MIKSI ERÄÄT VALITTAA

  • Viestiketjun aloittaja miisukka
  • Ensimmäinen viesti
miisukka
ETTEI OLE VARAA JÄÄDÄ KOTIIN HOITAMAAN LASTAAN? jne... miksi ette ajattele näitä asioita ennen kun rupeatte lisääntymään.en tajua.olette jotain vellipöksyjä, jotka haluaa kaikki tuet yhteiskunnalta.parempi kuin nämä joilla ei ole varaa itse kasvattaa lapsia,maksaa päivähoidosta (ruinataan nolla maksuluokkaa) niin menkää itseenne! te olette itse synnyttäneet lapsenne ja te maksatte hänen kulut. kaikki palvelut maksaa kaikille-miksi vain rikkaampien pitäisi maksaa?en tajua?

kannatan ehdotoomasti yksityiskoulujen ja päiväkotien sekä yksityisiä lääkäripalveluja ym. haluan maksaa kunnon palveluista,laadusta ja määrittää itse missä lapseni koulunsa käy tai kuka lääkäri hoitaa. ja jos yhteiskunnan varoilla tulee joiden kulkea ilman päivähoitomaksuja jne haluan että sitten nämä kunnan palcvelut muuttuvat myös nollaluokan palveluiksi joissa palvelun laatua asiakkaan nollaluokka tasoa. kyllähän siinä sitten joakinen voi miettiä tekisikö ja miten keksisi lisää työtä jotta olisi rahaa parempaan? minäkin teen runsaasti töitä mieheni kanssa ja maksetaan paljon veroja ja mitä saan veroille vastiketta? en mitään-en käytä perheineni kamalia kunnan lääkäri-neuvola -päiväkotipalveluita.nyt etsin laadukkaampaa koulua lapselleni yksityiseltä puolelta.eli mini verorahani menevät teidän nollaluokkalaisten maksuihin.saanko kiitosta siitä? en. mielummin olisin maksamatta näitäkin veroja,kun en palveluita edes halua.

 
Mä oon kyllä tossa aivan samaa mieltä että tuo taloudellinen puoli pitäisi olla mietittynä ennen kuin lasta tehdään (toki joskus raskaus yllättää suunnittelematta). Lapsen hyvinvointi on vanhemman vastuulla ja lapselle se paras hoitopaikka on koti ja hoitaja om vanhempi. Kyllä sitä pärjää kotihoidontuella jos osaa hoitaa raha-asioitaan ja toinen on töissä. Voihan se isäkin jäädä kotiin jos äiti menee töihin. Vierastan ajatusta että pienet lapset sysätään yhteiskunnan vastuulle ja kasvattajina toimivat lapselle vieraat ihmiset.
 
sormet korviin ja nyökytä!
hölskyykö?


anna osoite niin mä lähetän sulle kirjallisen kiitoskirjeen siitä että oot maksanu veroja. kukaan muu ku sinä ei sitä tee, se on raskas vastuu kantaa.
ja ihanaa kun itse et koskaan ole joutunut käyttämään ambulanssia (limusiinillähän sä kuljet ensiapuunkin), tai et ole koskaan joutunut soittamaan poliisia (sullahan on vartijat jotka vartioi sua hengellään)
sun talo ei oo koskaan syttynyt palamaan, et ole joutunut soittamaan palokuntaa. ja miks soittasit sullahan on varaa ostaa uus talo.
sulla on mukana omat kadunlakaisijat, jotka siivoaa sun edestäs katua kun meet shoppailemaan.

verorahoilla ei makseta pelkkiä kouluja.mutta ilmeisesti rahalla voi ostaa itselleen oikeuden olla parempi kuin muut.mutta kovin onnellista sun elämä ei voi olla, koska päiväs ainoo ilmo, on provoilla täällä.

meidän turhien ihmisten kanssa, jotka ite ei veroa maksa.


miten susta tuliki tollanen?
 
