Miksi häihin mennään? Tai oikeastaan miksi sinä menet häihin?

Mä en oikeasti ymmärrä miksei häihin voi mennä vain nauttimaan tilaisuudesta sekä tunnelmasta ja samalla nauttia siitä mitä tarjotaan? Miksi aina pitää olla kattaukset kuin laivan seisovassapöydässä ja ruokaa saada niin ettei viikkoon ole nälkä?
Tälläkin palstalla saa lukea vähänväliä nurinaa tarjoiluista. Hiivatti, ruokaa lokkimaanko porukka on sinne menossa? Meneekö kukaan enään juhlistamaan hääpäria vai menevätkö kaikki sinne vain mättämään ilmaista ruokaa?

Tottakai on mukava jos jotain tarjotaan, sitä en kiistä. Tuntuu vaan, että se ruoka on ainoa asia miksi sinne häihin mennään :ashamed:
 
Mä menen juhlimaan ja nauttimaan yhdessäolosta ja toisten onnesta.
Tanssin jos on mahdollisuus ja nautin pöydän antimista mitä ikinä tarjolla onkaan. Ei ole tarvis ahmata, nimenomaan nautin...
Ihanaa tavata ihmisiä ja tutustua kenties uusiin.

 
No juhlimaan - siis just siitä tunnelmasta ja tarjottavista antimista.
Nauttimaan hääparin onnesta, tapaamaan tuttavia. Ja ihan pakko todeta, että myös nauttimaan "ajasta ilman lapsia", sillä häät missä ollaan oltu, on ollut samalla meille (mulle ja miehelleni) aikaa ilman lapsia.
 
hmm
Juhliminen on tarkoitus ja juhlan aiheena hääpari. Ehkä sitä haluaa nauttia juurikin myös ruuasta eikä ahmia viikon ruokia kuten sanoit. Juhlaan kuuluu mielestäni juhlaruuat, pääasia niissä ei ole määrä vaan laatu.
 
Riippuu keiden häistä kyse. Läheisten häihin menen siksi, koska haluan juhlia heidän onneaan ja vähemmän läheisten häihin valitettavasti usein velvollisuudesta (en toki sinnekään happamalla naamalla).
 
Luulisin, että moni menee juhlistamaan hääparia HYVÄN ruuan ja juomien lomassa.

Kyllähän jokainen sen tajuaa, että jos joutuu nälkää kärsimään, niin ei pysty juhlimaan kovin kauaa. Ihan inhimillistä. Jos tarjoilut on kohdallaan, niin pystyy viipymäänkin kauemmin.

Tunnelmaa luo monikin asia. Jos tarjoiluna on hernekeittoa ja vettä ja paikkana kuuma ja hikinen pikkuinen ikävän oloinen sali, jossa ei ole ohjelmaakaan, niin voi toi juhliminen jäädä sillain lyhyeen. Pakko se on sanoa, että hyvä ruoka ja järjestelyt luovat myös tunnelman.

Jos vieraita on useampi kymmenen, ei voi myöskään olettaa, että juhlakalu olisi vain mun seurassa koko ajan. Jos muita ei kovin tunne ja alkaa tuntemaan olonsa hyvin tylsäksi, niin ei sitä huonotunnelmallisessa paikassa jaksa kauaa juhlia toisia.
 
syöttö porsas
No ensisijaisesti mene siksi kun minut on kutsuttu mukaan iloiseen juhlaan:) Mutta täytyy kyllä sekin tunnustaa jos hääpari jo itse kehuu niiden olevan ruokahäät niin silloin oletan saavani mahan täyteen juuri mainitsemallasi tavalla kuten laivan buffa pöytä:)
Ei ole kiva huomata kun saavut juhlapaikalle että jokaisen annoskoko on laskettu ja lisää ei tule,
tai ruoka loppuu todella kesken tai siellä tarjotaan jotakin yhtä ja kevyttä lajia,näistä olisi hyvä mainita etenkin pidemmänmatkan omaaville että meillä on nyt hernekeittoa häissä joten jos kova nälkä niin käykää ensin jossakin syömässä tai vastaavasti jos ne perunat on laskettu niin kertokaa että teillä jokaiselle vieraalle on laskettu yksi kauhallinen jauhelihakastiketta ja 2 perunaa sekä juomaa saa yhden lasillisen.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Menen katsomaan ihmisiä, varsinkin hääparia, ja juomaan kahvia.

Ruokatarjoilu häissä on usein vähän pakkopullan luonteista, varsinkin jos tarjolla on pitopalvelun tuomaa makaronilaatikkoa ja karjalanpaistia. :ashamed: Ymmärrän kuitenkin, että varsinkin kauempaa tuleville ruokaakin 'pitää' olla tarjolla.
 
hääparin toive
Jos hääpari on toivonut minun juhlivan kanssaan tätä hetkeä ja on siis kutsunut minut juhliin, silloin tietenkin haluan pääasiassa kunnioittaa tätä toivetta ja osallistua heidän juhlaansa juuri siinä muodossa, kuin he itse haluavat juhlaansa viettää. Yleensä tietty samalla tapaa tuttujakin ja voi pitää hauskaa.
 
ruoka ja viina olla pitää
Kyllä taas porukka kauniita sanoja antaa näppikseltään tänne,totuus kuitenkin jokaisen tiedossa:(
Meillä oli alkottomat häät ja saimmekin siitä sitten kuulla kun muutamat erittäin läheiset sukulaiset eivät tulleet paikalle muka työkiireiden vuoksi,totuus oli kuitenkin kantautunut jopa meidänkin korviin (kannattaa miettiä mitä siellä kaupassakin juoruaa )eli juhliin ei siksi halunneet kun ei sitä meidän suvun perinteistä ilmaista viinaa auton takakontista näissä häissä tarjoiltu.

Eräs ystävämme meni naimisiin ja piti kahvi kakkuhäät,meidän yksi toinen ystäväpariskunta kertoi meille etteivät siksi osallistu tämän parin häihin kun ei edes ruokaa ole vara hääparilla vierailleen tarjota ja eivät siis koskaan mene kahvi kakku häihin,törkeintä oli heidän mielestään vielä sekin että kyseisellä hääparilla oli kuitenkin lahjalista tehtynä,eli vieraat halusi rahoilleen täyden vastineen.
 

Yhteistyössä