Miksi ihmiset ei voi antaa raskaana olevalle tilaa bussissa?!

  • Viestiketjun aloittaja "plääh"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26413377]Mikset noudata tuota kultaista sääntöäsi vanhuksiinkin? Näissä kahdessa kun käytännössä ei ole mitään eroa. Raskaana olevillakaan kun ei ole kyse vain siitä että eivät jaksaisi seistä, vaan esim. äkillisten jarrutusten varalle yms.[/QUOTE]
Eli mun pitäisi raskaana olevana seistä, koska joku toinen raskaana oleva ei voi seistä äkkijarrutusten yms takia? Ketut...

Kyllä mä aion loppuraskaudenkin ajan toimia sun mielestä väärin, ja tarjota paikkaa vanhukselle, mutta istua jos joku raskaanaoleva tulee bussiin eikä paikkaa pyydä. Mun mielestä kun raskaana oleva voi seistä paremmin kuin joku 80 vee mummo. Itse pystyn kyllä seisomaan ja seisonkin usein, mutta mielummin toki istun. Mutten voi istua, jos vanhus joutuu sen takia seisomaan.
 
[QUOTE="sondersson";26413323]Mä kyllä tarjoan paikkaa esim. raskaanaoleville, vanhuksille ja pienten lasten kanssa matkustaville. Mielestäni kuuluu hyviin tapoihin. Tosin en ala huutelemaan että tuu tänne istuun jos on vaikka eri päässä linkkiä. Muutaman kerran oon kuullut kuskin huutavan invapaikoilla istuville et päästäkäähän istumaan kun ei porukka muuten tajua. Noloa..

Ja mun mielestä ainakin kaikille aikusille pitäs olla selvää keitä varten ne invapaikat on joten siihen pitäs päästää ilman että sitä tarvitsevan tarvii kysellä yhtään mitään.[/QUOTE]

Mäkin olen ollut useasti bussissa, jossa kuski jopa pysäytti bussin ja huusi lujaa, että vanhuksille, raskaanaolijoille annetaan ainakin invapaikoilta paikat ja odotti niin kauan, että ne nuoret antoivat paikat raskaanaolijoille ja parille vanhukselle, joilla mm. kävelykeppi... Todella noloa, mutta suomalaiset on juuri sellaisia, että vanhuksien/raskaanaolijoiden pitää pyytää tai käskeä, kohteliaisuutta täällä maassa ei paljon esiinny.

Huomaahan sen näistä vastauksissakin, jossa käsketään pyytää paikkaa, koska muutenhan "ei tarvi antaa" paikkaa kellekään :D
 
[QUOTE="plääh";26413405]En todellakaan uskalla pyytää, koska kaikki nelikymppiset, hyvänkuntoisen näköiset naiset kärsivät reumasta, nivelrikosta jne. jne. He ansaitsevat paikkansa enemmän kuin minä, koska raskaus ei ole sairaus. Teki niin tai näin, niin AINA väärinpäin. Tiedänpähän, nyt syyn miksi sitä paikkaa ei tarjota. Sitähän aloituksessani kysyinkin. Läksyt on nyt luettu, eikä tarvi enää tulla kyselemään! :)[/QUOTE]
Marttyyri.

Seiso sitten, niih.
 
"Vieras"
[QUOTE="plääh";26413405]En todellakaan uskalla pyytää, koska kaikki nelikymppiset, hyvänkuntoisen näköiset naiset kärsivät reumasta, nivelrikosta jne. jne. He ansaitsevat paikkansa enemmän kuin minä, koska raskaus ei ole sairaus. Teki niin tai näin, niin AINA väärinpäin. Tiedänpähän, nyt syyn miksi sitä paikkaa ei tarjota. Sitähän aloituksessani kysyinkin. Läksyt on nyt luettu, eikä tarvi enää tulla kyselemään! :)[/QUOTE]

Minulta saat paikan kysymättäkin jos samaan bussiin eksytään :). Samoin saa jatkossakin myös vanhukset ja muut raskaana olijat.
 
