Miksi kaikki naiset kuvittelevat näyttävänsä nuoremmilta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä olen 41 vuotias ja mä en koe mitään tarvetta näyttää nuoremmalta. Mä olen nelikymppinen, joten miksi mä en myös näyttäisi nelikymppiseltä? Huolehdin itsestäni ja terveydestäni ja tykkään panostaa ulkonäkööni. Mulle on silti ihan fine näyttää ikäiseltäni. Ihmisen ikää myös tosi vaikea arvioida ja yli 23v ihminen ei muutu muutamassa vuodessa kovin paljon, jos tyyli ja olemus pysyy suurinpiirtein samana. On ihan tosi vaikea sanoa lopulta onko ihminen 25v vai 29v tai esim. 38v vai 42v.
Mä en usko, että tästä maasta löytyy juuri ketään nelikymppistä joka näyttäisi 30 vuotiaalle, vaikka itse niin luulee. Yleensä ihmiset arvioivat iän alakanttiin, koska tietää sen olevan kohteliaisuus. Mä olen itsekin joskus heittänyt jonkun iän reilusti alakanttiin ollakseni vain kohtelias.

Monissa baareissa on sääntö, että kaikilta kysytään henkkarit. Ovimikot myös tietävät sen, että jos nelikymppiseltä kysyy paperit niin asiakas tulee todennnäköisesti uudelleen baariin, koska henkkareiden kysyminen nostattaa itsetuntoa ja samalla baari imagoa.

Monet miehet sanovat aina, että näytän niin tyttöseltä ja nuorelta. Kohteliaisuus se vaan on. Koska mä näytän aikalailla ikäiseltäni.

Joka paikassa nää 35+ naiset hokee miten niitä luullaan lapsen isosiskoiksi ja kysytään papereita yms, vaikka oikeasti näyttäisivät jopa ikäistään vanhemmilta. Suurin osa naisista vaan saa kuulla paljon miten nuorelta näyttää.

Nuoruus ja kauneus ei ole synonyymeja. Joku voi olla tavattoman kaunis nelikymppisenä ja päihittää suurimman osan parikymppisistä. Toisaalta se että luullaan nuoremmaksi voi johtua vaikkapa siitä, että tyyli on halvannäköinen ja homssuinen. Mä itsekin miellän, että nainen alkaa panostaa laatuun ja tyyliin lähemmäs kolmekymppisenä, eikä enää shoppaile cubuksella ja osta laukkuja Seppälästä.

Jos on oikein pienikokoinen se voi nuorentaa. Myös lievä ylipaino saa usein nuoren näköiseksi, koska silloin on osalla iho tosi siloinen ja voi olla sellainen tyttömäinen naama. Lihavista taas on vaikea sanoa ikää, jos tyyli on kovin mitään sanomaton. Pitkät paksut hiukset nuorentaa monia.
 
Anu Saagim on hyvä esimerkki naisesta, joka luulee näyttävänsä nuorelle. Hassua, mutta mun mielestä se näyttää ihan ikäiselleen, päälle viiskympiselle naiselle, joka on ihan ok näköinen.

Joskus multa on alkon kassalla kysytty paperit... mutta eipä niitä enää ihan hirveen usein kysellä. Eli enköhän minäkin näytä ainakin sille, että olen ihan reilusti päälle kolmenkymmenen.
 
Mamdz
Oikein pienikokoisilta ihmisistä on vaikea arvioida ikää. Sama pätee myös erittäin lihaviin, joilla ylipainoa yli 30kg. Pieni muutaman kilon ylipaino taas ehkä nuorentaa, jos pukeutuu tietyllä tavalla ja on pitkät paksut hiukset.
Mä harrastan kuntosalia useita tunteja viikossa ja ikää on vasta 29v. Mua luullaan helposti vanhemmaksi, koska rasvaprosentit on niin pieni. Kasvoista puuttuu sellainen pehmeys ja näkyy silmien ympärillä juonteet, joita ei ikäisilläni vielä yleensä näy.

Itsestään huolta pitävä ihminen näyttää kauniilta. Oli sitten pyöreä tai laiha. Alipainoiset tai kirjaimellisesti lihavat on asia erikseen.

