Miksi jotkut avaa sellaisia aloituksia, joiden aihe ei kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja Liinuska74
  • Ensimmäinen viesti
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Ton raamattu-aloituksen saattaa joku avata sanoakseen vaan, etta raamattu on vaikealukuinen kirja. Ma en koe sellaiseen tarvetta, mutta joku muu saattaa haluta sen sanoa.
Varmasti löytyy monta muutakin vaikealukuista kirjaa! Mutta näissä raamatunlukukappaleissa on aina se alustus mukana, joka helpottaa sitä vaikealukuisuutta. :)
Ja kun kenenkään ei ole pakko avata yhtäkään aloitusta, niin miksi joissakin aiheissa ja aloituksissa hyökätään aloittajaa vastaan sanomalla, ettei tuosta ja tuosta aiheesta saa kirjoittaa, se ei kiinnosta mua jne...
Kun voisi avata vain niitä aloituksia, jotka kiinnostaa ja joihin on sanomista itse aiheesta. Mä en ymmärrä, että keskusteluksi sanotaan sitä, kun vain väitellään, saako ko. aiheesta kirjoittaa vai ei.
Eikai se Raamatunluku-aloitus siita kuitenkaan pilalle mene, jos sinne tulee pari ot-viestiakin.

Voihan joku antaa sille "lukuongelmasiselle" antaa vinkkeja, miten lukeminen helpottuisi.
Kun tulisikin vain pari. Eilenkin koko ketju oli melkein pelkästään sellaisia, joissa mua kiellettiin ja ihmeteltiin. Kukaan ei muuten ole sinua lukuunottamatta sanonut mun ketjuissa, että raamattu olis vaikea lukuinen. Tylsäksi sitä on kyllä sanottu ja kuivaksi.
No, tämä menee nyt ihan samanlaiseksi jankkaamiseksi kuin se eilinen raamatunlukuketjukin. :ashamed: :/
 
No, aihe kun aihe, niin ainahan siellä on joku jota ärsyttää tai kauhistuttaa, kuvottaa tai haittaa kirjoitukset..

oli kyse seksistä (lähes aina otsikosta jo selviää mistä on kyse) Jääkiekosta ( :heart: ) tai uskonnosta..

Ehkä se vaan tuntuu veemäisemmältä kun sitä omaa ja itselle tärkeää asiaa arvostellaan..
 
Ärsyttää, kun sitä pitää päivittäin tuputtaa.
Laita vaikka sellainen muistutus viestillä, että halukkaat.. Käykääpäs lukemassa päivän evankeliumi ja jätä ne tekstit pois! :saint:

Ei ois niin paha. Eikä kenenkään ois pakko lukea.
 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja aija:
On tuo kyllä minunkin mielestä uskonnon tuputtamista. Miksi et mene jollekkin muulle foorumille missä on samanhenkisiä keskustelijoita kuin sinä? Täällä nuo raamatuntekstit aiheuttavat enemmän närää kuin saavat kunnon keskustelua aikaiseksi, ja hyvä takoituksesi alkaa sotimaan itseään vastaan.
Onko joku pakottanut sua avaamaan mun raamattualoituksen? Otsikossa lukee, mitä sisältää, sitä ei ole pakko avata, jos ei halua altistua raamatun tekstille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Jos jotkut saa liittää sähköpostistaan pitkiä pätkiä esim. vitsejä tai muuta hauskaa hömppää, joka ei kuitenkaan aiheuta keskustelua, korkeintaan :LOL: , :D hymiöitä, niin miten ne ihan oikeasti eroaa näistä mun kopioinneista?
Sisällöltään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Kun tulisikin vain pari. Eilenkin koko ketju oli melkein pelkästään sellaisia, joissa mua kiellettiin ja ihmeteltiin. Kukaan ei muuten ole sinua lukuunottamatta sanonut mun ketjuissa, että raamattu olis vaikea lukuinen. Tylsäksi sitä on kyllä sanottu ja kuivaksi.
No, tämä menee nyt ihan samanlaiseksi jankkaamiseksi kuin se eilinen raamatunlukuketjukin. :ashamed: :/
Ahaa, ma en ole niita ketjuja lukenut.
:)

Ei mun ole tarkoitus jankata, mutta kaipa se kannattaa hyvaksya, etta jos tanne aloitat aiheen Raamatusta, niin saattaa se paisua jankkaamiseksi. Tallaisilla palstoilla on sellainen ominaisuus, oli aihe oikeastaan mika tahansa.