Mielipiteitä on monia ja mikä sopii yhdelle ei välttämäti sovi toiselle.
Mitä sä ensinnäkin teille tekee taikka kuulu,jos osa äideistä menee töihin?Tätä en ymmärrä
Mielestäni se on jokaisen perheen oma-asia miten tekevät asiat.
Mistä moinen saarnaaminen ja hyökkäävä haukkuminen?
Onko se valitamista,jos totetaa syyn miks vie lapset "aikaisin"hoitoon?
Hiekkalaatikko syndrooma teillä on selvästi.Ei millään pahalla :/
 
Jopas täällä on ketjun yläpäässä aikamoista tekstiä...

Itse olen kotona pienillä tuloilla hoitovapaalla, enkä valita!!!
Toki tuki on pieni, mutta itse olen toistaiseksi päättänyt jäädä kotiin.
Ajattelen lapsia, 1- ja 3-luokkalaiset syksyllä, katson miten lähtee koulut käyntiin...ja pienin on 11kk nyt...

Joka perhe/vanhempi tekee omat valinnat enkä minä ainakaan moralisoi kenenkään valintaa....jne....
 
fiksumpi
se ei vaan mee osalle kaaliin, että vaikka raha-asiat olisi kunnossa, niin

a) äiti voi haluta mennä töihin (kaipaa muutakin kuin hiekkalaatikkokeskusteluja!) eli esim. kunnallista päivähoitoa tarvitaan

b) rahan toivotaan riittävän muuhunkin kuin lapseen (vaikka lapsi AINA etusijalla onkin) eli pitää ja saa olla itsekäs (äiti ja isä) ja miettiä omaa hyvinvointia ja uhrata rahaa esim. etelän matkaan

c) kaikilla (vaikka molemmat töissä kävisivätkin) ei ole varaa maksaa yksityisestä terveydenhuollosta (=vakuutukset), joten julkisiakin terv.huollon palveluita tarvitaan

Minä ja mieheni ollaan kolmekymppisiä ja käyty molemmat töissä (vakipaikat) viimeset 10 vuotta eli 1/3 tähän astisesta elämstä, joten aivan varmasti aion myös käyttää ja hyödyntyää yhteiskunnan tarjoamia palveluita!!!!!!!!!koska olen niistä maksanut! Eriasia on sitten ne, jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet ja hankkivat lapsia (esim. ikuiset opiskelijat), jotkat käyttävät sitten minun verorahoillani rahoitettuja palveluita ja etuuksia (esim. äitiyspäivä raha, KELALTA saatu).
 
yhteisöllisyys
Kuullostat niin idiootilta, että saat potkut varmaan kokoomuksestakin...

Ja mihinköhän yksityiskouluun aiot lapsesi laittaa saamaan laadukkaampaa opetusta? Ihan saman yliopistokoulutuksen saaneet opettajat niihinkin töihin hakee, kuin kunnallisiin kouluhinkin.

Onnea vain valitsemallasi itsekkäällä tiellä. :flower:
 
Greippi
Minulta meni ketjun aloittajan pointti kyllä ihan ohi...

Samassa kirjoituksessa moitittiin niitä, joilla ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan (siis ketkä, me tavalliset veroja maksavat työssäkäyvätkö?) ja niitä, jotka vievät lapset päiväkotiin nollamaksulla.

