Miksi ihmiset käyttävät flex-hihnoja kaupungissa?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
flexeissä on muuten ihan tajuton ero onko se aito laadukas flexi jonka koko ja jykevyys on valikoitu oikein talutettavan koiran mukaan vai kiinalainen hihnatalutin joka menee palasiksi jos tipahtaa maahan. hirveän monet vaan flexeissäkin valitsevan sen näppärän pienen, käteensopivan mallin vaikka koiran koko vaatisi L tai XL-koon talutinta.
 
vierass
Idiooteimman flexin käyttäjän olen nähnyt itse kävelevän kadun toista puolta, kun koira on taas toisella puolen. Varmaat autot erottavat hyvin ohuen tumman siiman tummaa asfalttia vasten :headwall: Sama juttu pyöräteillä, usein menee flexi koko pyörätien yli.
 
koiranomistaja
Siis syytätkö tosissasi flexiä koiran kuolemasta? Oli flexi tai ei, POIKA POTKI koiran hengiltä! Siinä on turha koiranomistajaa syyttää, voi vain toivoa kaikkea hyvää tälle koiran perheelle ja tukea suruun!!!
 
"Kasvattaja"
Fleksi ei ole paha asia, kun sitä osaa käyttää. Yksi asia, mikä on törkein virhe fleksiä käytettäessä on se, että sillä yritetään korvata koiran kouluttaminen. Koira pitää aina kouluttaa kulkemaan oikein ja kohtaamaan muita koiria ja ihmisiä ja vaihtuvia tilanteita TAVALLISELLA HIHNALLA ennen kun koiraa voi lainkaan taluttaa fleksillä. Tässä asiassa mennään mönkään ja pahasti. Sitä ajatellaan, että kun ei sitä koiraa jaksa opettaa ja se siksi vetää, on helpompaa kuljettaa sitä vetävää koiraa fleksillä, jossa käsi saa välillä levätä, kun koira haistelee jotain paskaläjää lenkkipolun varressa. Ei näin! Koiralle pitää ensin opettaa käskyjen noudattaminen ja hihnassa kävely. Esimerkiksi minulla on saksanpaimenkoira, joka on tavallisella hihnalla opetettu kulkemaan rinnalla ja kohtaamaan muita koiria ja ihmisiä. Sille on opetettu käsky "vapaa". Kouluttamisen jälkeen siirsin sen fleksiin, jossa se siirtyy rinnalle aina käskystä ja pääsee hyödyntämään fleksin liikkumavaraa käskystä "vapaa". Aina - korostan sanaa AINA - toisten koirien ja lasten tullessa vastaan käsken sen rinnalle, vaikka se onkin koulutettu kohtaamaan vastaantulijat. Rinnalle käsken sen siksi, ettei koirapelkoisten tai lasten tarvitse pelätä. Se on peruskohteliaisuutta, jota näin kolmen lapsen äitinä toivoisin myös muilta koiran omistajilta.
 

Yhteistyössä