Miksi jotkut avaa sellaisia aloituksia, joiden aihe ei kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja Liinuska74
  • Ensimmäinen viesti
Liinuska74
Ja sitten vielä valittavat, että kirjoitetaan aiheesta, joka ei kiinnosta.
Jos otsikosta näkyy, mitä aloitus sisältää, niin miksi avata sitä ollenkaan, jos ainut tarkoitus on valittaa aiheen kiinnostamattomuudesta?

Ymmärtäisin, jos aloituksessa lukisi vaikka näin: lukekaa kaikki tämä! tms.

Ja kyllä, liittyy tuohon mun raamattu aloitukseen, mutta ei keskustella tässä raamattuaiheesta tai uskonnosta, vaan vain tuosta mun kysymyksestä.
Kiitos! =)
 
Aivan. Mutta, näiltä meidän ah niin ihanilta harmailtahan menis mielenkiinto elämään jos ei pääsis aina jostain napisemaan. Tahallaan aukasevat, koska itse ainakin aukaisen vain ne aiheet mitkä kiinnostaa jollain tavalla. Yksinkertaista, mutta ei kaikille B)
 
öhöm

sen takia että sieltä ketjusta saattaa löytyä mielenkiintoista keskustelua vaikka aihe ei sinänsä omaa sydäntä lähellä olekaan. mielestäni nämä jokapäiväiset raamattulainaukset sotivat hieman keskustelupalstan ideaa vastaan, koska aloituksessa ei yleensä kysytä mielipidettä eikä kirjoittaja myöskään ilmaise omaa, henkilökohtaista näkemystään asiasta.
 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Itse en oo tänään edes kurkannut sun raamattuketjua. Onko siel taas rähinää? Sitä saa mitä tilaa.
Ei ole rähinää, enkä ole sellaista tilannutkaan. Mutta sä et vastannut tässäkään kysymykseen. Mitä mieltä olet? Miksi sä esim. avaat aloituksia, vaikka sitten vastauksissasi kerrot, ettei aihe kiinnosta pätkääkään? Kaikella ystävällisyydellä! =)

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
sen takia että sieltä ketjusta saattaa löytyä mielenkiintoista keskustelua vaikka aihe ei sinänsä omaa sydäntä lähellä olekaan. mielestäni nämä jokapäiväiset raamattulainaukset sotivat hieman keskustelupalstan ideaa vastaan, koska aloituksessa ei yleensä kysytä mielipidettä eikä kirjoittaja myöskään ilmaise omaa, henkilökohtaista näkemystään asiasta.
Nimenomaan. Eikös tämä ole keskustelupalsta, eikä mikään sananjulistus-foorumi.
 
öhöm

tänään en ole tosiaan koko aloitusta edes avannut, mutta tosiaan ihmettelen miksi jauhaa joka päivä samasta asiasta ja vain kopioida toisten tekstiä tänne..

eikö olisi parempi että linkittäisit ko. pätkän (et siis copy-pastettaisi sitä joka ikinen päivä) ja esittäisit siihen liittyen omia mielipiteitäsi ja herättäisit keskustelua?
 
vieras
saada selvyyden asiaan,jota en itse ymmärrä.Ja kyselen ja kyselen,olipa aihe mikä tahansa.
Tosin,se hermostuttaa jotkut ja tekee musta tyhmän olosen.

Olipa aihe siis mikä vaan
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
sen takia että sieltä ketjusta saattaa löytyä mielenkiintoista keskustelua vaikka aihe ei sinänsä omaa sydäntä lähellä olekaan. mielestäni nämä jokapäiväiset raamattulainaukset sotivat hieman keskustelupalstan ideaa vastaan, koska aloituksessa ei yleensä kysytä mielipidettä eikä kirjoittaja myöskään ilmaise omaa, henkilökohtaista näkemystään asiasta.
aivan näin..melkein täyttää massapostituksen merkit joka on muuten netiketin mukaan kiellettyä..

ja uskonto on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia ettei sitä tarvitse tuputtaa tänne tai tunkea.sitä varten on ne kerhot..

tuskimpa muuten tykkäisitte jos mie alkaisin joka päivä laittaa koraanin katkelmia tänne.. vaikka uskossa oon niin älyän sentäs pitää sen omana tietonani enkä liiaksi asti sitä julkituoda.


ja ei tarvitse edes aukaista kun se otsikko jo hyppää silmille
ja tulee se fiilis et voi elämän kevät, taas...sama fiilis tulee niistä ovelta ovelle kiertelijöistä.
 