Voisikohan ap hieman selkeyttää ajatuksiansa (ja hioa kirjoittamistaitojaan) ja palata uudemman kerran asiaa, kun ajatus on kirkastunut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 11:33 sai73 kirjoitti:
Mielipiteitä on monia ja mikä sopii yhdelle ei välttämäti sovi toiselle.
Mitä sä ensinnäkin teille tekee taikka kuulu,jos osa äideistä menee töihin?Tätä en ymmärrä
Mielestäni se on jokaisen perheen oma-asia miten tekevät asiat.
Mistä moinen saarnaaminen ja hyökkäävä haukkuminen?
Onko se valitamista,jos totetaa syyn miks vie lapset "aikaisin"hoitoon?
Hiekkalaatikko syndrooma teillä on selvästi.Ei millään pahalla :/
Näinpä.. kuten monissa muissakin asioissa, kaikki ei ole niin musta-valkoista.. minua ihmetyttää myös että pitää niin henkilökohtaisesti aina hyökätä näillä palstoilla ja se oma tapa on se ainoa oikea.. :whistle:
 
no joo
Tässä taas sellainen aihe, että on kaikenlaista kannanottajaa.
Ketjunaloittaja, huh-huh :kieh:
Itse olen lapseni synnyttänyt, hoidan kotona minkä hoidan, sitten palaan töihin ja hankin kyllä rahat lapsen tarpeisiin!
ei tartte yhteiskunnan todellakaan elättää.
Tälläinen keskustelu ei ole mistään kotosin ja jos on niin syvältä jostain...
 
wisdom
Muuttakaa Jenkkeihin, jos suomalainen hyvinvointivaltio ei kelpaa. Siellä saat rahalla palveluita ja iman rahaa et...

Fiksu ja inhimillinen hyväosainen äänestää esim. vaaleissa siten, että myös heikompiosaisista huolehditaan. Mutta usein hyväosaiset ovatkin itsekkäitä, eli puolustavat omia etujaan.

 
pikkupiika
Mä olen periaatteessa samaa mieltä. en ymmärrä miksi ihmisten joilla paremmat tulot tms. syntynyt kultalusikka suussa pitäisi maksaa veroja enemmän yms. kun yleinsä nämä "parempituloiset" kuitenkin vähemmän käyttää näitä vero varoin saatuja palveluita. maksujen pitäisi kohdentua oikein, ne maksaa ketkä käyttää.
 
saarnaaja
olen kanssasi samaa miletä.mielestäni minulla tulisi olla oikeus päättää mistä maksan ja mihin rahojani käytetään.ja onneksi tavallani saan päättää, äänestämällä edustajani eduskuntaan-nyt näyttää hyvälle tämä ns.porvarihallitus!

sama oikeus tulee olla perheillä joilla pienemmät tulot.eli jos pienet tulot ostat palvelun (lääkäri/tarha/koulu) sieltä minne tulosi riittää-ja jos ei riitä saat yhteiskunnalta palvelun pientä korvausta vastaan.

parempit tuloiset taas voisivat maksaa vähemmän veroa ja allekirjoittaa etteivät sitten käytä julkisen sektorin palveluja (koulut/tarhat/lääkäriy) ja jos joskus joutuvat käyttämään-sallittakoon se heille,mutta korvausta vastaan.kerta korvaus käytetystä palvelusta.ei jatkuvaa verorahojen ottoa.
 
rikasriikka
olen kanssasi palveluiden ja verorahojen käytön suhteen samansuuntaisella linjalla. enkä ole edes koulutettu akateemisesti, satuin vaan syntymään "hyvään sukuun".
 
Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 15:31 saarnaaja kirjoitti:
olen kanssasi samaa miletä.mielestäni minulla tulisi olla oikeus päättää
parempit tuloiset taas voisivat maksaa vähemmän veroa ja allekirjoittaa etteivät sitten käytä julkisen sektorin palveluja (koulut/tarhat/lääkäriy) ja jos joskus joutuvat käyttämään-sallittakoon se heille,mutta korvausta vastaan.kerta korvaus käytetystä palvelusta.ei jatkuvaa verorahojen ottoa.
Periaatteessa ideasi on ihan hyvä, mutta vaikka hyvätuloinen perhe olemmekin, niin eipä taitaisi meidän rahat riittää laittaa lapsi kouluun, joka ei saa mitään valtion tukea. En edes osaa kuvitella, mitä sellaisen lukukausimaksu mahtaisi olla.
 

Yhteistyössä