Niin kay aina Islam-keskusteluillekin, siksipa niihin en taalla ota kamalasti osaa.
 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mutta hei, kai tanne palstalle yksi Raamatun-lukualoituskin mahtuu? :attn:
muuten mahtuisi JOS se olisi vain tyyliin kerran kuussa, mutta jos joka päivä tai useammin viikossa niin ei!
Mitä lasissa?
Mitä teillä syödään tänään?
Mitä miehenne tekee nyt?
Kuka lähtee viihteelle?
Nolo kysymys seksistä tms.
jne...
Kaikkia on ollut vain kerran kuussa. :D

KUN NIITÄ EI OLE PAKKO AVATA JA LUKEA JOS EI KIINNOSTA!!!!! |O

:ashamed: Anteeksi, mua alkaa jo suututtamaan ja seuraavaksi sitten itken.
Parempi kun poistun.
 
Mä voisin ajatella,et nää raamattu-alotukset aiheuttaa niin suurta kinaa just sen takia,et uskonto on jokasen oma asia ja niin henkilökohtanen (usein henkilökohtasempi ko mitkään seksijutut yms). Lisäks jo ihan se,että näkee sen alotuksen saattaa aiheuttaa joillain punasen näkemistä,koska sen helposti kokee uskonnon tuputtamiseks. Ja se tyrkyttäminen on kyllä rasittavaa. Mun mielestä kyllä pelkkä raamatun kappaleen lainaaminen ei oo keskustelua sekään. Ja kuten täällä on moneen kertaan todettu, älä tee alotuksia,jos et kestä sitä p.askaa joka niskaan sataa, lähes aiheesta ko aiheesta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mutta hei, kai tanne palstalle yksi Raamatun-lukualoituskin mahtuu? :attn:
muuten mahtuisi JOS se olisi vain tyyliin kerran kuussa, mutta jos joka päivä tai useammin viikossa niin ei!
Mitä lasissa?
Mitä teillä syödään tänään?
Mitä miehenne tekee nyt?
Kuka lähtee viihteelle?
Nolo kysymys seksistä tms.
jne...
Kaikkia on ollut vain kerran kuussa. :D

KUN NIITÄ EI OLE PAKKO AVATA JA LUKEA JOS EI KIINNOSTA!!!!! |O

:ashamed: Anteeksi, mua alkaa jo suututtamaan ja seuraavaksi sitten itken.
Parempi kun poistun.
Mut nää kaikki alotukset on "harmittomampia". Kyllä kai säki ymmärrät,et uskonto on aihe,joka AINA aiheuttaa keskustelua. Vaikka se oliskin sitte vähän sen vierestä,mitä sä ite olet halunnu ja hakenu..
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mutta hei, kai tanne palstalle yksi Raamatun-lukualoituskin mahtuu? :attn:
muuten mahtuisi JOS se olisi vain tyyliin kerran kuussa, mutta jos joka päivä tai useammin viikossa niin ei!
Mitä lasissa?
Mitä teillä syödään tänään?
Mitä miehenne tekee nyt?
Kuka lähtee viihteelle?
Nolo kysymys seksistä tms.
jne...
Kaikkia on ollut vain kerran kuussa. :D

KUN NIITÄ EI OLE PAKKO AVATA JA LUKEA JOS EI KIINNOSTA!!!!! |O

:ashamed: Anteeksi, mua alkaa jo suututtamaan ja seuraavaksi sitten itken.
Parempi kun poistun.
hei hei ja tervemenoa.. itse otsikko jo hyppii silmille kuten sanoin..siltä ei voi välttyä, vaikka ei lukisikaan aloitusta.

raamattu sitä raamattu tätä... ota itse huomioon että suurinta osaa ei raamattu höpinäsi kiinnosta

ja hell yah..mieluummin sitä nolo kysymyksiä seksistä lukee kun tommosia.
ne eivät täytä lähimainkaan massapostituksen merkkejä

 
kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mutta hei, kai tanne palstalle yksi Raamatun-lukualoituskin mahtuu? :attn:
muuten mahtuisi JOS se olisi vain tyyliin kerran kuussa, mutta jos joka päivä tai useammin viikossa niin ei!
hei, etkös sinä ole muslimi...? laittaisitko meille päivittäin katkelman koraanista? mua ainakin oikeasti kiinnostaisi, kun en ole sitä ikinä lukenut.

samoin voisivat myös palstan juutalaiset, wiccalaiset, hindut, taolaiset ja mormonit siteerata tänne omia tekstejään. ei mulla ole mitään myöskään noita raamatunkappaleita vastaan, mua kiinnostaa ihan tasaisesti kaikki uskonnot. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mutta hei, kai tanne palstalle yksi Raamatun-lukualoituskin mahtuu? :attn:
muuten mahtuisi JOS se olisi vain tyyliin kerran kuussa, mutta jos joka päivä tai useammin viikossa niin ei!
Mitä lasissa?
Mitä teillä syödään tänään?
Mitä miehenne tekee nyt?
Kuka lähtee viihteelle?
Nolo kysymys seksistä tms.
jne...
Kaikkia on ollut vain kerran kuussa. :D

KUN NIITÄ EI OLE PAKKO AVATA JA LUKEA JOS EI KIINNOSTA!!!!! |O

:ashamed: Anteeksi, mua alkaa jo suututtamaan ja seuraavaksi sitten itken.
Parempi kun poistun.