Voi hitsi, luulin eka, että tarkoitit miksi jotkut tekee aloituksia, jotka ei kiinnosta. :LOL: Ihan hyvä joo lukea joskus näitä toistamiseenkin.. Itse kysymykseen en osaa vastata. Kunhan piti tulla tännekin sohimaan. Ja ehkäpä tuossa juuri vastasin itse kysymykseenkin.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Itse en oo tänään edes kurkannut sun raamattuketjua. Onko siel taas rähinää? Sitä saa mitä tilaa.
Ei ole rähinää, enkä ole sellaista tilannutkaan. Mutta sä et vastannut tässäkään kysymykseen. Mitä mieltä olet? Miksi sä esim. avaat aloituksia, vaikka sitten vastauksissasi kerrot, ettei aihe kiinnosta pätkääkään? Kaikella ystävällisyydellä! =)
No mitä täällä sit availis, onhan se kiva tutustua aiheisiin jotka ei itseä kiinnosta, voi katsella miten muut asiaan reagoi.
Tylsäksihän elämä menis jos olis vaan oman maun mukaan kaikki.
Silti en ymmärrä miksi laitat raamatunlauseita. :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Aivan. Mutta, näiltä meidän ah niin ihanilta harmailtahan menis mielenkiinto elämään jos ei pääsis aina jostain napisemaan. Tahallaan aukasevat, koska itse ainakin aukaisen vain ne aiheet mitkä kiinnostaa jollain tavalla. Yksinkertaista, mutta ei kaikille B)
Tämä se vasta meneekin nyt aiheen ohi mutta mua on kiinnostanu jo kauan että ollanko me harmaat jotenkin eri rotua? Siis tottakai nimettömänä helppo kirjottaa mitä sattuu mutta ei kaikki harmaat niin tee. Ja kyllä sitä mustiltakin välillä pääsee "suusta" ties mitä. Ja muuttuuko harmaa automaattisesti asialliseksi, mukavaksi ja muutenkin positiiviseksi kun mustuu?

 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Ton raamattu-aloituksen saattaa joku avata sanoakseen vaan, etta raamattu on vaikealukuinen kirja. Ma en koe sellaiseen tarvetta, mutta joku muu saattaa haluta sen sanoa.
Varmasti löytyy monta muutakin vaikealukuista kirjaa! Mutta näissä raamatunlukukappaleissa on aina se alustus mukana, joka helpottaa sitä vaikealukuisuutta. :)
Ja kun kenenkään ei ole pakko avata yhtäkään aloitusta, niin miksi joissakin aiheissa ja aloituksissa hyökätään aloittajaa vastaan sanomalla, ettei tuosta ja tuosta aiheesta saa kirjoittaa, se ei kiinnosta mua jne...
Kun voisi avata vain niitä aloituksia, jotka kiinnostaa ja joihin on sanomista itse aiheesta. Mä en ymmärrä, että keskusteluksi sanotaan sitä, kun vain väitellään, saako ko. aiheesta kirjoittaa vai ei.

 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
tänään en ole tosiaan koko aloitusta edes avannut, mutta tosiaan ihmettelen miksi jauhaa joka päivä samasta asiasta ja vain kopioida toisten tekstiä tänne..

eikö olisi parempi että linkittäisit ko. pätkän (et siis copy-pastettaisi sitä joka ikinen päivä) ja esittäisit siihen liittyen omia mielipiteitäsi ja herättäisit keskustelua?

Miten linkitetään omasta sähköpostista?
Jos jotkut saa liittää sähköpostistaan pitkiä pätkiä esim. vitsejä tai muuta hauskaa hömppää, joka ei kuitenkaan aiheuta keskustelua, korkeintaan :LOL: , :D hymiöitä, niin miten ne ihan oikeasti eroaa näistä mun kopioinneista?

Tämänpäiväisessä aloituksessani on "yleisön pyynnöstä" myös oma kommenttini, ihan alussa ja vielä ekana vastauksena.
Mutta tuntuu, että luetaan vain otsikko ja hyökätään sen perusteella.
Täällä aina painotetaan suvaitsevaisuutta, mutta ihan oikeasti, sitä ei taida olla kovinkaan monella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
sen takia että sieltä ketjusta saattaa löytyä mielenkiintoista keskustelua vaikka aihe ei sinänsä omaa sydäntä lähellä olekaan. mielestäni nämä jokapäiväiset raamattulainaukset sotivat hieman keskustelupalstan ideaa vastaan, koska aloituksessa ei yleensä kysytä mielipidettä eikä kirjoittaja myöskään ilmaise omaa, henkilökohtaista näkemystään asiasta.
aivan näin..melkein täyttää massapostituksen merkit joka on muuten netiketin mukaan kiellettyä..

ja uskonto on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia ettei sitä tarvitse tuputtaa tänne tai tunkea.sitä varten on ne kerhot..

tuskimpa muuten tykkäisitte jos mie alkaisin joka päivä laittaa koraanin katkelmia tänne.. vaikka uskossa oon niin älyän sentäs pitää sen omana tietonani enkä liiaksi asti sitä julkituoda.


