miksi ET ole kotiäiti?

  • Viestiketjun aloittaja Ogaia
  • Ensimmäinen viesti
Viimeinen syksy ennen hoitovapaan loppumista, vaihtoehtoja ei siis ollut. Päivähoitopaikan saa helpommin elokuusta kunten minäkin työpaikan.

Hoitovapaan ulkopuolella ei ole taloudellisesti mitenkään mahdollsita.
 
Työäiti
Koska minun mielestäni lastenhoitaminen ei ole vain naisten tehtävä. Sun pitää kysyä mun mieheltäni, miksi hän lähti töihin lasta kotoa hoitamasta ;)

Kotona on kiva olla, mutta minä olen sellainen materialisti, että vain työssäkäymällä voin rahoittaa projektejani. Lisäksi haluan että myös eläkkeellä, minulla on varaa toteuttaa ideoitani. Kolmanneksi, musta ei ole kotihengettäreksi siivoamaan, pyykkäämään, ruokaa laittamaan ja muuta tylsää tekemään.
 
Raha suurin syy, ja tällä hetkellä kun lapset kolme ja neljä, myös se, että viihtyvät päikässä. Lisäksi minun ja miehen työajat sellaisia, että hoitoaika n. kuusi tuntia, jota en todellakaan pidä pahana.
 
Siksi että talo ja auto pitää maksaa sekä tietysti muut laskut, eikä miehen tulot + 230?:n kotihoidontuki ihan riitä kaikkeen. Tosin teen lyhennettyä työviikkoa ja usein töissä viikonloppuisin, joten pienemmällä on välillä vain 1-2pvä/vko hoitoa kun isi on kuitenkin kotona viikonloput.
 
miomio
Tähän on kaksi syytä:

1. Ensimmäinen syy on se että meillä ei ole lapsia (lapsettomuushoidot meneillään). Ja olenkin varmaan jäävi vastaamaan tähän galluppiin.

2. Ja vaikka olisikin, niin en koko elämääni alkaisi silti elämään neljän seinän sisällä. Itse olen ollut pienenä perhepäivähoidossa ja päiväkodissa ja tykkäsin kummastakin todella paljon (siellä oli kavereita ja muutenkin kivaa). Ja toisekseen veikkaan että oma pää räjähtäisi jos ainoa keskustelun aihe olisi hiekkalaatikolla että "minkäslainen kakki teidän matilta tuli tänään".
 

Yhteistyössä