Nuo esimerkkisi ovat ajantappoa, jokapäiväistä kevyttä viihdettä. Uskonto en voisi rinnastaa kyseisiin aiheisiin, se on niin henkilökohtainen ja arkakin aihe ettei siihen ihan samanlailla voi suhtautua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
sen takia että sieltä ketjusta saattaa löytyä mielenkiintoista keskustelua vaikka aihe ei sinänsä omaa sydäntä lähellä olekaan. mielestäni nämä jokapäiväiset raamattulainaukset sotivat hieman keskustelupalstan ideaa vastaan, koska aloituksessa ei yleensä kysytä mielipidettä eikä kirjoittaja myöskään ilmaise omaa, henkilökohtaista näkemystään asiasta.
Nimenomaan. Eikös tämä ole keskustelupalsta, eikä mikään sananjulistus-foorumi.
ei olekaan sananjulistus-foorumi, mutta miksi täällä sai olla viimevuoden puolella kymmeniä aloituksia aiheesta: eroa kirkosta, sisältää linkin!

en ole ite uskovainen mutta kaikesta pitää pystyä tälläkin palstalla tasapuolisesti puhumaan.

mutta ei näitä raamatunlukukappaleita ihan joka päivä tarviis olla. riittää esim. kerran viikossa.

minä en lue raamattua uskonnon vuoksi vaan lähinnä historiallisena kirjana. enkä kyllä tiedä missä meidän raamattu on, joten joskus on ihan kiva lukee niitä pätkiä, vaikka tältä palstalta

:)
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mutta hei, kai tanne palstalle yksi Raamatun-lukualoituskin mahtuu? :attn:
muuten mahtuisi JOS se olisi vain tyyliin kerran kuussa, mutta jos joka päivä tai useammin viikossa niin ei!
hei, etkös sinä ole muslimi...? laittaisitko meille päivittäin katkelman koraanista? mua ainakin oikeasti kiinnostaisi, kun en ole sitä ikinä lukenut.

samoin voisivat myös palstan juutalaiset, wiccalaiset, hindut, taolaiset ja mormonit siteerata tänne omia tekstejään. ei mulla ole mitään myöskään noita raamatunkappaleita vastaan, mua kiinnostaa ihan tasaisesti kaikki uskonnot. :)
olen muslimi..mutta sillä kannalta korrekti että en pätkiä koraanista lisäile tänne.
Ihmiset tietävät minut ja vastaan aina asiallisiin kysymyksiin yv:nä. Koska tiedän että kaikki eivät ole halukkaita keskustelemaan uskonnosta julkisesti.
Toki joskus olen tännekkin joskus vastannut tilanteesta riippuen johonkin kysymykseen islamista ..mutta laajemmalti en.

ja muuten jos kaikki laittais omia uskon tekstejään tänne niin eihän tilaa jäis muulle keskustelulle.
 
No mä avasin yhden sun raamattuketjun kun ajattelin että se mitä alotuksessa on olis ollu vähä lyhyempi juttu :ashamed: Siis kun mä en ole niin kiinnostunut uskon asioista että jaksasin kovin pitkiä juttuja lukea, mutta joitain lyhkäsiä kyllä luen ja voin jopa kommentoidakin :D

Ja kun mä en oikein ole koskaan välittäny uskonasioista niin on se kiva jos joku niitä ymmärtää ja osaa ehkä jopa hieman selittää, niin että tällänen tavallinenkin ihminen niitä ymmärtää =)

enkä siis tarkota että uskovaiset on epätavallisia...
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mutta hei, kai tanne palstalle yksi Raamatun-lukualoituskin mahtuu? :attn:
muuten mahtuisi JOS se olisi vain tyyliin kerran kuussa, mutta jos joka päivä tai useammin viikossa niin ei!
Mitä lasissa?
Mitä teillä syödään tänään?
Mitä miehenne tekee nyt?
Kuka lähtee viihteelle?
Nolo kysymys seksistä tms.
jne...
Kaikkia on ollut vain kerran kuussa. :D

