miksi ihmeessä..

Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 14:14 Peppi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 12:42 Shaina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2004 klo 17:54 Peppi kirjoitti:
No kaikkia maailman asioitahan pyritään nykyisin helpottamaan! Itse aion yrittää VIIMEISEEN ASTI pärjätä ilman epiduraalia, mutta jos en pysty, niin sitten en pysty. Olen ottanut selvää kaikista eri vaihtoehdoista mitä synnytyssairaalani kivunlievitykseen tarjoaa, ja luotan myös siihen että kätilö osaa oikeasti olla apuna määrittelemässä onko järeämmät puudutteet tarpeen vai ei.

Aika moni on synnyttänyt, ja aika moni on synnyttänyt ilman kivunlievitystä....
Älä kovin viimiseen sinnittele, käy niinkuin minulla että ei sitten enää laitettu :) Olin auennut jo kotona kärvistellessäni sen 10 cm ja ei siinä enää mitään epiduraaleja anneta. Jotain mulle suihkutettiin tonne alapäähän, mutta se nyt oli yhtä tyhjä kans. Toisaalta mulla ei tainnut kovin kivuliaat supparit ollakaan, nekin meinasivat loppua kesken ponnistusvaiheen ja piti vähän hormoneilla herätellä..
Mutta hienosti selvisit sinnittelemällä :flower: Selvisit hengissä ja olet kokemusta rikkaampi!

Sinnittelen viimeiseen asti :heart: , jos selviää siihen asti että epparia ei enää voi laittaa, selviää varmaan lopustakin. Olen ainakin valmis kokeilemaan....
:flower: En toivota sit onnea vaan sinniä :) Hyvin se menee!

Ei mullakaan mitään traumoja jäänyt vaikka noin kävi. Alunperin olin ajatellut, että kaikki puudutukset mitä vaan saa, niin kehiin vain. Nyt on sit sellainen tunne, että jos tässä joskus toisen lapsen saa, niin voisin yrittää synnytystä tarkoituksella ilman puudutuksia. Mut sen näkee sitten.
 
No kuten yhteen avaukseen jo kirjotin, niin mulla ainakin olo oli synnytyksen jälkeen niin paljon selvempi luomusynnytyksen jälkeen mitä se oli esikon epiduraalisynnytyksen jälkeen, että kolmas luomuna jos suinkin mahdollista! Ja aina on eri asia synnyttää 2h kuin 20h...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitu:
Niin ja jos synnytys kestää 6-16 tuntii niin kyllä se on vähän aikaa. Eriasia sinäänsä on synnytykset jotka ovat pitkittyneet, tosin niissäkin osasyynä voi olla aikainen epiduraali.
Mistä ikinä johtuikaan niin mun synnytys kesti 26tuntia, supistukset 35tuntia. Sairaalassa olin 23tuntia ennen kuin lapsi syntyi. Eikä oo etes erityisen pitkä synnytys, kun vertaa muihin ensisynnytyksiin.

 

Yhteistyössä