Mä tykkään myös sanoa ihmisiä ikäistään nuoremman näköiseksi, koska siitä tulee monille hyvä mieli.
 
Kuvitellaanko?

En mä kyllä. Joskus en suorastaan voi käsittää, miten joku mieltää mut parikymppiseksi. Niinko esimerkiksi hammaslääkärissä viime vuonna "teillä nuorilla ei välttämättä tarvitse tehdä juurihoitoa kun hammas paranee helpommin". Mikä vitun nuori (lääketieteellisesti) on nelikymppinen muka?
 
Lapatossu
Mä kans ihmettelen joskus, miten kaikkia naisia muka aina luullaan lapsen siskoksi ja niin paljon nuoremmaksi ja itse arvioisin heidät taas ikäistään vanhemmaksi. Eri asia siis jos on saanut lapsen alle parikymppisenä, niin voi sit sen takia luulla siskoksi.
Mä saan myös usein kuulla miten nuoren näköinen oon. Enkä tasan takkaan oo :D mä näytän kyllä ikätovereitani vanhemmalta ja tiedän kyllä että noi päivittelyt "oi miten sä näytät niin nuorelta ja luulin sua 28 vuotiaaks" on iha kohteliaisuuksia.
 
Pessimisti
En tiedä. Tästä varmaan seuraa paskamyrsky, mutta asiaa vähän sivuten, mä oon miettiny, että miksköhän suomalaiset naiset rupsahtaa niin nuorena. Tai miksi siinä vanhenemisessa on niin isoja eroja. Jotkut näyttää jo 35v ihan viiskymppisiltä ja jotkut 50v taas näyttää olevan elämänsä kunnossa. Ei kai se voi pelkillä elämäntavoillakaan selittyä.
 
En tiedä. Tästä varmaan seuraa paskamyrsky, mutta asiaa vähän sivuten, mä oon miettiny, että miksköhän suomalaiset naiset rupsahtaa niin nuorena. Tai miksi siinä vanhenemisessa on niin isoja eroja. Jotkut näyttää jo 35v ihan viiskymppisiltä ja jotkut 50v taas näyttää olevan elämänsä kunnossa. Ei kai se voi pelkillä elämäntavoillakaan selittyä.
Jotkut tykkäävät pukeutua "täti-tyylisesti" jo parikymppisinä.

:X3: (kohta tulee jostain paskaa niskaan)
 
  • Tykkää
Reactions: papumössö
Kkkkkkkk
iän arvioiminen johtuu myös paljon muustakin, kuin siitä miltä kirjaimellisesti näyttää. Olipa huono lause. Yritän selventää:
Mä joskus mietin, että tuo nainen voisi kasvojen perusteella olla 37v, mutta koska vaatteet on niin halpismaiset ja tyylittömät ja korut settiä henkka maukka, niin täytyy sitte ehkä kuitenkin olla max 30v.
Tai sitten ajattelen, että nainen on kyllä todella tyttömäisen näköinen kasvoiltaan ja nuorekkaat hiukset ja voisi olla vaikkapa 24v, mutta koska kädessä on kallis rannekello ja tyyli on klassinen ja hiukan hienostunut, nii varman kuitenkin täytyy sitten olla about 30v ainakin.
 
  • Tykkää
Reactions: papumössö
No jaa, jotkut vaan näyttävät ikäistään nuoremmilta. Ehkä heidän elintapansa ovat sitten balanssissa, ei runsasta alkoholin käyttöä, ei tupakointia, nukkuu hyvin jne.
Itse koin pitkään, että olen hyvin säilynyt, mutta kyllä minussakin alkaa jo näkyä ikääntymisen merkkejä, eipä sille mitään mahda.

Minua ei kauheasti kiinnosta, minkälaisiin vaatteisiin kukin pukeutuu. Mutta kieltämättä jotkut tätimäiset vaatteet n. 3-kymppisen yllä, siihen liitettynä vielä joku tietty kampaustyyli, saa naisen näyttämään huomattavasti ikäistään vanhemmalta.

Onpa niitä alle 25-vuotiaita, jotka näyttävät jo nelikymppisiltä, ehkä sairauksien tmv. vuoksi.

