaista viestittelisi![/QUOTE]

miksi? oletko sitoutumiskammoinen? ei parisuhde onnistu jos ei ole sitoutunut.

jos minä alottaisin seurustelemaan, olisin hyvin ihastunut tai jopa rakastunut ja mies tekstaisi mulle että olen tärkeä ja pelkää että kiinnostun muista. ottaisin sen kohteliaisuutena ja välittämisen osoituksena,enkä todellakaan perääntyisi. kokisin olevani turvassa suhteessa jossa mies pelkäisi mun menettämistä joskus, sehän vaan osottaisi että olen hänelle niin tärkeä ettei halua menettää mua.

mut toki tunne-elämän ongelmia on ihmisillä varmaan maailma täynnä.
 
"aaaaa"
Jos toi sama kaava on toistunut useemminkin, niin voisko olla mahdollista, et sul on jossain piilossa jonkinlainen käsittelemätön asia itsessäs? Onks sun lapsuudessa sellaisia tapahtumia, missä oot kokenut hylätyksi tulemista? Ja nyt aikuisena haet noita tilanteita ehkä tiedostamatta? Itsetunto kehittyy jo ihan pienenä, luotatko sä siihen, et oot rakastamisen arvoinen? Takerrutko sä miehiin, niinkuin "pikkulapsi"?
 
"huh"
[QUOTE="vieras";29153941]Mikä sua vaivaa?! Vaikka kuinka olisi kiinnostunut ja panostamassa yhteen ihmiseen, niin ei suhteen hullaantumisvaiheessa aleta toiselle "pelkäämään", että se kiinnostuu muista. Mitä tohon edes voisi vastata? Mä oon nainen ja todellakin perääntyisin ainakin väliaikaisesti, jos joku tollaista viestittelisi![/QUOTE]

Peesi. Kuka tahansa aikuinen ihminen perääntyy heti jos toinen alkaa takertua ja pelätä noin varhaisessa vaiheessa noin pahasti!
 
"vieras"
Ota sinä nyt etäisyyttä, varmaan ainoa tapa yrittäää korjata tilannetta. Anna miehen olla se joka ottaa yhteyttä.

Minusta tuo on aika turha syy laittaa suhde poikki tuon takia, mutta ilmeisesti pelästyi. Jotkut on herkempiä kuin toiset.
 
vierasdssds
Alkuperäinen kirjoittaja sydän sirpaleina;29153875:
Sanoin ihan pelkästään että pelkään että tulevaisuudessa kiinnostuisi jostain muusta kuin minusta. että pelkään sitä. Tämäkin oli ihan yksittäinen tekstiviesti. Mies perääntyi välittömästi...
Huuh, pakko sanoa että minäkin juoksisin karkuun tossa vaiheessa...
Oon joitain kertoja ollut samassa tilanteessa, mutta se osapuoli johon takerrutaan ja joka sitten perääntyy. Tuntuu että imen pelkkijä takertujia, mussa kai on kanssa jotain vikaa (ainakin sitoutumiskammo). Mieti tarkkaan omaa käytöstäsi ja itteesi, ettet vaan olisi semmoinen iilimato/takiainen? Varsinkin jos suhde kaatuu aina samaan teemaan.
 
Näin
Samaa sanon kuin monet jo aiemmin, että se ei ole ihan normaalia jos 2 kk seurustelun jälkeen pelkää että mies kiinnostuu jostain muusta ja menee vielä sanomaan sen ko. kohteelle. Tuossa vaiheessa pitäis kaiken oll vielä ihanaa jA ruusuista ilman mitään turhia pelkotiloja. Kyllä musta olisi äärimmäisen luotaantyöntävää, jos joku mies mulle noin avautuisi noin lyhyen suhteen jälkeen. Ja olisi sitä yhä edelleen oman miehenkin kanssa, jonka kanssa ollaaan oltu yhdessä noin 10 kk ja ollaan kihloissa.

Ihan kaikista tunteista ei kannata avautua samantien ja ihan kaikille.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja sydän sirpaleina;29153875:
Sanoin ihan pelkästään että pelkään että tulevaisuudessa kiinnostuisi jostain muusta kuin minusta. että pelkään sitä. Tämäkin oli ihan yksittäinen tekstiviesti. Mies perääntyi välittömästi...
Tunteesi olivat kauniita mun mielestä :) Mutta ehkä lähestyit asiaa liian kiihkeästi. Ymmärrän sinua, jos mies antoi aihetta epäillä, että lähtee. Mutta jos mies oli ihan tavallisesti ja osoitti välittämistään sulle, ylireagoit ja se vie spontaaniuden pois :(
 
"mies"
Olet kivan kuuloinen nainen mun mielestä kuitenkin siinä, että sulla on ainakin kunnon tunteet :) Mä en itse pelästyisi varmaan kovin valtavasti tuollaista tekstiä, koska mäkin oon aika avoin. Mutta ehkä epätoivoisuus karkottaa ne hyvät tunteet, vapaus on tärkeää tossa vaiheessa, myös mulle.

Turhan moni nainen ei asiasta välittäisi mitään tai olisi viileämmin. Toivon että löydät jonkun arvoisesi miehen, jonka kanssa sun ei tarvi pelätä että se lähtee!
 
"otto"
Eihän tässä ole mitään poikkeuksellista. Monet meistä ovat pettyneet montakin kertaa ja kieriskelleet menettäminen tuskassa. Suhde voi kestää päivän tai 50 vuotta, sitä ei voi tietää etukäteen. Koskaan voi tietää täsmälleen toisen tunteita, eikä etukäteen sitä milloin hän mahdollisesti haluaa lopettaa suhteen. Omistakaan tunteistaan ei voi olla varma, miten muuttuvat ja kestävät.
 
Username
Mun vainu kertoo, että tässä on jotain muuta taustalla.
Mä olisin vaan imarreltu, jos nainen sanoisi pelkäävänsä mun menetystä, koska se on luannollinen reaktio.
Ei siis haluta menettää ansaittua hyvää, jota osataan arvostaa korkealle.

Syy on jossai
 
Username
Mun vainu kertoo, että tässä on jotain muuta taustalla.
Mä olisin vaan imarreltu, jos nainen sanoisi pelkäävänsä mun menetystä, koska se on luannollinen reaktio.
Ei siis haluta menettää ansaittua hyvää, jota osataan arvostaa korkealle.

Syy on jossain muualla.
 

Yhteistyössä