Keittiönoita
[QUOTE="plääh";26413405]En todellakaan uskalla pyytää, koska kaikki nelikymppiset, hyvänkuntoisen näköiset naiset kärsivät reumasta, nivelrikosta jne. jne. He ansaitsevat paikkansa enemmän kuin minä, koska raskaus ei ole sairaus. Teki niin tai näin, niin AINA väärinpäin. Tiedänpähän, nyt syyn miksi sitä paikkaa ei tarjota. Sitähän aloituksessani kysyinkin. Läksyt on nyt luettu, eikä tarvi enää tulla kyselemään! :)[/QUOTE]
Mä en kyllä ymmärrä, mikset voisi pyytää. Ehkä ymmärtämättömyyteni johtuu siitä, että mulla on aikuinen tytär, jonka vamma näkyy päällepäin ja hän on jo iät ajat bussissa pyytänyt istumapaikkaa, jos sen tarvitsee. Aina hän ei tarvitse, mutta jos hänellä on paljon kannettavaa mukanaan, niin silloin tarvitsee. Silloin hän myös sen paikan pyytää ja aina on myös paikan saanut.
 
Lähinnä tässä kai yritettiin miettiä syitä sille miksi ap jäi ilman istumapaikkaa ja mitä hän voisi tehdä toisin ettei näin jatkossa kävisi. Mutta ilmeisesti ainoa toivottu vastaus olisi ollut että bussi oli täynnä itsekkäitä ääliöitä jotka inhoavat raskaanaolijoita ja siksi tuijottivatkin ap:ta vihaisesti ja jos hän olisi rohjennut kysyä istumapaikkaa hänet olisi heti haukuttu lyttyyn. Kamalaa mihin maailma on mennyt. (kelpasiko?)
Joo, ap ei vissiin halua jatkossakaan istua bussissa, sen käsityksen sain.

Jotkut tykkää vaan valittaa, ilman että haluaisivatkaan muutoksia asioihin, joista valittavat :)
 
Just joo
Suurin osa palstalaisista ei varmaan sitte esim. myöskään aukase mummolle ovea, jos se yrittää rollaattorin kans sitä saaha auki eikä yllä kunnolla kahvaan, ellei mummeli ite älyä kysyä. Varmaan vaan paahdatte siitä viereisestä ovesta sisään ni eipä se mummeli varmaan ois kerinnytkää kysyä. Kysykääpä vanhemmiltanne miksi ne ei kasvattaneet teitä kunnolla. Eihän se tietenkää teidän vika oo ettette tiedä näitä "hyviä tapoja".
 
  • Tykkää
Reactions: PipariSuu
Kiinnostaa tietää. Onko teistä "kohteliasta", jos vammainen/raskaanaolija/vanhus joutuu pyytämään paikkaa ja sen paikan sitten antaa? Lasketteko sen kohteliaaksi siltä, joka sen paikan sitten luovuttaa?

Minusta se ei ole enää kohteliasta, vaan pikemmiten velvollisuus.

Kohteliasta on se, että kysyy paikaltaan, että "hei, tarvitko istumapaikan, voin antaa tämän".
 
"Vieras"
Eli mun pitäisi raskaana olevana seistä, koska joku toinen raskaana oleva ei voi seistä äkkijarrutusten yms takia? Ketut...

Kyllä mä aion loppuraskaudenkin ajan toimia sun mielestä väärin, ja tarjota paikkaa vanhukselle, mutta istua jos joku raskaanaoleva tulee bussiin eikä paikkaa pyydä. Mun mielestä kun raskaana oleva voi seistä paremmin kuin joku 80 vee mummo. Itse pystyn kyllä seisomaan ja seisonkin usein, mutta mielummin toki istun. Mutten voi istua, jos vanhus joutuu sen takia seisomaan.
Hah, nyt keksit käyttää tuota raskauttasi hyväksesi tässä ketjussa kun tuolla joku siihen vetosi (on kyllä hyvin kaikkien tiedossa kun sitä joka käänteessä mainostat). Tiedät sen hyvin itsekin, että puhuit muistakin ajoista kuin tämän hetkisestä tilanteestasi.

Ja edelleen, raskaana olevalle kolarit ja äkkijarrutukset voivat olla kohtalokkaat. Vauvaa ajatellen ainakin. Ei siis ole mitään perustetta miksi ei myös raskaana oleville paikkaa kannattaisi antaa.