Minua henkilökohtaisesti ärsyttää, jos joku yli 3-kymppinen rutkuttaa, miten VANHA hän on ja on ihan totaalisesti luovuttanut kaiken suhteen. :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: papumössö
Helin85
En tiedä. Tästä varmaan seuraa paskamyrsky, mutta asiaa vähän sivuten, mä oon miettiny, että miksköhän suomalaiset naiset rupsahtaa niin nuorena. Tai miksi siinä vanhenemisessa on niin isoja eroja. Jotkut näyttää jo 35v ihan viiskymppisiltä ja jotkut 50v taas näyttää olevan elämänsä kunnossa. Ei kai se voi pelkillä elämäntavoillakaan selittyä.
Mun mielestä suomalaiset naiset säilyy hyvin. Täällä pysyy iho aika pitkää nuorena. Mä oon itse alunperin turkkilainen ja turkissa kyllä iho vanhenee pikaisesti. Täällä ei paista niin auringo.
Elintavoista ehkä tupakkan poltto ja viina vanhentaa jos käyttää paljon, tai joku ihan äärimmäisyyksiin menevä ruokailutavat. Itsessään ihmisen koko ei nuorena eikä vanhenna, ellei sitten oo tosi suuri vaatekoko 50 tai suurempi tai tosi pieni vaatekoko alle 34.

Suomessa se tyyli on se mikä vanhaksi tekee. Silmälasit täällä jo nuorilla naisilla kauhean tätimäiset. Suomessa kaikilla aina farkku jalassa ja hyvin perus kävelykenkä. Täällä panostetaan itseensä käymällä kampaaja ja leikataan joku hiusmalli joka yleensä sitten vanhaksi tekee. Pitkä tukka nuorentaa ja jos ei ole vahva hius niin clip on hiuksia sekaan ja ne ei vahingoita edes oma hius ja aamulla menee 1min laitta ne.
Tyköistuva mekko sopii monille, eikä kannata arastella vaikka ei olisi ihan laiha. Naisellisuus ja muodot esiin hyvän maku rajoissa.
Mustat sukkahousut, ei legginsit. Värikkäät violetit sukkikset käyttää yleensä vanhat naiset jotk haluaa räväyttää, ei nuoret.

Suomalaisilla on yleensä laihat jalat ja iso maha.
 
iän arvioiminen johtuu myös paljon muustakin, kuin siitä miltä kirjaimellisesti näyttää. Olipa huono lause. Yritän selventää:
Mä joskus mietin, että tuo nainen voisi kasvojen perusteella olla 37v, mutta koska vaatteet on niin halpismaiset ja tyylittömät ja korut settiä henkka maukka, niin täytyy sitte ehkä kuitenkin olla max 30v.
Tai sitten ajattelen, että nainen on kyllä todella tyttömäisen näköinen kasvoiltaan ja nuorekkaat hiukset ja voisi olla vaikkapa 24v, mutta koska kädessä on kallis rannekello ja tyyli on klassinen ja hiukan hienostunut, nii varman kuitenkin täytyy sitten olla about 30v ainakin.
Itse en kyllä arvioi ihmisten ikiä niiden vaatetuksen perusteella. Mä teen arvioini silmien perusteella. Kuulostaa tosi kliseelle, mutta mun mielestä ihmisen silmistä näkee parhaiten sen iän.
Vähän kauempaa iän arvioimiseen vaikuttaa toki vaatetus, kävelytyyli ja olemus ym.

Ylipäätään mun mielestä naista vanhetaa, sellaset löysät kulahtaneet vaatteet, hampsuinen värjäämätön tukka (siis mikäli kuuluu enemmistöön, jolla on luonnostaan maantienharmaat hiukset), ei meikkiä eikä panostusta itseen. Vaikka olen minäkin ikääntymisen myötä luopunut esim. korkokengistä täysin, niin kyllä mua silti kiinnostaa se, minkä näköisenä esiinnyn julkisilla paikoilla.
 
vierailija
Nykyisin ihmiset saavat pukeutua vapaammin kuin ennen. On siis ihan ok käyttää esim farkkuja ta tennareita nelikymppisenä, eikö tarvitse siirtyä jakkupukuihin ja teryleenihousuihin heti keski-iässä. Samoin meikit ovat kehittyneet tehokkaammiksi, samoin rasvat. Eli joo, osittain varmaan monet näyttävätkin nykyään nuoremmilta kuin mitä ennen samanikäiset.

