Miksi en vaan laihdu? Syön näin hyvin ja bmi 24,5. Kauanko menee että tuloksia alkaa tulla?

  • Viestiketjun aloittaja mikä tässä mättää
  • Ensimmäinen viesti
mikä tässä mättää
Aamulla puuroa ja marjaa/mehukeittoa (sokeriton), päivällä n. 150g kanaa/kalaa ja seuraksi salaattia öljyllä tai paistettuja kasviksia. Välipalana rahka marjoilla. Illalla hedelmää/pieni salaatti fetalla ja oliiveilla tai sitten itsetehty sämpylä juustolla ja salaatilla. Kahvia rasvattomalla maidolla niin paljon kuin maistuu. Syön lisäksi omegaa.

Liikuntana päivittäin n. 3 km kävelyä koululle, lisäksi uinti 2krt/viikko. Mut liikunnallahan ei nyt laihduteta, luotan ruokavalioon, niin kuin personal traineritkin sanovat.

Vai olenkohan mä liian hätäinen, kauanko teillä on mennyt, että laihtumisen on alkanut huomata? Pitäiskö 2-3 viikossa jo paino pudota?
 
ap,.,
En tykkää syödä niin usein, hammaslääkärimieheni mukaan se ei ole hyväksi myöskään hampaille. Mulle sopii parhaiten harvemmat välit.

Mutta missä ajassa teillä on lähtenyt paino putoamaan? Eikös nesteetkin lähde liikkeelle ensimmäisten kilojen joukossa?
 
ap,.,
Joo, liian vähän syöt. Kannattaa laskea muutaman päivän kalorit tarkasti ja katsoa miten paljon kannattaisi lisätä.[/QUOTE

Mutta miksi pitäisi syödä enemmän jos ei ole nälkä? Luulisi painon lähtevän paremminkin, kun en syö jatkuvasti ja paljon.

Se säästöliekki-teoriahan on todistettu vain osittain paikkansa pitäväksi ja pätee ainoastaan tapauksissa, jolloin henkilö ei syö käytännössä mitään. Mä kuitenkin syön ihan normaalin rytmin mukaan, enkä ole syömättä. En halua olla jatkuvasti puputtamassa jotain, ei olisi edes aikaa sellaiseen.
 
Lotta86
Liity vaikka johonkin Kalorilaskuriin. Ei se vissiin kovin kallis ollut. Jos et mielestäsi syö liian vähän niin sitten syöt liika muodossa tai toisessa. (Sämpylöistä sen verran, että kerran tein ja laskin kalorit, tein vähän normaalia isompia, niin yhdessä sämpylässä oli 350kcal..)

Itse syön 3-4kertaa päivässä ja hyvin tasaiseen tahtiin putoaa paino, päivässä 1200kcal. Hedelmiä, paljon kasviksia, jonkin verran lihaa, kananmunaa, tonnikalaa. Ei leipää, perunaa, makaroneja.
 
"totuus on"
Melkein voisi ajatella niin, että paino putoaa yhtä hitaasti/nopeasti kuin se on tullutkin.
Sitten syömällä hiilihydraatteja ja välttämällä rasvaa saa itsessään aikaiseksi paljon negatiivista ylipainosta puhumattakaan.
Paljon VOITA ja vähän hiilihydraatteja sekä enemmän rasvallisia maitotuotteita ja kalaa.
Sekä luomulihaa.
 
ap,.,
[QUOTE="totuus on";22691854]Melkein voisi ajatella niin, että paino putoaa yhtä hitaasti/nopeasti kuin se on tullutkin.
Sitten syömällä hiilihydraatteja ja välttämällä rasvaa saa itsessään aikaiseksi paljon negatiivista ylipainosta puhumattakaan.
Paljon VOITA ja vähän hiilihydraatteja sekä enemmän rasvallisia maitotuotteita ja kalaa.
Sekä luomulihaa.[/QUOTE]

Ei rasvakaan ylenmäärin käytettynä ole terveellistä. En ole tietämätön, tiedän kyllä varsin hyvin, että hiilarit ovat iso syy lihomiselle ja nytkin syön niitä kohtuudella. Ja tietysti rasvaakin tarvitaan. En kuitenkaan aio alkaa karppaamaan missään nimessä jos sitä nyt hait.

Mistä sait päähäsi, että vältän rasvaa ja vedän hiilareita? Joinakin päivänä syön hieman enemmän hiilraita ja toisina en, pääsääntöisesti kuitenkin hiilihydraatteja kohtuudella.
 
"vieras"
Mun mielestä tuossa sun ruokavaliossa on tosi paljon sokereita. Aamiaiseksi marjoja, lounaaksi salaattia, välipalana rahkaa, illalla hedelmiä. Ja minusta olisi parempi syödä kaksi kunnollista lämmintä ateriaa kuin leipää ja välipaloja jos ei voi sitä viittä ateriaa syödä. Toisaalta jos viisi ateriaa on liian paljon voisi epäillä että annoskokosi ovat liian isoja.
 