Mutta seiso sinä sen minkä kerkeät, ja jatka kylmää linjaasi. Onneksi niitä muita ajatteleviakin on vielä paljon.
 
pläähille
[QUOTE="plääh";26413405]En todellakaan uskalla pyytää, koska kaikki nelikymppiset, hyvänkuntoisen näköiset naiset kärsivät reumasta, nivelrikosta jne. jne. He ansaitsevat paikkansa enemmän kuin minä, koska raskaus ei ole sairaus. Teki niin tai näin, niin AINA väärinpäin. Tiedänpähän, nyt syyn miksi sitä paikkaa ei tarjota. Sitähän aloituksessani kysyinkin. Läksyt on nyt luettu, eikä tarvi enää tulla kyselemään! :)[/QUOTE]

Ihan hirveän vihainen vastaus sinulle annettuun ystävälliseen vastaukseen!

Elämä on tietysti monenlaista ja ihmisiäkin on montaa sorttia, mutta tuolla kihinällä et tee hyvää itsellesi, vauvallesi eikä maailman hyvinvoinnille...

Parempaa päivänjatkoa.
 
Suurin osa palstalaisista ei varmaan sitte esim. myöskään aukase mummolle ovea, jos se yrittää rollaattorin kans sitä saaha auki eikä yllä kunnolla kahvaan, ellei mummeli ite älyä kysyä. Varmaan vaan paahdatte siitä viereisestä ovesta sisään ni eipä se mummeli varmaan ois kerinnytkää kysyä. Kysykääpä vanhemmiltanne miksi ne ei kasvattaneet teitä kunnolla. Eihän se tietenkää teidän vika oo ettette tiedä näitä "hyviä tapoja".
Just näin. Moukkamaisuus paistaa täältä läpi.

Ovia ei aukaista, paitsi jos joku pyytää sitä ja monesti pidetään sitä kohteliaana, että toimii pyydetyn mukaisesti. :D Omatoimista kohteliaisuutta tapaa yleensä lähinnä vain tietyistä maista tulevilta ulkomaalaisilta :)
 
lucifer
Suurin osa palstalaisista ei varmaan sitte esim. myöskään aukase mummolle ovea, jos se yrittää rollaattorin kans sitä saaha auki eikä yllä kunnolla kahvaan, ellei mummeli ite älyä kysyä. Varmaan vaan paahdatte siitä viereisestä ovesta sisään ni eipä se mummeli varmaan ois kerinnytkää kysyä. Kysykääpä vanhemmiltanne miksi ne ei kasvattaneet teitä kunnolla. Eihän se tietenkää teidän vika oo ettette tiedä näitä "hyviä tapoja".
totuus voi olla tarua ihmeellisempää
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pläähille;26413497:
Ihan hirveän vihainen vastaus sinulle annettuun ystävälliseen vastaukseen!

Elämä on tietysti monenlaista ja ihmisiäkin on montaa sorttia, mutta tuolla kihinällä et tee hyvää itsellesi, vauvallesi eikä maailman hyvinvoinnille...

Parempaa päivänjatkoa.
Kyllä tämä plääh on saanut paljon vihaisempia viestejä kuin mitä itse tuohon laittoi.

Hyvää päivän jatkoa vain sinullekin.
 
"Vieras"
Olisi kohteliasta tarjota paikkaa, sitä ei kai kukaan kiistä. Usein vain ihmiset on ajatuksissaan, ja eivät huomaa/ajattele. Jos on omissa maailmoissaan ja huomaa ohimennen raskausmahan, niin ei silti välttämättä tule mieleen että " pitäisi paikkaa tarjota". Ei ole katsellut ympärilleen, eikä tiedä onko vapaita paikkoja jne.

Itse kaksi kertaa helsingissä raskaana olevana ja julkisilla liikkuvana, olen kyllä huomattavan kerran useammin saanut tarjouksen istumapaikasta kuin jäänyt ilman. Yleensä itse seisoin mielummin loppuraskaudesta, kun vauvat olleet niin alhaalla että istuminen tukalaa.

Esikoista kun odotin viimeisilläni, niin kävi kerran niin että olin bussissa istumassa ja siihen tuli terveen oloinen, itseäni vanhempi noin keski-ikäinen rouva, vaatimaan paikkaani itselleen. No, luovutin paikkani (koska oikeastaan mieleni tekikin nousta seisomaan ja olin kohta jäämässä pois) ja siitä noustessani, jättimäisen mahani kanssa, joka sopivasti oli istuessa ilmeisesti sen verran piilossa ettei näkynyt/kiinnittänyt huomiota, rouvan ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :) " ai, anteeksi. En tajunnut että olet raskaana, istu vaan"

Eli, ei ne aina ihmiset vaan huomaa/tajua, vaikka itse tuntisit olevasi kuin raskaana hyvänsä. Ja raskaana olevia on sen verta paljon, ettennoikeastinuskonettä kukaan mahaa, nyt niin tuijottaisi? Enempi vaan tuijottaa johonkin.
 