Itse näytän aurinkolasit päässä parikymppiseltä, ilman laseja silmäpusseineni nelikymppiseltä. Oikea ikä siitä väliltä.
 
Mä koetan arvioida ihmisen ikää ulkonäön, käsien, äänen, pukeutumisen ym. perusteella. Etenkin naisten ikää on oikeasti aika pirun vaikea arvioida, koska useimmat ovat 17-vuotiaasta 30-vuotiaaksi täysin saman näköisiä ja alkavat sitten vasta vanheta. Siksi olen usein kysynyt papereita yli 35-vuotiailtakin. Ja joskus on ollut joku, joka näyttää yli 30-vuotiaalta, mutta pukeutuu ja meikkaa kuten Tuksu, niin olen sitten varmuuden vuoksi kysynyt.

Itseäni on luultu sekä vanhemmaksi että nuoremmaksi kuin olen. Ulkomaalaiset yleensä luulevat mua nuoremmaksi (15-17-vuotiaaksi) ja ihmettelevät, miten saan olla kassalla töissä. Suomalaiset puolestaan arvioivat usein ehkä kaksvitoseksi, koska olen usein väsyneen näköinen, enkä meikkaa ja jaksa aina panostaa pukeutumiseen. Omasta mielestäni olen joskus teinin näköinen, mutta joskus kävisin kaksvitosestakin.
 
Mun mielestä suomalaiset naiset säilyy hyvin. Täällä pysyy iho aika pitkää nuorena. Mä oon itse alunperin turkkilainen ja turkissa kyllä iho vanhenee pikaisesti. Täällä ei paista niin auringo.
Elintavoista ehkä tupakkan poltto ja viina vanhentaa jos käyttää paljon, tai joku ihan äärimmäisyyksiin menevä ruokailutavat. Itsessään ihmisen koko ei nuorena eikä vanhenna, ellei sitten oo tosi suuri vaatekoko 50 tai suurempi tai tosi pieni vaatekoko alle 34.

Suomessa se tyyli on se mikä vanhaksi tekee. Silmälasit täällä jo nuorilla naisilla kauhean tätimäiset. Suomessa kaikilla aina farkku jalassa ja hyvin perus kävelykenkä. Täällä panostetaan itseensä käymällä kampaaja ja leikataan joku hiusmalli joka yleensä sitten vanhaksi tekee. Pitkä tukka nuorentaa ja jos ei ole vahva hius niin clip on hiuksia sekaan ja ne ei vahingoita edes oma hius ja aamulla menee 1min laitta ne.
Tyköistuva mekko sopii monille, eikä kannata arastella vaikka ei olisi ihan laiha. Naisellisuus ja muodot esiin hyvän maku rajoissa.
Mustat sukkahousut, ei legginsit. Värikkäät violetit sukkikset käyttää yleensä vanhat naiset jotk haluaa räväyttää, ei nuoret.

Suomalaisilla on yleensä laihat jalat ja iso maha.
Viimeinen lause on muuten ihan totta. Mä olen jotenkin järkyttynyt siitä enemmän kuin mistään. Naisilla on sellaset superlaihat jalat, sellanen ihmeellinen alaspäinkapeneva pylly ja ihan hemmetin iso maha. Sitten ne pukee päälleen vielä jonkun superslimin trikoopaidan, joka porautuu makkaroiden väliin.
Voi yöks.
 
Joonassss
En tiedä. Tästä varmaan seuraa paskamyrsky, mutta asiaa vähän sivuten, mä oon miettiny, että miksköhän suomalaiset naiset rupsahtaa niin nuorena. Tai miksi siinä vanhenemisessa on niin isoja eroja. Jotkut näyttää jo 35v ihan viiskymppisiltä ja jotkut 50v taas näyttää olevan elämänsä kunnossa. Ei kai se voi pelkillä elämäntavoillakaan selittyä.