KUN NIITÄ EI OLE PAKKO AVATA JA LUKEA JOS EI KIINNOSTA!!!!! |O

:ashamed: Anteeksi, mua alkaa jo suututtamaan ja seuraavaksi sitten itken.
Parempi kun poistun.
Sori nyt, mutta noi asiat kuuluu elämään ja keskusteluun.
Joka pv kun laittaa pitkän raamattu-tekstin, se menee jo huonon maun puolelle.
Varmasti uskovaisille löytyy sivuja, tai perusta semmonen kerho. :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nuo esimerkkisi ovat ajantappoa, jokapäiväistä kevyttä viihdettä. Uskonto en voisi rinnastaa kyseisiin aiheisiin, se on niin henkilökohtainen ja arkakin aihe ettei siihen ihan samanlailla voi suhtautua.
Ainakin niistä vastauksista näkee, mikä täällä on useimpien suhtautumistapa ja suhde uskoon ja uskontoon. Suomi on sentään kristitty maa, siis valtionuskonto on kristinusko. Mutta auta armias, jos kristityn maan keskustelupalstalle laitat pätkän kristinuskon keskeisimmästä kirjasta, niin mikä haloo siitä syntyy!?
 
pitääkö uskontokeskusteluissa olla samaa mieltä? Saahan sitä sanoa ettei tykkää maksalaatikosta ja ihmettellä jos joku syökin sitä ketsupin kera.
Eli uskonnostakin voi keskustella, voi olla jopa eri mieltä kunhan ei pilkan puolelle mennä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nuo esimerkkisi ovat ajantappoa, jokapäiväistä kevyttä viihdettä. Uskonto en voisi rinnastaa kyseisiin aiheisiin, se on niin henkilökohtainen ja arkakin aihe ettei siihen ihan samanlailla voi suhtautua.
Ainakin niistä vastauksista näkee, mikä täällä on useimpien suhtautumistapa ja suhde uskoon ja uskontoon. Suomi on sentään kristitty maa, siis valtionuskonto on kristinusko. Mutta auta armias, jos kristityn maan keskustelupalstalle laitat pätkän kristinuskon keskeisimmästä kirjasta, niin mikä haloo siitä syntyy!?
No eikös uskonto ja politiikka ole ihan jokapuolella maailmaa samallalailla tunteita kuumentavia aiheita?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
sen takia että sieltä ketjusta saattaa löytyä mielenkiintoista keskustelua vaikka aihe ei sinänsä omaa sydäntä lähellä olekaan. mielestäni nämä jokapäiväiset raamattulainaukset sotivat hieman keskustelupalstan ideaa vastaan, koska aloituksessa ei yleensä kysytä mielipidettä eikä kirjoittaja myöskään ilmaise omaa, henkilökohtaista näkemystään asiasta.
Nimenomaan. Eikös tämä ole keskustelupalsta, eikä mikään sananjulistus-foorumi.
ei olekaan sananjulistus-foorumi, mutta miksi täällä sai olla viimevuoden puolella kymmeniä aloituksia aiheesta: eroa kirkosta, sisältää linkin!

en ole ite uskovainen mutta kaikesta pitää pystyä tälläkin palstalla tasapuolisesti puhumaan.

mutta ei näitä raamatunlukukappaleita ihan joka päivä tarviis olla. riittää esim. kerran viikossa.

minä en lue raamattua uskonnon vuoksi vaan lähinnä historiallisena kirjana. enkä kyllä tiedä missä meidän raamattu on, joten joskus on ihan kiva lukee niitä pätkiä, vaikka tältä palstalta

:)
On eri asia keskustella uskonasioista, kuin laittaa joka pv sivu raamatusta tänne.
Ilmeisesti sillä sitten jotain huomiota haetaan, koska sitä tuntuu saavan. :|
Mutta laittakoon jos tykkää, ärsyttää silti.

 
juuh... jospa jätettäis tämä aihe taas niikseen. ne jotka haluavat lukea Liinuskan aloituksia niin avaavat ne ja ne jotka eivät niin eivät avaa.

tai sitten pitää saada ylläpidolta tarkemmat ohjeet että mitä saa tänne kirjotella ja mitä ei. :whistle: se ois kaikkien palstalijoiden tasapuolistamista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
pitääkö uskontokeskusteluissa olla samaa mieltä? Saahan sitä sanoa ettei tykkää maksalaatikosta ja ihmettellä jos joku syökin sitä ketsupin kera.
Eli uskonnostakin voi keskustella, voi olla jopa eri mieltä kunhan ei pilkan puolelle mennä
Onko se sinun mielestäsi uskonnosta keskustelua, jos kokoajan kysytään, että miksi teet näitä aloituksia ja sanotaan että uskonto ei kuulu tälle palstalle!?
Onkohan yhdessäkään raamattualoituksessa keskusteltu uskonnosta?
 

Yhteistyössä