[QUOTE="Vieras";26413495]Hah, nyt keksit käyttää tuota raskauttasi hyväksesi tässä ketjussa kun tuolla joku siihen vetosi (on kyllä hyvin kaikkien tiedossa kun sitä joka käänteessä mainostat). Tiedät sen hyvin itsekin, että puhuit muistakin ajoista kuin tämän hetkisestä tilanteestasi.

Ja edelleen, raskaana olevalle kolarit ja äkkijarrutukset voivat olla kohtalokkaat. Vauvaa ajatellen ainakin. Ei siis ole mitään perustetta miksi ei myös raskaana oleville paikkaa kannattaisi antaa.

Mutta seiso sinä sen minkä kerkeät, ja jatka kylmää linjaasi. Onneksi niitä muita ajatteleviakin on vielä paljon.[/QUOTE]

Mä tiedän kyllä hyvin, että puhun nimenomaan vain tämänhetkisestä tilastani, eli raskaudesta. Ja raskaana ollessa en anna toiselle raskaanaolevalle paikkaa, ellei hän sitä itse pyydä. Turha sun on itseäsi minään ajatustenlukijana pitää, ja kuvitella että tiedät mitä oikeasti mukamas ajattelen.

Ja mä olen yleensä se, joka ekana bussissa ylös pomppaa, kun vanhus tai vaikkapa kepeillä kävelevä tulee bussiin. Joka ei koskaan istu käytävän puolella, pitäen laukkua ikkunanpuoleisella penkillä. Nostan mummojen/pappojen rollaattorit ulos jos siihen on tarvetta, ja annan mummelin tarttua käsivarteeni kun hän bussista pois menee jos meno näyttää huteralta. Eli se siitä kylmästä linjasta.
 
Keittiönoita
Suurin osa palstalaisista ei varmaan sitte esim. myöskään aukase mummolle ovea, jos se yrittää rollaattorin kans sitä saaha auki eikä yllä kunnolla kahvaan, ellei mummeli ite älyä kysyä. Varmaan vaan paahdatte siitä viereisestä ovesta sisään ni eipä se mummeli varmaan ois kerinnytkää kysyä. Kysykääpä vanhemmiltanne miksi ne ei kasvattaneet teitä kunnolla. Eihän se tietenkää teidän vika oo ettette tiedä näitä "hyviä tapoja".
Mä pidän ovea auki kaikille, en pelkästään rollaattoreilla liikkuville mummoille. Mä myös pyydän kaupassa pitkiltä asiakkailta apua, jos en itse ylety - kuten aika usein tapahtuu - ottamaan tuotetta ylähyllyltä itse. Mutta mä luulen alkavani ymmärtää aloittajaa enemmän, koska hänen ei ole ilmeisesti aiemmin tarvinnut pyytää muilta - siis tuntemattomilta - mitään. Minä ja tyttäreni taas ollaan totuttu siihen, että elämä olisi aika mutkikasta, jos emme pyytäisi, jos jotain tarvitsemme, mutta emme kaipaa mitään erityiskohtelua silloin, kun emme sellaista tarvitse.
 
  • Tykkää
Reactions: Endless Sacrifice
Kiinnostaa tietää. Onko teistä "kohteliasta", jos vammainen/raskaanaolija/vanhus joutuu pyytämään paikkaa ja sen paikan sitten antaa? Lasketteko sen kohteliaaksi siltä, joka sen paikan sitten luovuttaa?

Minusta se ei ole enää kohteliasta, vaan pikemmiten velvollisuus.

Kohteliasta on se, että kysyy paikaltaan, että "hei, tarvitko istumapaikan, voin antaa tämän".
Kyllä mielestäni on aina kohteliasta ja ystävällistä antaa se paikkansa jollekin toiselle, vaikka sitten pyydettäessä. Jos en itse syystä tai seitsemännestä huomaa paikkaani tarjota niin toivon että tuo vanhus/vammainen/raskaanaoleva rohkenee sitä pyytää ja voin sen näin hälle tarjota. Vaikka sitten olisinkin hänen ja joidenkin muiden mielestä epäkohtelias. Kuitenkin lopputuloksen luulisi olevan yleisesti parempi kuin sen että jatkan siinä istumistani autuaantietämättömänä siitä että toinen kärvistelee kivuissaan ja kiroaa minua jonnekin alimpaan helvettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"plääh"
Eli mun pitäisi raskaana olevana seistä, koska joku toinen raskaana oleva ei voi seistä äkkijarrutusten yms takia? Ketut...