Hiustyyli ja vaatteet. Jokainen saa itsensä näyttämään hyvinkin eri ikäiseltä riippuen vaatteista, silmälaseista, koruista yms.
Miehistä ikää on vaikea arvioida, eikä me suomalaiset miehetkään mitään tyyliniekkoja olla. Huppari päällä joka paikassa..
 
En tiedä. Tästä varmaan seuraa paskamyrsky, mutta asiaa vähän sivuten, mä oon miettiny, että miksköhän suomalaiset naiset rupsahtaa niin nuorena. Tai miksi siinä vanhenemisessa on niin isoja eroja. Jotkut näyttää jo 35v ihan viiskymppisiltä ja jotkut 50v taas näyttää olevan elämänsä kunnossa. Ei kai se voi pelkillä elämäntavoillakaan selittyä.
Elämäntavat, stressi ja kasvojen muoto ainakin vaikuttavat. Kapeakasvoiset vanhenevat mielestäni nopeammin.
 
Viimeinen lause on muuten ihan totta. Mä olen jotenkin järkyttynyt siitä enemmän kuin mistään. Naisilla on sellaset superlaihat jalat, sellanen ihmeellinen alaspäinkapeneva pylly ja ihan hemmetin iso maha. Sitten ne pukee päälleen vielä jonkun superslimin trikoopaidan, joka porautuu makkaroiden väliin.
Voi yöks.
Se on kai joidenkin perusvartalonmalli kun näyttää että se kulkee perheittäin. Varmaan hankaloittaa paljon pukeutumista.
 
vierailija
Ei kyllä kaikki luule näyttävänsä nuoremmilta. Mutta saahan sitä iloita, jos nuoremmaksi luullaan.

Minua (30v) luullaan veljeni (16v) samanikäiseksi tyttöystäväksi. Kyllähän se imartelee, kun tosiasiassa on väsynyt neljän pienen lapsen äiti ja peilikuva pelottaa aamulla itseäänkin.
 
Viimeinen lause on muuten ihan totta. Mä olen jotenkin järkyttynyt siitä enemmän kuin mistään. Naisilla on sellaset superlaihat jalat, sellanen ihmeellinen alaspäinkapeneva pylly ja ihan hemmetin iso maha. Sitten ne pukee päälleen vielä jonkun superslimin trikoopaidan, joka porautuu makkaroiden väliin.
Voi yöks.
Onneksi minussa on ripaus jotakin muutakin, koska minun jalat ovat hyvinkin tasapainoiset verrattuna muuhun kroppaan. Mutta mulla ongelma on ihra vyötäröllä ja reisissä. Sen lisäksi sitä kertyy myös ärsyttävästi olkapäihin ja käsivarsiin. Mulle tulee monesti paha mieli, jos sovitan vaatetta ja se kirraa hankalasti olkapäistä ja käsivarsista. Sen takia mulla pitää olla aina niin iso vaatekoko.
 
Mä kans ihmettelen joskus, miten kaikkia naisia muka aina luullaan lapsen siskoksi ja niin paljon nuoremmaksi ja itse arvioisin heidät taas ikäistään vanhemmaksi. Eri asia siis jos on saanut lapsen alle parikymppisenä, niin voi sit sen takia luulla siskoksi.
Mä saan myös usein kuulla miten nuoren näköinen oon. Enkä tasan takkaan oo :D mä näytän kyllä ikätovereitani vanhemmalta ja tiedän kyllä että noi päivittelyt "oi miten sä näytät niin nuorelta ja luulin sua 28 vuotiaaks" on iha kohteliaisuuksia.
Vielä viitisen vuotta sitten jotkut kaverit oikeasti luuli mun äitiä mun isosiskoksi. Sillä on hyvin hento ääni, pitkät hyväkuntoiset hiukset ja se pukeutuu persoonallisesti. Silloin 45-vuotiaana ei ollut vielä ryppyjäkään, että kävi se mielestäni 30-vuotiaasta. Veljelläni oli vielä nolompia tilnateita, kun jotkut kaverit luulivat sitä sen tyttöstäväksi. Nykyään äitini näyttää sentään jo selkeästi aikuiselta, kun on pari ryppyäkin tullut ja kasvot laihtunut.
 

Yhteistyössä