"vieras"
Voi jumalauta! jos sulla painoindeksi normaali niin miksi hitossa edes laihdutat???? olisit jumalauta onnellinen että et ole ylipainoinen vaan normaalipainoinen! mistä näitä ihmisiä oikein sikiää! miettisit hieman mitä puhut, on oikeastikin olemassa ylipainoisia ihmisiä jotka antaisivat mitä vaan että bmi oli noissa lukemissa mitä sinulla on, ja kaikilla se laihdutus ei vaan onnistu vaikka olisi ylipainoakin ties millä mitalla!!!!
 
[QUOTE="vieras";22691997]Voi jumalauta! jos sulla painoindeksi normaali niin miksi hitossa edes laihdutat???? olisit jumalauta onnellinen että et ole ylipainoinen vaan normaalipainoinen! mistä näitä ihmisiä oikein sikiää! miettisit hieman mitä puhut, on oikeastikin olemassa ylipainoisia ihmisiä jotka antaisivat mitä vaan että bmi oli noissa lukemissa mitä sinulla on, ja kaikilla se laihdutus ei vaan onnistu vaikka olisi ylipainoakin ties millä mitalla!!!![/QUOTE]

Olipa taas typerä kommentti. Eiköhän jokaien saa muokaa kroppaansa miten haluaa. Useimmat ylipainoiset ovat itse aiheuttaneet ylipainonsa ja voisivat laihduttaa siinä missä normaalipainoisetkin. Ei tässä mitään syyllisyyttä tarvitse tuntea, jos haluaa ihan vain ulkonäöllisistä syistä alentaa BMI:n ihan vaikka 21.
 
ap,.,
[QUOTE="vieras";22691978]Mun mielestä tuossa sun ruokavaliossa on tosi paljon sokereita. Aamiaiseksi marjoja, lounaaksi salaattia, välipalana rahkaa, illalla hedelmiä. Ja minusta olisi parempi syödä kaksi kunnollista lämmintä ateriaa kuin leipää ja välipaloja jos ei voi sitä viittä ateriaa syödä. Toisaalta jos viisi ateriaa on liian paljon voisi epäillä että annoskokosi ovat liian isoja.[/QUOTE]

No jaa,ei tuossa nyt niin paljoa ole sokereita. Marjoissa ja hedelmissä toki, mutta että salaatissa rasvattomassa, maustamattomassa maitorahkassa? Ei ole.

Ja mä nyt korostan, että syömiseni vaihtelevat jonkin verran, ei kai kukaan syö joka päivä samalla tavalla? Joskus jää välipala välistä, jos ei tee mieli. Syön silloin, kun siihen on tarvetta, syöminen ei ole mulle elämäntehtävä eikä tee tuskaa olla napostelematta. Leipää syön todella harvoin.
 
"piiperoinen"
Olipa taas typerä kommentti. Eiköhän jokaien saa muokaa kroppaansa miten haluaa. Useimmat ylipainoiset ovat itse aiheuttaneet ylipainonsa ja voisivat laihduttaa siinä missä normaalipainoisetkin. Ei tässä mitään syyllisyyttä tarvitse tuntea, jos haluaa ihan vain ulkonäöllisistä syistä alentaa BMI:n ihan vaikka 21.
Onkohan sinulla käynyt mielessä että kaikkien ylipaino ei ole todellakaan itseaiheutettua? on monia eri sairauksia jotka aiheuttavat ylipainoa ja on joitakin sairauksia myös jotka estävät laihtumisen vaikka mitä tekisi! aika kapeakatseinen ajattelutapa että jokainen ylipainoinen on itse lihavuutensa aiheuttanut :O
 
[QUOTE="piiperoinen";22692064]Onkohan sinulla käynyt mielessä että kaikkien ylipaino ei ole todellakaan itseaiheutettua? on monia eri sairauksia jotka aiheuttavat ylipainoa ja on joitakin sairauksia myös jotka estävät laihtumisen vaikka mitä tekisi! aika kapeakatseinen ajattelutapa että jokainen ylipainoinen on itse lihavuutensa aiheuttanut :O[/QUOTE]

Niin, kirjoitinko, että jokainen? Lueppa huolellisemmin ennen kuin tuut huuteleen.
 
...
No jaa,ei tuossa nyt niin paljoa ole sokereita. Marjoissa ja hedelmissä toki, mutta että salaatissa rasvattomassa, maustamattomassa maitorahkassa? Ei ole.