Kyllä mä aion loppuraskaudenkin ajan toimia sun mielestä väärin, ja tarjota paikkaa vanhukselle, mutta istua jos joku raskaanaoleva tulee bussiin eikä paikkaa pyydä. Mun mielestä kun raskaana oleva voi seistä paremmin kuin joku 80 vee mummo. Itse pystyn kyllä seisomaan ja seisonkin usein, mutta mielummin toki istun. Mutten voi istua, jos vanhus joutuu sen takia seisomaan.
Kyllähän nyt joka ikinen tajuaa sen, ettei sinun tarvitse sitä paikkaasi antaa, koska olet itsekin raskaana. Ja sinusta sitä ei huomaa päälle päin, vaikka la:si on 9 päivän päästä. Tämän vuoksi en sitä paikkaa viitsi kysyä, koska en voi tietää, onko sinulla joku syy istua. Onko se niin vaikea ymmärtää, jos on vaikea ymmärtää minun urputustani?

En vaan jaksa millään uskoa, että jokaisella bussissa istujalla on joku minua parempi syy istua. Jotenkin en vaan jaksa ymmärtää, mutta olenkin ehkä keskivertoa tyhmempi :D Minä en jaksa enää kuin nauraa tälle koko ketjulle.
 
"vieras"
Jos olet kuolemaisillasi, älä mene bussiin. En olisi antanut paikkaa raskaanaolevalle. Enkä ole edes itsekäs. En vain käsitä, että raskaanaoleva, joka kapuaa bussiin oma-alotteisesti, ei kykene seisomaan.
 
tsipadapaa
[QUOTE="vieras";26413571]Jos olet kuolemaisillasi, älä mene bussiin. En olisi antanut paikkaa raskaanaolevalle. Enkä ole edes itsekäs. En vain käsitä, että raskaanaoleva, joka kapuaa bussiin oma-alotteisesti, ei kykene seisomaan.[/QUOTE]

Oi voi voi.. kiitos jälleen hyvistä nauruista :)
 
Kyllä mielestäni on aina kohteliasta ja ystävällistä antaa se paikkansa jollekin toiselle, vaikka sitten pyydettäessä. Jos en itse syystä tai seitsemännestä huomaa paikkaani tarjota niin toivon että tuo vanhus/vammainen/raskaanaoleva rohkenee sitä pyytää ja voin sen näin hälle tarjota. Vaikka sitten olisinkin hänen ja joidenkin muiden mielestä epäkohtelias. Kuitenkin lopputuloksen luulisi olevan yleisesti parempi kuin sen että jatkan siinä istumistani autuaantietämättömänä siitä että toinen kärvistelee kivuissaan ja kiroaa minua jonnekin alimpaan helvettiin.
Minusta se on velvollisuus antaa toiselle se siinä vaiheessa, varsinkin jos itse istuu invapaikoilla, jotka on nimenomaa tarkoitettu raskaanaolijoille/inva tai vanhuksille. Tuosta on minusta jo kohteliasuus kaukana, että istuu sellaisissa paikoissa ja odottaa, että toinen kysyy, että pääsee paikalle.

Mutta tietysti on parempi, että toinen kysyy, jos toinen ei sitä älyä muuten antaa. Mutta enpä antaisi kohteliaisuuskruunua sille, joka sen paikan pyydettäessä luovuttaa, busseissa kun ihan lukee "säännöt", joissa kerrotaan, että raskaanaolijat/vanhukset ja invaihmiset pitäisi saada paikat ja heille on omat paikat ihan osoitettu.
 
"Vieras"
Mä tiedän kyllä hyvin, että puhun nimenomaan vain tämänhetkisestä tilastani, eli raskaudesta. Ja raskaana ollessa en anna toiselle raskaanaolevalle paikkaa, ellei hän sitä itse pyydä. Turha sun on itseäsi minään ajatustenlukijana pitää, ja kuvitella että tiedät mitä oikeasti mukamas ajattelen.