ja ei tarvitse edes aukaista kun se otsikko jo hyppää silmille
ja tulee se fiilis et voi elämän kevät, taas...sama fiilis tulee niistä ovelta ovelle kiertelijöistä.
samaa mieltä. varsinkin tuosta koraanista, että jos sitä tänne joka päivä lainailisi niin aika äkkiä olisi monen sivun mittainen rähinä päällä.

itse en koko raamattuketjua ikinä aukaise koska mua se ei kiinnosta. evvk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Ton raamattu-aloituksen saattaa joku avata sanoakseen vaan, etta raamattu on vaikealukuinen kirja. Ma en koe sellaiseen tarvetta, mutta joku muu saattaa haluta sen sanoa.
Varmasti löytyy monta muutakin vaikealukuista kirjaa! Mutta näissä raamatunlukukappaleissa on aina se alustus mukana, joka helpottaa sitä vaikealukuisuutta. :)
Ja kun kenenkään ei ole pakko avata yhtäkään aloitusta, niin miksi joissakin aiheissa ja aloituksissa hyökätään aloittajaa vastaan sanomalla, ettei tuosta ja tuosta aiheesta saa kirjoittaa, se ei kiinnosta mua jne...
Kun voisi avata vain niitä aloituksia, jotka kiinnostaa ja joihin on sanomista itse aiheesta. Mä en ymmärrä, että keskusteluksi sanotaan sitä, kun vain väitellään, saako ko. aiheesta kirjoittaa vai ei.
Eikai se Raamatunluku-aloitus siita kuitenkaan pilalle mene, jos sinne tulee pari ot-viestiakin.

Voihan joku antaa sille "lukuongelmasiselle" antaa vinkkeja, miten lukeminen helpottuisi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Aivan. Mutta, näiltä meidän ah niin ihanilta harmailtahan menis mielenkiinto elämään jos ei pääsis aina jostain napisemaan. Tahallaan aukasevat, koska itse ainakin aukaisen vain ne aiheet mitkä kiinnostaa jollain tavalla. Yksinkertaista, mutta ei kaikille B)
Tämä se vasta meneekin nyt aiheen ohi mutta mua on kiinnostanu jo kauan että ollanko me harmaat jotenkin eri rotua? Siis tottakai nimettömänä helppo kirjottaa mitä sattuu mutta ei kaikki harmaat niin tee. Ja kyllä sitä mustiltakin välillä pääsee "suusta" ties mitä. Ja muuttuuko harmaa automaattisesti asialliseksi, mukavaksi ja muutenkin positiiviseksi kun mustuu?
ei tietenkään. mutta joskus on tullut huomattua että mustat kirjautuvat ulos ennenkuin alkavat haukkua. eli eivät kehtaa omalla nikillä sanoa.

mä olen törmännyt kyllä mukaviinkin harmaisiin. mutta yleensä ne suorimmat kettuilut tulee harmailta, justiinsa varmaan tuon uloskirjautumisen takia.
 
aija
On tuo kyllä minunkin mielestä uskonnon tuputtamista. Miksi et mene jollekkin muulle foorumille missä on samanhenkisiä keskustelijoita kuin sinä? Täällä nuo raamatuntekstit aiheuttavat enemmän närää kuin saavat kunnon keskustelua aikaiseksi, ja hyvä takoituksesi alkaa sotimaan itseään vastaan.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
ihan mielenkiinnosta kysyn, mikset perusta kerhoa? siellä ei tulis rähinää ja aiheesta kiinnostuneet saisivat keskustella siellä rauhassa =)
en tiedä onko se lakkautettu mutta on olemassa jo kristinuskon kerho..että sinne vaan kiitos =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
tuskimpa muuten tykkäisitte jos mie alkaisin joka päivä laittaa koraanin katkelmia tänne.. vaikka uskossa oon niin älyän sentäs pitää sen omana tietonani enkä liiaksi asti sitä julki tuoda

Itseäni ei ne raamatunlauseet häiritse, vaikken uskossa olekaan. En niitä aloituksia availe. Mutta ymmärrän kyllä tässä a shadieeyahin pointin. Joillekin voi uskonto olla todella herkkä asia, joten onko tuo postitus sitten niin kovin asiallista.

Joskus tulee hieman olo, että palstalla saa "kunnon" kristityt jauhaa omaa mielipdettään ja se on hyväksyttävä ja heidän mielipidettään täytyy arvostaa. Mutta muslimit painetaan lyttyyn todella törkein sanankääntein. He kun eivät ajattele kuten valtaväestö. Kuten myös seksi on toisinaan ollut arka puheenaihe palstalla. Vaikka uskallan sanoa että meistä kaikki on sitä harrastanut (äitejä kun suurin osa ollaan)

Minun puolesta noita raamatunlauseita saa olla, jos jotkut niistä tykkää. Mutta odotan teiltä myös suvaitsevaisuutta niille aloituksille, joista ette itse pidä. Samat säännöt kaikille.
 

Yhteistyössä