Ja mä nyt korostan, että syömiseni vaihtelevat jonkin verran, ei kai kukaan syö joka päivä samalla tavalla? Joskus jää välipala välistä, jos ei tee mieli. Syön silloin, kun siihen on tarvetta, syöminen ei ole mulle elämäntehtävä eikä tee tuskaa olla napostelematta. Leipää syön todella harvoin.
Yleensäkin maitotuotteissa on paljon piilosokeria, eli laktoosi = sokeri. Kokeileppa jättää maitotuotteet (myös ne rasvattomat) kokonaan pois hetkeksi. Vähennä myös hiilihydraattien määrää, suosi pehmeitä rasvoja. Muistathan juoda tarpeeksi vettä? 2-3 litraa päivässä on suositeltava määrä jo ihan aineenvaihdunnankin kannalta. Ja kaiken a ja o on syödä on vähän mutta säännöllisin väliajoin, eli n.3-4 tunnin välein jotain pientä. 1-2 lämmintä ateriaa päivässä on myös hyvä. Vaihda myöskin kaikki viljatuotteet tummiin (pasta, riisi jne).
 
[QUOTE="piiperoinen";22692108]Ok, väärä sanavalinta. Mutta kirjoitit että USEIMMAT ovat ylipainonsa itse aiheuttaneet, eli sanalla "useimmat" tarkoittanet prosentuaalisesti suurempaa osuutta kuitenkin ;)[/QUOTE]

Jep ja niinhän se on. Useimmat ovat kuitenkin syömällä ylipainonsa hankkineet. Vuoden 2007 Finsski tutkimuksen mukaan 52 %naisista on ylipainoisia ja miehistä 66%. Mututuntumala sanoisin, että alle 10% tästä valtavasta ylipainosta on sairauksien aiheuttamaa.
 
"vieras"
No jaa,ei tuossa nyt niin paljoa ole sokereita. Marjoissa ja hedelmissä toki, mutta että salaatissa rasvattomassa, maustamattomassa maitorahkassa? Ei ole.

Ja mä nyt korostan, että syömiseni vaihtelevat jonkin verran, ei kai kukaan syö joka päivä samalla tavalla? Joskus jää välipala välistä, jos ei tee mieli. Syön silloin, kun siihen on tarvetta, syöminen ei ole mulle elämäntehtävä eikä tee tuskaa olla napostelematta. Leipää syön todella harvoin.
Maitotuotteissa on suhteellisen paljon sokeria, laktoosia. Samoin moni ei huomaa, että esim. tomaatti (joka monissa yhteyksissa lasketaan hedelmäksi, eikä vihannekseksi) sisältää paljon sokeria. Ja juuri silloin on ateriarytmi ihan pielessä, jos syö silloin kun tekee mieli, jos kerran on tarkoitus laihduttaa.
 
Lotta86
[QUOTE="vieras";22692215]Maitotuotteissa on suhteellisen paljon sokeria, laktoosia. Samoin moni ei huomaa, että esim. tomaatti (joka monissa yhteyksissa lasketaan hedelmäksi, eikä vihannekseksi) sisältää paljon sokeria. Ja juuri silloin on ateriarytmi ihan pielessä, jos syö silloin kun tekee mieli, jos kerran on tarkoitus laihduttaa.[/QUOTE]

Minä syön silloin kun mieli tekee ja se on neljä kertaa päivässä ja joka kerta suunnilleen samaan aikaa, ei siinä minusta mitään väärää ole.

"Voi jumalauta! jos sulla painoindeksi normaali niin miksi hitossa edes laihdutat???? olisit jumalauta onnellinen että et ole ylipainoinen vaan normaalipainoinen! mistä näitä ihmisiä oikein sikiää! miettisit hieman mitä puhut, on oikeastikin olemassa ylipainoisia ihmisiä jotka antaisivat mitä vaan että bmi oli noissa lukemissa mitä sinulla on, ja kaikilla se laihdutus ei vaan onnistu vaikka olisi ylipainoakin ties millä mitalla!!!!"

Painoindeksi on normaali minullaki ja silti olen sen ylärajalta laihduttanut minulle sopivampaan painoon. Painon ollessa ylärajoilla minulla oli läskiä, makkaroita, hyllyvää.. ja vyötärönympärys yli sen suositellun 80cm:n.
Mitä sitten jos joku vieras on lihava? Miksi se tarkoittaisi sitä, että joku muu ei saisi tarttua asiaan ajoissa vaan pitää odotella että on tarpeeksi ylipainoinen että voi asiaa ruveta mietiskelemään? Miksi on niin väärin että normaalipainoinen, mutta mielestään jo liian painava ihminen, haluaa yrittää ja onnistua laihdutuksessa nyt kuin odotella siihen asti että urakka on isompi ja sitä myötä ehkä motivaatiokin pienempi?
 

Yhteistyössä