Ja mä olen yleensä se, joka ekana bussissa ylös pomppaa, kun vanhus tai vaikkapa kepeillä kävelevä tulee bussiin. Joka ei koskaan istu käytävän puolella, pitäen laukkua ikkunanpuoleisella penkillä. Nostan mummojen/pappojen rollaattorit ulos jos siihen on tarvetta, ja annan mummelin tarttua käsivarteeni kun hän bussista pois menee jos meno näyttää huteralta. Eli se siitä kylmästä linjasta.
Oma apu paras apu.

Voit joko seistä pitkän bussimatkan, ja kärsiä.

Tai avata suusi & todeta, että anteeksi mutta tarvitsisin istumapaikan, koska olen raskaana, enkä pysty seisomaan pitkää matkaa.

Kumman valitset? Päätös on sinun, muiden ihmisten varaan ei ikävä kyllä voi juurikaan laskea.
Aha.

No, sitten sä seisoit. Ja varmaan jatkossakin seisot jos et saa pyydettyä istumapaikkaa. Ja sitten myöhemmin mietit, miten pääset vaunujen kanssa bussiin, kun kukaan ei tarjoa apuaan, ja sinä et saa apua pyydettyä.

Moukkia kun on aina ollut ja tulee aina olemaan, siitä ei pääse yli ei ympäri.

(sori, mutta mua hiukan ärsyttää tällainen turha rutina & se, ettei saada suuta auki oikeassa paikassa oikeaan aikaan)
Vanhuksille tai keppien kanssa kulkeville annan yleensä istumapaikan, jos huomaan vanhuksen tulevan bussiin eikä vapaita paikkoja ole. Raskaana olevalle en välttämättä tajuaisi paikkaa antaa, enkä antaisi kyllä nyt vaikka huomaisinkin sellaisen bussiin nousevan, ellei hän sitä erikseen pyydä, ja kukaan muu ei persettään penkistä nosta.

Ja jos itse kaipaan istumapaikkaa, niin pyydän sitä, enkä ala suunnilleen itkemään kun kaikki vaan tuijottavat minua silmät suurina, mutta kukaan ei tarjoa paikkaa...ei sillä, että tällaista tuijottamistilannetta koskaan olisi kohdalleni osunutkaan . Mielummin saan suuni auki, kuin olen hiljaa ja ns. kärsin. Ja ensisijaisesti kysyisin istumapaikkaa joltain ei-invalta, ei-vanhukselta, ei-raskaanaolevalta, joka istuu niissä invapaikoissa.
Uskokoon selityksiäsi ken tahtoo :D
 
[QUOTE="plääh";26413557]Kyllähän nyt joka ikinen tajuaa sen, ettei sinun tarvitse sitä paikkaasi antaa, koska olet itsekin raskaana. Ja sinusta sitä ei huomaa päälle päin, vaikka la:si on 9 päivän päästä. Tämän vuoksi en sitä paikkaa viitsi kysyä, koska en voi tietää, onko sinulla joku syy istua. Onko se niin vaikea ymmärtää, jos on vaikea ymmärtää minun urputustani?

En vaan jaksa millään uskoa, että jokaisella bussissa istujalla on joku minua parempi syy istua. Jotenkin en vaan jaksa ymmärtää, mutta olenkin ehkä keskivertoa tyhmempi :D Minä en jaksa enää kuin nauraa tälle koko ketjulle.[/QUOTE]
Kun istun, ja sylissäni on laukku, niin ei ehkä huomaa jos ei tarpeeksi tarkkaan katso. Muuten kyllä näkyy ja kauas...:xmas:

Ei kaikilla bussissa olijoilla varmaan olekaan parempaa syytä istua kuin sulla tai mulla :). Mutta ihmiset ON joskus moukkamaisia. Tai omissa ajatuksissaan. Muissa maailmoissa. Eivät vaan tajua. Siksi kannattaa kysyä - ei ehkä keneltäkään yksittäiseltä henkilöltä, vaan yleisesti - että saisiko istumapaikan, jos kukaan ei sitä tajua tarjota. Minä taas en ymmärrä sitä, miksi joku, jolla olisi oikea tarve päästä istumaan, ei paikkaa kysy, vaan mielummin seisoo pitkän matkan kärsien ja kituen. Ei se kysyminen ole vaikeaa! Jos joku siitä suuttuu, niin itse itsensä nolaa.
 

Yhteistyössä